W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu
alakerrassa on normaalista poikkeavaa turbonveivilaakerit, joissa ei ole ollenkaan reikää, öljy kulkee nyt uraa pitkin tapille. Lisäksi sylinteihin porattiin "turbo"välys. Kaikki muu uusittiin orkkis osilla ja tiivistesarjoilla.Samuli H kirjoitti:Minkälainen kokoonpano sulla nyt on alakerrassa?
Vaihdoitko kiertokankia tai mäntiä turbon versioihin?
Mitä kaikkea uusit koneesta?
-
- Mersumies
...
Morjens!
Olisin voinut laittaa yv:llä, mutta jollain muullakin voisi olla sanottavaa aiheeseen.
Hyvä, että se katsastus onnistui. Yritit soitellakkin, mutta puhelin oli taas... jossakin öljypurkissa varmaan?
Kysymys noista pakoäänistä:
Sinullahan oli autossa paljon hiljasemmat äänet kun mulla, vaikka putkisto on tehty samalla periaatteella? Ilman turboa sulla oli kuitenkin ukkospauhu, eikös? Onko nyt turbon takaisin asennuksen jälkeen äänet taas hiljaisemmat?
Minulla nuo äänet on vielä ne tutut ja kovat ja tarttis saada vähän pienemmäksi. Turbon pitäisi vaimentaa, mutta tuntuu että ei vaikuta yhtään. Ilmeisesti sinun pienempi turbo toimii paremmin vaimentimena.
Mitenkähän muuten tuo ennakon säätö. Minun ennakoilla n. 12astetta, kone käy rumemmin, mutta voisiko se vaikuttaa pakoääniinkin? Ei luulis, mutta voiskohan se? Mitkä ennakot sulle laitettiin tällä erää? Aion säätää ennakkoa lähelle 15, vaikka tehot tippuiskin vähän. Ei sitä talvella tartte ja mukavuus lisääntyy.
Olisin voinut laittaa yv:llä, mutta jollain muullakin voisi olla sanottavaa aiheeseen.
Hyvä, että se katsastus onnistui. Yritit soitellakkin, mutta puhelin oli taas... jossakin öljypurkissa varmaan?
Kysymys noista pakoäänistä:
Sinullahan oli autossa paljon hiljasemmat äänet kun mulla, vaikka putkisto on tehty samalla periaatteella? Ilman turboa sulla oli kuitenkin ukkospauhu, eikös? Onko nyt turbon takaisin asennuksen jälkeen äänet taas hiljaisemmat?
Minulla nuo äänet on vielä ne tutut ja kovat ja tarttis saada vähän pienemmäksi. Turbon pitäisi vaimentaa, mutta tuntuu että ei vaikuta yhtään. Ilmeisesti sinun pienempi turbo toimii paremmin vaimentimena.
Mitenkähän muuten tuo ennakon säätö. Minun ennakoilla n. 12astetta, kone käy rumemmin, mutta voisiko se vaikuttaa pakoääniinkin? Ei luulis, mutta voiskohan se? Mitkä ennakot sulle laitettiin tällä erää? Aion säätää ennakkoa lähelle 15, vaikka tehot tippuiskin vähän. Ei sitä talvella tartte ja mukavuus lisääntyy.
heh, tosiaan ei tullut mitään prosentteja, muistaakseni, täytyypä katsoa tarkemmin...[/quote] niinpä kyselin joskus moottoripyörän prosentteja turboksi tein niin inssi sanoin, että eikai siinä mitään prosentteja tule kun osia lisätään.
eria asia pitäisi olla jos esim jarrut vaihdetaan,muutta kaikki noi asiat on insisstä kiinni.(kuten täällä päin kysyttyä turbo muutos )eli verrataan malli sarjan tehokkainpaan,eli siis ei vaikka toisiksi tehokkaimpaan
.ps olisi muuten liian helppoa penkittää pieni lappu,sanoa että minkäs tälle voi kuten ei osaa rakentaa.

eria asia pitäisi olla jos esim jarrut vaihdetaan,muutta kaikki noi asiat on insisstä kiinni.(kuten täällä päin kysyttyä turbo muutos )eli verrataan malli sarjan tehokkainpaan,eli siis ei vaikka toisiksi tehokkaimpaan
.ps olisi muuten liian helppoa penkittää pieni lappu,sanoa että minkäs tälle voi kuten ei osaa rakentaa.
Antti. puh 040-5008957
Re: ...
jep, simonssi "pyöreäputki"vaimennin ekaksi keskellä ja lopussa se motonetin pönttö. Ilman turboa huusi helvetillisestiKysymys noista pakoäänistä:

samaa veikkaan, pakopuoli tais olla isompi jonnin verran sun turbossa ?Minulla nuo äänet on vielä ne tutut ja kovat ja tarttis saada vähän pienemmäksi. Turbon pitäisi vaimentaa, mutta tuntuu että ei vaikuta yhtään. Ilmeisesti sinun pienempi turbo toimii paremmin vaimentimena.
enpä usko että ennakko vaikuttaa, ainakaan niin paljon että häviäis sulta ne äänet. Omassa on nyt 13 astetta.Mitenkähän muuten tuo ennakon säätö. Minun ennakoilla n. 12astetta, kone käy rumemmin, mutta voisiko se vaikuttaa pakoääniinkin? Ei luulis, mutta voiskohan se? Mitkä ennakot sulle laitettiin tällä erää? Aion säätää ennakkoa lähelle 15, vaikka tehot tippuiskin vähän. Ei sitä talvella tartte ja mukavuus lisääntyy
muistaakseni tästä oli isokin juttu joku kerta foorumilla, eli turbosta ei saisi prosentteja laittaa. Ja toi on kanssa ihan typerää touhua verrata mallisarjan tehoikkaimpaan, teho/alusta suhde sen ratkaisee mihin verrataan/kannattaa verrata. Toi mun inssi oli kyl yks vatipää, ei voinu millää suostua vertaa bensaan, ja sitten kun kysyin että entäs jos mulla oliskin 300DT/TDT niin mihin sitä sitten vertaisit ?->vastas että mallisarjan tehoikkampaan eli bensaanjoopa joo kirjoitti:niinpä kyselin joskus moottoripyörän prosentteja turboksi tein niin inssi sanoin, että eikai siinä mitään prosentteja tule kun osia lisätään.epk kirjoitti:heh, tosiaan ei tullut mitään prosentteja, muistaakseni, täytyypä katsoa tarkemmin...![]()
eri asia pitäisi olla jos esim jarrut vaihdetaan,muutta kaikki noi asiat on insisstä kiinni.(kuten täällä päin kysyttyä turbo muutos )eli verrataan malli sarjan tehokkainpaan,eli siis ei vaikka toisiksi tehokkaimpaan

ainiin, kysyshän tuo mun inssikin että onko sulla pienempää teholappua näyttää niin kaikki olis ok

Missä kohtaa sulla on tuo pyöreä vaimennin. Mulla on simonsin 2,5" pyöreä vaimennin siinä ihan vaihdelaatikon kiinnikkeen jälkeen.jep, simonssi "pyöreäputki"vaimennin ekaksi keskellä ja lopussa se motonetin pönttö. Ilman turboa huusi helvetillisesti , nyt äänet taas katosi olemattomiin, kiihdytettäessä kuuluu pieni asiaan kuuluva pauhe
Muuten toimii todella hyvin ja on sivistyneet äänet, mutta 90-110 km vauhdissa järjetön resonointi. Menee hermot tuohon. Pönttö tulee myös tosi matalalle kun kardaani on tiellä.
-
- Mersumies
Onko sinulla siinä vaihdelaatikon kiinnikkeessä ne kumihelat välissä? jos on rauta rautaa vasten, niin varmasti tuntuu resonointia persiissä. Minä laitoin siihen kiinnikkeen toiseen ruuviin lisää kumia väliin, kun hela oli rikki...mutta ei vaikuttanut sanottavasti. Taisi mennä liian vähän kumia.Samuli H kirjoitti:Missä kohtaa sulla on tuo pyöreä vaimennin. Mulla on simonsin 2,5" pyöreä vaimennin siinä ihan vaihdelaatikon kiinnikkeen jälkeen.jep, simonssi "pyöreäputki"vaimennin ekaksi keskellä ja lopussa se motonetin pönttö. Ilman turboa huusi helvetillisesti , nyt äänet taas katosi olemattomiin, kiihdytettäessä kuuluu pieni asiaan kuuluva pauhe
Muuten toimii todella hyvin ja on sivistyneet äänet, mutta 90-110 km vauhdissa järjetön resonointi. Menee hermot tuohon. Pönttö tulee myös tosi matalalle kun kardaani on tiellä.
Tällä hetkellä ei ole koko kiinnikettä paikallaan ja silti resonoi. Taitaa kulkea tuo putki liian lähellä koria.Day Downhill kirjoitti:Onko sinulla siinä vaihdelaatikon kiinnikkeessä ne kumihelat välissä? jos on rauta rautaa vasten, niin varmasti tuntuu resonointia persiissä. Minä laitoin siihen kiinnikkeen toiseen ruuviin lisää kumia väliin, kun hela oli rikki...mutta ei vaikuttanut sanottavasti. Taisi mennä liian vähän kumia.
Samuli H kirjoitti:Tällä hetkellä ei ole koko kiinnikettä paikallaan ja silti resonoi. Taitaa kulkea tuo putki liian lähellä koria.Day Downhill kirjoitti:Onko sinulla siinä vaihdelaatikon kiinnikkeessä ne kumihelat välissä? jos on rauta rautaa vasten, niin varmasti tuntuu resonointia persiissä. Minä laitoin siihen kiinnikkeen toiseen ruuviin lisää kumia väliin, kun hela oli rikki...mutta ei vaikuttanut sanottavasti. Taisi mennä liian vähän kumia.
ethän vain tehnyt rosterista?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Yksi mutkapala taitaa olla rosteria ja loppupönttö on kokonaan rosterista. Muuten tavallista mustaa 2mm seinällä.stonehead kirjoitti:ethän vain tehnyt rosterista?
E: Putkisto on siis hiljainen muuten mutta tietyillä kierroksilla (nelosella 90-110km/h) resonoi. Kun vauhti nousee yli 110 pakoäänet häviää lähes kokonaan.
Terve! Laita kuule yks tai kaks kannaketta lisää niin loppuu resonointi. Yks siihen vaihdelaatikon hännän kohdalle (auton pituutta) ja toinen ennen takaakselia tässä järjestyksessä, ja kokeile ennen kuin asennat toisen. Voi olla ettei edes tarvi tuota toista jos alkuperäinen on paikallaan takaakselin takapuolella.
Jep tarvii pähkäillä viikonloppuna että mitä tuolle tekee. Siirrän sitä vaimennintakin taaksepäin, että mahtuu nostamaan sitä ylöspäin.Petri K kirjoitti:Terve! Laita kuule yks tai kaks kannaketta lisää niin loppuu resonointi. Yks siihen vaihdelaatikon hännän kohdalle (auton pituutta) ja toinen ennen takaakselia tässä järjestyksessä, ja kokeile ennen kuin asennat toisen. Voi olla ettei edes tarvi tuota toista jos alkuperäinen on paikallaan takaakselin takapuolella.
Vähän meni OT:ksi mutta epk saa jatkaa