W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Wingee kirjoitti:Joopa joo eipä ole ennen tullut tollastakaan vastaan mulla mitä tänään tuli mersun kanssa. Molemmissa venttiilikopissa on pienemmät "kannet" ja ne ruuvasin pois tänään. Ja voe veljet et siellä oli tavaraa. Öljyt vaihdoin ja kun otin suodattimen pois niin eipä se sitä virkaa ole aikoihin enään tehnyt. Käyntiääni ainakin muttui roimasti.
Maltoitko vaihtaa pariin kertaan ? Nyt on käynyt selväksi että huuhtelua se kaipaa. Toivotaan että laakerit ei olisi saaneet kovin paljon kipeitä.
Wingee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 19.01.2014 20:41

Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma

Viesti Kirjoittaja Wingee »

Unique387 kirjoitti:
Wingee kirjoitti:Joopa joo eipä ole ennen tullut tollastakaan vastaan mulla mitä tänään tuli mersun kanssa. Molemmissa venttiilikopissa on pienemmät "kannet" ja ne ruuvasin pois tänään. Ja voe veljet et siellä oli tavaraa. Öljyt vaihdoin ja kun otin suodattimen pois niin eipä se sitä virkaa ole aikoihin enään tehnyt. Käyntiääni ainakin muttui roimasti.
Maltoitko vaihtaa pariin kertaan ? Nyt on käynyt selväksi että huuhtelua se kaipaa. Toivotaan että laakerit ei olisi saaneet kovin paljon kipeitä.
Juu vaihdan kyllä mut ajan hetken noilla ja sit vaihdan uudet öljyt.
Gyl merssu pitä ol vaig ovet tipuis!
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W210 E240 vm. 97 Öljy ongelma

Viesti Kirjoittaja simoks »

tenzo kirjoitti:
Wingee kirjoitti:Joo homma selvisi pienellä purkamisella. Tuli kourallinen jonkun sortin mössöä. Eipä ihme ettei menny öljyt alemmas.
Oliko se öljystä muodostunutta "kylmä limaa". Bemariin meinas muodostua tota talvisin jos ajo paljon nurkka ajoa, öljynä oli Castrol Magnatech 5w-40. Sitten vaihdoin öljy merkin Valvoline MaxLife 5w-40 ja limaa ei muodostunut läheskään niin paljon.
Täytyy sanoa tuosta Castrolin Magnatecistä että on paskaa öljyä, pakkaskestävyys tuntuu olevan melko huono kun on ihan jähmeetä jo -10 alaspäin. Huomas heti selkeän eron kun vaihto teboilin diamond dieselit koneeseen niin kylmäkäynnistys pyörii 2x nopeemmin. Oli ajettu joku 8tkm noilla niin ei pitäis olla ihan valmista kuitenkaan vielä. Ja saihan se olikohan se TM:n testissä huonoimman arvosanan :thumbdown:
W210 E320cdi
Vastaa Viestiin