SBC tai SBF 107:aan

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: SBC tai SBF 107:aan

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Kiitos linkistä!
Koetan tietenkin saada kaikki komponentit kuten sen polttoainepumpun, kardaanin yoken... siitä voimapaketista mukaan. Aikaista sanoa kun en ole vielä käynyt katsomassakaan enkä tiedä myyjän suunnitelmia onko auto menossa purkuun vai rakenteluun.

Itseasiassa polttoainelinjojen uusiminen 40vuoden välein ei ole huono idea muutenkaan ja vielä viinabensaa sietäväksi, olen sen liki kaikkiin vehkeisiini tehnyt. Halpaa hubaa.
Meinaatko että tuon rautalohkoisen öljypohja ei sovi alulohkoiseen? :x
Oisko helpompaa vaihdelaatikon hännän sijasta vaihtaa 126:sen sähköinen nopeusmittari 107:n mittaritauluun?

Olikos tuosta KE:n muuttamisesta K:ksi jossain erikseen juttua?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: SBC tai SBF 107:aan

Viesti Kirjoittaja unski »

Rautalohkon ö-pohja ei sovi alumiinilohkoon. Ne on ihan erimalliset turbiinikopasta ja pulttijakokin on väärä.
KE:komponenteista ei sovi kuin määränjakajan pohja, suutinten pitimet, tyhjäkäyntipiiri ja kaasuläppä K-jettiin. Muut on erit. Toinen vaihtoehto on kerätä myös johtosarja ja sytytyslaitteisto tuosta luovuttajasta. Polttoaineensyötön ja sytytyksen on syytä olla hyvässä iskussa, muuten saat taas KE:stä iloisen riesan ja arvokkaan sellaisen. Mikäli systeemi toimii, on se aivan loistava ja tehokas.

W126:n mittarin saa kyllä ähellettyä paikalleen, mutta itse etsisin vaihteiston hännän tai sähköisen w107:n mittarin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: SBC tai SBF 107:aan

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Polttoainepumppuhan ei oo pahitteeksi uusia niin ei tarvi siitäkään olla huolissaan, ja laittaa vaikka hyväksi koetun 044sen niin riittää tuottoakin tarvittaessa enempi, tosin vähän äänekkään puoleinen se on. Ja ruiskun kans jos täytyy jotain värkätä niin kehotan vakavasti harkitsemaan modernimman sähköruiskun värkkäämistä. K-jetin komponentitkin kuitenki on luokkaa 30v vanhoja niin ne tuskin uudenveroisessa kunnossa enää on ja sähköruisku avaa uusia mahdollisuuksia ja mahdollisesti pientä tehonlisäystäkin kun ei ole ilmamäärämittarin lautasta imupuolella "jarruttamassa". Ite satsasin K-jettiin, mutta se on kyllä kaduttanut.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: SBC tai SBF 107:aan

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Antti M. kirjoitti:Ja ruiskun kans jos täytyy jotain värkätä niin kehotan vakavasti harkitsemaan modernimman sähköruiskun värkkäämistä.
...sähköruisku avaa uusia mahdollisuuksia ja mahdollisesti pientä tehonlisäystäkin kun ei ole ilmamäärämittarin lautasta imupuolella "jarruttamassa".
Ihan uteliaana... oliko sulla joku tietty sähköruisku mielessä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: SBC tai SBF 107:aan

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Megasquirttihan se tuntuu aika suosittu olevan ja varmaan edullisimmasta päästäkin ja ominaisuuksiakin löytyy. Mutta tokihan vaihtoehtoja on muitakin, lähinnä pointtina toimintaperiaatteen muuttuminen ja vanhojen komponenttien uusiminen.

Määhän investoin tuohon k-jettiin sähkösen ohjauspainesäätimen, eli voin läppärillä säädellä seokset alipaineen ja kierrosluvun mukaan ja kylmäkäynnistys erikseen. Sillä saa kyllä seokset säädettyä nätisti pinta-kaasulla ja moottorijarrutuksissa laihalle ja sitten kun kaasun avaa niin rikkaammalle jne., mutta käytännössä ei ihan yhtä hienosti toimi kuin lupaillaan ja toisekseen muut ruiskun komponentit on vanhoja eli hinta-laatusuhde ei oo kovin hyvä säätimen ollessa aika kallis.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin