220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Tuskin on kansikaan kiero kun sen verran helläkätisesti ristiin kiristelin :)

Kertokaas viisammat tuossa ekassa lähettämässäni kuvassa jossa pumppu näkyy, on tuo keltaseks kulahtanut o-rengas letku joka menee railpaine tukille, mitkä sen tehtävät on ja mitä aiheuttaa jos pääsee taipumaan "mutkalle", nyt kun vaan sitä vilkasin pikaseen niin näytti et on päässyt taittumaan turhan tiukalle mutkalle ja vois ahistaa virtausta?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Viesti Kirjoittaja eppe »

Jos se putki lähtee railtukin päästän niin sillon se on osa polttoaineen paluulinjaa. Luulisin jos on suuttimet kunnossa, niin tuskin sieltä hirveitä määriä tulee pumpulle takasin kun kuitenkin osa menee tankkiin...mutta kyllä kun ajattelee niin voi hyvinkin vaikuttaa ahistavasti.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Juurikin se railtukin päässä oleva paluuletku on taittunut ja voi vähän ahistaa, mut tuskin sekään sit on syypää :/

Ne kansien sisäpuolet oli melkoisesti ruostunut, niin pitää nekin yrittää hioa takasin kiiltäväks peilinpäällä :)

Nuo pumpun letkuissa olevat pölysuoja tiivisteet myös heitin mäkeen sillon rempan jälkeen mut tuskin nekään mitään vaikuttaa :/
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuikku kirjoitti:.
Sammuminen on selvä merkki - polttoainetta on syystä tai toisesta aina liian vähän.
Hetisammuttavia häiriöitä, tai vikoja on tavattoman vähän.
Jos paine tai polttoainemäärä nousee liikaa, siitä tulee korkeintaan vikatila - eikä aina sitäkään ... vaikkapa joskami tietää tämän hyvin, kantapään kautta.
Niinpä vähän liiankin hyvin tuli tämä aihe joskus tutuksi.. :D


Juuri näitten ongelmien takia nämä "nimi" ohjelmia tarjoavat yritykset jättävät syöttömäärät niin alas, että tämmöisiä ongelmia ei tule näissä 1350bar vehkeissä.

Jos olet nämä alla olevat kohdat tarkastanut ja ei tullut kuntoon niin sit ohjelma vakioksi kokeilla toimiiko sittenkään.
Sieltä ohjelmasta voi hieman vaikuttaa sammumis herkkyytten, jos tietää mitä tekee..

1. oletko vaihtanut kaikki polttoainelinjojen o-renkaat (mielummin koko putket)
2. näkyköö ilmakuplia suodattimen polttoaineputkissa palaa kohtaan 1..
3. oletko tarkastanut suuttimien ohivuodot?
4. oletko tarkastanut suuttimien korjauskertoimet esim. star?
5. tarkasta railpaineen säätimen toiminta kun kerran olet starin nokassa? jos epämääräisyyttä kokeile korjaantuuko korjaussarjalla.
6. Kun kerta rassaat säädintä niin tarkasta onko paluuputki tukossa tankille
7. onko korkeapainepumpussa vuotoja tulee herkästi, jos ei kasaa momenttiavaimella kansia..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Nyt on kaikki kannet aukaistu, jokaisen hioin peilin päällä kirkkaaksi, irrotin tiivisteet, puhalsin paine ilmalla, vaihdoin uudet kannen pultit, mietin kaks kertaa ennen toimintaa ja viimesen päälle puunasin osat...

Eikun pumppu paikalleen ja varovasti enemmän ja enemmän kierrätellen......ei EPC valoa, sit rohkaistuttuani uskalsin jo kickdownin painaa pohjaan paikaltaan lähtiessä ja urkuauki aina tuonne moottoritie nopeuksiin eikä vieläkään EPC:tä :)

Useampi kaasu pohjassa kiihdytys ja edelleen pelaa, eikä pumppukaan vuoda, ei pidä vielä nuolaista ennenkuin tipahtaa mut hyvältä näyttäs :)
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Re: 220cdi korkeapainepumpun tiivisteet *UUSI VIKA HELP!*

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Itse uusin tuossa viime syksynä kaikki polttoaineputket, sekä korkeapainepumpun tiivisteet.
Nyt tänä keväänä uusin RAIL paineanturin tiivisteet.

Ei ole ongelmia ollut ja loppuu nuo ihmeelliset veto-ongelmat ja heijausongelmat. :wink:

Eli nuo mainitsemat paikat ovat jossakin kohtaa varmuudella meneviä osia....

Isommat kuvat ja repertuaarit toisella kanavalla....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Vastaa Viestiin