OM603 hehkurele

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja teejay »

Bosio kärjet tuntuvat olevan hyvät, jotkut väittävät jopa paremmaksi kuin bossit. Ite vaihdoin tossa jokin aika sitte kotikonstein ja pelaa hyvin. Avautumispaineita ei tarvinut säätää olivat kohdallaan.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

teejay kirjoitti:Bosio kärjet tuntuvat olevan hyvät, jotkut väittävät jopa paremmaksi kuin bossit. Ite vaihdoin tossa jokin aika sitte kotikonstein ja pelaa hyvin. Avautumispaineita ei tarvinut säätää olivat kohdallaan.
Niin ne oli mullakin kohillaan. Lueskelin tuosta avautumispaineiden muutoksista enkä ymmärrä miten kärkien vaihto voi niitä edes muuttaa. Jousesta ja siitä levystähän se on kiinni. Paljonko bosiot makso?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja teejay »

Niin eihän tuo taida vaikuttakaan kärjen vaihto vaan jos tarvii hioa suuttimen tiivistyspintoja niin siinä ainakin saattaa muuttua, tosin enpä mikään ekspertti olekkaan. Hintaa en muista nyt koitan kaivaa kuitin jostakin esille.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

anna mennä pakkasen puolelle reilusti niin huomaa hyvin.
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

teejay kirjoitti:Niin eihän tuo taida vaikuttakaan kärjen vaihto vaan jos tarvii hioa suuttimen tiivistyspintoja niin siinä ainakin saattaa muuttua, tosin enpä mikään ekspertti olekkaan. Hintaa en muista nyt koitan kaivaa kuitin jostakin esille.
Ei sen neulan kartiopinnan hiominen mulla vaikuttanut avautumispaineisiin. Ei tarvii enää tietää kun tilasin jo uudet boschit :D

Ei tuo aamullakaan rykinyt kertaakaan. Ennen on ryskyttänyt vaikka on pitänyt lohkolämmitintä sen kaks tuntia päällä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

no hyvä jos ryskytys loppui. itsellä oli joskus 3 hehkua viidestä pimeänä niin hetken sai kierrätellä että alkoi käymään :D
tarkoitin siis että tod näk hehkuissa vikaa. voit kokeilla helposti akulla ja kaapelilla montako vanhaa hehkua oikeasti vielä toimi.
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: OM603 hehkurele

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jekku90 kirjoitti:no hyvä jos ryskytys loppui. itsellä oli joskus 3 hehkua viidestä pimeänä niin hetken sai kierrätellä että alkoi käymään :D
tarkoitin siis että tod näk hehkuissa vikaa. voit kokeilla helposti akulla ja kaapelilla montako vanhaa hehkua oikeasti vielä toimi.
Niin se oli tuonkin kanssa että joutu kierrätellä ja oli tarkkaa kaasun kanssa ettei paina liikaa eikä ilman pysyny käynnissä :D USKON kyllä että noi hehkut toimii kun ne on kuulemma 4-5 kuukautta sitten vaiheltu ja olihan ne uuden näkösetkin. Pitää ne vielä testata. Suutinviaksi tuota ryskytystä luulen. Oli kutospytyn suuttimen suihku sen näkönen. Ei siis tullu sumuna. 3 ja 2 oli myös huonot mutta ei niin pahat. No, ens viikolla vaihtelen kaikkiin uudet käret. Alkaa taas kylmäkäynnistykset maistumaan eikä tarvii pelätä ettei -5 kelillä pysy käynnissä :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin