2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelua

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Legge »

simppa80 kirjoitti:Ainakin C-faceliftissä (MY12) xenon ILS-valot ovat erinomaiset. Tuskin ne eemelissä ainakaan huonommat ovat. Päivällä jos käytät pitkiä päällä, niin liikenne merkeistä pitäis huomata että onko siellä valotehoa.
Eikös noissa E:n vakiovaloissa ole lyhyet kokonaan lediä ja kaukovalo tavallinen halogeeni? Jos ottaa ILS:n, niin sitten on ilmeisesti kokonaan ledeillä. CLS voi olla varustettu Bi-Xenoneilla (joita ei enää E:hen saa) tai sitten ILS ledeillä.

Nyt saa kyllä C220 CDI 4Maticcia halvalla, jos ei ensi vuoden uusittu C innosta. Lähtöhinta automaatilla varustetulle Premium Businekselle 50k e ja 2000 eurolla saa AMG-paketin, nahat, sähköpenkit ja navigaattorin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja D-MB »

TTL kirjoitti:Ei ole tullut vertailtua rinnakkain pre-faceliftin ILS-valoja ja nykyisen valoja mutta kyllä näillä ledeillä pärjää syksysateissakin. Ja älykkyyttähän niissä on roppakaupalla lisää vanhoihin ILS-valoihin verrattuna. Lampunpesimet todellakin puuttuvat varustuksesta. Ledeillä on myös hyvä talviominaisuus, jotta mitä kylmempää (aina 30 asteen pakkaseen asti), niin sitä kirkkaammin palavat.

Kumma kyllä Huulilasi, Autopiltti tai TM eivät ole olleet kiinnostuneet viime aikoina vertailemaan automallien valovaihtoehtojen tehoja.
Joo itseänikin kiinnostaisi kovasti kunnon vertailu. Oman perstuntuman mukaan CLSn LED lähivalot tuntuvat todella todella tehokkailta, pre-facelift ILS lähivalot ovat erinomaiset ja facelift LED valot ovat todella hyvät, mutta tarjoavat lähivaloilla kapeamman hyvinvalaistunaluuenkeilan kuin pre-facelift Xenonit. Mutta kuten sanoin pelkkää perstuntumaa ja voi olla että se CLSn hurjaledimäärä saa lähialueen kovalla valaisulla vain aikaan tunteen übertehokkaista valoista, mutta käytännössä ovat huonommat tms. Kaukovaloja en ole testaillut, mutta ainkin oma prefacelit ILS häviää kantamassa käyttisVolvolleni, jossa on xenonien lisäksi apuhalogeeni. Kaikillahan noilla näkee hyvin, joten tämä on nyt lähinnä akateemista kiinnostusta.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja taky »

taky kirjoitti:B-sarjalaiset taita aolla kovin niukasti kuvoissa, mutta jos esimerkin "voima" auttaa... :ugeek:
Keväällä tilattuna Mercedes B 180 CDI, manuaali 6-vaihteinen vm.2014.
Toimitus 15.1.2014
Ihan ei 15.1 realisoitunut, mutta 21.1 pirssi kotiutettu kun lopulta tyyppikatsastuksesta saatu ja kokemusten kerääminen alkaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja nautseri »

simppa80 kirjoitti: Ainakin C-faceliftissä (MY12) xenon ILS-valot ovat erinomaiset. Tuskin ne eemelissä ainakaan huonommat ovat. Päivällä jos käytät pitkiä päällä, niin liikenne merkeistä pitäis huomata että onko siellä valotehoa.
Täälläkin vaihtui lähes "simpanlaiseen" autoon,väri vaan lähes musta.

Laitoin E-sarjan,sbc yksikön ja airmatic huollon hinnan välirahaan,niin ei se kallis ollutkaan.

Aika huonolta tuo liikkeellepääsy tuntuu, kun on alla vanhat nastarenkaat.
Oliko vaan E niin paljon parempi talvikelillä?
Tietty renkaat vaikuttaaa asiaan.

Kertokaapa millaisia talvirenkaita teillä on autoissanne?
Kannattaako hankkia nokia 7 tai 8 nastarenkaat ja onko tuo koko 205-55-16 oikea valinta?
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 22.01.2014 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Eilen ostin nokia 8 ja on yllättävän hyvät!!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Kävin juuri B-huollossa (96tkm) merkkiliikkeessä täällä Saksassa. Lisätöinä oli automaatin öljyn vaihto (vihdoin suostuivat vaihtamaan) ja peräöljyt. Jos hintavertailu kiinnostaa (jos esim lomamatkalla haluat huollattaa auton) niin B huolto oli 404 €. Automaatin öljynvaihto huuhtelemalla ja käyttämällä 10 litraa öljyä oli yhteensä 356 € (mukana paljon pientä kilkettä kuten magneetin yms vaihto). Peräöljyt vaihtuivat hintaan 80 €. Kaikkiin hintoihin kuuluivat osat ja työt.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1956
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tony »

simppa80 kirjoitti:Staria oon kiinni tietty heti käyttänyt. Ei ollu vikakoodeja vaikka aika paljon olikin ohjainlaitteita :lol: .. Kyllä ne saa vikavalot hoitaa Veholla jos sellaisia syntyy (kop kop). 2 vuotta on Jungea voimassa.

Autona tuntuu jämerämmältä ja tarkemmalta ohjattavalta kuin E. Tosi mieleinen kun sporttisempi sekä ajettavuudeltaan että ulkonäöltään. Ajoasennoksi saa urheilullisemman (penkin syvemmälle) ja onhan tuossa Sport penkit muistipaketeilla. W211 penkki jäi hiukan korkealle.. En tiedä kuinka paljon tekee AMG alusta mutta ei pohjaillut isollakaan kuormalla +200km/h vauhdissa vaan tuntui tosi hyvältä. Laatikko toimii todella hyvin. E (Eco) vaihtelaa aikaisin ja pitää vaihteen jopa 1000rpm kierroksilla. Ei vaihda pienempää kun suuremmalla kaasun liikeellä. S (Sport) vaihtaa heti huomattavasti rivakammin ja nostaa kierroksia korkeammalle. Mukava huomata selkeä ero noissa mitä en oikein E:llä oikein erottanut.

Ja mitä kokoon tulee niin hyvin mahtuu tavaraa mukaan. Minä/ Vaimo, (ollaan aika pygmejä) + 3v. tyttö turva istuimessa takana. 2 matkalaukkua, matkarattaat, kylmä laukku, 4 laatikkoa olutta (0,5)litrasia. ja noin 10 laatikkoa viiniä (3litran) + kaikki muut kamat mitä euroopasta mukaan tarttui mahtui kyytiin. Eikä ollut edes auto kattoa myöten täynnä. Toinen matka laukku oli takapenkillä.

Paikat ei kipeytynyt kellään vaikka 5 päivän aikana ajettiin +3000km. Ei ne kyllä puutuneet E:lläkään jolla pisin matka tais olla sen 750km./päivä.

Polttoa menee varmaan yli 2l vähemmän sadalle. Kaupunki pyörityksessä ei lähimaikaan niin paljon kuin E:llä. Varmaan tuo laatikko §ja paino vaikuttaa aikalailla ja tietysti 4 pyttynen kone. E:n tehoja/väänttöjä kaipaa kun tällä ajaa. Tehoahan tuostakin pitäis käsitykseni mukaan saada +250/500 eli kostuu miehekkäästi 4 pyttyseksi..

Nykyään näissä on näköjään myös hetkellisen kulutuksen mittari ja lisäks saa Comandiin näytön joka näyttää viimeiseltä kuluneelta 15min joka minuutilta palkkina kulutuksen. Siellä +5 pinnassa se oli kun jonkin aikaa annoin sen päällää olla (täydellä kuormalla ja vauhtia 110-130km/h..)

Summasurum. E on matka-ajoon suunnattu mukavuus painotteinen ja tämä ainakin AMG paketilla kovempaan ja tarkempaan ajoon mutta matkakin taittuu mukavasti. Onhan tämä nuorekkaampi / sporttisempi ja nykypäivän näköinen. Me like! :thumbup:
Tuo oli kuin oma kirjoitus :clap: kun vaihdoin S211:sen S204:seen. Mainittakoon vielä että xenonvalot ovat kuin toiselta planeetalta ja sivupeilit riitävän suuret. :thumbup:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
Älä loukkaannu, mutta tuo kuvan väri muistuttaa kovasti norsunluuta ja juuri suosittelin
kaverille kuvan Mersun ostamista:
taksi.jpg
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5821418" onclick="window.open(this.href);return false;
:D

Distronikista en jaksa enää sanoa mitään muuta ko sen että minä sitä kaipaan kun olen kerran omistanut. Niin sanoi edellisen autoni ostajakin sen ihan ehdottomaksi varusteeksi kun on siihen tottunut. :shh:

Onhan se helvetin hyvä varuste, jarruttaa itsestään jos edelläoleva jarruttaa, varsinkin jos sitä edelläolevan jarrutusta ei satu jostain syystä huomaamaan, vaan mistä syystä niitä peräänajoja sattuu !
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja HJP »

simppa80: hienon auton löysit, onnittelut! Minulla on kohta vuoden ollut pihassa hyvinkin samanhenkinen Alabandinharmaa 5/2011 220CDI T A, ja tyytyväisiä ollaan edelleen. Minäkin löysin Saksasta hyvillä varusteilla olevan yksilön, jos en ihan väärin tulkinnut lisävarustelistaa niin kunnon varusteista puuttuu ainoastaan vetokoukku ja keyless-go, kaikki muut löytyy (paitsi ne mitä ei päällekkäin saa tilattua).

Neuvotko miten Comandiin saa tuon 15minuutin kulutusseurannan? Pitääkin kokeilla liikennemerkkitunnistuksen toimivuutta nyt, kun Comand päivitettiin huollossa vuodenvaihteessa. Aikaisemmin ei ainakaan toiminut Suomessa.

Distronicista on täällä vähän ristiriitaisia kokemuksia, peräänajoja ehkäisee hyvin, mutta muuten on lyhimmälläkin välimatkalla vähän turhan holhoava. Kaipaisin mahdollisuutta valita ajotietokoneesta normaalin cruisen ja distronicin välillä.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Onko saatavissa Comand naviin suomenkielinen päivitys versio?(MY12)204 malli kyseessä.
Uudessa hinnastossa näyttäisi sellainen olevan.
Aika monta noita kielivaihtoehtoja kyllä on,mutta ei kuitenkaan suomen kieltä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Onko saatavissa Comand naviin suomenkielinen päivitys versio?(MY12)204 malli kyseessä.
Uudessa hinnastossa näyttäisi sellainen olevan.
Aika monta noita kielivaihtoehtoja kyllä on,mutta ei kuitenkaan suomen kieltä.
Missä hinnastossa on maininta suomenkielisistä valikoista?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu

Viesti Kirjoittaja nautseri »

DBFI kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Onko saatavissa Comand naviin suomenkielinen päivitys versio?(MY12)204 malli kyseessä.
Uudessa hinnastossa näyttäisi sellainen olevan.
Aika monta noita kielivaihtoehtoja kyllä on,mutta ei kuitenkaan suomen kieltä.
Missä hinnastossa on maininta suomenkielisistä valikoista?
Taitaa koskea vain navin puhetta.
Vastaa Viestiin