61000km ja glykoolit laatikossa!
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
nh1131 kirjoitti:NISSENS 62797A oli. Asennusta ei vielä ole tehty, kun ei vielä ongelmaa lygoolien kanssa ole ollut. Varuille hommasin
Kannattaahan syyläri nyt vaihtaa,kun olet sen hommannu,eikä odotella sitä glykolin menoa vaihteistoon,sitten se on jo paljon kalliimpi juttu.
Syyläristä lähtevät ensimmäiset öljy putket piti myös vaihtaa mun autoon kun eivät saaneet ehyenä entisiä irti.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Siskon miehen autossa kävi näin. Glykoolit laatikossa ja laatikko paskana. Kuulemma momentinmuunnin (turbiiniko?) menee vaihtoon. Auto on muistaakseni W203 C220 CDI olisko ollu 2002... Onko tässäkin siis sitten tuo syyläri syytä vaihtaa? Eivät välttämättä tajua sitä tehdä, jos en siitä niille mainitse.
EDIT: Juu, ei mitään. Just soittelin siskolle ja kyllä ne sen syylärin tietty vaihtaa, joten eipä sit mittään.
Itse ajoin tuolla autolla vähän aikaa sitten ja sanoin jo silloin, että olis syytä mennä huoltoon ja äkkiä. Valitettavasti tuo siskon mies ei tajua autoista mitään, eikä välitä, joten ei sitten vienyt huoltoon ja nyt se sitten levis
Pääsinpä sit ainaki vittuileen et mitäs mää sanoin...
EDIT 2: Mitenkäs tuo mun oma auto, eli toi -99 W202 C180 TA, onko siinä tämä sama glykooli-uhka?
EDIT: Juu, ei mitään. Just soittelin siskolle ja kyllä ne sen syylärin tietty vaihtaa, joten eipä sit mittään.
Itse ajoin tuolla autolla vähän aikaa sitten ja sanoin jo silloin, että olis syytä mennä huoltoon ja äkkiä. Valitettavasti tuo siskon mies ei tajua autoista mitään, eikä välitä, joten ei sitten vienyt huoltoon ja nyt se sitten levis
Pääsinpä sit ainaki vittuileen et mitäs mää sanoin...
EDIT 2: Mitenkäs tuo mun oma auto, eli toi -99 W202 C180 TA, onko siinä tämä sama glykooli-uhka?
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
PaHa kirjoitti:Saakohan noita rautaputkia muualta kuin veholta???jussilampi kirjoitti:Syyläristä lähtevät ensimmäiset öljy putket piti myös vaihtaa mun autoon kun eivät saaneet ehyenä entisiä irti.
Laskusta katoin Veholla Öljyputki A2112705996 ja A2112700696 maksoivat 38,34 ja 35,64euroa jos joutuu vaihtaan!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Mitä sinä höpötät,nehän makso Vehollakin alle 80eken ne lähtö putket!nh1131 kirjoitti:Soitin käyttöautoon, molemmat putket noin 150 euroa ja KL-varaosissa non 110 euroa muistaakseni.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Itse en sitä vaihtanut, 3 tunti meni syylärin vaihdossa + vaihteiston öljyn vaihdossa. Ei ole ruuveja muuta kuin pohja muoveissa. Kaikenlaisia muovi klipsuja kylläkin oli ja ahas on väli nostaa ropelli ja syyläri ylös. Sitten pitää irrottaa kylmäkoneen "jäähdytinkenno". Öljyä tuli noin 5 litraa ulos vaihteistosta ja kennosta kaikkiaan. Putket oli pikkasen ruosteessa mutta lähti ehjänä pois. Koko homman työtä noin 3 tuntia. Samalla vaihdettiin vaihteiston suodatin ja sen sähköpistokkeen 0-renkaat, oli nimittäin pikkasen vuotanut pistokkeeseen öljyä sisään. Sitte laitettiin joku lisäaineputkilö, ei ollu fortee. Sellanen punanen nakkimakkaran näkönen potkilo ja siitä saksilla nappastiin pää poikki ja puristettiin punertavaa ainetta täyttöputkesta sisään vaihteistoon. Toivottavasti siitä on jotain hyötyy loppu viimein. Niin ja täysi ämpärillinen tuli jäähdytin nestettä ulos koneesta.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Glykoli pehmittää kitkapintojen liiman, menee se jonkunmatkaa huuhtelulla kunnes sitten porsii takuu varmasti, pinnat irti jne.
Tiedetään kokemuksesta, emännän chrysleri teki saman tempun. On tainnut tämä konstruktio uida konsernin vehkeisiin amarikkalaisilta keksittynä "parhaan käytätäntönä".
En uskaltaisi ryhtyä malliin, jossa tämä konstruktio on. Ei ole kysymys siitä hajoaako, vaan siitä että milloin.
Tiedetään kokemuksesta, emännän chrysleri teki saman tempun. On tainnut tämä konstruktio uida konsernin vehkeisiin amarikkalaisilta keksittynä "parhaan käytätäntönä".
En uskaltaisi ryhtyä malliin, jossa tämä konstruktio on. Ei ole kysymys siitä hajoaako, vaan siitä että milloin.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Isäni E270cdi -03 aj. 160tkm, yllättäen meidät kaikki, glykoolit lootassa ja laatikko vehon mukaan siinä kunnossa ettei kannata lähteä korjaamaan, vaan uutta tilalle. Ja tietysti syyläri vaihtoon samalla. Hintoja en vielä tiedä, mutta vaihteiston osalta puhutaan tuhansista, turbiini jotain 1500 ja syyläri 500-600 egeä. Tehdas ei kuulemma vehon (satakunnan autotalo) mukaan korvaa mitään.
Onko kellään tietoa, mistä saisi takuukorjattuja vaihteistoja tai mitä tolle kannattaisi tehdä? Kuntoon se joka tapauksessa pitää saada!
Onko kellään tietoa, mistä saisi takuukorjattuja vaihteistoja tai mitä tolle kannattaisi tehdä? Kuntoon se joka tapauksessa pitää saada!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Eikös joku täällä huudellut tuossa jokin aika sitten, että Saksasta kunnostettuja automaattilaatikkoja saa 1500 euroon 5 vaihdetta, ja 2000 euroa 7 vaihteinen?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jokuhan juuri oli lähdössä Saksaan. Mahtaisko tuoda sellasta mukanaan. Olisko ollut CDI203 tai vastaava. En muista niin tarkkaan, tais olla nyt jo matkallakin.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Saksasta on nyt tilattu kolariautosta 144tkm ajetusta uusi vaihteisto ja turbiini. Hintaa tuli yhteensä 2200, tohon uusi syyläri (Nissen) hinta jotain 300-400 plus asennus. Vaihteistolle sai vielä takuun.
Veho antoi hinnaksi n. 10 000E, kun vaihtavat uuden vaihteiston, turbiinin ja syylärin..
Takuukorjattu vaihteisto olisi Saksasta maksanut 4000E.
Veho antoi hinnaksi n. 10 000E, kun vaihtavat uuden vaihteiston, turbiinin ja syylärin..
Takuukorjattu vaihteisto olisi Saksasta maksanut 4000E.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Joo aikamonessa eri paikassa siellä näkyy olevan ~1500€ 5v ja ~2000€ 7V takkukunostettuRikuK kirjoitti:Eikös joku täällä huudellut tuossa jokin aika sitten, että Saksasta kunnostettuja automaattilaatikkoja saa 1500 euroon 5 vaihdetta, ja 2000 euroa 7 vaihteinen?
100000tkm/24kk
hinnat tietysti siellä paikan päälä lisäksi jotkut paikat haluaa vanhan vaihdosa tai 300-600€ ja rahti taaku kunostetut turbiinit oli ~400€
edustaja lähtee lähi päivinä pakulla hakemaan tavaraa(säänölisen epäsäänölisesti käy)Tomp kirjoitti:Jokuhan juuri oli lähdössä Saksaan. Mahtaisko tuoda sellasta mukanaan. Olisko ollut CDI203 tai vastaava. En muista niin tarkkaan, tais olla nyt jo matkallakin.
jos jotain on reitin varrella valmiina kyytin poimitavaksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Valeo
r3333 kirjoitti:Onko täälä foorumilla hajonnut keltäkään -04 mallisen laatikkoa tuon ongelmallisen Valeon vuoksi ? Syylärihän on parannettu 09/2003 jälkeen.kttopar kirjoitti:Ei ne kestä uuden mallisetkaan Valeot !
Kertaalleen jo sekin vaihdettu. Paras ja halvin konsti on ottaa jäähdyttäjän korkista O-rengas pois.
Laittaisin omani kiertoon ennen kuin postaa.
E 320 CDI -04, joka on pelannut tähän asti ,kuin kello
Olikos täällä jossain kuvat ja putkien mittoja ym.erillisestä lauhduttimesta ?
Eräs mersun huoltomies sanoi , että laatikon öljyputket tohtii laittaa yhteen ilman lauhdutinta, jos ei vetele koukussa kovin kummoisia.
RP
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Valeo
Tuossa mersun alkuperäinen termostaatilla. Se kiinitetään jäähdytäjään popniitillä muoviraamiin.r3333 kirjoitti: Olikos täällä jossain kuvat ja putkien mittoja ym.erillisestä lauhduttimesta ?
Sopivuudesta ei takuita.
500 A 211 500 02 00 OIL COOLER
TRANSMISSION OIL COOLER
001
510 A 169 501 01 65 .THERMOSTAT
TRANSMISSION OIL COOLER
A170cdi-00 1999-
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
muuten nimeltämainitsematon jäähdytin ja autokorjaamo -kaveri sanoi että suomen oloissa voi
laatikkoöljynjäähdyttimen jättää pois ja näin hän on muutamia tehnytkin!
laatikkoöljynjäähdyttimen jättää pois ja näin hän on muutamia tehnytkin!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Olen myös kuullu, että tällaisia "ohitusleikkauksia" on tehty Sitä en tiedä miten ne ovat menestyneet.
Tilaa sieltä ototeileltä vaan uusi syyläri, nii saat unen paremmin. Niin minä tein..
Tilaa sieltä ototeileltä vaan uusi syyläri, nii saat unen paremmin. Niin minä tein..
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
osaako joku sanoa millainen paine tuossa lauhduttimessa on sisällä.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onkohan vastaavaa ongelmaa CLK270 Cdi:ssä? Auto vm 03 ja jäähdyttäjä on VALEON A2035002503 31/7/2003.
Mitä kannattaisi tehdä?
Mitä kannattaisi tehdä?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jos epäilet jotain teetä klykooli testi.Vito_ kirjoitti:Onkohan vastaavaa ongelmaa CLK270 Cdi:ssä? Auto vm 03 ja jäähdyttäjä on VALEON A2035002503 31/7/2003.
Mitä kannattaisi tehdä?
Luitko ketjun läpi?
Jos toimii hyvin niin vaihda öljyt ja suodatin ainakin,jos ei ole tietoa edellisestä vaihdosta.