serial kirjoitti:Muutamia ilmoituksia nähnyt viimeaikoina jossa on ollut myynnissä kolarikunnostettu auto ja se hinnaltaan on ollut aika paljon halvempi kuin vastaava mutta kolaroimaton.
Mieleen tuli että minkälaisia ongelmia voisi tulla jos ostaa "täydellisesti" kunnostetun, kolarissa olleen auton ?
Kun olet ostamassa korjattua autoa, ota ensi yhteyttä vakuutusyhtiöön ja kysy vaurioraporttia ko autosta. Arvioi sen perusteella kuinka paha vaurio on ollut kyseessä, eli ovatko arvioidut korjauskulut ja auton myyntihinta suhteessa toisiinsa.
Muista samalla kysyä muutkin kolari korjaukset, eli ne jotka on tehty ennen lunastuta ( mulle itselle on käynyt, kun rakensin bussin sivusta pahasti ryttäämää vuoden vanhaa 3-ovista Almeraa, että auto oli kolaroitu 3 viikkoa vanhana pahasti, mutta korjattu vakuutusyhtiön toimesta maahantuojalla, ja helvetin huonosti=kokokeula vinossa. Tämä kävi ilmi vasta kori- ja alustan mittauksessa. Jouduin korjaamaan myös tuon ekan mällin virheet saadaksen auton taas kilpiin ).
Tän jälkeen pyydä myyjältä/katsastuskonttorilta saada nähdäksesi korin mittaus-, nelipyöramittaus-, ja turvalaitetarkastuspaperit, ja tarkista että kaikki on ok. tän jälkeen tarkista auto kunnolla.