kestävintä mersua
Re: kestävintä mersua
Kannattaa kuitenkin muistaa että nämä W124 ym 2000 euron hintaluokan vehkeet ovat jo todella vanhoja, että saattaa eteen tulla kallistakin remonttia varsinkin jos joutuu vieraalla teettämään.
230 C 1978
Re: kestävintä mersua
Jep!
Uudemmissa taas remontti kuin remontti maksaa jo sen paritonnia. Elikkäs sum maarum vanhemmalla kun ajaa ja se laukeaa niin jättää sen varaosiksi ja ostaa tilalle toisen samanlaisen. Näin ne remontit halpenevat.
Sanosinko vielä sen, että tuohon emännän 200 D:hen ei vieläkään ole tehty remonttia sen kahdentonnin edestä ja sillä on jo kuljeskeltu 744286 km ja minun 230 TE: hen vielä vähemmän, mutta silläpä onkin ajettu vasta 390334 km.
Uudemmissa taas remontti kuin remontti maksaa jo sen paritonnia. Elikkäs sum maarum vanhemmalla kun ajaa ja se laukeaa niin jättää sen varaosiksi ja ostaa tilalle toisen samanlaisen. Näin ne remontit halpenevat.
Sanosinko vielä sen, että tuohon emännän 200 D:hen ei vieläkään ole tehty remonttia sen kahdentonnin edestä ja sillä on jo kuljeskeltu 744286 km ja minun 230 TE: hen vielä vähemmän, mutta silläpä onkin ajettu vasta 390334 km.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: kestävintä mersua
Ei ihan reilua vertailua mielestäni. Vertaa 124 dieseliä yli kymmenen vuotta vanhempiin autoihin kulutuksen suhteenAM kirjoitti: Kyllähän 124:sten kulutus on melko kaukana nykyautoista.


Toisaalta lankku dieselit kestää vertailua yllättävänkin hyvin 15v nuorempiin dieseleihin.
Dieseleissä aikansa autoista kestää vertailun mihinkä tahansa muuhun dieseliin missä tahansa mootorikoossa. Minusta vieläkin vm 89 200D:n 130 tuhannen kilometrin keskikulutus alle 6l josta valtaosa taajamaa on kova sana kun puhutaan isosta henkilöautosta. Ajotietokoneen näyttämä saa sitten olla mitä tahansa. Nekun ei useinkaan kerro totuutta. Tuo todellinen alle 6l on vieläkin keskikulutuslukemana kunnioitetava saavutus. Uusissa vebastot käy talvella kun lämpö ei riitä jne.
Niin tai näin lankku ja W123 on ehkä yksi aikansa lujimpia autoja manualina ja turbottomana. Moni sanoo ettei tehoa ole... No sitä saa ruuvaamalla ja kun sen teettää ammattilaisella kultuskin laskee. Naapurin kaiffaria varmaan kismitti noin 7v sitten kun uudella farkku corollalla 2.0d haastoi ja jäi vm89 200D matkasta jo kiihdytyksessä. Ei edes imussa pysyny


Uskon että hyväkuntoinen lankku samanikäisiin verrattuna tarjoaa markkinahintaansa nähden muihin merkkeihin verrattuna todella kilpailukykyistä kyytiä millä tahansa kriteerillä verrattuna.
Re: kestävintä mersua
Tuolloin ei muilla merkeillä ollut tarjolla *kilpailukykyisiä* dieseleitä ja siksi M-B yleistyi takseissa.atlas kirjoitti:Toi taxi homma muuten menee niin että tuolloin ei ollut muilla merkeillä ollut tarjolla uutena dieseleitä ja siksi mb yleistyi taxeissa.Choke kirjoitti:tomant kirjoitti:Vanhemmista dieseleistä en tiedä muuta kuin sen, että ne haisevat ja savuttavat ja monia ei uskalleta sammuttaa kaupassakäynnin ajaksi.
tomantJa vaikka yrittäisi sammuttaa niin ei sammu kun on sammutinrasian kalvo hapertunut 400tkm jälkeen
Ei vaan. Niin kuin edellä mainittu niin 601, -2, -3, koneet aikalailla ilmeisen varmoja vehkeitä ja väsymättömiä kilometrin nielijöitä! Aiheesta kertoo oman osansa se, että w124 on paljolti käytetty takseina silloin aikanaan.
Mersulla oli ajateltu taksikäyttöä monessa muussakin asiassa kuin moottorin kestävyydessä ja
taloudellisuudessa.
123- ja 124-korimallin dieseleitä on yhä yleisesti taksikäytössä eteläisessä Euroopassa, monissa
on miljoona tai kaksi ajettuna alkuperäisellä moottorilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: kestävintä mersua
Vastasin vain väitteeseen siitä että 124:sen kulutus on lähellä uudempia. Ja ettei bensat vie paljon dieseliä enempää. Mielestäni näin ei ole.Jari Ke kirjoitti:Ei ihan reilua vertailua mielestäni.AM kirjoitti: Kyllähän 124:sten kulutus on melko kaukana nykyautoista.
Vapari 124:set on kohtuullisen taloudellisia. Mutta heti jos otetaan verrokiksi tuoreempaa 2 litrasta turbodieseliä tehoiltaan vastaavaa 300 turbodiesel w124 ero pomppaa aika reilusti. Eihän siinä mitään jos jaksaa esim. 200-/250D:llä ajella, halpaa ajoahan se on. Turbodieseleihin tottuneelle ne on vaan onnettoman epämukavia ajaa kun alavääntöä ei ole. Sama koskee tosin bensojakin.Jari Ke kirjoitti:Toisaalta lankku dieselit kestää vertailua yllättävänkin hyvin 15v nuorempiin dieseleihin.
Mutta menee vähän ohi aiheesta, aloittajalla hakusessa pari tonnin farkku. Veikkaisin että tuohon hintaan saa kohtuullisen 124:sen. Vaikkapa joku 250 farkku diesel.
Re: kestävintä mersua
124 250D kuluttaa noin 6-7 ja cdi (200-220) väykky noin 5,5-6,5.
Niin, se ei ole vapari jota kyseltiin.kmar kirjoitti:290.mppistä on saanut Sprinttereissä vm.96-2000 ainakin ja Väyrysissä samalta ajalta.
Samaa 5 pyttystä käytetään myös erilaisissa työkoneissa.
wiimax.fi