16-venttiilinen pikkumece nykii
- ex-voortman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
- ex-voortman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
Nyt alkaa taas tuleen jotai selkeyttä mesen nykimiseen. Siltä loppuu RUOKA.
Laitoin tohon meinaa seosmittarin ja se puhuu aika karua kieltä. Kun tolla lähtee vedättään seokset ei pysy kohillansa ku n. sekunnin. Sen jälkeen putoo raakasti laihalle
Vai onko tuo noita katalysaattoriautojen kiroja???
Tuo kys henkilö keltä mittarin ostin sano et paras tehoalue tulee ku kaks vihreetä palaa, eli CO pitoisuus on n. 4% (siis kiihdytettäessä)
Onko tääl viisaampia, jotka osais avittaa? Em. henkilöl olis myös MDS:n b-pumppu jossa riittäis tuotto 500hv koneille. Alkais ruoka riittää ku nappais tuon kii.
Laitoin tohon meinaa seosmittarin ja se puhuu aika karua kieltä. Kun tolla lähtee vedättään seokset ei pysy kohillansa ku n. sekunnin. Sen jälkeen putoo raakasti laihalle
Tuo kys henkilö keltä mittarin ostin sano et paras tehoalue tulee ku kaks vihreetä palaa, eli CO pitoisuus on n. 4% (siis kiihdytettäessä)
Onko tääl viisaampia, jotka osais avittaa? Em. henkilöl olis myös MDS:n b-pumppu jossa riittäis tuotto 500hv koneille. Alkais ruoka riittää ku nappais tuon kii.
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer
044-3300492
VW Bora 1.8T Wetterauer
044-3300492
Taitaa olla bensapumppu tullut vanhaksi laita uusi muistaakseni kaverin 190E 2.6 oli sellainen vika ja muistelisin että pumppuja oli kaksi ja siinä oli se nykimis ilmiö.... tai ei kai se vedä ilmaa jostain ja seokset siksi laihene kokeile vaikka se pumppu tutkia pitäisi kyllä saada jostain paine mittari linjaan ja kokeile kuristaa paluu putkia ja nostaa bensan painetta sillä konstilla...loppuuko bensa kokonaan vetääko lambda laihalle heti kunnolla...eli punaiselle???
- ex-voortman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
- ex-voortman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
- ex-voortman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
16v ke-jetronicex-voortman kirjoitti:Mikä ettei voisi olla... uskoisin että tuos on vaan n
isommat suuttimet , ilmamäärämittari ja kaasuläppä.
aivan omanlainen,ei montaa samaa nippeliä 8v mallin kanssa!!! omassani oli myös käynti ja kulkuhuolia, vaihdoin uutta osaa sekä ruiskuun että sytkään mutta oireet pysyivät? keksintö kävi pajalla tutkittavana mutta siitä ei seurannut kuin iso lasku... asiantuntijat hakivat vikaa vain ruiskusta ja sytkästä. myöhemmin vika sitten löytyi kun aikani pengoin,jakopää oli hypännyt!! imu yhden ja pako kaksi ketjuhammasta. melkoinen tuuri ettei enempää
kejunkiristäjä oli pettänyt... on nyt vaihdettu ja "virsu vinkuu" taas..........
- ex-voortman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
...aiheeseen palatakseni. Kyllä tuossakin virsu vinkuu...niin kauan ku saa tarpeeks ruokaa...eihän sekasin menny jako seokseen vaikuta. Tohon tulee selvästi selkäytimes tuntuva ero kulkuun ku se vetää laihalle...
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer
044-3300492
VW Bora 1.8T Wetterauer
044-3300492
jep, seokseen ei vaikuta mutta kulkuun kyllä... tuokin kävi tyhjää vielä suht hyvin ja tasaseen, mutta kulki kuin 200D. suoralla pysy muun liikenteen mukana mut pienempääkin ylämäkeen hyyty täysin... ja tästä syystä hakivat vikaa lähinnä ruiskusta .tarkemmin kiihdytysrikastuksesta,täyden kuorman tunnistuksesta,bensan paineista, suuttimista ja pumpusta. näistä vikaa ei löytynyt. paineet olivat kohdallaan ja samoin seokset. seuraavaksi vikaa haettiin sytytyksestä ja sen ennakoista. boksi sääti ennakkoa oikein. seuraavaksi alkoivat vainota määränjakajaa, mäntä kuulemma jumissa. tuo palikka olisi ollut sen verran arvokas että tutkittiin kaikki muu ensin, vaikka eihän tuossa juuri enää vaihtoehtoja ollut jäljellä... paitsi se jakopää....
jakopäästä vielä, ketju oli ok samoin rattaat ja laahari ja ohjaimet. kiristin ei pitänyt öljynpaineita . kiristäjä oli vanhempaa mallia jossa ei ollut lukkorengasta joka pitää lisävarmistuksena ketjun kireänä esim. käynnistettäessä ennen öljynpaineita. tuo päästi koneen sammuttua paineet pois ja kun konetta starttasi seuraavan kerran.....
jakopäästä vielä, ketju oli ok samoin rattaat ja laahari ja ohjaimet. kiristin ei pitänyt öljynpaineita . kiristäjä oli vanhempaa mallia jossa ei ollut lukkorengasta joka pitää lisävarmistuksena ketjun kireänä esim. käynnistettäessä ennen öljynpaineita. tuo päästi koneen sammuttua paineet pois ja kun konetta starttasi seuraavan kerran.....



