V*TUN Takaveto
Re: V*TUN Takaveto
Ei nyt mitenkään kenenkään taitoihin kommentoiden, mutta jos tiellä on tosissaan 30cm lunta niin kyllä siinä on kiinni tavallinen nelivetokin, koska se istuu nätisti mahastaan siinä kinoksessa. Eli osta suosiolla maasturi.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: V*TUN Takaveto
Etuveto - mikä se on? Joku uusi Veikkauksen peli? Jos Luoja olisi tarkoittanut autot etuvetoisiksi, ihmisetkin kävelisivät käsillään.
Olen samaa mieltä kun edellinen, jos lunta on kolmekymmentäsenttiä kyllä se on se ja sama mistä nurkasta henkilöauto vetää... Samaan kohtaan sen takavedon saa kiinni kuin etuvedonkin. Ja monella citymaasturilla sama homma. Silloin tarvitaan oikea maasturi tai sitten se jonkun ehdottama traktori!

Olen samaa mieltä kun edellinen, jos lunta on kolmekymmentäsenttiä kyllä se on se ja sama mistä nurkasta henkilöauto vetää... Samaan kohtaan sen takavedon saa kiinni kuin etuvedonkin. Ja monella citymaasturilla sama homma. Silloin tarvitaan oikea maasturi tai sitten se jonkun ehdottama traktori!
Re: V*TUN Takaveto
Ite eksyin tuolla 124:lla auraamattomalle parkkipaikalle leikkimään, lunta olikin se kymmenisen senttiä. Pohja ruopi jo lunta mutta hyvin eteni vaikkakin hitaasti
Alla viis vuotta vanhat contin nastat, 124 on vielä etupainoisempi kuin uudemmat meesut.

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: V*TUN Takaveto
minusta ajotaidoissasi on vikaa jos tiedät että autosi jää jumiin penkkaan jonka aura kasaa, ja siti ajat sinne. Lapioi se ensin pois ni helpottaa kulku.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: V*TUN Takaveto
Juuri näin. Ei ammattimies tuuppaa autoaan ehdointahdoin vaikeuksiin kun jo etukäteen tietää niitä tulevan. Ja muutenkin nykyisillä muovihelmoilla mieluummin heitän pari lapiollista lunta ennemmin kun laitan 'bakeliitit palasiksi' veti auto sitten miten tahansa. Jos ajotaidot ovatkin huippuluokkaa niin ainakin asenteessa on virittämisen varaa.Sergey kirjoitti:minusta ajotaidoissasi on vikaa jos tiedät että autosi jää jumiin penkkaan jonka aura kasaa, ja siti ajat sinne. Lapioi se ensin pois ni helpottaa kulku.
Toistan itseäni, ketjun aloittajalle ei tekisi pieni ajotaidon ja asenteenkorjaus lainkaan pahaa.

Re: V*TUN Takaveto
475 kpl näytti olevan nettiautossa myytävänä (osa ei tietysti ole oikeasti nelivetoja, vaan väärin luokiteltuja)seemersu05 kirjoitti:Mersun nelivedot on aika harvassa. Sellainen on kokoajan etsinnässä.
Re: V*TUN Takaveto
Vain kerran jäin 124+asd+saksankitkat (vuodelta -96) kiinni vaikka puolitoista vuotta sillä vaihtelevissa olosuhteissa päästelin. Silloin auto tosin lepäs "renkaat ilmassa" kun tuuli oli tuivertanut lunta paikoin 30-40cm. Ilman ASD-perää ei etene niin hyvin mutta menee kyllä siihen asti kunnes lumi painuu liian tiiviiksi massaksi auton alla. Silloin tosin ei taida piisata nelivetokaan 

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Re: V*TUN Takaveto
Näin syntyvät Suomi-autot:seemersu05 kirjoitti:Mun pitää varmaan ostaa tämä uusi A-sarjan mersu. Se on etuveto ja voi saada oikeasti sen Suomi auton.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;
Airmaticilla saa lisää maavaraa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: V*TUN Takaveto
tienpäällä näyttää noita ammattikuljettajiakin monnelaisella ajotaidolla ja varsinkin asenteella liikkeellä ..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: V*TUN Takaveto
Kyllä autilla pääsee, vaikka vähän reilummassakin hangessa.
Ei tarvitse olla maasturi..
http://www.facebook.com/?sk=h_chr#!/pho ... 6504002014

http://www.facebook.com/?sk=h_chr#!/pho ... 6504002014
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: V*TUN Takaveto
Kaikkia mersun 4-matik malleja tiedä, mutta w210 E55T 4-matik on ainakin saksassa näkynyt myynnissä.van_gils kirjoitti:Tästä samasta syystä joutuu meikäläinen ajelemaan talvet jollain muulla merkillä kun mercedeksellä! Etuveto vito oli hyvä talvella mutta kun niilläkin alkaa olemaan sen verran ikää jo ettei uskalla sellaista enään hommataMuuten, lainaanpa tätä topiccia niin ei tarvii uutta avata sen takia
Mitä malleja mersulla on 4maticcina? Siis autojen vuosimallit kiinnostaisi ja millä moottorilla on valmistettu? Kaikki mihin MINULLA olisi varaa on bensakoneisia, eli kertokaapas millä moottorilla noita on olemassa ja mitä malleja..

Re: V*TUN Takaveto
JarkkoN kirjoitti:Näin syntyvät Suomi-autot:seemersu05 kirjoitti:Mun pitää varmaan ostaa tämä uusi A-sarjan mersu. Se on etuveto ja voi saada oikeasti sen Suomi auton.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;
Airmaticilla saa lisää maavaraa.
Ainakin W169 A150 on surkea menemään kinoksessa, siitä kun ei saa napilla esp;tä pois päältä.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: V*TUN Takaveto
Äh, mitä työ valitatte...? Mulla on tuossa w123:ssa maavara pohjapanssarin kohdalla 6cm, asun korvenperseessä, lunta on välillä paljonkin tiellä ja kertaakaan en ole sillä vielä kiinni jäänyt. Lähellä on ollu monestikin.
Eikä ole lukkoperiä eikä ESP:tä eikä muitakaan kotkotuksia.

Eikä ole lukkoperiä eikä ESP:tä eikä muitakaan kotkotuksia.

Tämä oli kyllä loistava, kiitos näistä nauruista!th56307 kirjoitti:En minäkään saa viulusta kaunista ääntä kun en osaa soittaa mutta en siitä soitinta syytä. Eli opettele ajamaan.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: V*TUN Takaveto
luulisin tietäväni, mistä topikin alottaja puhuu. omasta mielestäni ajotaitoni on kokolailla normaalit. ei mitään rallitaitoja, mutta kohtuu hyvin on pysyny autot ojien välissä. silti täytyy sanoa, että ainakin toi c:n edeltäjä on täys paska eteneen talvella. w201 2,5dt tuntuu, että sutii ja sutii vaan. ja vielä ilman mitään lukkoja, niin se ei ainakaan auta asiaa. kyllä niissä takavetosissakin on eroa, kun yöllä ja päivällä.
w124 farkku ilman mitää asd:eitä tms ja kitkarenkailla oli ehkä paras etenijä tähän mennessä noista takapotkuista. kyllä sekin sutii, jos antaa happee, mutta normaali ajossa ei kyllä kovin herkästi jumiin jääny.
w124 ASD:llä ehkä toisiks paras. se tuntu sutivan herkemmin, kun toi farkku, mutta jumiin ei jääny läheskään niin herkästi kun pikkumese. sutimalla eteenpäin..
w140 möhkö. se ei edes sudi kunnolla, kun joku systeemi estää koko touhun. mutta etenee silti kohtuu hyvin, rengas puree lumeen.
sitten on ne maasturit. niillä kyllä pääsee paremmin.
tähänkin sopis hyvin se sanonta, että ei ne talvirenkaat ja neliveto siihen vaikuta, että auto pysyy paremmin tiellä. ne vaikuttaa vaan siihen, että mennään kovempaa ojaan.
w124 farkku ilman mitää asd:eitä tms ja kitkarenkailla oli ehkä paras etenijä tähän mennessä noista takapotkuista. kyllä sekin sutii, jos antaa happee, mutta normaali ajossa ei kyllä kovin herkästi jumiin jääny.
w124 ASD:llä ehkä toisiks paras. se tuntu sutivan herkemmin, kun toi farkku, mutta jumiin ei jääny läheskään niin herkästi kun pikkumese. sutimalla eteenpäin..
w140 möhkö. se ei edes sudi kunnolla, kun joku systeemi estää koko touhun. mutta etenee silti kohtuu hyvin, rengas puree lumeen.
sitten on ne maasturit. niillä kyllä pääsee paremmin.
tähänkin sopis hyvin se sanonta, että ei ne talvirenkaat ja neliveto siihen vaikuta, että auto pysyy paremmin tiellä. ne vaikuttaa vaan siihen, että mennään kovempaa ojaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: V*TUN Takaveto
Kolme kardaania.JarkkoN kirjoitti:Kaksi kardaania.Iso-Jaska kirjoitti: Ei siinä, edelleenkin mun mielestä nastat ja kardaani kuuluu autossa olla.

Hyvä pitää mielessä ettei ne autot itekseen ojaan mene.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: V*TUN Takaveto
Joo ja mua ottaa päähän ku tarvii työn puolesta välillä ajaa etuvedolla. Ei mee ihmisen järkeen ku auto menee mutkassa suoraan eikä käänny.seemersu05 kirjoitti:Nyt v*tuttaa!!!!!! Tän takavedon kanssa on kokoajan kiinni lumipenkassa kun meillä päin näitä katuja ei aurata kunnolla. Miksi pitää tehdä tällaisia paskoja takavetoja, joilla ei voi Suomessa ajaa???? Joka viikko saa pyytää naapurin vetään auto kinoksesta pois kun aura-auto on käynyt ja tehnyt kunnon vallin auton viereen ja eteen. Mökkipihasta ei pääse millään pois kun pitäisi ajaa parkkipaikalta ylämäkeen. Autoni MB C 220 CDI Automaatti -05.
Jos Jumala olisi halunnut autojen olevan etuvetoisia niin ihmiset kävelisivät käsillään.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: V*TUN Takaveto
Hiekkasäkki tai 2 takakonttiin, ei siinä muu auta. Nämä kevytperäiset takavedot on aivan perseestä talvella. Liikennevalot ja lievä ylämäki niin siihen jää, ei auta vaikka kuinka on uutta hakkapeliittaa alla.
Re: V*TUN Takaveto
mikähän tollasen pikkumesen painojakauma on? sutii ja sutii ja sutii..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: V*TUN Takaveto
Espi napataan kelillä kun kelillä heti startin jälkeen pois ettei se turhaan sielä jarruttele menoa.
Kerran olen ollut takavedolla kiinni kun pyörät ei ottanut enää maahan, mutta muuten on mennyt hyvin. Liikennevaloissa saa varoa niitä etuvetopaskoja kun liikkeelle lähdössä saattaa heittää keulan viereiselle kaistalle.
Johan se on leikkuupuimurissakin ymmärretty laittaa kääntyvät pyörät muualle kun on haluttu etuveto. 



Ajotaito ja ennakointi ovat kaksi eri asiaa. Grosjeankin on ajotaidoiltaan ihan ok kisakuski, mutta tilanteiden surkea ennakointi aiheuttaa ongelmia.
Se on ennakoinnista kiinni, jos takavedolla jää talvella kiinni.
Se on ennakoinnista kiinni, jos takavedolla jää talvella kiinni.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: V*TUN Takaveto
hmm. no oma järkikin sanois jo tuossavaiheessa jotta autonki pitää olla semmonen jolla pääsee, jotta iso neliveto maasturi jos aamuisin on 30cm lunta ja minnekkään ei pääse mersulla.
sama asia kun ostaisi madalletun eemelin ja kulkisi nevalla töis.
Onko seuraavan auton pakko olla mersu? miksei esim patrol tai lantikka?
sama asia kun ostaisi madalletun eemelin ja kulkisi nevalla töis.
Onko seuraavan auton pakko olla mersu? miksei esim patrol tai lantikka?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: V*TUN Takaveto
Niin.......Ville126 kirjoitti:Joo ja mua ottaa päähän ku tarvii työn puolesta välillä ajaa etuvedolla. Ei mee ihmisen järkeen ku auto menee mutkassa suoraan eikä käänny.seemersu05 kirjoitti:Nyt v*tuttaa!!!!!! Tän takavedon kanssa on kokoajan kiinni lumipenkassa kun meillä päin näitä katuja ei aurata kunnolla. Miksi pitää tehdä tällaisia paskoja takavetoja, joilla ei voi Suomessa ajaa???? Joka viikko saa pyytää naapurin vetään auto kinoksesta pois kun aura-auto on käynyt ja tehnyt kunnon vallin auton viereen ja eteen. Mökkipihasta ei pääse millään pois kun pitäisi ajaa parkkipaikalta ylämäkeen. Autoni MB C 220 CDI Automaatti -05.
Jos Jumala olisi halunnut autojen olevan etuvetoisia niin ihmiset kävelisivät käsillään.

Siinä vaiheessa kun ollaan etuvedolla menossa tangentin suuntaan on vauhtia ollut jo tuplat takavetoiseen (talvella). Kyllä etuveto on looginen, varoittaa kuljettajaansa (juurikin tuolla puskemisella, eli aliohjautumisella) hyvissä ajoin ja rauhallisesti. Monella kuskilla käy näitten vanhojen takavetoisten kanssa helposti fiskarsit (varsinkin kun takakontissa on koko sepeli.fi) ja auto löytyy kuusen latvasta.
No ihan sama pätee kyllä kaikkiin autoihin jos ei yhtään osaa ajaa....ehkä pahin yhdistelmä on vähän höömy nainen ja neliveto ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: V*TUN Takaveto
Niin nää on näitä mielipiteitä. Mun mielestä takaveto on helpompi ajettava.LopenUupunut kirjoitti:Niin.......Ville126 kirjoitti:Joo ja mua ottaa päähän ku tarvii työn puolesta välillä ajaa etuvedolla. Ei mee ihmisen järkeen ku auto menee mutkassa suoraan eikä käänny.seemersu05 kirjoitti:Nyt v*tuttaa!!!!!! Tän takavedon kanssa on kokoajan kiinni lumipenkassa kun meillä päin näitä katuja ei aurata kunnolla. Miksi pitää tehdä tällaisia paskoja takavetoja, joilla ei voi Suomessa ajaa???? Joka viikko saa pyytää naapurin vetään auto kinoksesta pois kun aura-auto on käynyt ja tehnyt kunnon vallin auton viereen ja eteen. Mökkipihasta ei pääse millään pois kun pitäisi ajaa parkkipaikalta ylämäkeen. Autoni MB C 220 CDI Automaatti -05.
Jos Jumala olisi halunnut autojen olevan etuvetoisia niin ihmiset kävelisivät käsillään..
Siinä vaiheessa kun ollaan etuvedolla menossa tangentin suuntaan on vauhtia ollut jo tuplat takavetoiseen (talvella). Kyllä etuveto on looginen, varoittaa kuljettajaansa (juurikin tuolla puskemisella, eli aliohjautumisella) hyvissä ajoin ja rauhallisesti. Monella kuskilla käy näitten vanhojen takavetoisten kanssa helposti fiskarsit (varsinkin kun takakontissa on koko sepeli.fi) ja auto löytyy kuusen latvasta.
No ihan sama pätee kyllä kaikkiin autoihin jos ei yhtään osaa ajaa....ehkä pahin yhdistelmä on vähän höömy nainen ja neliveto ?
.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: V*TUN Takaveto
W202:lla olen jäänyt kiinni märälle nurmellekin. Oli siinä sitten juhlahepenet kurassa,
kun työnnettiin auto liikkeelle. Jo silloin päätin, että vielä joskus hankin nelivetoisen auton.
Yksi kikka kiinni jäädessä on laittaa kumimatot takapyörien alle. Toinen kikka on vetää hiukan
seisontajarrua päälle. Lumilapiollakin on joskus saatu auto liikkeelle.
Nelivetoisetkin ovat tosin olleet monta kertaa lumessa kiinni, aina pohjasta.
kun työnnettiin auto liikkeelle. Jo silloin päätin, että vielä joskus hankin nelivetoisen auton.
Yksi kikka kiinni jäädessä on laittaa kumimatot takapyörien alle. Toinen kikka on vetää hiukan
seisontajarrua päälle. Lumilapiollakin on joskus saatu auto liikkeelle.
Nelivetoisetkin ovat tosin olleet monta kertaa lumessa kiinni, aina pohjasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: V*TUN Takaveto
Ei näytä nuo etuvetoset kulkevan yhtään paremmin. Aamulla jäi golffi jumiin minun auton eteen pienessä rinteessä.
Jotkut kävelijät sen siitä tuuppasivat matkaan. W203 meni samasta kohtaa pikkuisen sutien, eikä ollut lähelläkään kiinni jäämistä.
Jotkut kävelijät sen siitä tuuppasivat matkaan. W203 meni samasta kohtaa pikkuisen sutien, eikä ollut lähelläkään kiinni jäämistä.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: V*TUN Takaveto
Ei se ole vetopäästä kiinni, kuskista se on. Ohitin tänään mersun etuvetoisella, kun sitä taisi hirvittää tuo lumen sataminen. Ihan sama se on ollut onko etu- taka- vai nelivetoinen, kesärenkaat, kitkat tai nastat niin aina on eteenpäin menty. Hinuriakaan ei ole tarvittu sen takia, että penkkaan olisi mennyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: V*TUN Takaveto
Kyllä sanon että ei etuvetosella aja kukaa täysjärkinen liukkaalla, se aliohjautuminen ottaa keskushermostoon hyvin herkästi...seemersu05 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Sain ainakin keskustelua aikaiseksi. Olen kyllä sitä mieltä että talvella etuveto on parempi kuin takaveto. Osa laittoi kommenttia mun ajotaidoista. Niissä ei ole mitään vikaa (mielestäni). Olen ollut ammattikuljettaja pian 15 vuotta. Mersulla on mukava ajaa, mutta olen edelleen sitä mieltä ettei tuo takaveto ole paras ratkaisu ainakaan tänne Pohjois-Suomeen. Aamulla tiellä voi olla 30cm lunta ja liikkeelle on pakko lähteä. Mersun nelivedot on aika harvassa. Sellainen on kokoajan etsinnässä. Mun pitää varmaan ostaa tämä uusi A-sarjan mersu. Se on etuveto ja voi saada oikeasti sen Suomi auton.
http://www.youtube.com/watch?v=-GkTxzw3mPc" onclick="window.open(this.href);return false; lunta taitaa olla yli 30cm, joten.... osta neliveto, ite pärjänny vallan loistavasti takavedolla, välillä tuntuu että voishan tästä kiillotetusta risteyksestä vihasemminki lähtä ja viimetalvena oli ajoittain aika paha nelivetokuume, mutta mitä tullu etuvetosia ajettua niin ei ne yhtään sen kummemmin lähe ja tosiaan ärsyttävintä maanpäällä ajella liukkaalla etuvedolla, se puskeminen.............
Re: V*TUN Takaveto
Paljon paremmin lähtee liukkaista risteyksistä pikku etuvetokinneri kuin takaveto (124,202,210) mutta en silti sen perusteella valitse autoa.
Satakaksnelonen ASD lukolla ja hyvillä renkailla on aika hyvä ei-nelivetoisista. Tai mikä vaan missä on ASD.
Satakaksnelonen ASD lukolla ja hyvillä renkailla on aika hyvä ei-nelivetoisista. Tai mikä vaan missä on ASD.
wiimax.fi
Re: V*TUN Takaveto
Mulla ole mitään ongelmia ollut takavedon kanssa, ainakaan semmoisia, etten olisi pärjännyt. Viime viikolla hain Helsingistä trailerilla 190 mesen ja jouduin melko kinoksien läpi ajamaan, ei mitään ongelmia. Mulla onkin ehkä foorumin ainoa avantgarde, joka on korotettu classiciksi. w201 on kyllä jo vähän hankala, mutta silläkin pärjää, kun ei ajaudu hankaluuksiin.
Jos joutuu ajamaan paksussa lumessa ja lähtemään mäkiin, niin alusta korkeaksi, painoa takaluukkuun ja mahdollisimman hyvät renkaat. Myös ajotaidolla on merkitystä ja asenteella. Työkseni juitsailen isossa kuljetusliikkeessä raskasta kalustoa ja voin kertoa, että se "ammattilainen" on ammattilainen kukin tasollaan. Joskus olen käynyt ajamassa auton pinteestä pois, kun ammattimies ei ole enää päässy...
Jos joutuu ajamaan paksussa lumessa ja lähtemään mäkiin, niin alusta korkeaksi, painoa takaluukkuun ja mahdollisimman hyvät renkaat. Myös ajotaidolla on merkitystä ja asenteella. Työkseni juitsailen isossa kuljetusliikkeessä raskasta kalustoa ja voin kertoa, että se "ammattilainen" on ammattilainen kukin tasollaan. Joskus olen käynyt ajamassa auton pinteestä pois, kun ammattimies ei ole enää päässy...
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: V*TUN Takaveto
Kyllähän se on siitä kiinni millä on tottunu ajaan, meillä ei ole ollut kun vain ja ainoastaan takatuuppareita , eikä tule muita..
Emännänkin laitoin aikoinaan kortin saatuaan sierran rattiin ja mentiin suljetulle alueelle ajaan luisussa,. Siten meni heti selkärankaan mitense auto pysyy hanskassa kaikissa tilanteissa, ainoa auto jonka seki on ajanut ojaan on lainassa ollut toyota.
Tuosta kiinni jäämisestä sen verran että joka autolla jää kiinni kun olosuhteet on sopivat, jollaki lukottomalla autolla huonoilla renkailla liukkaaseen paikkaan (liukas nurmi, jäinen asfaltti) jää kiinni oli se sitte etu- tai takavetoinen. Kun siihen suttaa kaasu pohjassa oikein liukkaat montut... Tässä tilanteessa on usein tärkeintä päästä ensin hieman taakse että pääsee taas eteenpäin.
Emännänkin laitoin aikoinaan kortin saatuaan sierran rattiin ja mentiin suljetulle alueelle ajaan luisussa,. Siten meni heti selkärankaan mitense auto pysyy hanskassa kaikissa tilanteissa, ainoa auto jonka seki on ajanut ojaan on lainassa ollut toyota.

Tuosta kiinni jäämisestä sen verran että joka autolla jää kiinni kun olosuhteet on sopivat, jollaki lukottomalla autolla huonoilla renkailla liukkaaseen paikkaan (liukas nurmi, jäinen asfaltti) jää kiinni oli se sitte etu- tai takavetoinen. Kun siihen suttaa kaasu pohjassa oikein liukkaat montut... Tässä tilanteessa on usein tärkeintä päästä ensin hieman taakse että pääsee taas eteenpäin.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL