W203 ei pakkasella käyntiin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

(Oo * oO) kirjoitti:Jotain mulla menee ehkä ohi, kun se vika on, ettei lähde kylmänä käyntiin. Niin miten ne suuttimet testataan kylmänä, kun sieltä ei tule sitten yhtään mitään?

Suodattimelta siirtopumpulle menevän letkun vaihdoin. Pörähti heti käyntiin ja kohta sammui. Sitten sai startata 10 kertaa, ennen kuin lähti taas käymään. Mistä se kertoo? Paineensäädintä ei saanut irti, kun ei ole sopivaa työkalua sille tähtipäälle. :/ Kuusiokoloa tilalle.
Jos mittaat suuttimien ohivuodot ulkona kylmässä kylmästä moottorista eikä purkkeihin tule mitään niin sitten suuttimet on siltä osin kunnossa. Kannattaa kuitenkin varuiksi testata :D

Niin se raja oli 20ml minuutissa ja maks ero eri suuttimein välillä 20%.

Minusta noita polttoaineputkia on turha vaihdella jossei autossa ole selkeää ilmavikaa... Käyttää senkin ajan ja motivaation ohivuotojen mittaamiseen.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

(Oo * oO) kirjoitti:Jotain mulla menee ehkä ohi, kun se vika on, ettei lähde kylmänä käyntiin. Niin miten ne suuttimet testataan kylmänä, kun sieltä ei tule sitten yhtään mitään?

Suodattimelta siirtopumpulle menevän letkun vaihdoin. Pörähti heti käyntiin ja kohta sammui. Sitten sai startata 10 kertaa, ennen kuin lähti taas käymään. Mistä se kertoo? Paineensäädintä ei saanut irti, kun ei ole sopivaa työkalua sille tähtipäälle. :/ Kuusiokoloa tilalle.
Sama juttu kuin tuolla jo aiemin tutkailu siinä tilanteesa missä
Ei toimi eli kun startaa ja ei lähde käyntiin niin tutkailu startauksen aikana
(Eli kaikki mittaus valmiiksi ja Sitten startaa max 1min
voi lopettaa aieminkin jos on selvä tulos määräthän jo tuolla oli)

Tuo lähti heti käymään ja sammui minkä jälkeen sahaamista
Viittaa että systeemissä oli ilmaa"mikä on hetken normaalia sen putken vaihdon jälkeen"
(oire on sama jos orinkulat niissä muoviputkissa vuotaa ilmaa järjestelmään)

Paineen sätimen E kantaiseen torksiin sopii tavalinen 6kulmainen hylsy
Koko tais olla 8mm(on ihan sama millä pultilla se on kiinni kunhan on niin että ei "elä")

E: ja tuohon tutkaillun ei tarvitse muuta kuin jokusen pätkän letkua
Kuvia systeemistä mese fi sivuilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Sitä meinasin sillä 10 kertaisella starttauksella, kun täällä on sanottu, että parilla starttauksella lähtee, kun on suodatin vaihdettu. Tämä ei lähtenyt, vaikka vaihtoi vain letkun. Letku on siksikin vaihdettu, että suodattimen vaihdossa meni sen nipsut poikki ja se pistettiin nippusiteellä kiinni. Voi, mitä haperoa.. Muitakin letkuja tuolla näyttää olevan pykineenä. Pitkäänhän tällä ei voi startata, kun tää starttaa ite sen aikaa, kun tarvii. En kyllä ole kokeillut, pitkäänkö se sahaa, jos sitä avainta vääntää koko ajan.

Se huoltomies on tehnyt Vehon huoltoja 20-30 vuotta ja pystyn luottamaan siihen, että se tietää, mikä on merkittävä ja mikä vähäinen sen ohivuodon kanssa. Olen koittanut kahtella muita kokemuksia tuosta asiasta, mutta en ole kyllä törmännyt siihen lämpötilaeroon. Hyvin hitasti lähti polttoaine nouseen letkuihin ja aika tasaisestikin, vaikka yksi oli uusi suutin.

Se paineensäätimen torksi on 6mm ja niin hienomekaanista mulla ei löydy. 36 olis jo lähempänä :)

Onko se pointti nyt se, että jos on ohivuotoa yhdessäkin suuttimessa tarpeeksi paljon, niin kokonaispaine ei nouse tarpeeksi, että edes yrittäisi käyntiin? Silloinhan sen pitäisi jo yrittää, jos kerran suuttimille tulee paine ja ohivuotoa jo ilmenee? Juu, en ole tutustunut tällaisen commonrail systeemin sielunelämään, mutta niinhän se voisi toimia... Pitää kahtella jokin poikkileikkaus, niin tietää, mihin, miksi ja miten se polttoaine kulkee.
C270 W203.216
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

No menee vähän offtopiciksi niin jos kyseessä on/oli Raahen mersuhuolto niin kävin siellä näyttämässä OM604:n venttiiliä kun tarvitsin venttiilihiomatutin kun tässä on niin pienet venttiilit ettei oma tutti sopinut. Totesi vain että mistä ruohonleikkurista tuo on? Vastasin että mersun OM604 koneesta... Samaten kun vänkärin oven lukkoa kyselin niin soitteli jollekin, se ei kuulemma ehtinyt katsoa asiaa. Kysyin että soitatko takaisin minulle, vastasi että "kai sää kuljet tässä". Sen jälkeen en ole tarvinnut käydä tuolla, osaanpa tuota itsekin Vehoon laittaa sähköpostia asiasta. Ei jäänyt kovin hyvää kuvaa liikkeestä...
Edit: Ja minusta tuntui vähän ihmeelliseltä ettei siinä ole Staria?
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

(Oo * oO) kirjoitti:Sitä meinasin sillä 10 kertaisella starttauksella, kun täällä on sanottu, että parilla starttauksella lähtee, kun on suodatin vaihdettu. Tämä ei lähtenyt, vaikka vaihtoi vain letkun. Letku on siksikin vaihdettu, että suodattimen vaihdossa meni sen nipsut poikki ja se pistettiin nippusiteellä kiinni. Voi, mitä haperoa.. Muitakin letkuja tuolla näyttää olevan pykineenä. Pitkäänhän tällä ei voi startata, kun tää starttaa ite sen aikaa, kun tarvii. En kyllä ole kokeillut, pitkäänkö se sahaa, jos sitä avainta vääntää koko ajan.

Se huoltomies on tehnyt Vehon huoltoja 20-30 vuotta ja pystyn luottamaan siihen, että se tietää, mikä on merkittävä ja mikä vähäinen sen ohivuodon kanssa. Olen koittanut kahtella muita kokemuksia tuosta asiasta, mutta en ole kyllä törmännyt siihen lämpötilaeroon. Hyvin hitasti lähti polttoaine nouseen letkuihin ja aika tasaisestikin, vaikka yksi oli uusi suutin.

Se paineensäätimen torksi on 6mm ja niin hienomekaanista mulla ei löydy. 36 olis jo lähempänä :)

Onko se pointti nyt se, että jos on ohivuotoa yhdessäkin suuttimessa tarpeeksi paljon, niin kokonaispaine ei nouse tarpeeksi, että edes yrittäisi käyntiin? Silloinhan sen pitäisi jo yrittää, jos kerran suuttimille tulee paine ja ohivuotoa jo ilmenee? Juu, en ole tutustunut tällaisen commonrail systeemin sielunelämään, mutta niinhän se voisi toimia... Pitää kahtella jokin poikkileikkaus, niin tietää, mihin, miksi ja miten se polttoaine kulkee.
Uudesta suutimesta tulee todella vähän sinne paluu puolelle
Ja systeemin nimikin(suomeksi yhteis paine...)
sen sanoo jos paine karkaa yhdestä paikasta niin se tipuu joka paikasta,

Jos systeemi on kunnossa siis kunnossa ei ilmavuota, siirtopumppu kunnossa ei väljä
Toki pitää olla koko linjan suutimien, korkeapaine pumppun niin se ilmaa itsensä suodatiminen vaihdon
Tai siitä eteen päin olevan putken vaihdon jälkeen muutamalla automaati startauksella(startta vaikka akun tyhjäksi kun pitää avaimen käänetynä)

Jos kerran on hyvä asentaja niin mikäs onkelma se tässä sitten on...
Tosin 20-30 vuotta sitten ei ollut CDI koneisia...

Itse näiden cdi koneiden kanssa touhunnut vasta hetken 1999 kevät talvesta(taisivat tulla 1998)
Lähes päivitäin ykeensä tutkilun kohteen on ollut semoisia mitkä on jo jossain käyneet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Kävin tänään palstalaisen luona ihmettelemässä sitä mahti tähteä :) Kiitoksia. Tuollaisia arvoja se antoi ulos. Lisäksi ilmoitti kahden hehkun olevan pimeänä. Valo ei kyllä kummittele startin jälkeen nyt lainkaan? Huomenna pitäisi olla täälläkin kunnolla pakkasta, niin mittaan ne ohivuodot. Varmaksi en sitä voi luvata, kun ne letkunpätkät on niin lujassa nyt lämpimälläkin koneella. Eikä taitanutkaan olla tarpeeksi letkuakaan jemmassa... Ellei sitten tuo ohkanen paineilmaputki ole sinne väliin sopivaa. Voihan se olla, että nyt lähteekin käyntiin, aijemmin en ole starttauttanutkaan, kuin sen automaattistartin ajan ja sitten hehkut uudestaan ja uutta yritystä. Eli jos sen 20 sek starttaa, niin voi se painekin nousta tarpeeksi ja auto käynnistyä kylmänäkin. Huomenna lienee taas hieman viisaampi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C270 W203.216
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Aika paljon on 4 sylinterin korjausarvo plussalla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

(Oo * oO) kirjoitti:Kävin tänään palstalaisen luona ihmettelemässä sitä mahti tähteä :) Kiitoksia. Tuollaisia arvoja se antoi ulos. Lisäksi ilmoitti kahden hehkun olevan pimeänä. Valo ei kyllä kummittele startin jälkeen nyt lainkaan? Huomenna pitäisi olla täälläkin kunnolla pakkasta, niin mittaan ne ohivuodot. Varmaksi en sitä voi luvata, kun ne letkunpätkät on niin lujassa nyt lämpimälläkin koneella. Eikä taitanutkaan olla tarpeeksi letkuakaan jemmassa... Ellei sitten tuo ohkanen paineilmaputki ole sinne väliin sopivaa. Voihan se olla, että nyt lähteekin käyntiin, aijemmin en ole starttauttanutkaan, kuin sen automaattistartin ajan ja sitten hehkut uudestaan ja uutta yritystä. Eli jos sen 20 sek starttaa, niin voi se painekin nousta tarpeeksi ja auto käynnistyä kylmänäkin. Huomenna lienee taas hieman viisaampi.
Siis eikös tuota kuvaan testiä tehty siellä kokeneesa mersu huollossa... ;)
Sehän on ko oireilla ensimäisiä

Ja siinähän näkyy heti vika (ainkin yksi)

Kone lämmin ja korjaus melkeen max arvossa,
(Jos ei puristukset karkaa jostain mikä on myös ko
oireilla testaus listassa)

Ne pikku letkut kokonaan siitä suutimen päält
irti liittiminee ovat sokalla kiinni,
Niiden tilalle pystyyn läpikäyvät letkun pätkät
~15cm sisäreikä 8-10mm
Löytyy merri tavarana yleensä joka tarvikeliikestä,
Ja monista halapa haleista tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja koyama »

Estääkö tuo suuttimen iso korjausarvo käynnistymisen ? Imeeköhän ilmaa kuitenkin jostain?Esim. Polttoaineen esilämmitykseen tulevat/lähtevät letkut surkeita.Hieman venyttämällä letkua paljastui reikä aiemmasta kotterosta(w203).Kaikki ne on pantava uusiksi.
Auton vaivat sopii aika paljon ajettuun.Onko ajomäärästä oikeaa tietoa ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja eppe »

Nyt kiinnostaisi nähdä tulokset suutinten ohivuototestistä...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinäpä sitä on valinnan paikka, vaihtaako nelosen rikkinäisen suuttimen vai vähän myöhemmin suuttimen ja männän :D
Joskus tietysti käsitetään tuo Starin neuvo niin että suutin on vaihtokunnossa vasta siinä vaiheessa kun korjausarvo on 5.
Käyntiinlähtöön tuo ei vaikuta.
wiimax.fi
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Tuo korjauskerroinko on merkki kusevasta suuttimesta? Jos niin on, niin reijänhän se vielä mäntään tekee. Tuossa onkin jokin naputus, kun käyntiin laittaa. Se vielä katoaa, kun kierroksilla käyttää. Siksi sitä aattelin venttiilin naputukseksi, että siinä jokin jumittas ja kierroksia hieman nostamalla saa sekin tarpeeksi painetta ja loppus. Venttiilin naputtavan siellä Mersuhuollossakin mulle sanottiin :) Mun mielestä se naputus oli vaan niin mieto, että enempi kuulosti venttiililtä, kun suutin kusee, niin ääni on terävämpi. Tai ainakin tapaamissani tapauksissa ollut. Ja jos suutin on tukossa, niin se on lekan taontaa...

Lähen nyt yrittään sitä mittausta, jos ei letkut passaa, niin testi siirtyy. Koska tuo pitänee sitten lämmittää ja käydä kylillä mutka... Tuli toinen auto jo laitettua seisontaan.
C270 W203.216
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

No niin, tulokset 60 sek startilla;
1: 2 ml/15cm
2: 0 ml/0 cm
3: 8 ml/52 cm
4: 4 ml/31 cm
5: 7 ml/51 cm

Letkun sisähalkaisija 4mm ja pituus 520mm. Tulokset on noin arvoja, ei heitä desilläkään :)

Hehkuille tulee virtaa.

Akku alkoi jo puutumaan 50sek kohdalla, pakkasta -15 astetta. Seuraavaksi starilla kahtoa, nouseeko paine pumpulla? Vai mitä sen pitäisi kertoa ja millä testillä? Miten erottaa syyllinen, onko se korkeapainepumppu, vai siirtopumppu, jos paine ei nouse tarpeeksi? Jos siinä painesäätimessä ei vika ole. Miten sen todentaa? Vielä en ole auki käyttänyt ja tiivisteitä vaihdellut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C270 W203.216
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja koyama »

3 ja 5 ovat reilusti ovat heikommat eli yli 20 % ohivuotoa.Mitähän nuo lukemat olisi jos auto olisi käynnissä?Onkohan starttessa edes 300 kier/min
pakkasen ja huonon akun vuoksi.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se huoltomies on tehnyt Vehon huoltoja 20-30 vuotta ja pystyn luottamaan siihen, että se tietää...
Onko tuota autoa kukaan oikeasti osaava tutkinut ?
Yhden suuttimen korjausarvo hälytyslukemissa, useammassa liikaa ohivuotoa paluupuolelle ... eihän näiden perusasioiden tutkimisessa mene kaikkine testerin kytkemisineen yhteensä tuntia aikaa ja on selvillä mitä pitää tehdä.
Jos alkaa olla kolmessakin suuttimessa vikaa eikä ole tietoa onko niitä aiemmin vaihdettu niin melkein heittää koko sarjan uusia, kerran se kirpaisee lompsassa mutta sitten pelaa pitkään siltä kohtaa.

Voihan tuossa muutakin vikaa olla, mutta selvät viat ensin kuntoon sitä mukaa kun niitä ilmenee...
wiimax.fi
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Korjaantuuko ohivuoto vain suuttimen vaihtamalla? Tuo 4 pytyn korjauskerroin ilmeisesti vain kärjen vaihtamalla? Mikä vuoto näissä on, kun tuo ohivuoto ilmenee? Kärjet saa suuttimiin huomattavasti halvemmalla, kuin kokonaan uudet. Riittääkö se ohivuotoon?

2 pytyn suutin ja akku on uusittu viime kevät talvella. Silloin se on kuulemma riittänyt. Akku ei siis pitäisi olla huono. Voiko pari muuta suutinta mennä noin nopeasti huonoksi? Edellinen omistaja väitti, ettei koskaan ole ollut käynnistys ongelmia. Muuten, kuin silloin kerran ja se korjaantui suuttimen vaihdolla.

Mitä näille 3 suuttimelle nyt ja mistä halavalla hyvvää?

Edit. Se yksinhuoltaja kyllä saa raudan totteleen, mutta ei ilmeisesti ole sähköistä osaamista. Eipä siitä sen enempää sitten.

Edit2. Tuossakin sitä asiaa olisi. Eli tiivisteet uusiksi vuotaviin ja sielu siihen kusevaan...
Viimeksi muokannut (Oo * oO), La 14.12.2013 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C270 W203.216
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei valitettavasti mee pelkkä kärki vaihtamalla... Jos ei oo kiiru ja jaksaa harrastaa niin voi yrittää vaihdella sinne sisuskaluja, mitään takeitahan ei ole että mikäään paremmaksi muuttuu.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... suuttimien" onclick="window.open(this.href);return false;

Uusien/kunnostettujen ruiskujen hankkimisesta oli jo kans threadi jossain, robitech yms paikoista ovat ostelleet.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

3 suutinta minäkin tuohon vaihtaisin, 2 suutin on kunnossa kun se on jo ennestäänkin vaihdetttu, samoin kuin 1 voi olla joskus vaihdettu.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tuolla aika edullisia -> http://www.robi-tec.de/" onclick="window.open(this.href);return false; ...ei paljon kannata korjailla.
W203CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja kaikki tämä olis selvinyt hetkessä jos paikassa missä
Autoa on käytetty olis ollut edes pienepieni aavistus systeemistä
Ja sen tutkimiseen tarvitavista työkaluista


(Aika paljon olis aikaa ja vaivaa säästynyt)

Vaan hyvä että alkaa viat löytymään :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Kiitos linkistä! Menee heti tilauskeen, mitkä numerot mää sitten tilaankaan? Pitääkö kahtoa vanhoista, vai löytyykö tuolla runkonumerolla oikeat?

Jos ois heti vienyt osaajalle, niin ei itse tietäisi näitä asioita systeemistä ;) Sama homma, kun otin sitten sen halvan vastaavan mestarin... :D

Edit, konehan on siis tämä: 612962 30 135483
C270 W203.216
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Suuttimien päässähän lukee nätisti: 613 070 06 87. Onko nuo alkuperäiset suuttimet? Kuvittelin tulevan moottorityypin mukaan, eli olisi alkanut 612 xxx...
Onko siis mahdollista, että nuo ovat jo 3 kierroksella?
C270 W203.216
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

(Oo * oO) kirjoitti:Suuttimien päässähän lukee nätisti: 613 070 06 87. Onko nuo alkuperäiset suuttimet? Kuvittelin tulevan moottorityypin mukaan, eli olisi alkanut 612 xxx...
Onko siis mahdollista, että nuo ovat jo 3 kierroksella?
Ne Kolme ensimäistä numeroa ei kasva joka kerta kun suutimet vaihtaa
Ovat varaosa numero ja samallamnumerolla tilaamlla pitäis tulla samanlaiset,
Tosin kaliprointi numero(ympyrän sisäälä oleva)
usein vaihtuu ja pittä sitten muuttaa myös ECU:un
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Omassa w203 270cdi:ssä alko taas ongelmia ilmetä. Esim nolla kelillä jos autoa ei pidä roikassa niin ei meinaa käyntiin lähetä millään. Jos enemmän pakkasta niin ei puhettakaan saaha käyntiin jossei ole ollu roikassa vähintää puolta tuntia. Nolla kelillä ilman roikkaa tekee niin että ekalla starttauksella auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta sammuu sekunnin sisällä käynnistyksestä. Sen jälkee saa Sahata melko kaua että käynnistyy, ja kun käynnistyy niin sekunnin parin ajan käy vähä rykimällä ja sen jälkee käynti tasaantuu. Jos roikassa niin kerrasta käyntii ja käy iha normaalisti. Kierroslukumittarikin on ku liimattu paikalleen, ei humppaa yhtään. Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa? Mitkään liitoksetkaan ei näyttäis olevan märkiä.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Taikl kirjoitti:Omassa w203 270cdi:ssä alko taas ongelmia ilmetä. Esim nolla kelillä jos autoa ei pidä roikassa niin ei meinaa käyntiin lähetä millään. Jos enemmän pakkasta niin ei puhettakaan saaha käyntiin jossei ole ollu roikassa vähintää puolta tuntia. Nolla kelillä ilman roikkaa tekee niin että ekalla starttauksella auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta sammuu sekunnin sisällä käynnistyksestä. Sen jälkee saa Sahata melko kaua että käynnistyy, ja kun käynnistyy niin sekunnin parin ajan käy vähä rykimällä ja sen jälkee käynti tasaantuu. Jos roikassa niin kerrasta käyntii ja käy iha normaalisti. Kierroslukumittarikin on ku liimattu paikalleen, ei humppaa yhtään. Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa? Mitkään liitoksetkaan ei näyttäis olevan märkiä.
Stari sen vian kertoo, miksi käynnistys on epäonnistunut.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Meneekö ilmaa kirkkaussa pa-putkissa? Todennäköisesti ilmavuotoa, hörsii sieltä ilmat jostain välistä joten sen takia saa starttailla pitkään... Suosiolla uudet muoviputket, oisko n.100€ sarja ollut...

Jos siis vika on tuolla, hyvin yleinen vaiva alkupään cdi:ssä.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tuolla lisää aiheesta -> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42074" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tuolla -> http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=41747" onclick="window.open(this.href);return false;
W203CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Taikl kirjoitti:Omassa w203 270cdi:ssä alko taas ongelmia ilmetä. Esim nolla kelillä jos autoa ei pidä roikassa niin ei meinaa käyntiin lähetä millään. Jos enemmän pakkasta niin ei puhettakaan saaha käyntiin jossei ole ollu roikassa vähintää puolta tuntia. Nolla kelillä ilman roikkaa tekee niin että ekalla starttauksella auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta sammuu sekunnin sisällä käynnistyksestä. Sen jälkee saa Sahata melko kaua että käynnistyy, ja kun käynnistyy niin sekunnin parin ajan käy vähä rykimällä ja sen jälkee käynti tasaantuu. Jos roikassa niin kerrasta käyntii ja käy iha normaalisti. Kierroslukumittarikin on ku liimattu paikalleen, ei humppaa yhtään. Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa? Mitkään liitoksetkaan ei näyttäis olevan märkiä.
Alkuun
Ilma vuodot tarkistaa(niisä ei liitokset kostu)
Suutimien pauluu paluu puolen vuoto tarkistella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
(Oo * oO)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 21.11.2013 14:58
Paikkakunta: Raahe

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja (Oo * oO) »

Tuonne Robi-tecille pitää maksaa lisäksi 50€ panttimaksu/suutin... Oli semmosta postia tullut roskapostilaatikkoon...

Artikelnummer: 6130700687
3 x Einspritzdüse Injektor Injector Mercedes A 6130700687
--------------------------------------------------------------------
Artikelnummer: 1050
3 x Pfandgebühr Austausch-Altteil -- 50,00€

Leider konnten wir noch keinen Zahlungseingang feststellen.
Bitte überweisen Sie den offenen Betrag von 150,00 innerhalb der nächsten Tage auf folgendes Konto:
C270 W203.216
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

(Oo * oO) kirjoitti:Tuonne Robi-tecille pitää maksaa lisäksi 50€ panttimaksu/suutin... Oli semmosta postia tullut roskapostilaatikkoon...

Artikelnummer: 6130700687
3 x Einspritzdüse Injektor Injector Mercedes A 6130700687
--------------------------------------------------------------------
Artikelnummer: 1050
3 x Pfandgebühr Austausch-Altteil -- 50,00€

Leider konnten wir noch keinen Zahlungseingang feststellen.
Bitte überweisen Sie den offenen Betrag von 150,00 innerhalb der nächsten Tage auf folgendes Konto:
Saako se 150 euroa kokonaan takaisin kun lähettää vanhat sinne?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Vastaa Viestiin