W109 300 SE L 6.3 1971, myyty pois

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuten jossain saatoin mainita sain hankittua loppukesästä 16 tuumaiset penta-vanteet. vanteen leveys on 8 tuumaa ja ET 11 mm. Yksi pari on alkuperäisiä ATS:n tekemiä joissa AMG teksti. Toinen pari on sitten kopio; vannevalmistaja on Penta-niminen firma Englannista.

Ensi töikseen vanteet vieraili L-Weldillä jossa ne oikaistiin (kaikissa oli heittoa) sekä reunat siistitttiin kanttarikosketuksien jäljiltä. Yhdessä oli sen verran syvät skraadut että piti täytöshitsata.

Kuva

Sitten vanteiden taustat laskikuulapuhallettiin; vanteet on joskus aiemmin puhallettu jo ja etupuoli oli siisti joten se tarvi vaan karhennuksen maalipintaan. Takana oli pinttynyttä jarrupölyä ja se saatiin näin puhtaaksi. Sekä puhaltaja että L-Weld kehuivat vanteita laadukkaiksi.

Taustan pohjamaalasin alumiiniin sopivalla pohjamaalilla:

Kuva

Sitten tausta sai hopeisen kuorrutuksen. Pintapuolen maalasin ihan tavan vannehopealla. Lopuksi monta kerrosta kirkaslakkaa niskaan. Ja molemminpuolin vahaus ennen alle laittoa.

Kuva

Kuva

Renkaiksi tuli käytetyt 225/50 ZR 16 Kumho Ecstat. Takana on aika tarkalla että mahtuu, onneksi ilmajousitus pitää huolen että kuormattunakaan perä ei painu. Ajossa ihan OK, eilen kävin tien päällä ja jonkin verran on herkempi urille nyt, mutta ei häiritsevässä määrin. Oli 5 ukkoakin eilen kyydissä eikä siis mitään kosketuksia tullut.

On vähän enemmin nyt race-look mutta sitähän juuri hain. Pitää vielä saada varsinainen "museorengastus" ensi kesäksi, talvi on aikaa miettiä mitähän hankkisi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvissa perä on vissiin pikkuisen liian ylhäällä... jos jousitusta käytetään yläasennossa niin joskus se laskee aika hitaasti ajoasentoon, vaatii venttiilin vivun räpläämistä ja auton heiluttelua... mutta ajossa se laskee nopeammin kun auto ja jousitus "heiluu".
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jokin tuossa nyt on, kun odotin tuon näkymän olevan jotain muuta, kun miltä se nyt näyttääkään.

Onko tuo vanteitten sävy luonnossa minkälainen kuviin verrattuna. Jossain kuvassa näyttää ihan kuin nuo vanteet olis mattapintaiset.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Jokin tuossa nyt on, kun odotin tuon näkymän olevan jotain muuta, kun miltä se nyt näyttääkään.

Onko tuo vanteitten sävy luonnossa minkälainen kuviin verrattuna. Jossain kuvassa näyttää ihan kuin nuo vanteet olis mattapintaiset.
No joo, eihän nuo nyt kauniit ole, barokitkin on tyylikkäämmät :roll: . Ja vanteet on mattapintaiset, ne on edellisen puhalluksen jäljiltä. Voihan nuo vielä suhauttaa Astralsilberillä niin saa vaaleammaksi. Mutta luonnossa vähän paremman näköiset ovat.

Keskikorkit puuttuu vielä, olen tilannut logolla olevat ebayn kautta.

Ja nämä eivät ole siis paraativarusteet, ihan vaan hauskanpitoon... ja pitihän nuo ostaa kun "halvalla" sai :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mielestäni ei ole kaunis. Mutta tuskinpa radalla kauneutta haetaankaan, arkiajoon siis kapselit tai barokit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Puskurit pois seuraavaksi ja kaaret leveiksi. Sitten teippaukset autoon. Sisälle kuppipenkki, ym. Sitten se olisi omaan makuun hieno 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Heavy kirjoitti:Puskurit pois seuraavaksi ja kaaret leveiksi. Sitten teippaukset autoon. Sisälle kuppipenkki, ym. Sitten se olisi omaan makuun hieno 8)
Onneksi tuo auto on Karralla...onneksi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl määki vähä odotin jotai muhevampaa. Mut se saattaa toi matta olla se... se.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt kun tuli ajeltua taas pikku tauon jälkeen ihmettelin kun moottorin alla on öljyläikkä.

Kun koneen sammuttaa niin tippuu varmaan teelusikallinne ölppää. Tutkin vuotoa ja se paljastui moottorin öljynjäähdyttimen letkun suuntaan. Öljyputsari pois ja sen takaa kulkeva letkuhan oli märkä. Irroitin letkun ja eihän siitä mitään nähnyt...pesin se sitten liuottimella ja kun kuivailin niin saakeli huomasin et siinähän on halkeama - kun taivutteli niin sieltä tirskahteli öljyä.

Letkuhan on uusi, se on purettavilla päillä ja uusin sen kumiletkun osuuden viime talvella. Sai vissiin niiden päiden asennuksessa kipeää, muistan kun kiertyi aika pahasti kun alumiiniholkkia kierrettäessä pito lipesi. Pitääpä uusia tuo letku, tyyppi on Etolan Carbopress, eli ihan oikea öljyletku kyseessä.

Meinasi taas markan osa aiheuttaa miljoonan vian. Tuota M100 moottoria en tosiaan haluaisi leikkauttaa kiinni... :evil: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Noo...tuo kuuluu harrasteeseen, että uudet osat routii.

Itse koin tuota samaa oravanpyörää erään amerikkalaisvalmisteisen hyytelölaatikon kanssa paljonkin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Älkää nyt pojat kiusatko Karraa noista vanteista - nuohan on ihan kivaa hulluttelua Wolfrace/ Waxenberger-hengessä :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo ehottomasti hieno se o edelleen!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Juu ei täälläkään kommentteja liian vakavasti oteta :lol: . KLB kirjoitti siinä pystäriartikkelissaan että jos ei tee enää mitään hullua on liian vanha näihin hommiin. Pilke silmäkulmassa ja rohkeasti uusia hankintoja.

Tuli muutes mieleen että autohan pitäisi virallalisesti muutoskatsastaa 2" isommille rinkuloille, museostatuksen suhteen noihan voisi mennä läpi...jos haetaan 30 vuoden ikää - vissiin :roll: . Mut, nuo on vaan hauskanpitoon.

Purin eilen moottorinöljynjäähdyttimen letkun vuotavan pään; oli mennyt letkun seinämä rikki pään asennuksessa ja öljy hiipinyt sinne kudoksen sekaan, ja ulkokerros oli sitten repeytynyt puhki. Laitoin tilalle toisenlaisen letkun jota onneksi löytyi hyllystä - ei ainakaan illalla vielä vuotanut.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Olen nyt ajellut (viimeisiä tämänvuotisia ajoja) eilen-tänään ja tässä on viime viikolla otettuja kuvia. Jotenkin kuvissa taka-camber näyttää hullulta verrattuna esim tänään kun kattelin pirssiä työpaikan parkkiksella... eli luonnossa on camber nolla astetta mutta noissa (aamu) kuvissa on vissiin (aamu)seisokki vielä päällä :P .

Kuva

Kuva

Kuva

Pitää vielä ottaa kuvia ennen kun vien säilöön että takarenkaat on kohtuullisen suorassa :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ai sinnuuko härkkii, jos takarenkaat on ylälaidastaan vähän ulompana kun alalaidasta?

Asetut kuskinpukille, niin rillat oikenee.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Asetut kuskinpukille, niin rillat oikenee.
No juu, varmaan käytännössä on nuin - mutta teoriassa ei pitäis koska jos auto laskee niin korkeudensäätöventiilit alkaa nostaa heti normi korkeuteen. Itsekin ajattelin että nousee ylös kun olen noussut autosta pois mutta ei pitäis niin olla (en ainakaan niin painava ole :oops: ). Mutta, otan vielä nollacamberkuvia :D .

Sain mittarivalot pelaamaan, pimiällä on ollut vähän hankala ajaa kuin ei pala valoa kun shifterin kulississa. Syyhän oli mittarivalojen säätöpotikassa. Olin jo aiemmin yrittänyt nykäistä mittaristoa irti mutta ei vaan suostunut lähtemään. Eilen sitten avasin korjaamokäsikirjan jossa kerrottiin että:
- potkupahvit irti
- käkkärin teline irti
- mittariston takaa sormipyörä auki
- mittariston saa vedettyä sen verran ulos että kaikki valot pystyy vaihtamaan

Juu näin tein, ja otin lisäksi rattiputkessa olevan pistokkeen irti kun se oli just tiellä. Totesin että kaikki mittarivalot oli mustuneet mutta itse polttimot toimivat. Toinen vilkun sekä bensan merkkivalo oli pimeenä. Tosin bensavalo ei syty edelleenkään kun virtaset laittaa päälle.

Minulla oli pystärin mittaristo jossa oli potikka korjattu hyppylangalla. Vaihdoin sen tuonne, oli perskuleen ahdas paikka tehdä mittaristo vain hieman ulosvedettynä (pääpistoke irti mutta lämpö-, öljypaine- sekä nopeusmittarin piuhoitukset jäi kiinni) mutta onnistuihan se :lol: . Sain tiimellyksessä kaksi taustavalojen pistoketta rikki mutta otin ne varamittaristosta. Kaikki tuolla olevat lamput näytti olevan 3W lasikantapolttomoita, myös merkkivalotkin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mittariston valojen säätöpotikka on ainakin w115:ssa herkkä hapettumaan, purin sen osiksi ja hinkkasin kaikki kontaktit kirkkaaksi niin himmennin toimii jälleen. Semmoinen keraaminen jossa kulkee jousi ja joku kuparilevy,
olivat hapettuneet valkoisiksi samoin kuin ne itse kiinnitystapit.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Semmoinen keraaminen jossa kulkee jousi ja joku kuparilevy,
se jousi on vastuslankaa ja kuparilevy on laahain...eli hieman toisenlainen normaali lineaarinen potentiometri. Usein noista on tuo vastuslanka poikki ja sitä ei oikein tahdo korjata millään, koska vastuslanka pitäisi saada tasamittaiselle kierteelle (jouseksi) jotta laahain kulkisi tasaisesti vastuslangan päällä. Koko paketti on pakattu keramiseen koteloon tuon vastuslangan lämpeämisen takia.

Vastuslanka taas palaa usein poikki koska säädin on säädetty pitkäksi aikaa "melkein" täysille. Tällöin jännite kulkee vain muutaman, tai jopa yhden vastuslankakierroksen läpi. Tällöin lanka lämpeää reilummin, haurastuu, ohenee ja lopuksi palaa tai murtuu poikki.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Bensavalo syttyy vasta sitten kun bensaa on tarpeeksi vähän.
Vasta myöhemmin tuli tuo "virrat päällä"-polttimon tarkistustoiminto.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Henry V. kirjoitti:Bensavalo syttyy vasta sitten kun bensaa on tarpeeksi vähän.
Vasta myöhemmin tuli tuo "virrat päällä"-polttimon tarkistustoiminto.
Kiitti vinkistä, ilmankos ne ei toimi näissä mun autoissa :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:
Henry V. kirjoitti:Bensavalo syttyy vasta sitten kun bensaa on tarpeeksi vähän.
Vasta myöhemmin tuli tuo "virrat päällä"-polttimon tarkistustoiminto.
Kiitti vinkistä, ilmankos ne ei toimi näissä mun autoissa :)
Hyvä tietää. Kaksi lamppua oli pimeenä eli vilkku oikealle sekä bensavalo - nuo ei siis toimineet edes akusta suoraan kokeiltaessa :) .

Tultiin äsken Helsingin cruisingista; paluumatkalla oikea etukulma alkoi vaappumaan ja sitten nyykähti alas Kouvolan kohdalla. Tultiin kuitenkin kunnialla kotiin ja vasta 6-tien tietyömaan rampissa otti rengas johonkin kiinni :evil: . Sain talliin ajettua kuitenkin laitoksen kun kaveri katsoi lampun avulla että öljypohja ei ota kiinni kynnykseen :( -

Remonttia tiedossa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mikäs siellä nyykähti? Uskalsiko se mun tuttu tulla rupattelemaan? Sitä harmittaa kovasti kun sen 300TE:stä meni vetari katki eilen. Harvinainen 20v jannu ku ajelee mesel UFO pölärit päällä :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:mikäs siellä nyykähti? Uskalsiko se mun tuttu tulla rupattelemaan? Sitä harmittaa kovasti kun sen 300TE:stä meni vetari katki eilen. Harvinainen 20v jannu ku ajelee mesel UFO pölärit päällä :)
Jousitus, eli ilmavuotoa on koska ei mennyt ihan pohjauskumille asti vaan oli nyykällään ja löysä. Olisikohan 3 asteen pakkanen rikkonut jo vanhat o-renkaat oikeasta tasonsäätöventtiilistä... pitää korjauttaa ne molemmat koska niissä oli jo sisäistä vuotoa eli keila laski alas reilussa vuorokaudessa jos ei ajanut.

En ollut kauaa siinä auton vieressä vaan lähdin kiertelemään ja sitten kävimme syömässä cantina westissä :) . Yksi klubilainen kävi tosin autoani tsiigaamassa, hänellä on samanlainen...

EDIT auto tallissa yön yli, + 18 astetta. Kaikki toimii :shock: :lol: .

Eli pakkanen pani autoani :) . Pitää harkita josko nuo korkeudensäätöventtiilit huoltaisi ennen talviteloille laittoa; 800 euroa kustantaa mutta pakkohan nuo on kuntoon saattaa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Ai sinnuuko härkkii, jos takarenkaat on ylälaidastaan vähän ulompana kun alalaidasta?
Härkkii ja härkkii :lol: .

Tämä päivä on mennyt ihan kansanterveydelle, nousin sängystä vasta klo 16.20 :shock: . Kellon ympäri nukuin :wink: .

Tässä eilisiä kuvia joissa takarenkaat kohtuullisessa canber-kulmassa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Perjantaiksi tuli sopivasti ebaysta huutamani vanteen keskikorkit, Turkissa oli myyjä ja ensimmäinen lähetys katosi ja kun valitin niin heppu laittoi uudet korkit matkaan, tosin erilaset mitä olin ostanut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Tuliskohan ne ekat vielä joskus... ne olisi olleet harmaat.

Kuva

Niin juu maksoi sarja noita kokonaisen euron - kannataa seurata ebayta :wink: .

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT

Yritin tänään irroittaa etupään korkeudensäätöventtileitä mutta putkien liitokset aika tiukassa. Pitää jatkaa liottelua ja hommata 12 mm jarruputken avain, ettei nylpää kulmia pyöreiksi.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Nuo siniset olisi tosiaan olleet makeat - oikeaa vuosikymmentä :wink:

...mutta kivathan nuokin on. Tekee vanteet ihan eri näkoiseksi.
Sanotaan, että "vanteet tekee auton". Pitäisikö tähän lisätä, että keskikupit tekee vanteen :!:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Onko noissa kuvissa takaloosteri huonosti kiinni vai onko luukun säätö vielä vaiheessa? No tämä on tällästä pilkun nus...no joo olkoon :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

W111 kirjoitti:Onko noissa kuvissa takaloosteri huonosti kiinni vai onko luukun säätö vielä vaiheessa? No tämä on tällästä pilkun nus...no joo olkoon :D
Luukun säätö on sellaisessa vaiheessa että sitä ei saa istumaan. Auton koria on korjattu joskus varmaankin kolarin takia ja takaluukku ei siksi istu.

Tiivistettä jos työstäisi matalemmaksi saattaisi onnistua. Pitäisi varmaan ottaa tiiviste kokonaan irti ja katsoa istuisiko luukku sitten kunnolla.

Takaovissa on sama juttu myös :( .

Jotain hyvääkin on siinä että gyntteri on aikanaan autoa korjannut; puskurit on melko hyvät ja syylari sekä bensatankki on uusittu. Samalla kun keulaa ja perää on entrattu niin helmatkin on pistetty uusiksi :) . Ja maalaus on tehty myös, kaikki tämä siis ennen 1994 jolloin edellinen omistaja auton osti.

Yksi peltivannekin on eri sarjaa kuin muut, sekin on vissiin saanut kipeää tällissä.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Oletko kokeillut takaluukun istuvuutta ilman tiivistettä ? Muistelen että tiivisteiden kanssa oli joskus ongelmia.

Mutta toisaalta tällaisessa tehovehkeessä kai sallitaan pienet elämisen jäljet... :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vai onkohan niitä takakontin tiivisteitäkin ollut eri paksuuksilla varustetasosta riippuen. :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

omassa 220:ssä ei kontin kansi istu osittan sen takia että se kansi on kolaroitu, mutta myös siksi että se tiiviste on turvonnut!
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Etupään korkeudensäätöventtilit on nyt purettu irti ja matkalla Saksaan. Taistelin irti kaikki ilmaputket etujousituksesta koska yksi meni poikki - oli ruostunut ihan paperin ohueksi.

Putket vaikuttaisi olevan ihan tavallista mutta paksumpaa jarruputkea. Pistän kaikki uusiksi, niin ei tarvi murehtia enää.
Ja uudet tankojen kuulapäät on jo hankiitu.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100352.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100353.jpg

Uudet letkut korin ja etupalkin välille tulee samasta paikasta mikä ehjää venttiilit:

http://w-100.de/cms/index.php?option=co ... e&Itemid=1
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin