Hei,
Nostellaampa vähä vanhoja.
Tuli hommattua tuossa tammikuussa W212 koppanen E350 7-lovisella tomaatilla -09 ja kilsoja nyt 220tkm.
Nyt autossa on öljyvuoto ja lisäksi kuluttaa jäähdytinnestettä. Lueskelin ajan kuluksi tätä palstaa läpi ja näyttäs tuo öljynlauhdutin olevan aika yleinen öljyvuodon aiheuttaja. Oireet ja öljyvuodon kohta on juurikin sama. Oulun MB-osalle soitin osista ja sielä meinasivat että voi vuotaa jostain putkestakin, en muista enää mistä. Kuulemma samasta tulee vuoto esille.
Pienenä lisäyksenä vielä, auton hiukkasuodatin eli DPF? polttaa jatkuvalla syötöllä. Eli melkein joka ajopätkällä puhdistus lähtee käyntiin ja se vaikuttaa myös laatikon toimintaa. (kierrokset nousee ja 2-3 vaihto nykäisee yms.)
Voisiko dpf poltto "vikana" olla tuo läppämoottorin rikkoontuminen?
Auto on nyt siis menossa huoltoon pienemmälle pajalle jossa näitä samoja vikoja on korjailtu aiemminkin. Kysymys kuuluukin että mitä kaikkea sinne kannattaa uusia samalla.
Tiedossa on että ainakin se öljynlauhduttimen oranssi kaksoistiiviste, mahdollisesti läppämoottori ja imusarjan punainen iso tiiviste rengas joka on koneen päällä näkyvillä.
Onko tästä moottorista mahdollista myös poistaa nuo läpät kokonaan ja jättää myös niitä ohjaava moottori uusimatta?
Vastauksia ootellessa..
Edit:
Tässä linkki samanlaiseen vuotoon:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42634" onclick="window.open(this.href);return false;
Division kirjoitti:Voisin kuvitella, että vuoto pääosin tulee turbosta. Liitosputket vuotaa.
Turbostahan vuotaa aina vähän öljyä, mutta tämänkaltainen vuotaminen on tyyppivika varsinkin juuri näissä alkupään (2006) V6 Cdi-moottoreissa. Kurjinta tässä on se, että se vuotaa imuläppien katkaisumoottorin (M55) päälle ja se kyrvähtää piakkoin, jolloin imuläpät jäävät jumiin ja meno hyytyy siihen. Kannattaa tarkastaa tuo turbon vuotaminen ja korjauttaa vuotokohta paremmilla tiivisteillä sekä pyrkiä ohjaamaan tulevaisuudessa vuotoa ohi siitä M55-moottorista jollain keinolla. Ilmeisesti 2007 malleihin on tehty tämän osalta jotain parannuksia ja apu löytynee kyselemällä näitä muutoksia, esim. merkkihuollosta tai tehtaalta tai sitten joiltain oikeilta asiantuntijoilta (jos joku foorumilla tietää nämä muutokset niin itseäkin kiinnostaisi tietää...)
Tämä vaiva on usein vaikuttanut liittyvän jostain syystä dpf:n toimintaan/toimimattomuuteen, mutta siitä ei ole oikein selvyyttä, että mikä syy-yhteys tällä on. Joutuuko turbo työskentelemään suuremmalla rasituksella, kun dpf on tukossa ja vuotaa sen takia enemmän öljyä? Jokatapauksessa muutamilla (myös minulla) on ensin tuntunut dpf tukkoiselta ja heti perään hajonnut imuläppien katkaisumoottori (M55). Syy dpf:n tukkoisuuteen on ilmeisesti ainakin näissä 4-5 vuotta vanhoissa autoissa, dpf:n paine-eroanturien väsyminen ja ne ilmeisemmin eivät anna aina (tai ikinä) mitään vikakoodia vikaantuessaan. Tällöin dpf pääsee aivan liian täydeksi, ennen kuin se osaa aloittaa polton ja jossain vaiheessa tästä aiheutuu erilaisia ongelmia auton konepuolella. Itselläni mm. tästä johtuen ovat menneet 1v aikana molemmat pakosarjat ja nyt imuläppien säätömoottori.
Nyt viimeksi, kun minulta hajosi tuo imuläppien säätömoottori niin dpf piti heti sen hajottua polttoa päällä n. 55 minuuttia yhteen soittoon. Jatkossa ei paljon polttele tuo häkkyrä enää mitään, kun revittiin sisukset pois siitä viime viikolla.
Ennen, kuin dpf hajoaa totaalisesti niin suosittelen tosiaan dpf:n sisuskalujen poistamista niin pääsee eroon monesta riesasta. Jos dpf:n puolestaan haluaa uusia niin kustannus taitaa olla n. 3500-4000 eur. Päästöarvoihin poistaminen ei vaikuta.