Automaattilaatikon säätö?
taas semmoista kysymystä olis tuosta laatikon säätämisestä, että miten niitä kierroksia sais vieläkin alemmas, kun haluisin että kylmällä liikkeelle lähdettäessä sais vaihtaa jo alle 1500rpm aina kakkosen, ja kolmosen. mielellään vaikka jossain 1200rpm.
kun toi seiskan pumppu pitää niin pahaa kolinaa kylmällä 1400rpm ylöspäin.
vaikka löysään vaijerin täysin kiinni "löysälle", niin vaihtaa kylmällä aina 1-2 1500rpm, 2-3 1900rpm.ja nelosen jossain 1700-1800rpm.
toi kakkosen, ja kolmosen väli on kammottava, lähtee pakkasella autolla tosi hiljaa ja rauhallisesti liikkeelle, niin pitää ajaa aivan KAUHEALLAA kolinalla pitkin pihoja, kun ei millään per...le vaihda isompaa.
lämpimällä kone/laatikko yhdistelmä toimii ilman sen kummempia ärtymyksiä.
kun toi seiskan pumppu pitää niin pahaa kolinaa kylmällä 1400rpm ylöspäin.
vaikka löysään vaijerin täysin kiinni "löysälle", niin vaihtaa kylmällä aina 1-2 1500rpm, 2-3 1900rpm.ja nelosen jossain 1700-1800rpm.
toi kakkosen, ja kolmosen väli on kammottava, lähtee pakkasella autolla tosi hiljaa ja rauhallisesti liikkeelle, niin pitää ajaa aivan KAUHEALLAA kolinalla pitkin pihoja, kun ei millään per...le vaihda isompaa.
lämpimällä kone/laatikko yhdistelmä toimii ilman sen kummempia ärtymyksiä.
Auttasko se ajotuksen säätö siihen pumppuun kun mulla seiskan pumppu toimii hillitysti läpi kesät talvet...vai onko pumpuissa ja pumpuissa eroa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
pumpuissa ja pumpuissa on todellakin eroja. jokainen on kuulemma yksilö, käyttäytyy eri tavoin. siis toi kolina.
ja on kyl säädetty mynässä, en osaa itse säätää ollenkaan.
ja kyllä mielummin ajan matalilla, kuin kolinalla. koska tyhjäkäyntikierrokset on säädetty 800rpm. eli vetoa on aika kovasti kun lähtee liikkeelle. ei tarvitsisi painaa kaasua paljon ollenkaan, kun sais vaihtaa jo isompaa.
en usko että olis mitään rasitusta millekkään kuin sillain lipumalla(pikkuvarpaalla) ajelis. varmasti paljon vähemmän haittaa kun -15 asteesta koneella ja laatikolla painaa kaasua, ja kierroksia huolella, että vaihtais isompaa. ei kiitos.
ja on kyl säädetty mynässä, en osaa itse säätää ollenkaan.
ja kyllä mielummin ajan matalilla, kuin kolinalla. koska tyhjäkäyntikierrokset on säädetty 800rpm. eli vetoa on aika kovasti kun lähtee liikkeelle. ei tarvitsisi painaa kaasua paljon ollenkaan, kun sais vaihtaa jo isompaa.
en usko että olis mitään rasitusta millekkään kuin sillain lipumalla(pikkuvarpaalla) ajelis. varmasti paljon vähemmän haittaa kun -15 asteesta koneella ja laatikolla painaa kaasua, ja kierroksia huolella, että vaihtais isompaa. ei kiitos.
Tiedätkös kun minä tuosta joskus lähden kylmällä koneella ja on kiire niin 50 metrin päässä kotipihalta on jo yksi bari ahtopainetta
eikä kolise
vielä 



Lisää tietoa: www.skg.fi
katokku, sen koneen laittaa käyntiin kylmänä, niin käy ihan hyvin ilman nakutusta n.10sek. sen jälkeen alkaa kolisee ihan sikana. ja naputtaa vaikka tunnin putkeen.
eli sen kymmenen sekan päästä pyrin yleensä lähtemään liikkeelle. ihan vaan naapurisovun takia.
täällä hesassa siis kun on 50 naapuria joiden makuuhuoneen ikkunat on n.5-30m päässä autostani, niin ne eivät kattele kovin suotuisasti tätä autoa, jos en lähde kiireenvilkaan pois kadunvarrelta kolisemasta.
meni taas pikkuisen ot:ksi
mutta siis kysymys oli että eikö kenelläkään ole ideaa millä saisi laatikon nopeammin vaihtamaan isommalle kylmällä. vaikka laatikon vaijeri on aivan löysällä.
eli sen kymmenen sekan päästä pyrin yleensä lähtemään liikkeelle. ihan vaan naapurisovun takia.
täällä hesassa siis kun on 50 naapuria joiden makuuhuoneen ikkunat on n.5-30m päässä autostani, niin ne eivät kattele kovin suotuisasti tätä autoa, jos en lähde kiireenvilkaan pois kadunvarrelta kolisemasta.

meni taas pikkuisen ot:ksi
mutta siis kysymys oli että eikö kenelläkään ole ideaa millä saisi laatikon nopeammin vaihtamaan isommalle kylmällä. vaikka laatikon vaijeri on aivan löysällä.