mb w211 320 cdi saksasta
-
- Mersumies
Re: mb w211 320 cdi saksasta
No tässä oli kerran tulkinta asiasta millä minäkin voisin omaa Avantgardea kutsua Avenger eli vanha kunnon kostaja...
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
OHHOH!S202 kirjoitti:Vaihtakaa nyt noihin allekirjoituksiin AVANTGARDE, yhdellä lukee avandgarde ja toisella avantcarde

Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Täältäkin iso käsi Distronicille, ja erityisesti tavalliseen vakkariin verrattuna!! Tällaiselle laiskalle miehelle on yhtä juhlaa kun ei tarvii varoa ajaako edelläajava eri vauhtia kuin itse. Pidän nopeuden yleensä 10-15kmh yli rajoituksen, ja nätisti auto hidastaa jos joku menee hitaammin. Usein edelläajava hiljentää ennen kameraa niin itse ei tarvii niitäkään miettiä. Tai sitten viiksestä tiputtaa pari pykälää ennen kameraa (josta nokialainen varoittaa ajoissa). Olen ajanut usein ainakin 100km yhteen putkeen niin ettei tarvii polkimiin eikä viikseen koskea ollenkaan, ja muuallakin kuin moottoriteillä. Seuraavassa autohankinnassa varmasti mulle yksi tärkeimpiä vaatimuksia tuo distronic. Suosittelen.simppa80 kirjoitti:WTF?JarkkoN kirjoitti: Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
kuin Distronic periaatteessa onkin.![]()
Eipä kävis kyllä mielesäkkään itelä palata perus vakkariin..
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Tesla MYLR -24
Taitaa olla makuasia. Kyllähän jotkut pitävät MS-Windowsistakin, mutta minusta tuollainen jatkuva ajoon puuttuminen on ärsyttävää.Matti R kirjoitti:Täältäkin iso käsi Distronicille, ja erityisesti tavalliseen vakkariin verrattuna!! Tällaiselle laiskalle miehelle on yhtä juhlaa kun ei tarvii varoa ajaako edelläajava eri vauhtia kuin itse. Pidän nopeuden yleensä 10-15kmh yli rajoituksen, ja nätisti auto hidastaa jos joku menee hitaammin. Usein edelläajava hiljentää ennen kameraa niin itse ei tarvii niitäkään miettiä. Tai sitten viiksestä tiputtaa pari pykälää ennen kameraa (josta nokialainen varoittaa ajoissa). Olen ajanut usein ainakin 100km yhteen putkeen niin ettei tarvii polkimiin eikä viikseen koskea ollenkaan, ja muuallakin kuin moottoriteillä. Seuraavassa autohankinnassa varmasti mulle yksi tärkeimpiä vaatimuksia tuo distronic. Suosittelen.simppa80 kirjoitti:WTF?JarkkoN kirjoitti: Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
Oma tavoite olisi ajaa taloudellisesti tasaista nopeutta ja pitää riittävän pitkä etäisyys muihin.
Jos lähtee seuraamaan edellä ajavaa Distronicilla, nopeus vaihtelee koko ajan, jos edellä olija ei käytä vakionopeudensäädintä.
Kun saavuttaa edelläolevan auton, Distronic hiljentää vauhtia todella aikaisin, jopa 100 metrin etäisyydellä.
Etäisyys riippuu säädettävästä aika-asetuksesta (1-2 sekuntia) ja edellä ajavan auton nopeudesta.
Jos edellä ajava auto ajaa todella hitaasti, Distronic vähentää nopeutta terävästi, aivan kuin joku painaisi jarrua.
Lääkkeenä on joko painaa kaasua tai vaihtaa kaistaa. Moottoritiellä kaistanvaihto vasemmalle huomattavan
aikaisin tuntuu typerältä ja edellä ajavan auton nopeuden arviointi vaatii huomiota. Tämmöinen houkuttelee
ajamaan melkein jatkuvasti vasemmalla kaistalla, mikä on laissa kiellettty ja voi haitata muiden ajoa.
Maantiellä Distronic pitää liian pientä etäisyyttä edellä ajavaan. Etäisyys on niin pieni, ettei takana tulija voi
helposti ohittaa tähän väliin. Muodostan siis jonoja ja olen tien tukkona. Lääkkeenä on joko ohittaa tai
säätää nopeus niin pienelle, että etäisyys edellä olijaan kasvaa. Kumpikaan ei välttämättä ole hyvä.
Erityisesti talviliukkaalla Distronic on jokseenkin käyttökelvoton, koska etäisyys edellä ajavaan on liian pieni
omaakin turvallisuutta ajatellen.
Distronic kiihdyttää ylämäkeen ja jarruttaa alamäkeen niin, että vauhti on ylämäkeen suurempi kuin alamäkeen.
Tämä on raivostuttavaa ja yhtä epätaloudellista kuin edellä mainittu jarruttelu moottoritiellä.
Distronic on hyvä Saksan moottoriteillä, jossa on vähintään kolme kaistaa samaan suuntaan ja autoilla eri vauhti.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Selvästi on makuasia pitääkö tuosta vai ei.JarkkoN kirjoitti:Taitaa olla makuasia. Kyllähän jotkut pitävät MS-Windowsistakin, mutta minusta tuollainen jatkuva ajoon puuttuminen on ärsyttävää.Matti R kirjoitti:Täältäkin iso käsi Distronicille, ja erityisesti tavalliseen vakkariin verrattuna!! Tällaiselle laiskalle miehelle on yhtä juhlaa kun ei tarvii varoa ajaako edelläajava eri vauhtia kuin itse. Pidän nopeuden yleensä 10-15kmh yli rajoituksen, ja nätisti auto hidastaa jos joku menee hitaammin. Usein edelläajava hiljentää ennen kameraa niin itse ei tarvii niitäkään miettiä. Tai sitten viiksestä tiputtaa pari pykälää ennen kameraa (josta nokialainen varoittaa ajoissa). Olen ajanut usein ainakin 100km yhteen putkeen niin ettei tarvii polkimiin eikä viikseen koskea ollenkaan, ja muuallakin kuin moottoriteillä. Seuraavassa autohankinnassa varmasti mulle yksi tärkeimpiä vaatimuksia tuo distronic. Suosittelen.simppa80 kirjoitti:WTF?JarkkoN kirjoitti: Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
Oma tavoite olisi ajaa taloudellisesti tasaista nopeutta ja pitää riittävän pitkä etäisyys muihin.
Jos lähtee seuraamaan edellä ajavaa Distronicilla, nopeus vaihtelee koko ajan, jos edellä olija ei käytä vakionopeudensäädintä.
Kun saavuttaa edelläolevan auton, Distronic hiljentää vauhtia todella aikaisin, jopa 100 metrin etäisyydellä.
Etäisyys riippuu säädettävästä aika-asetuksesta (1-2 sekuntia) ja edellä ajavan auton nopeudesta.
Jos edellä ajava auto ajaa todella hitaasti, Distronic vähentää nopeutta terävästi, aivan kuin joku painaisi jarrua.
Lääkkeenä on joko painaa kaasua tai vaihtaa kaistaa. Moottoritiellä kaistanvaihto vasemmalle huomattavan
aikaisin tuntuu typerältä ja edellä ajavan auton nopeuden arviointi vaatii huomiota. Tämmöinen houkuttelee
ajamaan melkein jatkuvasti vasemmalla kaistalla, mikä on laissa kiellettty ja voi haitata muiden ajoa.
Maantiellä Distronic pitää liian pientä etäisyyttä edellä ajavaan. Etäisyys on niin pieni, ettei takana tulija voi
helposti ohittaa tähän väliin. Muodostan siis jonoja ja olen tien tukkona. Lääkkeenä on joko ohittaa tai
säätää nopeus niin pienelle, että etäisyys edellä olijaan kasvaa. Kumpikaan ei välttämättä ole hyvä.
Erityisesti talviliukkaalla Distronic on jokseenkin käyttökelvoton, koska etäisyys edellä ajavaan on liian pieni
Distronic kiihdyttää ylämäkeen ja jarruttaa alamäkeen niin, että vauhti on ylämäkeen suurempi kuin alamäkeen.
Tämä on raivostuttavaa ja yhtä epätaloudellista kuin edellä mainittu jarruttelu moottoritiellä.
Distronic on hyvä Saksan moottoriteillä, jossa on vähintään kolme kaistaa samaan suuntaan ja autoilla eri vauhti.
Faktana voi todeta että etäisyyden edelläajavaan voi säätää itselle turvalliseksi ja antaen paikan ohittajalle.
Oma kokemukseni on että normaalivakkari on käyttökelpoinen monikaistaisilla moottoriteillä joissa voi pitää nopeuden samana ja ohittaa kaistaa vaihtamalla, kun taas Suomen kapeilla teillä vakkaria joutuu usein ramppaamaan päälle ja pois.
Mutta kukin tavallaan. Suosittelen kokeilemaan itse niin tietää pitääkö vai ei.
Matti
Tesla MYLR -24
Tesla MYLR -24
-
- Mersumies
Matti R kirjoitti:Selvästi on makuasia pitääkö tuosta vai ei.JarkkoN kirjoitti:Taitaa olla makuasia. Kyllähän jotkut pitävät MS-Windowsistakin, mutta minusta tuollainen jatkuva ajoon puuttuminen on ärsyttävää.Matti R kirjoitti:Täältäkin iso käsi Distronicille, ja erityisesti tavalliseen vakkariin verrattuna!! Tällaiselle laiskalle miehelle on yhtä juhlaa kun ei tarvii varoa ajaako edelläajava eri vauhtia kuin itse. Pidän nopeuden yleensä 10-15kmh yli rajoituksen, ja nätisti auto hidastaa jos joku menee hitaammin. Usein edelläajava hiljentää ennen kameraa niin itse ei tarvii niitäkään miettiä. Tai sitten viiksestä tiputtaa pari pykälää ennen kameraa (josta nokialainen varoittaa ajoissa). Olen ajanut usein ainakin 100km yhteen putkeen niin ettei tarvii polkimiin eikä viikseen koskea ollenkaan, ja muuallakin kuin moottoriteillä. Seuraavassa autohankinnassa varmasti mulle yksi tärkeimpiä vaatimuksia tuo distronic. Suosittelen.simppa80 kirjoitti:WTF?JarkkoN kirjoitti: Vaihtaisin milloin vaan Distronicin tavalliseen 124:n vakionopeussäätimeen, niin hieno keksintö
Mitenhän nämä liittyy ketjun aloittajan kysymykseen,jos ei liity on järkevää avata uusi otsikko!
Faktana voi todeta että etäisyyden edelläajavaan voi säätää itselle turvalliseksi ja antaen paikan ohittajalle.
Oma kokemukseni on että normaalivakkari on käyttökelpoinen monikaistaisilla moottoriteillä joissa voi pitää nopeuden samana ja ohittaa kaistaa vaihtamalla, kun taas Suomen kapeilla teillä vakkaria joutuu usein ramppaamaan päälle ja pois.
Mutta kukin tavallaan. Suosittelen kokeilemaan itse niin tietää pitääkö vai ei.
Miten nämä liittyy ketjun aloittajan kysymykseen,jos ei niin kannattaa aloittaa uusi otsikko!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D