Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

S202 kirjoitti:Ei se nyt niin vaikeaa oo kattoa onko se letku kiinni siinä mokelossa :wtf:
heh, noh tarkistettu on nyt että letku on kiinni siellä.

Nooh, nyt ei kierrä enää auto yli 3000rpm elikkäs ilmeisesti vikatilassa ja ei taida turbokaan pyöriä?
Kyllä vaan suhisee, pärisee ja rätisee "mukavasti" auton alla.

Torstaina aika pajalle niin pääsee vikakoodeista tietoseks ja yms. Pittää sitten analyysien jälkeen pohdiskella missä viat korjataan.

EDIT:Vikatila menikin ohi kun auton sammutti välillä.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

"Ääni tulee turbon luota. Turbossa väljyyttä n.2mm ja öljyvuotoa, siivet ottaneet kiinni pesän seinään.
Imusarjan läppien toiminta ja kunto?? tarkastettava.
Pakoputken keskimmäinen vaimentaja tukossa, poltettu puhtaaksi, vaihdettu katin jälkeinen tiiviste ja klemmari"

Tollanen tarina tuli korjaamolta.

Ylimääränen vihellys kuuluu edelleen +1500rpm->

Vieläköhän tuo Turbo olis järkevästi huolettavissa vai pitääkö hommata kunnostettu Turbo tilalle?(320cdi mallia?)

Vai vieläköhän tässä on se mahdollisuus että turbossa ei oliskaa vikaa, jotakin toista viestiketjua lueskelin jossa korjaamo oli todennu turbon väljäks mutta kuusenalla käynti oli pelastanu silti kuitenkin paljon halvemmalla.

Tosin tos mun turbossa nyt kuulema oli selvät jäljet että siivet on vinguttanu pesän seinään..
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Keskimäinen vaimentaja poltettu... Missäs siellä semmoinen
Mahtaa olla

Ahdin remontia kannatta kysellä
Tuolta http://www.lds-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

Ootko tarkistanu että turbo ja pakosarja on kunnolla kiinni?

Näyttäis tuosa sun laittamassa kuvassa turbon päällä (kompurapuolen ja pakopuolen välissä) olevan nokea jonkin verran ja viittais siihen että tiiviste falskaa jostain välistä..

Mulla vuoti pakosarjan välistä sekä turbon laipan välistä pakokaasut pihalle. Kuului kylmänä ylimääräinen suhina ja välillä oikein kirkui, vaihoin tiivisteet ja se loppu siihen. Sitte huomasin että turbon akseli oli hieman väljä, heilui max. 1 mm ja samanlailla oli öljyä kerääntynyt turbon etuosaan kuin sinullakin. Ajattelin ettei se vielä liian paha ole puhdistin öljyjäämät pois ja annoin asian olla. Puoli vuotta meni ja lopulta turbon laakerit petti täyskaasulla vedätettäessä..

Eli kannattaa olla ajoissa liikkeellä sen turbon huollon kanssa :D
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

votsi kirjoitti:Ootko tarkistanu että turbo ja pakosarja on kunnolla kiinni?

Näyttäis tuosa sun laittamassa kuvassa turbon päällä (kompurapuolen ja pakopuolen välissä) olevan nokea jonkin verran ja viittais siihen että tiiviste falskaa jostain välistä..

Eli kannattaa olla ajoissa liikkeellä sen turbon huollon kanssa :D
Sen verran oon tarkistellu mitä päältä päin nään lampun kanssa.

Soittelin paikalliselle turboammattilaiselle ja kerroin että 2mm väljyyttä niin totes että ei kannata ajaa enää metriäkään sillä autolla.. ?

Ja jos tässä nyt kerta on vielä se muuttuvasiipinen turbo johon Garrett anna lupaa korjata niin kaikista fiksuinta olis ostaa ihan uusi turbo joka maksaa sitten jos iha pirusti.

Mites porukalla kokemusta, ootteko korjauttanu näitä muuttuvasiipisiä turboja tai ostanu noita kunnostettuja turboja? Ja käykö tuo 320cdin Turbo tähän 270cdihin? Tietenkin Tuikun softa pitää saada samalla laitettua.
Yritin kovasti tuolta onko se sovellus nyt WIS vai EPC niin ehtiä turboo ja sen osanumeroo mut empä löytäny. Alipainen säätöinenhän tässä oli tuo turbo?

Ja kylläpä voisin sanoa että ei elämä hymyile yhtään nyt..............
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Taitaa olla mittarista ruuvattu aikalailla pois. Kyllä noi turbot sen puoli miljoonaa pitäis kestää. Voithan sä kokeilla tosin ittekkin sitä välystä, imuputki vaan pois. Kun ei noista ikinä tiedä, minkälainen puusilmä sitä on kattonu. Puolen millin välys tuntuu sormissa jo tosi isolta.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

A6130960199 tuolla numerolla ainakin löytyy ebaystä 320 turboja ja tuolla A6120960999 270 turboja.

Eikös se näissä alipaineohjatuissa menny tuo 320 turbo aikalailla suoraan tuonne pienemmän tilalle? Jostain minulla on sellainen mielikuva jäänyt, korjatkaa toki enemmän asiasta tietävät.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://stores.ebay.co.uk/Nerings/Turboc ... 1033013525" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

S202 kirjoitti:Taitaa olla mittarista ruuvattu aikalailla pois. Kyllä noi turbot sen puoli miljoonaa pitäis kestää. Voithan sä kokeilla tosin ittekkin sitä välystä, imuputki vaan pois. Kun ei noista ikinä tiedä, minkälainen puusilmä sitä on kattonu. Puolen millin välys tuntuu sormissa jo tosi isolta.
Joo onha tuossa mittarissa kuitenkin vain 271tkm...

Pittää iltapäivällä kokkeilla sitä välystä.

Saiskos tota turboo otettua pois käytöstä repäsemällä jonkun johdon tai letkun irti? Uskaltas ihan rauhassa sitten körryytellä tässä kaupungissa että ei ihan silmille räjähtäs. Sen verran ikävät on nuo äänet jo nyt kun nostaa kierrokset yli 1500rpm, kyllä se alkaa jo nyt rahinalta kuulostamaan.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

Kyllä se on viisainta lopettaa sillä autolla ajaminen siihen asti kunnes saa uuden turbon tilalle. Saattaa tulla vain enemmän remonttia jos jatkaa ajamista..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Joo soitin tuonne LDS-Turbolle. Sieltä kanssa ajokielto että uskon kyllä nyt suosiolla.

Vaihtoehtoja oli oikeestaan kaksi: luultavasti turboo ei saa enää korjattua orginaaliksi mutta luultavasti on mahdollista lyödä 320cdin siivet sisään ja sillä tapaa tehdä siitä vielä toimiva laitos. Tai sitten vaan ostaa suosiolla uusi ahdin.

Pittää iltapäivällä vielä ite todeta väljys ja sitten kai enää vaihtoehtona repiä koko turbo irti. Kaikki letkut, putket ja ruuvit irti vaa siitä ja nostaa pois autosta? Vai millanen homma?
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Nyt mua kiinostas että onko jollaki oikeessti käytännön kokemusta että 270cdihin on laitetu 320cdin turbo(tai joku muu tehokkaampi turbo?) ja millasta kikkailua se vaatii? Spekulaatiota tässä nyt on monella tuntunu olevan että pitäs kai sen käydä mutta täyttä varmuutta eioo tullu vastaan.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

Purkamaan siinä tosiaan joutuu jonku verran, että pääsee käsiksi siihen turboon, mutta ei se sen kummempi homma ole.

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on juttua tuosta turbon vaihdosta isompaan ja hyvin kerrottu miten se käytännössä menee. (tosin väyrynen kyseessä, mutta samalailla kai se C-mallissakin menee..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Pakoputken lähtöä pitää suurentaa ja tais joutua vääntämään öljyputkea. Nii ja kompurapuolta tais joutua kääntämään jonkun verran, että letkut ei jää kierteelle.
Muoks. Tuossa linkissähän ne onkin hyvin sanottuna kaikki.
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Joo eihän tuo ihan mahottomalta projektilta vaikuttaa :). Jos vaan on tosiaan samanlaiset nuo moottoritilat Ceessä, äkkisltään kuvista katottuna nii tutultahan tuo näyttää. Tosin yksinää tuolla pakkasessa oon hieman kädetön mutta jospa sais tuttavilta apuja niin ei ainakaa älyttömiä hintoja tarviis kellekkää maksaa. Riittääkös tuo 270cdin vakio-cooler hyvin?

Ja joo niin tosiaan 320-turbon osanumero oli ilmeisesti tuo A6130960199
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

Kyllä sinne kannattaa laittaa parempi cooleri suosiolla, samanlailla kun tuossa linkin takaa löytyvässä jutussa. Biltemassa tais maksaa n. 56€ sopivan kokoinen.
Mielestäni menee samalla vaivalla se coolerin asennus, jos meinaat turbonkin päivittää..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Hevosvoima.com on korjannut nuita vnt ahtimia menestyksekkäästi ja antaa työlle sekä osille takuun eikä hintakaan ole kummoinen.
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

votsi kirjoitti:Kyllä sinne kannattaa laittaa parempi cooleri suosiolla, samanlailla kun tuossa linkin takaa löytyvässä jutussa. Biltemassa tais maksaa n. 56€ sopivan kokoinen.
Mielestäni menee samalla vaivalla se coolerin asennus, jos meinaat turbonkin päivittää..
Joops. En äkkiseltään löytäny bilteman sivuilta enkä sieltä mielellään ehkä ostaiskaan. Mikähän on se sopivan kokoinen cooleri?
jukkis. kirjoitti:Hevosvoima.com on korjannut nuita vnt ahtimia menestyksekkäästi ja antaa työlle sekä osille takuun eikä hintakaan ole kummoinen.
Niihän siellä lukkee semmosta. Sitäkin oon miettiny yhtenä vaihtoehtona...
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autot ... tin-79744/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa on sopivan kokoinen. Samanlaista myydään myös motonetissä, mutta kalliimmalla http://motonet.fi/fi/tuote/521023/Valij ... 225-lahdot" onclick="window.open(this.href);return false;

Jäähdytysteho on hyväksi todettu, joten ei se Biltema:n tavara aina huonoa ole.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Noni sain halvalla uuden 270-turbon niin otin sit sellasen ja se on nyt asennettu. Mutta cooleri vuotaa. Onko tuo biltemam cooleri millanen homma asentaa? Onko ihan plug-in asennus vai pitääkö tehdä muutoksia monenlaisiakin?
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... in#p962114" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy lisää tietoa coolerin asennuksesta. Kyseessä on toki w211 korimalli, mutta aika samalla kaavalla varmasti menee w203:ssa.

Saako udella mistä ja mihin hintaan sait tuon uuden 270 turbon? Itse olen ostamassa uutta Saksasta..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Paikallinen pikkukorjaamo ja 850e. Sen takia noin halvalla kun se oli ollu kaks vuotta hyllyssä.

Eli ilmeisesti tuo cooleri vaatii vähä uusia mutkia ja hitsailuja yms.. Noh pittää huomenna lähtee maakuntamatkailulle ja käydä ostaa bilteman cooleri. Ihmetellää sitte lisää. Eikös se oo siis tuo" 140 x 550 x 65 2,25" " -cooleri?
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja votsi »

osku1619 kirjoitti:Eikös se oo siis tuo" 140 x 550 x 65 2,25" " -cooleri?
Juu se se on.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Jees. Edelleenkin kuuluu ylimääränen ääni ajossa eli ilmeisesti coolerista on koko ajan kuulunu ääni ja turbo ollu hiljaa. Onni onnettumuudessa että huomasivat myös tuon turbon. Nyt on vanha turbo takakontissa ja sormin huomaa kyllä selvästi sen väljyyden siivissä...

Onko toi coolerin vuotaminen mitenkä vakavaa niinku ajoa aatellen, uskallanko käydä huomenna heittää 160km maantiereissun?
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Aja rauhallisesti, koska turbo joutuu tekemään enemmän töitä vuodosta johtuen.
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Välijäähdytin vaihdettu mutta ongelmat jatkuu. Tais olla ehjä se vanha välijäähdytin.

Suhinaa kuuluu mutta 60-80 km/h vauhtiin asti auto toimii lähes normaalisti. Sitten 80-100 km/h jos tinttaa kaasua niin vikatila ja kierrokset max 3000rpm jne..
Päällisin puolin oon yrittäny katella letkuja ja putkia lamppujen kanssa mutta ei satu silmään halkeemia. Mutta aika vapaasti saa letkuja puristella, iskin kaasun "automaatille", kierrokset 2000rpm ja silti aika vapaasti pysty letkuja puristelemaan.

Vähän kyllä ehkä tuntu coolerin ulostulon jälkeen letkun päällä kylmää mutta en tiijä vuotiko se vai oliko mutua, pakkastahan tuolla ulkona oli muutenki.

Taidan seuraavaks lähtee käymää jossakin Staarin tarkistuksessa ja semmosen luona joka ymmärtää näistä cdi-koneista jotakin oikeesti. Voihan se olla että jompi kumpi coolerin puoleisista letkuista vuotaa.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Hanppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 31.08.2013 09:43

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Hanppa »

Mulla iski tänään samanlaisen vian päälle, mutta koneena tosin 220cdi. Ilmoittaako sun auto jotenkin että vikatila on päällä vai päättelitkö vain itse?
Mulla ei tule mitään vikailmoituksia, mutta auto on tosi nuhainen ja kierrokset ei myöskään nouse juuri yli 3000:n. Ja alkoi tosiaan keskellä päivää kun auto seisoi puoli tuntia kaupan pihalla. Vikakoodeja yritin kiina-obd lukijalla lukea mutta seki perhana tilttas...
S203 220 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hanppa kirjoitti:Mulla iski tänään samanlaisen vian päälle, mutta koneena tosin 220cdi. Ilmoittaako sun auto jotenkin että vikatila on päällä vai päättelitkö vain itse?
Mulla ei tule mitään vikailmoituksia, mutta auto on tosi nuhainen ja kierrokset ei myöskään nouse juuri yli 3000:n. Ja alkoi tosiaan keskellä päivää kun auto seisoi puoli tuntia kaupan pihalla. Vikakoodeja yritin kiina-obd lukijalla lukea mutta seki perhana tilttas...
Ei se ilmoita mitään vika tilaa muuten kuin rajoitamalla kierokset
Siihen 3000
Ja ahdot tippuu samalla pois
Syistä tallentuu vika koodi minkä näkee ainakin *:rila

Yleisiä syitä mitä voi koittaa ilman selvitellä
ahto vuoto, jumuiteleva egr,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Nyt toimii auto paremmin kuin koskaan!. Se vanha öljyä vuotava väljä turbo kerkes tukkia öljyllä katalysaattorit tukkoon ihan huolella. Oli aika tukkosia paloja ku pääsin näkemään.Tosiaan kiihdyttäessä outo ääni kuulukun katalysaattorisa oli pala irti ja se pääs vähän väliä tukkimaan putkee sen kaiken muun liian lisäks.

Ongelmat olis tietysti ratkennu aikasemmin ku olis joka ekalla korjaamoreissulla katottu ja tyhjennetty nuo katalysaattorit.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :thumbup: (paitsi lompakossa...)

Ja kyll tehoo tuntus olevan hyvinkin enemmän kuin missään vaiheessa mun omistuksen aikaan.
Ehkä nyt pärjäis ens kesälle pelkillä vakuutus ja polttoainekuluilla :D.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Hanppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 31.08.2013 09:43

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Hanppa »

Hyvä että nyt toimii!

Mun auto kävi piuhan nokassa ja koodia oli tullut ilmamassamittarista ja EGR:stä. Eli mittari uusintaan ja EGR-venttiili puhistukseen.
Mulla ei tosiaan suhinoita kuulu mistään, eli ne oli ihan muita vikoja. Mutta sen sijaan tyhjäkäynti notkahteli. En tiedä johtuuko se siitä että auto on vikatilassa vai siitä, että jotain on rikki.
Noh, se selvinnee kun saan nuo viat korjattua.
S203 220 CDI
Vastaa Viestiin