Automaattilaatikon säätö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
dansku
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja dansku »

taas semmoista kysymystä olis tuosta laatikon säätämisestä, että miten niitä kierroksia sais vieläkin alemmas, kun haluisin että kylmällä liikkeelle lähdettäessä sais vaihtaa jo alle 1500rpm aina kakkosen, ja kolmosen. mielellään vaikka jossain 1200rpm.

kun toi seiskan pumppu pitää niin pahaa kolinaa kylmällä 1400rpm ylöspäin.

vaikka löysään vaijerin täysin kiinni "löysälle", niin vaihtaa kylmällä aina 1-2 1500rpm, 2-3 1900rpm.ja nelosen jossain 1700-1800rpm.

toi kakkosen, ja kolmosen väli on kammottava, lähtee pakkasella autolla tosi hiljaa ja rauhallisesti liikkeelle, niin pitää ajaa aivan KAUHEALLAA kolinalla pitkin pihoja, kun ei millään per...le vaihda isompaa.

lämpimällä kone/laatikko yhdistelmä toimii ilman sen kummempia ärtymyksiä.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Auttasko se ajotuksen säätö siihen pumppuun kun mulla seiskan pumppu toimii hillitysti läpi kesät talvet...vai onko pumpuissa ja pumpuissa eroa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
XUX63
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mieluummin ajoituksella kuin liian matalilla kierroksilla ajamalla luulen ma :roll:
dansku
Mersumies
Mersumies

pumpuissa ja pumpuissa on todellakin eroja. jokainen on kuulemma yksilö, käyttäytyy eri tavoin. siis toi kolina.

ja on kyl säädetty mynässä, en osaa itse säätää ollenkaan.

ja kyllä mielummin ajan matalilla, kuin kolinalla. koska tyhjäkäyntikierrokset on säädetty 800rpm. eli vetoa on aika kovasti kun lähtee liikkeelle. ei tarvitsisi painaa kaasua paljon ollenkaan, kun sais vaihtaa jo isompaa.

en usko että olis mitään rasitusta millekkään kuin sillain lipumalla(pikkuvarpaalla) ajelis. varmasti paljon vähemmän haittaa kun -15 asteesta koneella ja laatikolla painaa kaasua, ja kierroksia huolella, että vaihtais isompaa. ei kiitos.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tiedätkös kun minä tuosta joskus lähden kylmällä koneella ja on kiire niin 50 metrin päässä kotipihalta on jo yksi bari ahtopainetta :twisted: eikä kolise :shock: vielä :oops:
Lisää tietoa: www.skg.fi
dansku
Mersumies
Mersumies

[quote="veskola"]Tiedätkös kun minä tuosta joskus lähden kylmällä koneella ja on kiire niin 50 metrin päässä kotipihalta on jo yksi bari ahtopainetta :twisted: eikä kolise :shock: vielä :oops:[/quote]

kukin tablaa tyylillään.. :roll:
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

lämmitä kones ennen kun lähdet ajeleen niin eipäs kolise...kukas nyt kylymälle koneelle kenkää antaa....eberi tai webasto kehiin......ja 10min pihalla käyttöä.... :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
dansku
Mersumies
Mersumies

katokku, sen koneen laittaa käyntiin kylmänä, niin käy ihan hyvin ilman nakutusta n.10sek. sen jälkeen alkaa kolisee ihan sikana. ja naputtaa vaikka tunnin putkeen.

eli sen kymmenen sekan päästä pyrin yleensä lähtemään liikkeelle. ihan vaan naapurisovun takia.

täällä hesassa siis kun on 50 naapuria joiden makuuhuoneen ikkunat on n.5-30m päässä autostani, niin ne eivät kattele kovin suotuisasti tätä autoa, jos en lähde kiireenvilkaan pois kadunvarrelta kolisemasta. :?

meni taas pikkuisen ot:ksi

mutta siis kysymys oli että eikö kenelläkään ole ideaa millä saisi laatikon nopeammin vaihtamaan isommalle kylmällä. vaikka laatikon vaijeri on aivan löysällä.
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eipä sitä taida helposti saada muutettua :roll: Jotenkin tuntuis noista kierroksista päätellen et sulla on bensan laatikko paikallaan :roll: :roll: :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin