E300TD kirjoitti:Toimiiko valojen korkeuden säätö? Jos ei toimi, niin vuoto on löytynyt!!!! Tai toisaalta voihan se vuotaa siitä korkeudensäätö ruuvistakin. Mutta.... Jotain pitää aina ehdottaa!!!!
Valojen korkeudensäätö eliminoitu pois juuri sillä kyseisellä popniitillä....
Ja vikahan ei voi olla korkeudensäädössä ku sammuu yhtä hitaasti vaikka laittaa jakajalle (joka jakaa alipaineen valojen korkeus säädölle ja virtalukolle) tulevan letkun suoraan sammuttimelle menevään letkuun...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Koitappa pitää kierroksia noin 15sekunttia (1000-2000rpm) päällä ja sammuttaa sitten heti perään, koskematta kertaakaan tänä aikana jarruun. Kerro sitten mikä tulos, sammuiko normaalisti vai kuinka.....
E300TD kirjoitti:Koitappa pitää kierroksia noin 15sekunttia (1000-2000rpm) päällä ja sammuttaa sitten heti perään, koskematta kertaakaan tänä aikana jarruun. Kerro sitten mikä tulos, sammuiko normaalisti vai kuinka.....
Täytyy kokeilla...
Tänään kyllä tein niin että ajjoin olla tyhjäkäynnillä ja sitten poljin vähän väliä kierroksia ja sen jälkeen sammu ihan samalla tavalla hitaasti...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään kyllä tein niin että ajjoin olla tyhjäkäynnillä ja sitten poljin vähän väliä kierroksia ja sen jälkeen sammu ihan samalla tavalla hitaasti...
Minullahan oli samanlaisia oireta silloin kun se letku oli murtunu liitoskohdasta, ja sitä murtumaa ei tosiian nähny vaan vahingossa sormella tunsin sen....
Tänään kyllä tein niin että ajjoin olla tyhjäkäynnillä ja sitten poljin vähän väliä kierroksia ja sen jälkeen sammu ihan samalla tavalla hitaasti...
Minullahan oli samanlaisia oireta silloin kun se letku oli murtunu liitoskohdasta, ja sitä murtumaa ei tosiian nähny vaan vahingossa sormella tunsin sen....
-risto
Niin se sammuttimen letkuko sulla oli murtunu? Mulla se on kyllä ehjä ja sammuu imaisemalla ihan nätisti...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
juu, sepä se oli...
hmh, kummallinen vika, toivottavasti syyllinen löytyy...on se meinaan niin v*ttumaista ku auto ei sammu jos kerran on päivittäisessä käytössä...
Malm kirjoitti:juu, sepä se oli...
hmh, kummallinen vika, toivottavasti syyllinen löytyy...on se meinaan niin v*ttumaista ku auto ei sammu jos kerran on päivittäisessä käytössä...
-risto
Siis kyllähän se nyt jo sammuu, mutta hiitaastiii...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Malm kirjoitti:juu, sepä se oli...
hmh, kummallinen vika, toivottavasti syyllinen löytyy...on se meinaan niin v*ttumaista ku auto ei sammu jos kerran on päivittäisessä käytössä...
-risto
Siis kyllähän se nyt jo sammuu, mutta hiitaastiii...
Sammutin väsähtänyt, toimii mut hitaasti. Sammuttimesta useita malleja -> vanha mukaan.
Malm kirjoitti:juu, sepä se oli...
hmh, kummallinen vika, toivottavasti syyllinen löytyy...on se meinaan niin v*ttumaista ku auto ei sammu jos kerran on päivittäisessä käytössä...
-risto
Siis kyllähän se nyt jo sammuu, mutta hiitaastiii...
Sammutin väsähtänyt, toimii mut hitaasti. Sammuttimesta useita malleja -> vanha mukaan.
Miten se yhdessä yössä väsähti
Ja napakasti ku imasee niin sammuu kerralla.... Kyllä luulisin olevan alipainevika ku oikeen hitaasti alkaa se sammuttimen vipu laskemaan ku avaimesta kääntää virrat pois....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Keef kirjoitti:
"""Sammutin väsähtänyt, toimii mut hitaasti. Sammuttimesta useita malleja -> vanha mukaan."""
Miten niin useita malleja? W124 dieseliin on tasan yksi malli. Ainut ero on se, että sen ulkokuori on muuttunut toisenlaiseksi muistaakseni vuonna -96. Mutta itse sammutin on juuri samanlainen.
Viimeksi muokannut E300TD, Ma 07.03.2005 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E300TD kirjoitti:"""Sammutin väsähtänyt, toimii mut hitaasti. Sammuttimesta useita malleja -> vanha mukaan."""
Miten niin useita malleja? W124 dieseliin on tasan yksi malli. Ainut ero on se, että sen ulkokuori on muuttunut toisenlaiseksi muistaakseni vuonna -96. Mutta itse sammutin on juuri samanlainen.
[/quote]
Mitä mieltä sinä olet tuosta sammuttimesta?
Sen vivun muuten saa painaa aika perk**een syvälle enneku sammuu. Normaalia?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eikös sen vivun liike ole jotain 90astetta? Kello kahdestatoista vastapäivään 90astetta eli kello 21asti? muistelisin näin....
On toki mahdollista että sammuttimessa on pieni vuoto, ja se ilmenee vain kun moottoria sammuttaa. Kun suulla imee sinne alipaineen niin se on paljon "terävämpi" ja tehokkaampi kuin auton kehittämä alipaine ja näin ollen moottorikin sammuu normaalisti, koska vuotoa ei kerkeä syntyään. Se sammutinkalvo pitäisi päästä mittaamaan alipaineen vuodonilmaisin mittarilla. Sillä saisi ainakin tämän vaihtoehdon elimoinoitua pois....
E300TD kirjoitti:Eikös sen vivun liike ole jotain 90astetta? Kello kahdestatoista vastapäivään 90astetta eli kello 21asti? muistelisin näin....
On toki mahdollista että sammuttimessa on pieni vuoto, ja se ilmenee vain kun moottoria sammuttaa. Kun suulla imee sinne alipaineen niin se on paljon "terävämpi" ja tehokkaampi kuin auton kehittämä alipaine ja näin ollen moottorikin sammuu normaalisti, koska vuotoa ei kerkeä syntyään. Se sammutinkalvo pitäisi päästä mittaamaan alipaineen vuodonilmaisin mittarilla. Sillä saisi ainakin tämän vaihtoehdon elimoinoitua pois....
Sellainen mittari pitäis jostain vaan taikoa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vedä ensiapuna letku vänkärin penkin alle. Kun seuraavan kerran pysäytät auton kotipihaan, käsket vieressä istuvaa emäntää imemään letkusta -- ei ei siitä, kun siitä penkin alta!
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
OT:Mistä saa sellasia käsin käytettäviä alipainejuttuja jonka voi asentaa sisälle ja josta vetämällä auto sammuu?
Tuo vois olla hyvä ja halpa ratkaisu?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tais olla kolmee eri mallia; karan pituuseroja, eri kätisyys jne. Väsähtäminen väärä sana, pieni vuoto ei tarvi kuin yhen sammutuksen. Vehossa halvempi, ainakin kesällä Tampereella.
Jube kirjoitti:OT:Mistä saa sellasia käsin käytettäviä alipainejuttuja jonka voi asentaa sisälle ja josta vetämällä auto sammuu?
Tuo vois olla hyvä ja halpa ratkaisu?
Muklautat uimapatjan pumpun nurinpäin, vähän niinkun pipon...en tosin tiedä käykö imemään tällä konstilla