W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 22.08.2004 16:28
Paikkakunta: 08...

Viesti Kirjoittaja vito cdi »

ot: alko vaa naurattaa tuo labor juttu :lol:
romujenkeräys on sairaus!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mites kannattaako eka öljynvaihto tehdä normaalia aikaisemmin ?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tottakai.

Semmonen 1000-2000 km. Ensimmäinen öljynvaihto.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Aki P kirjoitti:Tottakai.

Semmonen 1000-2000 km. Ensimmäinen öljynvaihto.
meneekö samalla suotimella vielä, vai sekin vaihtoon ? tai menee kai, samat paskat sinne on kerääntynyt ?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kuitenki siellä on jotain "asennushiekkaa" ja vaikkei olekaan , niin moottori on hioutunut, niin jonnekin ne mömmöt on tarttuneet, eli toivottavasti suodattimeen.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

tulikos muuten muutos prosentteja tuossa katsastuksessa jos niin paljonko ja mistä osista :roll:
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Minkälainen kokoonpano sulla nyt on alakerrassa?

Vaihdoitko kiertokankia tai mäntiä turbon versioihin?

Mitä kaikkea uusit koneesta?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

satakaskolmonen kirjoitti:tulikos muuten muutos prosentteja tuossa katsastuksessa jos niin paljonko ja mistä osista :roll:
heh, tosiaan ei tullut mitään prosentteja, muistaakseni, täytyypä katsoa tarkemmin...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Samuli H kirjoitti:Minkälainen kokoonpano sulla nyt on alakerrassa?

Vaihdoitko kiertokankia tai mäntiä turbon versioihin?

Mitä kaikkea uusit koneesta?
alakerrassa on normaalista poikkeavaa turbonveivilaakerit, joissa ei ole ollenkaan reikää, öljy kulkee nyt uraa pitkin tapille. Lisäksi sylinteihin porattiin "turbo"välys. Kaikki muu uusittiin orkkis osilla ja tiivistesarjoilla.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Morjens!
Olisin voinut laittaa yv:llä, mutta jollain muullakin voisi olla sanottavaa aiheeseen.

Hyvä, että se katsastus onnistui. Yritit soitellakkin, mutta puhelin oli taas... jossakin öljypurkissa varmaan?

Kysymys noista pakoäänistä:
Sinullahan oli autossa paljon hiljasemmat äänet kun mulla, vaikka putkisto on tehty samalla periaatteella? Ilman turboa sulla oli kuitenkin ukkospauhu, eikös? Onko nyt turbon takaisin asennuksen jälkeen äänet taas hiljaisemmat?
Minulla nuo äänet on vielä ne tutut ja kovat ja tarttis saada vähän pienemmäksi. Turbon pitäisi vaimentaa, mutta tuntuu että ei vaikuta yhtään. Ilmeisesti sinun pienempi turbo toimii paremmin vaimentimena.

Mitenkähän muuten tuo ennakon säätö. Minun ennakoilla n. 12astetta, kone käy rumemmin, mutta voisiko se vaikuttaa pakoääniinkin? Ei luulis, mutta voiskohan se? Mitkä ennakot sulle laitettiin tällä erää? Aion säätää ennakkoa lähelle 15, vaikka tehot tippuiskin vähän. Ei sitä talvella tartte ja mukavuus lisääntyy.
joopa joo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 05.07.2004 21:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja joopa joo »

heh, tosiaan ei tullut mitään prosentteja, muistaakseni, täytyypä katsoa tarkemmin...[/quote] niinpä kyselin joskus moottoripyörän prosentteja turboksi tein niin inssi sanoin, että eikai siinä mitään prosentteja tule kun osia lisätään. :lol:


eria asia pitäisi olla jos esim jarrut vaihdetaan,muutta kaikki noi asiat on insisstä kiinni.(kuten täällä päin kysyttyä turbo muutos )eli verrataan malli sarjan tehokkainpaan,eli siis ei vaikka toisiksi tehokkaimpaan
.ps olisi muuten liian helppoa penkittää pieni lappu,sanoa että minkäs tälle voi kuten ei osaa rakentaa.
Antti. puh 040-5008957
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: ...

Viesti Kirjoittaja epk »

Kysymys noista pakoäänistä:
Sinullahan oli autossa paljon hiljasemmat äänet kun mulla, vaikka putkisto on tehty samalla periaatteella? Ilman turboa sulla oli kuitenkin ukkospauhu, eikös? Onko nyt turbon takaisin asennuksen jälkeen äänet taas hiljaisemmat?
jep, simonssi "pyöreäputki"vaimennin ekaksi keskellä ja lopussa se motonetin pönttö. Ilman turboa huusi helvetillisesti :shock: , nyt äänet taas katosi olemattomiin, kiihdytettäessä kuuluu pieni asiaan kuuluva pauhe :)
Minulla nuo äänet on vielä ne tutut ja kovat ja tarttis saada vähän pienemmäksi. Turbon pitäisi vaimentaa, mutta tuntuu että ei vaikuta yhtään. Ilmeisesti sinun pienempi turbo toimii paremmin vaimentimena.
samaa veikkaan, pakopuoli tais olla isompi jonnin verran sun turbossa ?
Mitenkähän muuten tuo ennakon säätö. Minun ennakoilla n. 12astetta, kone käy rumemmin, mutta voisiko se vaikuttaa pakoääniinkin? Ei luulis, mutta voiskohan se? Mitkä ennakot sulle laitettiin tällä erää? Aion säätää ennakkoa lähelle 15, vaikka tehot tippuiskin vähän. Ei sitä talvella tartte ja mukavuus lisääntyy
enpä usko että ennakko vaikuttaa, ainakaan niin paljon että häviäis sulta ne äänet. Omassa on nyt 13 astetta.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

joopa joo kirjoitti:
epk kirjoitti:heh, tosiaan ei tullut mitään prosentteja, muistaakseni, täytyypä katsoa tarkemmin...
niinpä kyselin joskus moottoripyörän prosentteja turboksi tein niin inssi sanoin, että eikai siinä mitään prosentteja tule kun osia lisätään. :lol:

eri asia pitäisi olla jos esim jarrut vaihdetaan,muutta kaikki noi asiat on insisstä kiinni.(kuten täällä päin kysyttyä turbo muutos )eli verrataan malli sarjan tehokkainpaan,eli siis ei vaikka toisiksi tehokkaimpaan
.ps olisi muuten liian helppoa penkittää pieni lappu,sanoa että minkäs tälle voi kuten ei osaa rakentaa.
muistaakseni tästä oli isokin juttu joku kerta foorumilla, eli turbosta ei saisi prosentteja laittaa. Ja toi on kanssa ihan typerää touhua verrata mallisarjan tehoikkaimpaan, teho/alusta suhde sen ratkaisee mihin verrataan/kannattaa verrata. Toi mun inssi oli kyl yks vatipää, ei voinu millää suostua vertaa bensaan, ja sitten kun kysyin että entäs jos mulla oliskin 300DT/TDT niin mihin sitä sitten vertaisit ?->vastas että mallisarjan tehoikkampaan eli bensaan :lol: , mielenjättiläinen.... Eikä tuossa mun katsastuksessa mitään ongelmaa ollu, muuta kuin ammattitaidoton inssi. Alusta on juuri sitä mitä pitää ja kaikki tehot rekkarissa :wink:
ainiin, kysyshän tuo mun inssikin että onko sulla pienempää teholappua näyttää niin kaikki olis ok :roll: aika epeli
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

jep, simonssi "pyöreäputki"vaimennin ekaksi keskellä ja lopussa se motonetin pönttö. Ilman turboa huusi helvetillisesti , nyt äänet taas katosi olemattomiin, kiihdytettäessä kuuluu pieni asiaan kuuluva pauhe
Missä kohtaa sulla on tuo pyöreä vaimennin. Mulla on simonsin 2,5" pyöreä vaimennin siinä ihan vaihdelaatikon kiinnikkeen jälkeen.
Muuten toimii todella hyvin ja on sivistyneet äänet, mutta 90-110 km vauhdissa järjetön resonointi. Menee hermot tuohon. Pönttö tulee myös tosi matalalle kun kardaani on tiellä.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Samuli H kirjoitti:
jep, simonssi "pyöreäputki"vaimennin ekaksi keskellä ja lopussa se motonetin pönttö. Ilman turboa huusi helvetillisesti , nyt äänet taas katosi olemattomiin, kiihdytettäessä kuuluu pieni asiaan kuuluva pauhe
Missä kohtaa sulla on tuo pyöreä vaimennin. Mulla on simonsin 2,5" pyöreä vaimennin siinä ihan vaihdelaatikon kiinnikkeen jälkeen.
Muuten toimii todella hyvin ja on sivistyneet äänet, mutta 90-110 km vauhdissa järjetön resonointi. Menee hermot tuohon. Pönttö tulee myös tosi matalalle kun kardaani on tiellä.
Onko sinulla siinä vaihdelaatikon kiinnikkeessä ne kumihelat välissä? jos on rauta rautaa vasten, niin varmasti tuntuu resonointia persiissä. Minä laitoin siihen kiinnikkeen toiseen ruuviin lisää kumia väliin, kun hela oli rikki...mutta ei vaikuttanut sanottavasti. Taisi mennä liian vähän kumia.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Day Downhill kirjoitti:Onko sinulla siinä vaihdelaatikon kiinnikkeessä ne kumihelat välissä? jos on rauta rautaa vasten, niin varmasti tuntuu resonointia persiissä. Minä laitoin siihen kiinnikkeen toiseen ruuviin lisää kumia väliin, kun hela oli rikki...mutta ei vaikuttanut sanottavasti. Taisi mennä liian vähän kumia.
Tällä hetkellä ei ole koko kiinnikettä paikallaan ja silti resonoi. Taitaa kulkea tuo putki liian lähellä koria.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Samuli H kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Onko sinulla siinä vaihdelaatikon kiinnikkeessä ne kumihelat välissä? jos on rauta rautaa vasten, niin varmasti tuntuu resonointia persiissä. Minä laitoin siihen kiinnikkeen toiseen ruuviin lisää kumia väliin, kun hela oli rikki...mutta ei vaikuttanut sanottavasti. Taisi mennä liian vähän kumia.
Tällä hetkellä ei ole koko kiinnikettä paikallaan ja silti resonoi. Taitaa kulkea tuo putki liian lähellä koria.

ethän vain tehnyt rosterista?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

stonehead kirjoitti:ethän vain tehnyt rosterista?
Yksi mutkapala taitaa olla rosteria ja loppupönttö on kokonaan rosterista. Muuten tavallista mustaa 2mm seinällä.

E: Putkisto on siis hiljainen muuten mutta tietyillä kierroksilla (nelosella 90-110km/h) resonoi. Kun vauhti nousee yli 110 pakoäänet häviää lähes kokonaan.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Terve! Laita kuule yks tai kaks kannaketta lisää niin loppuu resonointi. Yks siihen vaihdelaatikon hännän kohdalle (auton pituutta) ja toinen ennen takaakselia tässä järjestyksessä, ja kokeile ennen kuin asennat toisen. Voi olla ettei edes tarvi tuota toista jos alkuperäinen on paikallaan takaakselin takapuolella.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Petri K kirjoitti:Terve! Laita kuule yks tai kaks kannaketta lisää niin loppuu resonointi. Yks siihen vaihdelaatikon hännän kohdalle (auton pituutta) ja toinen ennen takaakselia tässä järjestyksessä, ja kokeile ennen kuin asennat toisen. Voi olla ettei edes tarvi tuota toista jos alkuperäinen on paikallaan takaakselin takapuolella.
Jep tarvii pähkäillä viikonloppuna että mitä tuolle tekee. Siirrän sitä vaimennintakin taaksepäin, että mahtuu nostamaan sitä ylöspäin.

Vähän meni OT:ksi mutta epk saa jatkaa
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Meinaatko Epk asentaa KKK-ahtimen, huomasin tuolta myydään osia osastolta sinne viittaavaa...?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

emmä tie :roll: , tekis mieli vähän rakennella.... saattaa tulla myyntiin pakosarja+t25+downpipe ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

täällä olis jotain kuvia projektista
Vastaa Viestiin