ML 270 CDI ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Ymmärsinkö siis oikein että katsastusta ei voi hylätä pelkän tyhjäkäynnin heittelyn kuulemisen perusteella? Jos autosta ei siis saa vikakoodeja ulos? Käynti tasoittuu heti kun vähänkin nostaa kierroksia eikä ajossa ole mitään häikkää.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja koyama »

Timpsula kirjoitti:Ymmärsinkö siis oikein että katsastusta ei voi hylätä pelkän tyhjäkäynnin heittelyn kuulemisen perusteella? Jos autosta ei siis saa vikakoodeja ulos? Käynti tasoittuu heti kun vähänkin nostaa kierroksia eikä ajossa ole mitään häikkää.
Ymmärsit oikein ,vie leimalle
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Timpsula kirjoitti:Vaikuttaako tuo koneen tyhjäkäynnin heitteleminen muuten katsastukseen mitenkään? Jostakin luin, että tarkistetaan moottorin vikakoodit? En saanut autoa tänään testeriin vaikka piti, joten en tiedä onko autossa vikakoodeja päällä tyhjäkäynnin heittelyyn liittyen. Huomenna olisi katsastus, joten pitäisiköhän vielä perua kun ei ole vikakoodit selvillä. :?
Jos auto on diseli niin ei katsota vika koodeja leimalla
(tai katsoa voivat mutta ei saa vaikutta katsatuksen tulokseen)

Myöskään tyhjä käyntiä saa käydä miten vaan kunhan ei vaikuta ajoon ja pysyy käynnissä

(jos muuta väittävät pyydä nähtäväksi asutus/lakipykälä millä perstelevat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Mesemies89 kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:Vaikuttaako tuo koneen tyhjäkäynnin heitteleminen muuten katsastukseen mitenkään? Jostakin luin, että tarkistetaan moottorin vikakoodit? En saanut autoa tänään testeriin vaikka piti, joten en tiedä onko autossa vikakoodeja päällä tyhjäkäynnin heittelyyn liittyen. Huomenna olisi katsastus, joten pitäisiköhän vielä perua kun ei ole vikakoodit selvillä. :?
Katsastusasemilla ei ole Mersuun tarvittavaa diagnoositesteriä. Yleistestereillä saa heittää vesilintua, jos täytyy Mersua tutkia.
Tyhjäkäynnin heittelyt voi johtua vikatiloista ( riippuen mikä vika ), jotka ovat tallentuneet tietokantaan tai ovat päällä.
Turun seudulla meillä on stari, jolla onnistuu vikakoodien kuittaukset.

Tyhjäkäynnistä ei tullut ongelmaa. Mutta OT: oli molemmat etujouset poikki...=( Pro Kit alle ja uusi yritys. =)
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Timpsula kirjoitti:
eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.

Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.

Vaihdoin nuo säätimen tiivisteet sekä nylonisen tukirenkaan eilen. Aamulla kone ei humpannut tyhjäkäynnillä, mutta vähän myöhemmin puolilämpimänä teki sen taas. Yksi kaveri kertoi, että säädinventtiili kuluu jotenkin, jos huonoilla o-renkailla ajaa pitkään. Voiko tuota kulumista havaita mitenkään? Ei viitsisi tilata 160 euron osaa turhaan, jos se ei olekaan siinä se vika. Venttiilien ohivuodot on tutkittu, ei vuoda mihinkään suuntaan. Vikakoodejakaan ei löydy yhtään kappaletta.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Timpsula kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:
eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.

Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.

Vaihdoin nuo säätimen tiivisteet sekä nylonisen tukirenkaan eilen. Aamulla kone ei humpannut tyhjäkäynnillä, mutta vähän myöhemmin puolilämpimänä teki sen taas. Yksi kaveri kertoi, että säädinventtiili kuluu jotenkin, jos huonoilla o-renkailla ajaa pitkään. Voiko tuota kulumista havaita mitenkään? Ei viitsisi tilata 160 euron osaa turhaan, jos se ei olekaan siinä se vika. Venttiilien ohivuodot on tutkittu, ei vuoda mihinkään suuntaan. Vikakoodejakaan ei löydy yhtään kappaletta.
Usein se on muutenkin rikki kuin orinkulasta
Voit koittaa puhaltaa siitä läpi, koputella varovasti,
*:rilla sen saa testattua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

CDI203 kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:
eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.

Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.

Vaihdoin nuo säätimen tiivisteet sekä nylonisen tukirenkaan eilen. Aamulla kone ei humpannut tyhjäkäynnillä, mutta vähän myöhemmin puolilämpimänä teki sen taas. Yksi kaveri kertoi, että säädinventtiili kuluu jotenkin, jos huonoilla o-renkailla ajaa pitkään. Voiko tuota kulumista havaita mitenkään? Ei viitsisi tilata 160 euron osaa turhaan, jos se ei olekaan siinä se vika. Venttiilien ohivuodot on tutkittu, ei vuoda mihinkään suuntaan. Vikakoodejakaan ei löydy yhtään kappaletta.
Usein se on muutenkin rikki kuin orinkulasta
Voit koittaa puhaltaa siitä läpi, koputella varovasti,
*:rilla sen saa testattua

Kiitos vinkistä. Pitääkö puhaltaa siinä tarkoituksessa että testata onko rikki vai että sisällä on jotakin töhnää? Mikäs koputtelun tavoitteena voisi olla?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Timpsula kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:
eppe kirjoitti:Voit kyllä testata kotikonstein sen painesäätimenkin. Ota se irti, pistät päähän sopivan tiiviin letkunpätkän ja sitten imet letkusta. Jos se vähääkään vuotaa niin silloin on osa kulunut.

Olisiko jollakin nakata kuvaa missä tuo railpaineensäädin tarkalleen sijaitsee? Itselläkin pitäisi tarkastaa nuo o-renkaat tyhjäkäynnin humppaamisen vuoksi. Moottori siis 200cdi vuoden 2001 w210:sta.

Vaihdoin nuo säätimen tiivisteet sekä nylonisen tukirenkaan eilen. Aamulla kone ei humpannut tyhjäkäynnillä, mutta vähän myöhemmin puolilämpimänä teki sen taas. Yksi kaveri kertoi, että säädinventtiili kuluu jotenkin, jos huonoilla o-renkailla ajaa pitkään. Voiko tuota kulumista havaita mitenkään? Ei viitsisi tilata 160 euron osaa turhaan, jos se ei olekaan siinä se vika. Venttiilien ohivuodot on tutkittu, ei vuoda mihinkään suuntaan. Vikakoodejakaan ei löydy yhtään kappaletta.
Usein se on muutenkin rikki kuin orinkulasta
Voit koittaa puhaltaa siitä läpi, koputella varovasti,
*:rilla sen saa testattua

Kiitos vinkistä. Pitääkö puhaltaa siinä tarkoituksessa että testata onko rikki vai että sisällä on jotakin töhnää? Mikäs koputtelun tavoitteena voisi olla?

Puhdistettu on, mutta ei vaikutusta. Tutkin myös kaikki läpinäkyvät polttoaineletkut auton käydessä, eikä ilmakuplista ollut tietoakaan. Suutinten ohivuodot testattu, ei vikaa sielläkään. Ilmansuodattimenkin vaihdoin, oli kyllä aikakin, mutta ei vaikutusta tähän. Vikakoodeja ei löydy. Ei ollut tosin star millä luettiin, mutta luennan tehnyt kaveri sanoi että pitäisi löytyä kyllä railpaineensäätimeen liittyvät vikakoodit silläkin lukijalla. Kuuluuko tavalliseen taudinkuvaan, että tuo tyhjäkäynnin humppaus ei ilmene lämpimällä koneella tai ainakaan kun ajon jälkeen seisahtuu. Lämpimänä käynnistettäessä saattaa taas hieman heitellä.

Jostakin ketjusta luin, että railputken toisessa eli keulan puoleisessa päässä oleva anturi voi sekin aiheuttaa tätä vikaa. Samoin luin, että viat voi poissulkea näistä näppäämällä johdot irti, jolloin käynnistyy vikatilaan tai ei käynnisty lainkaan. Mitenkäs tuo testi nyt oikeaoppisesti tehdään?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Itsellä kun on vähän vastaavaa vikaa omassa nyt niin ajattelin kirjotella. Auto viedään huomenna toistamiseen lavetiilla 2vk sisällä, sa'tana! Eli ilmaa menee niin maan perkeleesti molemmissa läpinäkyvissä putkissa jotka tulee/lähtee (en tiedä) korkepainepumpulle. Ne vaihdetaan pikinmiten, mutta sitten toinen kysymys, näytti paineeks vain 6bar ja ilmeisesti se nyt on aivan liian vähän. Voiko noin pieni paine johtua vain liiasta ilmasta? Vai onko paineensäädin nyt loppu? Pystyykö starilla tutkimaan säätimen kunnon vaikkei autoa saakkaan käymään?

Onneksi poriin vihdoin saatiin foorumilaiselle star, toivottavasti on yhteistyöhaluinen apua tarvittaessa.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jostakin ketjusta luin, että railputken toisessa eli keulan puoleisessa päässä oleva anturi voi sekin aiheuttaa tätä vikaa. Samoin luin, että viat voi poissulkea näistä näppäämällä johdot irti, jolloin käynnistyy vikatilaan tai ei käynnisty lainkaan. Mitenkäs tuo testi nyt oikeaoppisesti tehdään?
Ei hajuakaan, mutta railpaineensäätimen takertelu sitä "humppausta" aiheuttaa, vikakoodia ei jää mutta seuraappa painetta testerillä kun vika on päällä.
Viimeksi vajaa viikko sitten vaihdoin yhteen väykkyyn, siinä paine oli jossain 370 barissa ja aika lailla käynti rouskutti. Monesti paine heittelee, tässä oli vaan koko ajan liian suuri.
Säätimen kun ottaa irti niin karassa jollain laitaa näkyy hankautunut kohta, joskus ongelmana vaan tukirenkaasta tai o-renkaasta irronnut moska välissä.
wiimax.fi
1212
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 08.09.2017 20:31

Re: ML 270 CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja 1212 »

Hei!
Kumpi muoviputki tulee korkeapainepumpun etummaiseen koloon , siirtopumpulta tuleva vai jakotukin takapäähän menevä?
Vastaa Viestiin