W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja koyama »

Tomp kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:W211:en on näköjään mahdollista saada kääntyvä takapenkki? Ovatko kaatuvat penkit yleinenkin varuste/ominaisuus?
Ei ole yleinen varuste sedaneissa. Tunnistaa helpolla kun katsoo takakoppaan. Esim takakopan yläreunassa kahvat, niillä saa selkänojat kaadettua.
ostin tutulta allekirjoituksen auton ja siinä kun pakkailtiin renkaita autoon niin tuskailtiin,että hankalaa näillä nykyrenkailla.
Takakontista hoksin kyllä vivun josta vetäsemällä kaatui niskatuki.Tuttuni tuumasi,että kaatuuko ne tuostaki :shock: .
Ajelin etelästä kotio ja kotipihalla kaatui selkänoja :D .Tuon kun kerroin tutulle niin oli hiukka ihmeissään.
Aivan verraton lisävaruste.Esim koirankuljetukseen.
Olen ottanut kerran tirsatkin.2 metriä tilaa :D
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

koyama kirjoitti:
Tomp kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:W211:en on näköjään mahdollista saada kääntyvä takapenkki? Ovatko kaatuvat penkit yleinenkin varuste/ominaisuus?
Ei ole yleinen varuste sedaneissa. Tunnistaa helpolla kun katsoo takakoppaan. Esim takakopan yläreunassa kahvat, niillä saa selkänojat kaadettua.
ostin tutulta allekirjoituksen auton ja siinä kun pakkailtiin renkaita autoon niin tuskailtiin,että hankalaa näillä nykyrenkailla.
Takakontista hoksin kyllä vivun josta vetäsemällä kaatui niskatuki.Tuttuni tuumasi,että kaatuuko ne tuostaki :shock: .
Ajelin etelästä kotio ja kotipihalla kaatui selkänoja :D .Tuon kun kerroin tutulle niin oli hiukka ihmeissään.
Aivan verraton lisävaruste.Esim koirankuljetukseen.
Olen ottanut kerran tirsatkin.2 metriä tilaa :D

Sait hyvän lisäominaisuuden samaan hintaan... :) Tuommoinen se pitäisi ollakin. Hankalaa on juuri minkään pitkän esineen kuljettaminen, kun ei ole edes suksiluukkua. Raivaussahan kun pujottelee takapenkiltä hanttarin penkille niin tulee aina mieleen farmari... :D
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Joku foorumilla oli askarrellut suksiluukun itse, siellä kuulemma on valmiiksi merkattu palat paikat mistä pistosahalla reikä pelteihin, eristeisiin ja peitemuoveihin. Sitten askartelua reiän peitteeksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

MiHe kirjoitti:Joku foorumilla oli askarrellut suksiluukun itse, siellä kuulemma on valmiiksi merkattu palat paikat mistä pistosahalla reikä pelteihin, eristeisiin ja peitemuoveihin. Sitten askartelua reiän peitteeksi.
Onnistuuhan se noinkin, puuttuu enää vain tuo W211-mallin auto. :lol:
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Kaimann kirjoitti:Ollut jo jonkun aikaa auton vaihto ajankohtainen asia, ja mieli on vaihtunut kelien mukana merkistä ja mallista toiseen. Tällä hetkellä olis W211(vm-04-> -05 E farkku)lähimpänä sydäntä. Siksipä tiedustelemaan kokemuksia ja muuta faktaa teiltä jotka voisitte jotakin tietääkin.
Jotain olen täältä haeskellut ja lukenut, mutta pientä tarkennusta kaipaa vielä.

1. Mikä on tämä glykolien joutuminen vaihdelaatikkoon onglemien laajuus, vuosimallit, koneet, automaattiko pelkästää vaiko myöskin manuaaliaski?
2. Perushuoltojen hinnat noin periaatteella, eli korjaamo ja paikkakunta kohtaisia eroja tiedetään olevan.
3. Dieselkoneiden kestävyys 200cdi-270cdi. Tältäkin foorumilta löytyy vissiin jo 500tkm keikanneita eemeleitä. Pääseekö noihin lukemiin nätillä käytöllä ja säännöllisellä huollolla vai joutuuko vaihtamaan koko tekniikan edestä osia?Tarkoitus olisi kuitenki hankkia auto seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi suurinpiirtein, toki jos arvalla voitetaan niin vaihtuuhan se aikaisemmin.
4. Onko olemassa joku yksittäinen osa tai elementti, joka voisi todennäköisesti hajota, ja porsiessaan ajaa normaalin työssäkäyvän ihmisen narunjatkoksi(lue maksaa ihan liikaa). Toki automaatti omassa pienessä mielessä on sellanen mahdolliinen murheenkryyni, vai onko sekin lähes tulkoon täysin toimintavarma laitos. Yhden W211 farkun tiedän missä oli ilmajousien kanssa jotaki häikkää muutamaan otteeseen. Auto oli kylläkin ammattikäytössä(taksi).
Autot joita olen katsellut ovat olleet n.200tkm ajettuja, onko tuossa kilometrimääräässä joku tosi todennäköinen vikakohta vai voiko huoletta ostaa täydellä huoltokirjalla olevan kamppeen? Vai onko köyhän parempi osataa saabbi :shock:

Kertokaa toki jos meni bemaristilla puurot ja vellit sekaisin mallimerkintöjen suhteen.

Alkuperäiseen vastaten... hyvä ostos voi olla 04-05 mallikin, kun valitset huoletun ym hyväkuntoisen.

Varmuudella saat hyvän, kun ostat huolletun, kolaroimattoman faceliftin, suosittelen.
Olen ajanut omallani nyt 5 vuotta, tyytyväisenä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin