Joiken V230TD ruostekorjausta ja muuta.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Eipä oo kummoisia edistysaskelia tässä rojektissa tälläviikolla tapahtunu. Ulkoistin tallista tuon kopan ja pitäs alakaa nuita ovia ja luukkuja laittaan. Antenni reiän hitsuuttelin jo umpeen tuossa yks ilta. Hilijaa hyvä tullee.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Laitetaanpa taas vähän kuvia, ni ei unohu tämä kuvien laitto.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hivoskelin nuo loksut tuossa. Seuraavaksi aattelin fosforihapolla käsitellä nuo ruostekohdat (ja niitähän riittää). Sitte vaan maalia päälle. Tuli vaan niin kylymät kelit, ettei taho raaskia pitää tallia kovin lämpimänä, mutta nythän tuo vaikuttas vähän lauhtuvan, paitsi nyt menee viikonloppu taas muissa hommissa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

joikke kirjoitti:Seuraavaksi aattelin fosforihapolla käsitellä nuo ruostekohdat (ja niitähän riittää).
Ei tunnu löytyvän selkeää vastausta siihen, että pitääkö tuo fosforihappo huuhdella pois vai saako se jäädä epoksipohjamaalin alle?
Edit: Taitaa tämän oman aiheen ekasivulla olla vastauksia tähän. :roll:
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://www.dinitrol.fi/arch/Tekniset/Di ... nitrol.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
<. . . >Sekoittaminen ja lämmittäminen, korkeintaan +60 ºC,
lisää huomattavasti vaikutusta. Annitrol-käsittelyn jälkeen huuhdellaan esineet
vedellä, johon mielellään lisätään 4 % DINITROL 510. Ruosteeton ja kuiva
pinta suojataan ruosteelta tarvittaessa levittämällä sopivaa DINITROLvalmistetta.
ANNITROLia voidaan myös sivellä, mikäli esineen koko tai muoto
estää kastamisen. Tällöin on ensin harjattava kaikki irtonainen ruoste pois,
jonka jälkeen ANNITROLia sivellään runsaasti. Pinta sivellään toistamiseen
kunnes kaikki ruoste on poissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Eipä kummosia oo ehtinyt tämän kans taaskaan tehä. Nuita lokasuojua ja oveja tuossa hieroskellu pikkuhiljaa. Fosforihappo näyttäs toimivan. Hommasin (tai oikeestaan mamma) apteekista semmosta sakeutus jauhetta, millä saa tuosta haposta semmosta jankimpaa niin pysyy nuissa ruostekohissa vähän pitenpää. Vuorokauen verran oon antanu mömön vaikuttaa ja sitte rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla ajellut pois sen.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitäs se semmoinen jauhe on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Oman pakun ruosteet poistettiin tämmösestä pömpelistä tulevalla ruskealla jauheella, aika nopsa oli. Helmat, pyöränkaaret ja osa takaluukusta/ovista puoli tuntia. :idea:

http://image.nettix.fi/extra/machineimg ... 2db9e4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo ruskea aine on kyllä hyvä menetelmä, jos vain kunnon kompura löytyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja pt »

Ja jaksaa putsailla hiekkaa perästä päin..

Nyt maalauksesta jo kuukausi ja kyllä tuota hiekkaa vaan löytyy ja löytyy kokoajan..

Tuo sakeutusaine kiinnostaa, pitäisi jossain vaiheessa alkaa pohjan ruosteita hapotella.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Minäki ostin lidlistä semmosen pienen hiekkapuhallusvekottimen, mutta oli niin pölystä hommaa tallissa puhallella, että jätin homman sikseen. Ulukosalla olis voinukki puhallella sillä, mutta ei nyt tarkene. Satakakskytyheksän kertaa nopiampi se ruskea jauhe on verrattuna tuohon valakoseen. Tosin tuota mun jauhetta ei pahemmin puhallella.
Tosiaan apteekista käväs kokki hakemassa tuommosta Resource ThickenUp-merkkistä ainetta joka muuttaa nopeasti nesteen ja ruoan rakenteen toivottuun muotoon makua muuttamatta. Nuin tuossa purkin kylessä sanotaan. Neutraaliksikin tuota kehutaan. Tuommonen litran maalupurkin näkönen törppö tuo on. En tiiä mitä makso... Tuon pakkauksen koko näyttää olevan 227g . Käyttöohjeet löytyy purkin kylestä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja veskola »

Liivate :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Juu jotain liivatteen tapasta, mutta tämän talon kokki käyttää omissa ruuanlaitoissaan jotain liivatelehtiä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eli siitä tulee samantapaista kuin on esimerkiksi nitromors, jolla kuoritaan maalia pois ? Voisihan tuommosta kokeilla, vielä kun raportoit että aine edelleen toimii liivatemuodossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

joikke kirjoitti:Minäki ostin lidlistä semmosen pienen hiekkapuhallusvekottimen...
Minäkin tein tämän, ja toivoin että ois paremmin toiminu ku se letkulla säkistä imevä... Mutta ei. Ei vaan tule hiekka pois säiliöstä, kun sitte kertaryöppynä kun heiluttelee yms... Ja ei tunnu olevan puhallusteho oikein mitään... :?

Toimikos sulla sitten?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Vensku_ kirjoitti:
joikke kirjoitti:Minäki ostin lidlistä semmosen pienen hiekkapuhallusvekottimen...
Minäkin tein tämän, ja toivoin että ois paremmin toiminu ku se letkulla säkistä imevä... Mutta ei. Ei vaan tule hiekka pois säiliöstä, kun sitte kertaryöppynä kun heiluttelee yms... Ja ei tunnu olevan puhallusteho oikein mitään... :?

Toimikos sulla sitten?
Kyllä sieltä hiekka hyvin ulos tuli. Mennykkö pikkuhetki niin oli se litranen säiliö tyhjä. Siksikään en sillä viittiny enempi puhallella, kun oli minusta niin syöppö hiekalle. Että toimiko? Jäi kyllä ruostepisteitä tuolla puhalluksen jälkeen ainaki nuihin lokasuojiin joita sillä koitin puhallella, mutta periaatteessa toimi. Semmonen maku itellekki vähän jäi, että tehottoman oloonen vekotin nuita Viton ruosteita vastaan. Kait sitä ei oo tarkotettu nuin paksun ruosteen poistoon.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

veskola kirjoitti:Eli siitä tulee samantapaista kuin on esimerkiksi nitromors, jolla kuoritaan maalia pois ? Voisihan tuommosta kokeilla, vielä kun raportoit että aine edelleen toimii liivatemuodossa.
Ei äkkiseltään tuo nitromors sano mitään, joten en kommentoi. Mutta asiaan. Kyllä se minusta toimii tuommoisena mömmönäkin. Jääny nuo tallissa olot niin lyhkäsiksi viimeaikoina, että ei oo juuri ehtinyt ku sivellä mömmöä pelteihin ja sitte seuraavana päivänä oon putsaillu pois, niin joka kerralla se ruoste vähempänä on. Aika hitaan laista tuon Liivatemuotosen hapon toiminta ainakin tuolla vajaassa 20 asteeisessa tallissa on. Mutta kaiken kaikkiaan voin sanoa, että toimii tuo happo nuinkin. Seuraavana päivänikin tuo liivatehappo on liivatteena/märänä jos sitä laittaa jotain 2-3mm kerroksen, ohut kalvo kuivahtaa kyllä vuorokauessa ja jää semmonen musta kerros tai oikeestaan mustia täpliä eli kai jokseenki muuntunutta ruostetta, joka kyllä saattaa teräsharjalla lähtiä pois. Eihän tässä vielä kovin vankka kokemus tuosta liivatehaposta on edellämainitun tyyppiset
Tänään ekan kerran viien vuojen tauon jälkeen maalailin ruiskulla. Sillon 2005-07 tuli muutamia autoja maalailtua. Vielä vaatii harjoitusta, mutta kyllä se tästä taas. Semmosen hokasun tuossa tein, että jos on aikomus maalata pintakin itse ja ei oo hirveen paljo ruisku maalauksesta kokemusta, niin ilmanmuuta kannattaa myös pohjamaalit ruiskulla maalata, niin oppii siinä sitä ruiskun käyttöä. Lokasuojat sai epoksimaalit päälle. Nyt pitää sitta alakaa pakkeloimaan ainaki tuota kuskinpuolen loksua, ku siihen piti pari hitsuupaikkaaki laittaa. Vänkärinpuolen lokasuoja ny meneeki ku vaan hioo tasaseksi.
Pitäs saaha vähän vauhtia jostakin tähän projektiin, mutta ei niin paljo, että menee hosumiseksi, se ei oo hyvästä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Tämmöstä jälkeä tulee fosforohappokiisselillä ja rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla. Lähinna tuo alareuna. Vilkun alle tuli reikä kun hapottelin, niin piti lätkästä paikka siihen.
Kuva

Eka epoksimaali kerros vedetty.
Kuva

Toinenki puoli
Kuva

Kuva

Vasemman puolen loksua piti vähän pakkeloida, kun tuli hitsuuteltua tuo antenninreikä umpeen ja tuli tuohon vilkun alle reikä. Oikeassa loksussa pakkaloitavaa ei juuri ollu. Toimin siten, että tuon eka epoksimaalikerroksen vetämisen jälkeen karhensin hieman nuita pakkaloitavia kohtia ja vetäsin pakkelit päälle. Pari kolme kertaa piti hivasta ja lisätä pakkelia, niin sai suunnilleen suorat pinnat.
Kuva

Filleriä ja pintamaalia vaille valmiit suojat.
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut joikke, Su 13.01.2013 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hienoa työtä :thumbup:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

veskola kirjoitti:Hienoa työtä :thumbup:
Kiitos. Vitothan on kaikin puolin hienoa työtä. :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Liukuovia hinkkaillu tuossa.

Tässä vaiheessa käsitelty muutamaan otteeseen hapolla nuita ruostekohtia.
Kuva

Vielä on ruostetta.
Kuva

Kokelin tämmöstä, että kostutin paperin fosforihapolla ja laitoin ruosteen päälle vuorokaudeksi muhimaan.
Kuva

Ja kuinka ollakkaan, toimihan se.
Kuva

Pintapuoli ruosteesta vapaana ja valamiina maalaukseen.
Kuva

Hätäseen kerroksen vetasin epoksimaalia.
Kuva

Sitte vaan pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa ja maalia lisää. :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja veskola »

joikke kirjoitti:Kokelin tämmöstä, että kostutin paperin fosforihapolla ja laitoin ruosteen päälle vuorokaudeksi muhimaan.
Tuossa kun sulla on ovi lattialla niin siinähän voi tehdä "uima-altaan", (jeesusteipistä, muovailuvahasta, akryylimassasta, you name it), ja sitten siihen spruuttaa nesteen vaikuttamaan. Alapuolelta kun on ovenkahvan reikä niin jeesusteipillä umpeen ja vaikka pussille niin neste pääsee vaikuttamaan koko reiän ylä- ja alapuolelle.

Mitenkäs ovien pinta- ja sisäpellin saumat oven alareunassa, ne on se kirotut ja hankalat kohdat, onko sulla niihin jokin hyvä ajatus ? Minulla ne vaivaa eniten, ei ole vielä muuten noin paljon pääruostetta...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

veskola kirjoitti:Tuossa kun sulla on ovi lattialla niin siinähän voi tehdä "uima-altaan", (jeesusteipistä, muovailuvahasta, akryylimassasta, you name it), ja sitten siihen spruuttaa nesteen vaikuttamaan. Alapuolelta kun on ovenkahvan reikä niin jeesusteipillä umpeen ja vaikka pussille niin neste pääsee vaikuttamaan koko reiän ylä- ja alapuolelle.
Kiitos vinkistä.


Pitäsköhän kahtella paremmat ovet tähän...

Vänkärin oven alareuna puhki ruostunut.
Kuva

Kuskin oveen kerkesin paikanki jo laittaa.
Kuva

Kuva

Mutta en tiiä olisko kannattanu alakaa korjaileen ollenkaan tätä ovea.
Kuva

Pitää alakaa ehtiin parempia etuoveja tähän, mutta jos en löydä niin kai se pitää nämä nykyset korjata. Kysymys kuuluukin, että miten olis hyvä korjata nuo alareunat, että siitä tulis hyvä? Tässähän pitää kokonaan nuo alareunat laittaa uusiksi. Jos joku viitsisi valaista vähän.
veskola kirjoitti:Mitenkäs ovien pinta- ja sisäpellin saumat oven alareunassa, ne on se kirotut ja hankalat kohdat, onko sulla niihin jokin hyvä ajatus ? Minulla ne vaivaa eniten, ei ole vielä muuten noin paljon pääruostetta...
Niinkuin tuosta ylempänä ilmenee, niin ei oikeen ole ajatusta. :roll:
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja veskola »

voihan siisus, ruosteessa on ja pahasti. Varmasti jos haluaa sen pysyvän paraatikunnossa niin pitäisi katsella toiset ovet, mutta mistä ihmeestä niitä saa muualta kuin tehtaalta upouusina, siis ruosteettomina. On nuo niin surullisia ja autot ei ole edes vielä vanhoja, siis oikeasti :cry:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

veskola kirjoitti:voihan siisus, ruosteessa on ja pahasti.
Tää on ihan tuttua mulle. Ennen ajelin vanhoilla Toyotilla. :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja tango »

joikke kirjoitti:Niinkuin tuosta ylempänä ilmenee, niin ei oikeen ole ajatusta. :roll:
Onhan tuossa vähän höttöä, mutta jos sinä tuohon pintapeltiin tuollaisen pokkauksen pystyt paikkaamaan, ei kai tuo oven sisäalareuna tuskaa tuota?
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

tango kirjoitti:Onhan tuossa vähän höttöä, mutta jos sinä tuohon pintapeltiin tuollaisen pokkauksen pystyt paikkaamaan, ei kai tuo oven sisäalareuna tuskaa tuota
Juu sitä vaan mietin, että miten tuon alareuna pitäs tehä, että siitä tulis hyvä. Pellin pokkaus ja hitsaus ei ole ongelma, mutta jos sen tekee samalla lailla kuin alunperin, niin onko se paras vaihtoehto vai onko muita oven korjaus vaihtoehtoja. Eli nämä ovethan on uuekseltaan tehty siten, että pintapelti on pokattu sisäpellin ympäri reunilla ja siihen saumaan on laitettu korikitti tms. ja se ei ainakaan tässä yksilössä oo pysynyt paikollaan, siis se kitti siitä saumasta lähtenyt irti ja siks ruostunut.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Oiskohan tuossa hyvää mallia oven korjaukseen lähinnä tuon saumakohdan laittoon?
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Mitäpä jos tilais ovien korjauspellit virosta. Tuolta näyttäs löytyvän edullisesti nuita korjauspeltejä ja muitakin osia. Aattelin, että tilais moottorin pohjapanssarin ja sisälokarit joka pyöränkoteloon samalla. Löytyis sieltä konepellin lukkopeltikin, niin senki vois laittaa uuden, ni ei tarvi tuota vanhaa korjailla, on nimittäin ihan hapero varsinki alapuolelta.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Malli korjaukseen on hyvä, mutta tuossa bemarin tapauksessa siellä vielä on peltiä minkä putsaa. Sitten kun on pelkkää haperoa ja reikää niin sehän pitäisi kaikki poistaa ja hitsata uusi tilalle -> ovi on perunapelto.

...mutta keksippäs nyt joku hyvä tapa niin plagioin sen sitten, minulla on "muutama" vastaava auto/ovi.

http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... jaussarja/" onclick="window.open(this.href);return false;

jos vain löydät jostakin takaluukulle vastaavan, niin olen kiinnostunut kimppatilauksesta. Tosin tilatahan noita ei kannata vaan hakea itse. Oven korjauspalat näyttivät hyviltä, jos ne sitten vain on sopivat eikä sim. 1 cm liian isot :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Ei muutakuin paremmat ovet jostain...!!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vastaa Viestiin