Bentzworld:ssa on myös nimim. 300Dman tutkinut noita suoadattimien laatueroja ... ja huomannut tuon raakapellavan ongelmat. Suosittaa näköjään Baldwin -P102 tai Hastings LF389 suodattimia ovat kuulemma 18 micronin ja 15 mikronin suodatustasoilla ja paperia molemmat suodatinosiot. Tuplahinta noilla kuitenkin.
http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... reful.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollakin on käyty tätä o-rengas keskustelua ja suosituksena vaihtoon silloin kun kovettuvat tai niissä on pysyvää litistymää, joku vaihtaa jokatoisessa öljyn-vaihdossa pienet o-renkaat. Kooksi ovat saaneet 6x2 (ulko halk. 10 mm). Joku antaa 7x2 (ulko halk.11) tuolle keskempänä olevalle.
Noiden o-renkaiden tehtävä näkyy tuossa huonossa kuvassa (osat 24,25)... eli pääasiassa estää paineistetun öljyn virtaus öljypohjaan. Jos kuvittelee, ettei noita o-renkaita olisi ollenkaan niin iso osa päävirtauksen öljystä suihkuaisi "akselin" ja pesän raoista tuonne alas öljypohjaan ja ainakin kuumana öljynpaineet ei nouse tarpeeksi... myös suodatin valuu tyhjäksi auton seisoessa pitempään.
http://i6.aijaa.com/b/00183/12181157.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;