16-venttiilinen pikkumece nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Kovin tuntuu korkealta toi lämpötila. Mulla on pitäytyny siel 80 nurkilla.
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Nyt alkaa taas tuleen jotai selkeyttä mesen nykimiseen. Siltä loppuu RUOKA.
Laitoin tohon meinaa seosmittarin ja se puhuu aika karua kieltä. Kun tolla lähtee vedättään seokset ei pysy kohillansa ku n. sekunnin. Sen jälkeen putoo raakasti laihalle :evil: Vai onko tuo noita katalysaattoriautojen kiroja???

Tuo kys henkilö keltä mittarin ostin sano et paras tehoalue tulee ku kaks vihreetä palaa, eli CO pitoisuus on n. 4% (siis kiihdytettäessä)
Onko tääl viisaampia, jotka osais avittaa? Em. henkilöl olis myös MDS:n b-pumppu jossa riittäis tuotto 500hv koneille. Alkais ruoka riittää ku nappais tuon kii. 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Taitaa olla bensapumppu tullut vanhaksi laita uusi muistaakseni kaverin 190E 2.6 oli sellainen vika ja muistelisin että pumppuja oli kaksi ja siinä oli se nykimis ilmiö.... tai ei kai se vedä ilmaa jostain ja seokset siksi laihene kokeile vaikka se pumppu tutkia pitäisi kyllä saada jostain paine mittari linjaan ja kokeile kuristaa paluu putkia ja nostaa bensan painetta sillä konstilla...loppuuko bensa kokonaan vetääko lambda laihalle heti kunnolla...eli punaiselle???
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

...jep...punaselle...n. sekunnin kulues kaasun pohjaan painamisesta. Täytyy koittaa kuristaa toi paluuputki.
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

OT: Mikä ruisku 16V-mallissa on?
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

KE-Jetronic
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

ex-voortman kirjoitti:KE-Jetronic
Onko muka? Sehän ois sitte sama ku 8-ventiilisessäki :?
-MB E250 CGI -10
-MB E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Mikä ettei voisi olla... uskoisin että tuos on vaan nisommat suuttimet , ilmamäärämittari ja kaasuläppä.
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

ex-voortman kirjoitti:Mikä ettei voisi olla... uskoisin että tuos on vaan n
isommat suuttimet , ilmamäärämittari ja kaasuläppä.
16v ke-jetronic
aivan omanlainen,ei montaa samaa nippeliä 8v mallin kanssa!!! omassani oli myös käynti ja kulkuhuolia, vaihdoin uutta osaa sekä ruiskuun että sytkään mutta oireet pysyivät? keksintö kävi pajalla tutkittavana mutta siitä ei seurannut kuin iso lasku... asiantuntijat hakivat vikaa vain ruiskusta ja sytkästä. myöhemmin vika sitten löytyi kun aikani pengoin,jakopää oli hypännyt!! imu yhden ja pako kaksi ketjuhammasta. melkoinen tuuri ettei enempää :shock:
kejunkiristäjä oli pettänyt... on nyt vaihdettu ja "virsu vinkuu" taas..........
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

...aiheeseen palatakseni. Kyllä tuossakin virsu vinkuu...niin kauan ku saa tarpeeks ruokaa...eihän sekasin menny jako seokseen vaikuta. Tohon tulee selvästi selkäytimes tuntuva ero kulkuun ku se vetää laihalle...
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

jep, seokseen ei vaikuta mutta kulkuun kyllä... tuokin kävi tyhjää vielä suht hyvin ja tasaseen, mutta kulki kuin 200D. suoralla pysy muun liikenteen mukana mut pienempääkin ylämäkeen hyyty täysin... ja tästä syystä hakivat vikaa lähinnä ruiskusta .tarkemmin kiihdytysrikastuksesta,täyden kuorman tunnistuksesta,bensan paineista, suuttimista ja pumpusta. näistä vikaa ei löytynyt. paineet olivat kohdallaan ja samoin seokset. seuraavaksi vikaa haettiin sytytyksestä ja sen ennakoista. boksi sääti ennakkoa oikein. seuraavaksi alkoivat vainota määränjakajaa, mäntä kuulemma jumissa. tuo palikka olisi ollut sen verran arvokas että tutkittiin kaikki muu ensin, vaikka eihän tuossa juuri enää vaihtoehtoja ollut jäljellä... paitsi se jakopää....
jakopäästä vielä, ketju oli ok samoin rattaat ja laahari ja ohjaimet. kiristin ei pitänyt öljynpaineita . kiristäjä oli vanhempaa mallia jossa ei ollut lukkorengasta joka pitää lisävarmistuksena ketjun kireänä esim. käynnistettäessä ennen öljynpaineita. tuo päästi koneen sammuttua paineet pois ja kun konetta starttasi seuraavan kerran.....
Vastaa Viestiin