Joiken V230TD ruostekorjausta ja muuta.
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Eipä oo kummoisia edistysaskelia tässä rojektissa tälläviikolla tapahtunu. Ulkoistin tallista tuon kopan ja pitäs alakaa nuita ovia ja luukkuja laittaan. Antenni reiän hitsuuttelin jo umpeen tuossa yks ilta. Hilijaa hyvä tullee.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Laitetaanpa taas vähän kuvia, ni ei unohu tämä kuvien laitto.




Hivoskelin nuo loksut tuossa. Seuraavaksi aattelin fosforihapolla käsitellä nuo ruostekohdat (ja niitähän riittää). Sitte vaan maalia päälle. Tuli vaan niin kylymät kelit, ettei taho raaskia pitää tallia kovin lämpimänä, mutta nythän tuo vaikuttas vähän lauhtuvan, paitsi nyt menee viikonloppu taas muissa hommissa.




Hivoskelin nuo loksut tuossa. Seuraavaksi aattelin fosforihapolla käsitellä nuo ruostekohdat (ja niitähän riittää). Sitte vaan maalia päälle. Tuli vaan niin kylymät kelit, ettei taho raaskia pitää tallia kovin lämpimänä, mutta nythän tuo vaikuttas vähän lauhtuvan, paitsi nyt menee viikonloppu taas muissa hommissa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Ei tunnu löytyvän selkeää vastausta siihen, että pitääkö tuo fosforihappo huuhdella pois vai saako se jäädä epoksipohjamaalin alle?joikke kirjoitti:Seuraavaksi aattelin fosforihapolla käsitellä nuo ruostekohdat (ja niitähän riittää).
Edit: Taitaa tämän oman aiheen ekasivulla olla vastauksia tähän.

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
http://www.dinitrol.fi/arch/Tekniset/Di ... nitrol.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
<. . . >Sekoittaminen ja lämmittäminen, korkeintaan +60 ºC,
lisää huomattavasti vaikutusta. Annitrol-käsittelyn jälkeen huuhdellaan esineet
vedellä, johon mielellään lisätään 4 % DINITROL 510. Ruosteeton ja kuiva
pinta suojataan ruosteelta tarvittaessa levittämällä sopivaa DINITROLvalmistetta.
ANNITROLia voidaan myös sivellä, mikäli esineen koko tai muoto
estää kastamisen. Tällöin on ensin harjattava kaikki irtonainen ruoste pois,
jonka jälkeen ANNITROLia sivellään runsaasti. Pinta sivellään toistamiseen
kunnes kaikki ruoste on poissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Eipä kummosia oo ehtinyt tämän kans taaskaan tehä. Nuita lokasuojua ja oveja tuossa hieroskellu pikkuhiljaa. Fosforihappo näyttäs toimivan. Hommasin (tai oikeestaan mamma) apteekista semmosta sakeutus jauhetta, millä saa tuosta haposta semmosta jankimpaa niin pysyy nuissa ruostekohissa vähän pitenpää. Vuorokauen verran oon antanu mömön vaikuttaa ja sitte rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla ajellut pois sen.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Oman pakun ruosteet poistettiin tämmösestä pömpelistä tulevalla ruskealla jauheella, aika nopsa oli. Helmat, pyöränkaaret ja osa takaluukusta/ovista puoli tuntia.
http://image.nettix.fi/extra/machineimg ... 2db9e4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://image.nettix.fi/extra/machineimg ... 2db9e4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Tuo ruskea aine on kyllä hyvä menetelmä, jos vain kunnon kompura löytyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Ja jaksaa putsailla hiekkaa perästä päin..
Nyt maalauksesta jo kuukausi ja kyllä tuota hiekkaa vaan löytyy ja löytyy kokoajan..
Tuo sakeutusaine kiinnostaa, pitäisi jossain vaiheessa alkaa pohjan ruosteita hapotella.
Nyt maalauksesta jo kuukausi ja kyllä tuota hiekkaa vaan löytyy ja löytyy kokoajan..
Tuo sakeutusaine kiinnostaa, pitäisi jossain vaiheessa alkaa pohjan ruosteita hapotella.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Minäki ostin lidlistä semmosen pienen hiekkapuhallusvekottimen, mutta oli niin pölystä hommaa tallissa puhallella, että jätin homman sikseen. Ulukosalla olis voinukki puhallella sillä, mutta ei nyt tarkene. Satakakskytyheksän kertaa nopiampi se ruskea jauhe on verrattuna tuohon valakoseen. Tosin tuota mun jauhetta ei pahemmin puhallella.
Tosiaan apteekista käväs kokki hakemassa tuommosta Resource ThickenUp-merkkistä ainetta joka muuttaa nopeasti nesteen ja ruoan rakenteen toivottuun muotoon makua muuttamatta. Nuin tuossa purkin kylessä sanotaan. Neutraaliksikin tuota kehutaan. Tuommonen litran maalupurkin näkönen törppö tuo on. En tiiä mitä makso... Tuon pakkauksen koko näyttää olevan 227g . Käyttöohjeet löytyy purkin kylestä.
Tosiaan apteekista käväs kokki hakemassa tuommosta Resource ThickenUp-merkkistä ainetta joka muuttaa nopeasti nesteen ja ruoan rakenteen toivottuun muotoon makua muuttamatta. Nuin tuossa purkin kylessä sanotaan. Neutraaliksikin tuota kehutaan. Tuommonen litran maalupurkin näkönen törppö tuo on. En tiiä mitä makso... Tuon pakkauksen koko näyttää olevan 227g . Käyttöohjeet löytyy purkin kylestä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Juu jotain liivatteen tapasta, mutta tämän talon kokki käyttää omissa ruuanlaitoissaan jotain liivatelehtiä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Eli siitä tulee samantapaista kuin on esimerkiksi nitromors, jolla kuoritaan maalia pois ? Voisihan tuommosta kokeilla, vielä kun raportoit että aine edelleen toimii liivatemuodossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Minäkin tein tämän, ja toivoin että ois paremmin toiminu ku se letkulla säkistä imevä... Mutta ei. Ei vaan tule hiekka pois säiliöstä, kun sitte kertaryöppynä kun heiluttelee yms... Ja ei tunnu olevan puhallusteho oikein mitään...joikke kirjoitti:Minäki ostin lidlistä semmosen pienen hiekkapuhallusvekottimen...

Toimikos sulla sitten?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Kyllä sieltä hiekka hyvin ulos tuli. Mennykkö pikkuhetki niin oli se litranen säiliö tyhjä. Siksikään en sillä viittiny enempi puhallella, kun oli minusta niin syöppö hiekalle. Että toimiko? Jäi kyllä ruostepisteitä tuolla puhalluksen jälkeen ainaki nuihin lokasuojiin joita sillä koitin puhallella, mutta periaatteessa toimi. Semmonen maku itellekki vähän jäi, että tehottoman oloonen vekotin nuita Viton ruosteita vastaan. Kait sitä ei oo tarkotettu nuin paksun ruosteen poistoon.Vensku_ kirjoitti:Minäkin tein tämän, ja toivoin että ois paremmin toiminu ku se letkulla säkistä imevä... Mutta ei. Ei vaan tule hiekka pois säiliöstä, kun sitte kertaryöppynä kun heiluttelee yms... Ja ei tunnu olevan puhallusteho oikein mitään...joikke kirjoitti:Minäki ostin lidlistä semmosen pienen hiekkapuhallusvekottimen...![]()
Toimikos sulla sitten?
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Ei äkkiseltään tuo nitromors sano mitään, joten en kommentoi. Mutta asiaan. Kyllä se minusta toimii tuommoisena mömmönäkin. Jääny nuo tallissa olot niin lyhkäsiksi viimeaikoina, että ei oo juuri ehtinyt ku sivellä mömmöä pelteihin ja sitte seuraavana päivänä oon putsaillu pois, niin joka kerralla se ruoste vähempänä on. Aika hitaan laista tuon Liivatemuotosen hapon toiminta ainakin tuolla vajaassa 20 asteeisessa tallissa on. Mutta kaiken kaikkiaan voin sanoa, että toimii tuo happo nuinkin. Seuraavana päivänikin tuo liivatehappo on liivatteena/märänä jos sitä laittaa jotain 2-3mm kerroksen, ohut kalvo kuivahtaa kyllä vuorokauessa ja jää semmonen musta kerros tai oikeestaan mustia täpliä eli kai jokseenki muuntunutta ruostetta, joka kyllä saattaa teräsharjalla lähtiä pois. Eihän tässä vielä kovin vankka kokemus tuosta liivatehaposta on edellämainitun tyyppisetveskola kirjoitti:Eli siitä tulee samantapaista kuin on esimerkiksi nitromors, jolla kuoritaan maalia pois ? Voisihan tuommosta kokeilla, vielä kun raportoit että aine edelleen toimii liivatemuodossa.
Tänään ekan kerran viien vuojen tauon jälkeen maalailin ruiskulla. Sillon 2005-07 tuli muutamia autoja maalailtua. Vielä vaatii harjoitusta, mutta kyllä se tästä taas. Semmosen hokasun tuossa tein, että jos on aikomus maalata pintakin itse ja ei oo hirveen paljo ruisku maalauksesta kokemusta, niin ilmanmuuta kannattaa myös pohjamaalit ruiskulla maalata, niin oppii siinä sitä ruiskun käyttöä. Lokasuojat sai epoksimaalit päälle. Nyt pitää sitta alakaa pakkeloimaan ainaki tuota kuskinpuolen loksua, ku siihen piti pari hitsuupaikkaaki laittaa. Vänkärinpuolen lokasuoja ny meneeki ku vaan hioo tasaseksi.
Pitäs saaha vähän vauhtia jostakin tähän projektiin, mutta ei niin paljo, että menee hosumiseksi, se ei oo hyvästä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD eli Vito 110D
Tämmöstä jälkeä tulee fosforohappokiisselillä ja rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla. Lähinna tuo alareuna. Vilkun alle tuli reikä kun hapottelin, niin piti lätkästä paikka siihen.

Eka epoksimaali kerros vedetty.

Toinenki puoli


Vasemman puolen loksua piti vähän pakkeloida, kun tuli hitsuuteltua tuo antenninreikä umpeen ja tuli tuohon vilkun alle reikä. Oikeassa loksussa pakkaloitavaa ei juuri ollu. Toimin siten, että tuon eka epoksimaalikerroksen vetämisen jälkeen karhensin hieman nuita pakkaloitavia kohtia ja vetäsin pakkelit päälle. Pari kolme kertaa piti hivasta ja lisätä pakkelia, niin sai suunnilleen suorat pinnat.

Filleriä ja pintamaalia vaille valmiit suojat.



Eka epoksimaali kerros vedetty.

Toinenki puoli


Vasemman puolen loksua piti vähän pakkeloida, kun tuli hitsuuteltua tuo antenninreikä umpeen ja tuli tuohon vilkun alle reikä. Oikeassa loksussa pakkaloitavaa ei juuri ollu. Toimin siten, että tuon eka epoksimaalikerroksen vetämisen jälkeen karhensin hieman nuita pakkaloitavia kohtia ja vetäsin pakkelit päälle. Pari kolme kertaa piti hivasta ja lisätä pakkelia, niin sai suunnilleen suorat pinnat.

Filleriä ja pintamaalia vaille valmiit suojat.


Viimeksi muokannut joikke, Su 13.01.2013 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Kiitos. Vitothan on kaikin puolin hienoa työtä.veskola kirjoitti:Hienoa työtä

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Liukuovia hinkkaillu tuossa.
Tässä vaiheessa käsitelty muutamaan otteeseen hapolla nuita ruostekohtia.

Vielä on ruostetta.

Kokelin tämmöstä, että kostutin paperin fosforihapolla ja laitoin ruosteen päälle vuorokaudeksi muhimaan.

Ja kuinka ollakkaan, toimihan se.

Pintapuoli ruosteesta vapaana ja valamiina maalaukseen.

Hätäseen kerroksen vetasin epoksimaalia.

Sitte vaan pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa ja maalia lisää.
Tässä vaiheessa käsitelty muutamaan otteeseen hapolla nuita ruostekohtia.

Vielä on ruostetta.

Kokelin tämmöstä, että kostutin paperin fosforihapolla ja laitoin ruosteen päälle vuorokaudeksi muhimaan.

Ja kuinka ollakkaan, toimihan se.

Pintapuoli ruosteesta vapaana ja valamiina maalaukseen.

Hätäseen kerroksen vetasin epoksimaalia.

Sitte vaan pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa ja maalia lisää.

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Tuossa kun sulla on ovi lattialla niin siinähän voi tehdä "uima-altaan", (jeesusteipistä, muovailuvahasta, akryylimassasta, you name it), ja sitten siihen spruuttaa nesteen vaikuttamaan. Alapuolelta kun on ovenkahvan reikä niin jeesusteipillä umpeen ja vaikka pussille niin neste pääsee vaikuttamaan koko reiän ylä- ja alapuolelle.joikke kirjoitti:Kokelin tämmöstä, että kostutin paperin fosforihapolla ja laitoin ruosteen päälle vuorokaudeksi muhimaan.
Mitenkäs ovien pinta- ja sisäpellin saumat oven alareunassa, ne on se kirotut ja hankalat kohdat, onko sulla niihin jokin hyvä ajatus ? Minulla ne vaivaa eniten, ei ole vielä muuten noin paljon pääruostetta...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Kiitos vinkistä.veskola kirjoitti:Tuossa kun sulla on ovi lattialla niin siinähän voi tehdä "uima-altaan", (jeesusteipistä, muovailuvahasta, akryylimassasta, you name it), ja sitten siihen spruuttaa nesteen vaikuttamaan. Alapuolelta kun on ovenkahvan reikä niin jeesusteipillä umpeen ja vaikka pussille niin neste pääsee vaikuttamaan koko reiän ylä- ja alapuolelle.
Pitäsköhän kahtella paremmat ovet tähän...
Vänkärin oven alareuna puhki ruostunut.

Kuskin oveen kerkesin paikanki jo laittaa.


Mutta en tiiä olisko kannattanu alakaa korjaileen ollenkaan tätä ovea.

Pitää alakaa ehtiin parempia etuoveja tähän, mutta jos en löydä niin kai se pitää nämä nykyset korjata. Kysymys kuuluukin, että miten olis hyvä korjata nuo alareunat, että siitä tulis hyvä? Tässähän pitää kokonaan nuo alareunat laittaa uusiksi. Jos joku viitsisi valaista vähän.
Niinkuin tuosta ylempänä ilmenee, niin ei oikeen ole ajatusta.veskola kirjoitti:Mitenkäs ovien pinta- ja sisäpellin saumat oven alareunassa, ne on se kirotut ja hankalat kohdat, onko sulla niihin jokin hyvä ajatus ? Minulla ne vaivaa eniten, ei ole vielä muuten noin paljon pääruostetta...

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
voihan siisus, ruosteessa on ja pahasti. Varmasti jos haluaa sen pysyvän paraatikunnossa niin pitäisi katsella toiset ovet, mutta mistä ihmeestä niitä saa muualta kuin tehtaalta upouusina, siis ruosteettomina. On nuo niin surullisia ja autot ei ole edes vielä vanhoja, siis oikeasti 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Tää on ihan tuttua mulle. Ennen ajelin vanhoilla Toyotilla.veskola kirjoitti:voihan siisus, ruosteessa on ja pahasti.

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Onhan tuossa vähän höttöä, mutta jos sinä tuohon pintapeltiin tuollaisen pokkauksen pystyt paikkaamaan, ei kai tuo oven sisäalareuna tuskaa tuota?joikke kirjoitti:Niinkuin tuosta ylempänä ilmenee, niin ei oikeen ole ajatusta.
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Juu sitä vaan mietin, että miten tuon alareuna pitäs tehä, että siitä tulis hyvä. Pellin pokkaus ja hitsaus ei ole ongelma, mutta jos sen tekee samalla lailla kuin alunperin, niin onko se paras vaihtoehto vai onko muita oven korjaus vaihtoehtoja. Eli nämä ovethan on uuekseltaan tehty siten, että pintapelti on pokattu sisäpellin ympäri reunilla ja siihen saumaan on laitettu korikitti tms. ja se ei ainakaan tässä yksilössä oo pysynyt paikollaan, siis se kitti siitä saumasta lähtenyt irti ja siks ruostunut.tango kirjoitti:Onhan tuossa vähän höttöä, mutta jos sinä tuohon pintapeltiin tuollaisen pokkauksen pystyt paikkaamaan, ei kai tuo oven sisäalareuna tuskaa tuota
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Oiskohan tuossa hyvää mallia oven korjaukseen lähinnä tuon saumakohdan laittoon?
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Mitäpä jos tilais ovien korjauspellit virosta. Tuolta näyttäs löytyvän edullisesti nuita korjauspeltejä ja muitakin osia. Aattelin, että tilais moottorin pohjapanssarin ja sisälokarit joka pyöränkoteloon samalla. Löytyis sieltä konepellin lukkopeltikin, niin senki vois laittaa uuden, ni ei tarvi tuota vanhaa korjailla, on nimittäin ihan hapero varsinki alapuolelta.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Malli korjaukseen on hyvä, mutta tuossa bemarin tapauksessa siellä vielä on peltiä minkä putsaa. Sitten kun on pelkkää haperoa ja reikää niin sehän pitäisi kaikki poistaa ja hitsata uusi tilalle -> ovi on perunapelto.
...mutta keksippäs nyt joku hyvä tapa niin plagioin sen sitten, minulla on "muutama" vastaava auto/ovi.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... jaussarja/" onclick="window.open(this.href);return false;
jos vain löydät jostakin takaluukulle vastaavan, niin olen kiinnostunut kimppatilauksesta. Tosin tilatahan noita ei kannata vaan hakea itse. Oven korjauspalat näyttivät hyviltä, jos ne sitten vain on sopivat eikä sim. 1 cm liian isot
...mutta keksippäs nyt joku hyvä tapa niin plagioin sen sitten, minulla on "muutama" vastaava auto/ovi.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... jaussarja/" onclick="window.open(this.href);return false;
jos vain löydät jostakin takaluukulle vastaavan, niin olen kiinnostunut kimppatilauksesta. Tosin tilatahan noita ei kannata vaan hakea itse. Oven korjauspalat näyttivät hyviltä, jos ne sitten vain on sopivat eikä sim. 1 cm liian isot

Lisää tietoa: www.skg.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.
Ei muutakuin paremmat ovet jostain...!!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-