W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Alustan osia odotellessa pieni tekninen haaste tuli esiin. M104 (W124) kaasumekanismi toimii kaasupolkimelta asti vaijerilla ja pystärissä taasen kaikki on tangoilla, polkimelta imusarjalle asti. Läpivienti konetilaan on juuri ahtaimmassa paikassa, lämpösäätimien kohdalla, ja juuri niiden alapuolella.

Kuva

Kun kaasupoljinta painaa, nousee kuvassa näkyvä ja suoraan kaasupolkimeen yhteydessä oleva vipu ylöspäin. Aika ahdas paikka rakentaa vaijerikiinnitystä :evil:

Tallipäällikkö heitti ajatuksen vaihtaa koko kaasupoljinhässäkkä luovuttaja W124. Petrikin oli sitä mieltä, että hyvinkin saattaisi onnistua siirtää koko W124 rakenne. Huomenna tiedetään lisää kunhan ehtii käydä luovuttajaa vilkaisemassa. :)





Nyt
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Mulla oli sama ongelma, vaihdoin lankusta sen poljin sydeemin.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

sepulaakeri kirjoitti:Mulla oli sama ongelma, vaihdoin lankusta sen poljin sydeemin.
Veditkö siis kaasuvaijerin tulipellin läpi poljintilaan, jossa vaijeri kytkeytyy polkimeen?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

hismajestics kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:Mulla oli sama ongelma, vaihdoin lankusta sen poljin sydeemin.
Veditkö siis kaasuvaijerin tulipellin läpi poljintilaan, jossa vaijeri kytkeytyy polkimeen?

Siis nyt kun rupesin kunnolla miettiin niin tein sen lopulta niin että, vaijeri tuli tulipellin läpi poljin tilaan kyllä.
Mutta lankusta otin pelkästään lyhyehkön pätkän sitä mihin vaijeri tulee kiinni.
Sitte mulla oli leikattuna sellanen lisäosa jossa oli useita kiinnitys kohtia tälle lankun osalle mihin olin porannut pulteille paikat.
Tämän lisäosan taisin hitsata(kenties pultata :eh: ) orkkis polkimen kylkeen.
Mulla saattaisi olla ylimääräinen sellanen osa, kun sullahan saattaa olla saman tyyppinen poljin kun 107:ssa.
Tai eipä se hirveetä vaivaa tarvi kun tekee sellasen.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja petri »

Nyt on kaasupoljin kaivettu irti elintenluovuttajasta ja soviteltu pystärin polkimen paikalle.

Polkimen kiinitys lattiaan on sama, mutta sellaisenaan ei mitään toiveita saada mahtumaan, koska tanko osuu suoraan rattiakseliin :( .

Muokkaamiseksi menee tämänkin osan kanssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

sepulaakeri kirjoitti:Mulla saattaisi olla ylimääräinen sellanen osa, kun sullahan saattaa olla saman tyyppinen poljin kun 107:ssa.
Tai eipä se hirveetä vaivaa tarvi kun tekee sellasen.
No laita nyt ainakin siitä kuva, niin pääsee lähemmäs ymmärrystä miten hommaa miettisi :)

Petrin kanssa tossa jo puhelimessa juttelin ja oli myös sitä mieltä, että jalkatilaan tuo systeemi pitää rakentaa. Pitääkin käydä Klaukkalan suunnalla pyörähtämässä... :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

hismajestics kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:Mulla saattaisi olla ylimääräinen sellanen osa, kun sullahan saattaa olla saman tyyppinen poljin kun 107:ssa.
Tai eipä se hirveetä vaivaa tarvi kun tekee sellasen.
No laita nyt ainakin siitä kuva, niin pääsee lähemmäs ymmärrystä miten hommaa miettisi :)

Petrin kanssa tossa jo puhelimessa juttelin ja oli myös sitä mieltä, että jalkatilaan tuo systeemi pitää rakentaa. Pitääkin käydä Klaukkalan suunnalla pyörähtämässä... :)
Näyttää olevan erilainen pedaali mikä mulla on, mulla on sellanen muovinen. Tuosta kuvasta näkee vähän.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... stment.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tähän taas sitä itseään, eli jarruasiaa...

Uusi jarrusetti saapui. Satulat, levyt ja palat. Tästä lähdettiin liikkeelle.

Kuva

Kuten kuvasta näkyy niin sekä lainassa olevan W107, että W114 (oma) olka-akseli laakereineen on täysin samanlainen. Akseli sisemmän laakerin kohdalla on 32mm ja ulomman 19mm. Kummassakin. Napa on ulkohalkaisijaltaan 69mm, kummassakin.

Se, mikä tässä vaiheessa jäi tarkasti huomioimatta oli, että W114 napa ja W107 vastaava ovat jarrulevyn juuren kiinnityskohdassaan eri kartioilla. Silmämääräisesti tätä en heti oivaltanut, koska W107 asetelmaa en samanaikaisesti tullut purkaneeksi. Levyjen sisähalkaisijassa on ero.

Kuva

Tietysti, pulttijakoa näin jälkikäteen tarkastellessa huomaa niiden olevan erilaiset. Omaa purkaessa ja uusien jarrujen tilausta tehdessä ei silmä ollut tarpeeksi tarkkana :x

Kuva

Navan kasvava kartio jää silleen silleen sopivasti piiloon jarrulevyn juureen.

Viisaus ainakin tämänhetkisellä tiedolla on se, että W107 on napa on juurestaan halkaisijaltaan suurempi kuin W114/115 vaikkakin jarruasetelma on muuten täysin bolt-on. Ja sitten face-lift W107 (-85->) palataan taas pystärinkin napaan sopivaan jarrulevyn sisähalkaisijaan. Mutta silloin on kysymyksessä 4-mäntäiset jarrusatulat ja niihin liittyvät asennushaasteet.

Summa summarum, pitää hankkia W107 navat näille uusille jarruille. Yhdet sellaiset saattaisi löytyä lähimaastosta, foorumilaisen slsl77 hyllystä :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Uudet jarrut paketista:

Kuva

Ja iskarit:

Kuva

Noille H&R -55mm jousille juuri sopivat.

Ja sitten laittelin tukivarsien puslat paikoilleen:

Kuva

Seuraavaksi kootaan akselit jarruineen ja puristetaan jouset paikoilleen.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Uudet navat haettu slsl77 hyllystä. Taas tälläkin kertaa tuli opittua uutta; jarrukilvet ovat erilaiset. W114 (250 CE) eivät käy 22mm jäähdytetyille levyille. Ajattelin ensin, että leikkaan W114 kilpeen suuremman soviteaukon uudelle jarrusatulalle. Mutta se ei siis riitä.

Kuva

W114 kilven syvyys ei riitä ja uusi levy jää hankaamaan kilven pintaan.

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Päätitkö jo laittaa siis nuo w107 jarrukilvet? Tuli mieleen, että olisiko noita w114 kilpiä voinut siirtää vaikkapa prikoilla tai holkeilla kauemmas levystä. Toki leka-avusteinen muotoilu toimisi varmaan myös. :) Täytyy taas kehua tätä projektia. On mielenkiintoinen ja tulee seurattua päivittäin vaikka ei minulla olekaan juuri mitään viisasta kommentoitavaa tähän yleensä.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kakemake kirjoitti:Päätitkö jo laittaa siis nuo w107 jarrukilvet? Tuli mieleen, että olisiko noita w114 kilpiä voinut siirtää vaikkapa prikoilla tai holkeilla kauemmas levystä. Toki leka-avusteinen muotoilu toimisi varmaan myös. :) Täytyy taas kehua tätä projektia. On mielenkiintoinen ja tulee seurattua päivittäin vaikka ei minulla olekaan juuri mitään viisasta kommentoitavaa tähän yleensä.
Kiitos kun osoitat mielenkiintoasi!

Toi prikka/holkki -homma ei oikein toimi, koska kilpi kiinnittyy suoraan olka-akseliin. Ei ole tilaa siirtää. Lekalla sen kilven toki saa "kauemmaksi" :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tässä W107 napa ja uusi 66,5 mm korkea jarrulevy,

Kuva

"sisäpuolelta"...

Kuva

ja kohdillaan

Kuva

Tämä napa tulee setistä, missä levy oli samankorkuinen (66,5mm). Uudeksi levyksi tarjolla on myös 68,5mm korkea ja nähtäväksi jää sopiiko kuvissa esitetyllä kokoonpanolla W114 olka-akselille. Tai siis tulisihan sen sopia, mutta mitä käytännössä tarkoittaa tuo 2mm korkeampi levyvaihtoehto :?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja unski »

Uudet jarrupalat saattavat ahdistaa toiselta puolelta ja satula hangata levyyn. Tapauksesta nyt sitten riippuu voiko satulan shimmata sopivaksi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Projektin seuraavat vaiheet siitä kiinnostuneille:

1. jarrut kasataan ja akselit kiinnitetään apurunkoon
2. uudet jouset paikalleen
3. uuden pääsylinteriin tarvittavat jarruputkien uudet vedot ja kinnitys. Itseasiassa pelkästään takajarruille menevä lähtö pitää reitittää. Menee ohjaussimpukan takaa, samaa reittiä bensaputkien kanssa. Etujarruille pitää hieman taivutuksia säätää. Pituuksien pitäisi riittää, noh, katsotaan :eh:
4. kaasuvaijerin läpiveto ja kiinnitys tulipeltiin samaan kohtaan kuin mistä pystärin vipumekanismi tulee läpi. Tämä saattaa olla pikkasen kinkkinen homma kun tilaa on niin vähän mutta tulipeltiin se tulisi saada kiinni. Vipumekanismi sitten jalkatilaan ja kaasupolkimen rakenteeseen (tästä enemmän myöhemmin).
5. apurunko uusilla kumipuslilla paikalleen. Iskarit perään.
6. ja moottori paikalleen

Kardaani on viime perjantaista Ko-Metilla lyhennyksessä (-50mm) ja lupasivat valmiiksi tällä tai viimeistään ensi viikolla. Näillä mennään :)

EDIT: Ja tämän jälkeen alkaakin se simppelein homma eli sähköjen kytkentä :think:
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 12.06.2013 23:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:Uudet jarrupalat saattavat ahdistaa toiselta puolelta ja satula hangata levyyn. Tapauksesta nyt sitten riippuu voiko satulan shimmata sopivaksi.

Timppa
No niin, just, tämmöstä haastetta vähän osasi odottaa... Kun puhutaan 2mm niin kai sen pitäisi saada shimmattua?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Meinasitko nyt laittaa megan vai alkuperäsen ruutan? Ms:llä sais tästäki flexifuelin pienellä lisäkustannuksella. wink wink :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja unski »

No niin, just, tämmöstä haastetta vähän osasi odottaa... Kun puhutaan 2mm niin kai sen pitäisi saada shimmattua?
Vain toiselle suuntaa saat jarrusatuloita siirrettyä, eli lähemmäksi runkoa. Napaa en lähtisi ihan prikoilla shimmaamaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Jarrusatulan korvakoissa on varmaan sen verran materiaalia, että kiinnityspinnasta tohtii sipaista pari milliä pois jos satulaa pitää saada ulospäin. Mikäli tämä ei jostain syystä onnistu (satulan runko alkaa ottaa kontaktia levyyn tms.) niin sitten vaan toiselle puolelle ohennetut jarrupalat ja antaa isobaarisen reaktion ( ie. jarrunpainallus) pitää huolta palojen lopullisesta keskittämisestä.

Onko muuten Mersun ja Volvon satuloiden kiinnityspisteissä paljon eroa? 240 turbo Volgan nelimäntäisiä satuloita saa uutenakin pilkkahintaan ja käyvät pienellä modauksella mm. 50-60 luvun Dunlop-satuloiden paikalle (Jaguar, Ferrari yms.)

Kuva
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja unski »

näyttää muuten samalta kuin vanhan Range Roverin etusatula.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:Meinasitko nyt laittaa megan vai alkuperäsen ruutan? Ms:llä sais tästäki flexifuelin pienellä lisäkustannuksella. wink wink :)
Perussetillä mennään ainakin vaihessa 1. Jos konetilan johdoissa osoittautuu jotain häikkää olevan, niin sitten ratkaisuksi voisi ajatella Megasquirtia tms. Tuntuu vain siltä, että monesti suunnitteluvaiheessa Megasquirt on se juttu, mutta sitten (ainakin foorumeita lukeneena) käytännössä sitä pitää koko ajan olla säätämässä milloin minkäkin parametrin suhteen. Kuvitelmaa vai totta, en tiedä :?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Andreas kirjoitti:Onko muuten Mersun ja Volvon satuloiden kiinnityspisteissä paljon eroa? 240 turbo Volgan nelimäntäisiä satuloita saa uutenakin pilkkahintaan ja käyvät pienellä modauksella mm. 50-60 luvun Dunlop-satuloiden paikalle (Jaguar, Ferrari yms.)

[ http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mnh0TrYCMo40Ry_yxUytxlA.jpg ]
Tämä on mielenkiintoista. Googlasin nopeesti ja aika suosittu jarru-upgrade mm. Opeliin, Mazdaan, Fordiin... Onko jollain tarkempia speksejä sopivuudesta?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Next step kunhan nuo jarrut ja alusta on kokonaisuudessaan saatu rakennettua:

http://www.youtube.com/watch?v=zKyuluNM ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä on BMW E28 M5 ITB:t ja Autronicin standalone ;)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Wroooommm !! 8)

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Imupuolelle on tulossa ahdasta. Ajatus on siirtää öljynsuodatin johonkin etäpisteeseen. Sattuuko keltään löytymään M103 öljynsuodattimen jalkaa/runkoa? (ilmoitus myös osto-palstalla)

Kuva

Niin, ja jos jollain on jo hyväksi koettu rakennelma tai ratkaisu vastaavaan siirtoon, niin kiitollisuudella ottaisin tietoa vastaan :) .
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Samoin AMG C36 pakosarjat etsinnässä (myös osto-osastolla)

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja nykki »

hismajestics kirjoitti:Imupuolelle on tulossa ahdasta. Ajatus on siirtää öljynsuodatin johonkin etäpisteeseen. Sattuuko keltään löytymään M103 öljynsuodattimen jalkaa/runkoa? (ilmoitus myös osto-palstalla)

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Oil_filter_housing_M103_zps0e5a32a7.jpeg] ][/url]

Niin, ja jos jollain on jo hyväksi koettu rakennelma tai ratkaisu vastaavaan siirtoon, niin kiitollisuudella ottaisin tietoa vastaan :) .

kävisiköhän m102:sta? sellainen löytyisi klaukkalasta
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja make280s »

hismajestics kirjoitti:Imupuolelle on tulossa ahdasta. Ajatus on siirtää öljynsuodatin johonkin etäpisteeseen. Sattuuko keltään löytymään M103 öljynsuodattimen jalkaa/runkoa? (ilmoitus myös osto-palstalla)

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Oil_filter_housing_M103_zps0e5a32a7.jpeg] ][/url]

Niin, ja jos jollain on jo hyväksi koettu rakennelma tai ratkaisu vastaavaan siirtoon, niin kiitollisuudella ottaisin tietoa vastaan :) .

Suodattimen siirtoon tarvii 2kpl alumiini/teräslaippaa johon saa letkunipoille kierteet, tarpeellisen pitkät teräskudosletkut,ja kanavat lohkon/jalan mukaan.
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

M103 öljynsuodattimen jalkoja/runkoja rupesi löytymään. Ajattelin pultata suodattimen runkoon tällaisen (M20 kierre)

Kuva

http://www.ebay.co.uk/itm/MOCAL-REMOTE- ... 26&afsrc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ja siirtää pois imusarjan tieltä.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:Samoin AMG C36 pakosarjat etsinnässä (myös osto-osastolla)

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/AMG_C36_exhaust_manifolds_zpsa9ff6850.jpeg] ][/url]
Nämäkin löytyivät.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Vastaa Viestiin