Tähän taas sitä itseään, eli jarruasiaa...
Uusi jarrusetti saapui. Satulat, levyt ja palat. Tästä lähdettiin liikkeelle.
Kuten kuvasta näkyy niin sekä lainassa olevan W107, että W114 (oma) olka-akseli laakereineen on täysin samanlainen. Akseli sisemmän laakerin kohdalla on 32mm ja ulomman 19mm. Kummassakin. Napa on ulkohalkaisijaltaan 69mm, kummassakin.
Se, mikä tässä vaiheessa jäi tarkasti huomioimatta oli, että W114 napa ja W107 vastaava ovat jarrulevyn juuren kiinnityskohdassaan eri kartioilla. Silmämääräisesti tätä en heti oivaltanut, koska W107 asetelmaa en samanaikaisesti tullut purkaneeksi. Levyjen sisähalkaisijassa on ero.
Tietysti, pulttijakoa näin jälkikäteen tarkastellessa huomaa niiden olevan erilaiset. Omaa purkaessa ja uusien jarrujen tilausta tehdessä ei silmä ollut tarpeeksi tarkkana
Navan kasvava kartio jää silleen silleen sopivasti piiloon jarrulevyn juureen.
Viisaus ainakin tämänhetkisellä tiedolla on se, että W107 on napa on juurestaan halkaisijaltaan suurempi kuin W114/115
vaikkakin jarruasetelma on muuten täysin bolt-on. Ja sitten face-lift W107 (-85->) palataan taas pystärinkin napaan sopivaan jarrulevyn sisähalkaisijaan. Mutta silloin on kysymyksessä 4-mäntäiset jarrusatulat ja niihin liittyvät asennushaasteet.
Summa summarum, pitää hankkia W107 navat näille uusille jarruille. Yhdet sellaiset saattaisi löytyä lähimaastosta, foorumilaisen slsl77 hyllystä
