61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko joku laittanut erillisen pikku jäähdyttimen tuolle vaihteistoöljylle? Ei olisi iso työ, ja tommonen jäähdytin maksaa n. 50€. Tuskin tarvitsee kovin isokaan olla :roll: Letkut vaan teettää, ja alkup. jäähdyttimestä vaan lähdöt tukkoon :roll:
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Lukaseppa vaikka pari sivua taakseppäin, on PALJON juttua erillisestä jäähdyttimestä.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

NISSENS 62797A oli. Asennusta ei vielä ole tehty, kun ei vielä ongelmaa lygoolien kanssa ole ollut. Varuille hommasin :lol:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

nh1131 kirjoitti:NISSENS 62797A oli. Asennusta ei vielä ole tehty, kun ei vielä ongelmaa lygoolien kanssa ole ollut. Varuille hommasin :lol:


Kannattaahan syyläri nyt vaihtaa,kun olet sen hommannu,eikä odotella sitä glykolin menoa vaihteistoon,sitten se on jo paljon kalliimpi juttu.
Syyläristä lähtevät ensimmäiset öljy putket piti myös vaihtaa mun autoon kun eivät saaneet ehyenä entisiä irti.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

...
Viimeksi muokannut CustomMB, Ti 26.04.2011 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikke270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 27.02.2010 19:58

Viesti Kirjoittaja Mikke270 »

Muoks.
Viimeksi muokannut Mikke270, Ti 01.02.2011 04:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Siskon miehen autossa kävi näin. Glykoolit laatikossa ja laatikko paskana. Kuulemma momentinmuunnin (turbiiniko?) menee vaihtoon. Auto on muistaakseni W203 C220 CDI olisko ollu 2002... Onko tässäkin siis sitten tuo syyläri syytä vaihtaa? Eivät välttämättä tajua sitä tehdä, jos en siitä niille mainitse.

EDIT: Juu, ei mitään. Just soittelin siskolle ja kyllä ne sen syylärin tietty vaihtaa, joten eipä sit mittään.
Itse ajoin tuolla autolla vähän aikaa sitten ja sanoin jo silloin, että olis syytä mennä huoltoon ja äkkiä. Valitettavasti tuo siskon mies ei tajua autoista mitään, eikä välitä, joten ei sitten vienyt huoltoon ja nyt se sitten levis :D

Pääsinpä sit ainaki vittuileen et mitäs mää sanoin... :D :D :D

EDIT 2: Mitenkäs tuo mun oma auto, eli toi -99 W202 C180 TA, onko siinä tämä sama glykooli-uhka?
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

PaHa kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Syyläristä lähtevät ensimmäiset öljy putket piti myös vaihtaa mun autoon kun eivät saaneet ehyenä entisiä irti.
Saakohan noita rautaputkia muualta kuin veholta???

Laskusta katoin Veholla Öljyputki A2112705996 ja A2112700696 maksoivat 38,34 ja 35,64euroa jos joutuu vaihtaan!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Soitin käyttöautoon, molemmat putket noin 150 euroa ja KL-varaosissa non 110 euroa muistaakseni.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

nh1131 kirjoitti:Soitin käyttöautoon, molemmat putket noin 150 euroa ja KL-varaosissa non 110 euroa muistaakseni.
Mitä sinä höpötät,nehän makso Vehollakin alle 80eken ne lähtö putket!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Niin sano että 150 ekee, tulee ilmeisesti molemmat täydellisenä (metalli+kuminen letku)
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Kävin marmoritiskillä ja ne metalliputket, 42 euroa ja 38 euroa. Näköjään puhelimessa ei saa sellasta tietoo mitä ettii :x
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Nyt on syyläri vaihdettu ja vanhat putket paikoillaan. Vaalean punaset (mallia Paris Hilton :lol: )öljyt merkkiä Febi lootassa.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Itse en sitä vaihtanut, 3 tunti meni syylärin vaihdossa + vaihteiston öljyn vaihdossa. Ei ole ruuveja muuta kuin pohja muoveissa. Kaikenlaisia muovi klipsuja kylläkin oli ja ahas on väli nostaa ropelli ja syyläri ylös. Sitten pitää irrottaa kylmäkoneen "jäähdytinkenno". Öljyä tuli noin 5 litraa ulos vaihteistosta ja kennosta kaikkiaan. Putket oli pikkasen ruosteessa mutta lähti ehjänä pois. Koko homman työtä noin 3 tuntia. Samalla vaihdettiin vaihteiston suodatin ja sen sähköpistokkeen 0-renkaat, oli nimittäin pikkasen vuotanut pistokkeeseen öljyä sisään. Sitte laitettiin joku lisäaineputkilö, ei ollu fortee. Sellanen punanen nakkimakkaran näkönen potkilo ja siitä saksilla nappastiin pää poikki ja puristettiin punertavaa ainetta täyttöputkesta sisään vaihteistoon. Toivottavasti siitä on jotain hyötyy loppu viimein. Niin ja täysi ämpärillinen tuli jäähdytin nestettä ulos koneesta.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
DreamS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 29.08.2010 10:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

Glykoli pehmittää kitkapintojen liiman, menee se jonkunmatkaa huuhtelulla kunnes sitten porsii takuu varmasti, pinnat irti jne.
Tiedetään kokemuksesta, emännän chrysleri teki saman tempun. On tainnut tämä konstruktio uida konsernin vehkeisiin amarikkalaisilta keksittynä "parhaan käytätäntönä".
En uskaltaisi ryhtyä malliin, jossa tämä konstruktio on. Ei ole kysymys siitä hajoaako, vaan siitä että milloin.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onneksi autossani ei ollut glygoolia vielä vaihteiston öljyn seassa, syylärin vaihdoin varuulta ette edellämainittua kitkapintojen vauriota tapahtuisi.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

itelläni on kans just -03 E320 ajettu 200tkm paikkeilla hienosti laatikko on ainakin pelannut sen aijjan mitä on nyt ollutkin vasta..toki kun näitä "kauhu"tarinoita kun lukee niin ...pitää kans varmaan varata aika öljyn vaihdolle/gkykoli testille.. vaikka ei oireita kyllä ole huomannut :?
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Isäni E270cdi -03 aj. 160tkm, yllättäen meidät kaikki, glykoolit lootassa ja laatikko vehon mukaan siinä kunnossa ettei kannata lähteä korjaamaan, vaan uutta tilalle. Ja tietysti syyläri vaihtoon samalla. Hintoja en vielä tiedä, mutta vaihteiston osalta puhutaan tuhansista, turbiini jotain 1500 ja syyläri 500-600 egeä. Tehdas ei kuulemma vehon (satakunnan autotalo) mukaan korvaa mitään.
Onko kellään tietoa, mistä saisi takuukorjattuja vaihteistoja tai mitä tolle kannattaisi tehdä? Kuntoon se joka tapauksessa pitää saada!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Eikös joku täällä huudellut tuossa jokin aika sitten, että Saksasta kunnostettuja automaattilaatikkoja saa 1500 euroon 5 vaihdetta, ja 2000 euroa 7 vaihteinen?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jokuhan juuri oli lähdössä Saksaan. Mahtaisko tuoda sellasta mukanaan. Olisko ollut CDI203 tai vastaava. En muista niin tarkkaan, tais olla nyt jo matkallakin.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Saksasta on nyt tilattu kolariautosta 144tkm ajetusta uusi vaihteisto ja turbiini. Hintaa tuli yhteensä 2200, tohon uusi syyläri (Nissen) hinta jotain 300-400 plus asennus. Vaihteistolle sai vielä takuun.
Veho antoi hinnaksi n. 10 000E, kun vaihtavat uuden vaihteiston, turbiinin ja syylärin.. :roll:
Takuukorjattu vaihteisto olisi Saksasta maksanut 4000E.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RikuK kirjoitti:Eikös joku täällä huudellut tuossa jokin aika sitten, että Saksasta kunnostettuja automaattilaatikkoja saa 1500 euroon 5 vaihdetta, ja 2000 euroa 7 vaihteinen?
Joo aikamonessa eri paikassa siellä näkyy olevan ~1500€ 5v ja ~2000€ 7V takkukunostettu
100000tkm/24kk
hinnat tietysti siellä paikan päälä lisäksi jotkut paikat haluaa vanhan vaihdosa tai 300-600€ ja rahti taaku kunostetut turbiinit oli ~400€
Tomp kirjoitti:Jokuhan juuri oli lähdössä Saksaan. Mahtaisko tuoda sellasta mukanaan. Olisko ollut CDI203 tai vastaava. En muista niin tarkkaan, tais olla nyt jo matkallakin.
edustaja lähtee lähi päivinä pakulla hakemaan tavaraa(säänölisen epäsäänölisesti käy)
jos jotain on reitin varrella valmiina kyytin poimitavaksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Re: Valeo

Viesti Kirjoittaja r3333 »

r3333 kirjoitti:
kttopar kirjoitti:Ei ne kestä uuden mallisetkaan Valeot !
Kertaalleen jo sekin vaihdettu. Paras ja halvin konsti on ottaa jäähdyttäjän korkista O-rengas pois.
Onko täälä foorumilla hajonnut keltäkään -04 mallisen laatikkoa tuon ongelmallisen Valeon vuoksi ? Syylärihän on parannettu 09/2003 jälkeen.
Laittaisin omani kiertoon ennen kuin postaa.
E 320 CDI -04, joka on pelannut tähän asti ,kuin kello

Olikos täällä jossain kuvat ja putkien mittoja ym.erillisestä lauhduttimesta ?
Eräs mersun huoltomies sanoi , että laatikon öljyputket tohtii laittaa yhteen ilman lauhdutinta, jos ei vetele koukussa kovin kummoisia.
RP
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: Valeo

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

r3333 kirjoitti: Olikos täällä jossain kuvat ja putkien mittoja ym.erillisestä lauhduttimesta ?
Tuossa mersun alkuperäinen termostaatilla. Se kiinitetään jäähdytäjään popniitillä muoviraamiin.
Sopivuudesta ei takuita.
Kuva
500 A 211 500 02 00 OIL COOLER
TRANSMISSION OIL COOLER
001
510 A 169 501 01 65 .THERMOSTAT
TRANSMISSION OIL COOLER
A170cdi-00 1999-
jariay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: To 02.12.2004 10:27
Paikkakunta: Joensuu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jariay »

muuten nimeltämainitsematon jäähdytin ja autokorjaamo -kaveri sanoi että suomen oloissa voi
laatikkoöljynjäähdyttimen jättää pois ja näin hän on muutamia tehnytkin!
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Olen myös kuullu, että tällaisia "ohitusleikkauksia" on tehty Sitä en tiedä miten ne ovat menestyneet.
Tilaa sieltä ototeileltä vaan uusi syyläri, nii saat unen paremmin. Niin minä tein.. :D
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
jariay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: To 02.12.2004 10:27
Paikkakunta: Joensuu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jariay »

osaako joku sanoa millainen paine tuossa lauhduttimessa on sisällä.
Vito_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ma 23.10.2006 18:45

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Vito_ »

Onkohan vastaavaa ongelmaa CLK270 Cdi:ssä? Auto vm 03 ja jäähdyttäjä on VALEON A2035002503 31/7/2003.
Mitä kannattaisi tehdä?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Vito_ kirjoitti:Onkohan vastaavaa ongelmaa CLK270 Cdi:ssä? Auto vm 03 ja jäähdyttäjä on VALEON A2035002503 31/7/2003.
Mitä kannattaisi tehdä?
Jos epäilet jotain teetä klykooli testi.
Luitko ketjun läpi?
Jos toimii hyvin niin vaihda öljyt ja suodatin ainakin,jos ei ole tietoa edellisestä vaihdosta.
Vastaa Viestiin