jupasierra kirjoitti:sitä vaan koitan sanoa, että kyllä niitä hyväkuntosia helmiä löytyy välillä ihan järkihintaankin. 4 tonnia on mielestäni melko paljon vanhasta mersusta, vaikka olisi kuinka helmi.
Mukava kaveri kun yrität pilata toisten kaupantekoa, ja jos luit myynti-ilmoituksen niin sulla on lukihäiriö. Pyynti on 3t eikä 4t. Onnea mersun myynnin kanssa.
Montako ostaja/renkaanpotkija ehdokasta on jo ollut?
Muutama vaihdokkiaan hävittävä on ilmaantunut, ja yksi pariskunta kävi koeajolla. Kehuivat kovasti mutta ilmastointi pitää kuulema toimia, tiedä sitten kariutuiko kauppa siihen mutta mitään tinkimisiä ei ollut.
Onko todettava, niin että ns helmi ei ketään todellista ostajaa kiinnostanut tuohon hintaan ja siitä tuli ns pitoauto( pakko pitää kun ei kelpaa muille) ?
Heh heh ei ole, laitoin sen muutamaksi päiväksi kokeeksi myyntiin nähdäkseni kiinostaako tuollainen vanhus missä määrin. Kiinnostusta oli kyllä pienenkin ajan aikana jonkin verran, mutta aika nopeasti se poistui myynnistä ja hyvä niin. Pikkuhiljaa entisöidään ja välillä ulkoilutetaan
jupasierra kirjoitti:Nyt on mersussa kylmä sisällä
Kyllähän se ilmastointilaite kannattaa täytättää jos kylmäaine on loppu, kun tuo korjaus on halvimmillaan 50-60 euroa ja melko oleellinen varuste tuo ilmastointi kuitenkin on.
Vaihda noiden eurokilpien tilalle auton ikää vastaavat kilvet eli vanhan tyyppiset kilvet, eurokilvet näyttävät hölmöille arvokkaassa vanhassa autossa, joka on aikakaudelta jolloin ei eurokilpiä vielä ollut.
jupasierra kirjoitti:Nyt on mersussa kylmä sisällä
Kyllähän se ilmastointilaite kannattaa täytättää jos kylmäaine on loppu, kun tuo korjaus on halvimmillaan 50-60 euroa ja melko oleellinen varuste tuo ilmastointi kuitenkin on.
Vaihda noiden eurokilpien tilalle auton ikää vastaavat kilvet eli vanhan tyyppiset kilvet, eurokilvet näyttävät hölmöille arvokkaassa vanhassa autossa, joka on aikakaudelta jolloin ei eurokilpiä vielä ollut.
jupasierra kirjoitti:Nyt on mersussa kylmä sisällä
Kyllähän se ilmastointilaite kannattaa täytättää jos kylmäaine on loppu, kun tuo korjaus on halvimmillaan 50-60 euroa ja melko oleellinen varuste tuo ilmastointi kuitenkin on.
Vaihda noiden eurokilpien tilalle auton ikää vastaavat kilvet eli vanhan tyyppiset kilvet, eurokilvet näyttävät hölmöille arvokkaassa vanhassa autossa, joka on aikakaudelta jolloin ei eurokilpiä vielä ollut.
Ai saako niitä vanhoja kilpiä, en tiennytkään?
Katsastuskonttorilla vaan kilpitilaus sisään, ei ole edes kallista
EU-rekisterikilvet otettiin Suomessa käyttöön vuonna 2001. Ajoneuvolle annetaan automaattisesti EU-kilvet, jollei omistaja erikseen pyydä vanhanmallisia kilpiä. Ajoneuvolla olevat EU-kilvet voi halutessaan vaihtaa vanhanmallisiin kilpiin katsastustoimipaikalla.
Luin, että tästä Mersusta löytyy ortopedisäädöt istuimesta...onko muutenkin parempi istua kun noissa "pre-facelift"-kakkosnelosissahan normi-istuimet on aika karmeat...kuin jousitetun vanerilevyn päällä istuisi..näin muistelen omasta ekasta Mersustani (300D -89).
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:Luin, että tästä Mersusta löytyy ortopedisäädöt istuimesta...onko muutenkin parempi istua kun noissa "pre-facelift"-kakkosnelosissahan normi-istuimet on aika karmeat...kuin jousitetun vanerilevyn päällä istuisi..näin muistelen omasta ekasta Mersustani (300D -89).
Kyllä nämä mukavat on istua, ristiselälle saa tosiaan tukea eri korkeuksille sillä ortopedi säädöllä. En tiedä onko kaikissa kallistusta, mutta tässä kuskin penkissä sähkösäädöllä voi kallistella istuinosaa ja reisille saa tukea. Olisiko sulla ollut vaan penkki jo lässähtänyt, minusta edellisissäkin oli ihan hyvä istuskella (ei ortopedi).
Etwas Anders kirjoitti:Luin, että tästä Mersusta löytyy ortopedisäädöt istuimesta...onko muutenkin parempi istua kun noissa "pre-facelift"-kakkosnelosissahan normi-istuimet on aika karmeat...kuin jousitetun vanerilevyn päällä istuisi..näin muistelen omasta ekasta Mersustani (300D -89).
Olisko ollu vahvistettu penkki meinaan minusta kakossarjalaisen normipenkki ei kyllä ole kova? Matikissa on kakkossarjan vahvistettu ja se on mielestäni normipenkkiä paljon parempi ja tosiaan on jämäkkä istua.
Jos auto oli vanhempi kuin 10/89 niin siinä on saattanu olla ykkössarjan penkit ja ainakin farkun takana sellaiset on tosiaan kovat verrattuna kakkossarjan penkkiin. Liekkö ykkössarjaan saanu vahvistettua kuskinpenkkiä?
Topiikin aloittajan autossa on näköjään ykkössarjan penkit
atlas kirjoitti:Taxi malleissa on muuten minusta kaikissa kovat penkit iästä riippumatta.,,,lankuissa ainakin.
Tuliko muuten lisäilmaluisti homma kuntoon ja pelaako auto nyt?
Ei pelaa vieläkään, tyhjäkäyntimoottorin vaihdolla ei ollut merkitystä. Lisäilmaluistiahan tässä ei ole. Maanantaina tulee kaikki uudet huohotinletkut, vanhoissa väljää ja pieniä halkeamia. Niiden jälkeen katsellaan taas tätä ihmetystä että mikä vaivaa. Kohta menee joko kiertoon tai liikkeeseen laittoon!
Etwas Anders kirjoitti:Luin, että tästä Mersusta löytyy ortopedisäädöt istuimesta...onko muutenkin parempi istua kun noissa "pre-facelift"-kakkosnelosissahan normi-istuimet on aika karmeat...kuin jousitetun vanerilevyn päällä istuisi..näin muistelen omasta ekasta Mersustani (300D -89).
Kyllä nämä mukavat on istua, ristiselälle saa tosiaan tukea eri korkeuksille sillä ortopedi säädöllä. En tiedä onko kaikissa kallistusta, mutta tässä kuskin penkissä sähkösäädöllä voi kallistella istuinosaa ja reisille saa tukea. Olisiko sulla ollut vaan penkki jo lässähtänyt, minusta edellisissäkin oli ihan hyvä istuskella (ei ortopedi).
Makuasioitahan nää myös on, mulla ollu 1- ja 2-sarjan W124-sarjalaisia vakiopenkeillä ja aika paljon mukavammat noissa 2-sarjan malleissa, pintapehmeyttä jo löytyy.Itse verhoilukangaskin mukavampi.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
124:sen vahvistetussa istuimessahan ei ole sitä jousihässäkkää, vaan kokonaan vaahtomuovista se istuinosa. Joskus taisin katsoa mitä se maksaa uutena, ja alle satasen oli. Mitähän ne on ennen miettiny kun tehneet sellaisia hetekoita niistä penkeistä
sportsman kirjoitti:Veho tilasi Suomeen tulevat 124 - ns Siperian varustuksella , mihin kuului jäykemmät jouset sekä kovemmat etupenkit (istuinosasta).
Jälkimmäinen ei pidä paikkaansa, vahvistettu etuistuin on aina ollut lisävaruste. Jäykemmät jouset kyllä kuului suomivarustukseen.
S202 kirjoitti:124:sen vahvistetussa istuimessahan ei ole sitä jousihässäkkää, vaan kokonaan vaahtomuovista se istuinosa. Joskus taisin katsoa mitä se maksaa uutena, ja alle satasen oli. Mitähän ne on ennen miettiny kun tehneet sellaisia hetekoita niistä penkeistä
116-123:n aikaan istuimen jousituksen sanottiin olevan osa auton jousitusta, ts. vaikutti matkustajien havaitsemaan ajomukavuuteen .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
S202 kirjoitti:124:sen vahvistetussa istuimessahan ei ole sitä jousihässäkkää, vaan kokonaan vaahtomuovista se istuinosa. Joskus taisin katsoa mitä se maksaa uutena, ja alle satasen oli. Mitähän ne on ennen miettiny kun tehneet sellaisia hetekoita niistä penkeistä
Tämmönen on vahvistetun istuinosa ja jousitus vaikkakin ihan erilainen kuin normipenkissä. Jos tuon saa satasella niin mistä kyselit? Siis pelkkä istuinosan runkoko ja siihen kuuluva vaahtomuovi se oli? Siis kuon kuvan kapistukset poiluettuna selkänojaosat?
Vahvistetussakin on kyllä "jousihässäkkä" joskin erilainen. Jousiosaa ei enää saa, hinta olisi parinsadan paikkeilla.
Sen päälle tuleva "pad" on myös vahvistetussa mallissa erilainen ja niitä vielä varauksin löytyy, hinta satasen nurkilla kappaleelta.
Nuo jousitusosat ei ole ongelma meinaan niitä kyllä on ihan joissain kotisohvissakin samannäköisiä ja varmaankin tuossa kohtaa toimivia. Päällikangashan on samoilla mitoilla joten vaan tuo metallinen istuinosan kehikko ja "pad" tarvittaisiin. Istuinosan kankaan kiinnityskin on samanlainen toki hiukan konstikkaampi laittaa kuin normipenkkiin.
Tai hetkinen Onko istuinosan metallinen kehikko itseassa täsmälleen sama? Vain jousitusosat ovat erilaiset?
Tuolle pelkälle pehmusteelle antoi speed autoteile hinnaksi n. 110€. Mutta jos siihen pitää olla erilainen runkokin niin sitten tietysti tulee kalliiksi. Eikö 124:seen saa lähes joka osan saksasta, kun 123:seenkin saa vielä vaikka mitä?
sportsman kirjoitti:Veho tilasi Suomeen tulevat 124 - ns Siperian varustuksella , mihin kuului jäykemmät jouset sekä kovemmat etupenkit (istuinosasta).
Jälkimmäinen ei pidä paikkaansa, vahvistettu etuistuin on aina ollut lisävaruste. Jäykemmät jouset kyllä kuului suomivarustukseen.
S202 kirjoitti:124:sen vahvistetussa istuimessahan ei ole sitä jousihässäkkää, vaan kokonaan vaahtomuovista se istuinosa. Joskus taisin katsoa mitä se maksaa uutena, ja alle satasen oli. Mitähän ne on ennen miettiny kun tehneet sellaisia hetekoita niistä penkeistä
116-123:n aikaan istuimen jousituksen sanottiin olevan osa auton jousitusta, ts. vaikutti matkustajien havaitsemaan ajomukavuuteen .
Itse asiassa on ihan varmaa tietoa , että Veho tilasi autot niin , että lisävarustelistalta oli raksitty vahvistut jouset sekä etuistuimet. Ihan samalla tavalla nuo jäykemmät jouset oli lisävarusten
Tuohon aikaan myös oikeasivupeli, 5-vaihde, radion antenni oli raksittäva lisävarustelistalta.
No, ei ole reinforced seat(s) koodi 561 tai 563 ollut Vehon tilaamissa autoissa kaikissa "raksittu".
Viides vaihde on ollut 124 dieseleistä vakiona 250D ja 300D alusta alkaen, lisävaruste vain 200D:ssä kunnes E200D:ssä vakiovarusteena.
Aihetta voi tarkistella EPC:stä, katsoo Nettiautosta vanhan paljon ajetun 200D:n ja datacardista jos löytyy 341 niin kyseessä on aika varmasti ns. suomiauto.
Hieno löytö, ja näiden w124 hinnat ovat minusta lähteneet nousuun, siis jotain romuja toki saa halvalla, mutta siistien hinnat on useampaa tonnia. Ei hyvää W124 koppasta kannata edes myydä, kun parempaa ei kuitenkaan löydy tilalle. Ainoa miksi ymmärtäisin että joku myy esim hyvää w124 sedania, olis se että hän tarttee tilalle farmaria.
The Thing kirjoitti:Hieno löytö, ja näiden w124 hinnat ovat minusta lähteneet nousuun, siis jotain romuja toki saa halvalla, mutta siistien hinnat on useampaa tonnia. Ei hyvää W124 koppasta kannata edes myydä, kun parempaa ei kuitenkaan löydy tilalle. Ainoa miksi ymmärtäisin että joku myy esim hyvää w124 sedania, olis se että hän tarttee tilalle farmaria.
Juuri näin, olisipa varaa laittaa tämä teloille ja hommata se farkku tai paku...