W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu
osaatteko sanoa mitä tulee hintaa tempulle sylinteiden poraus ylikokoon ja turbonlaakerit ?
ja kestäisikö noilla jo sellaiset 130-150 heppaa ??
entä perttu nuo öljysuihkut, saitko ne jo paikalle? vai onko liian amerikan temppu saada ne tuohon koneeseen....
miten muilla on kannentiiviste kestänyt ahtoja, vai onko jotain spesiaali kannentiivistettä käytössä ?
ja kestäisikö noilla jo sellaiset 130-150 heppaa ??
entä perttu nuo öljysuihkut, saitko ne jo paikalle? vai onko liian amerikan temppu saada ne tuohon koneeseen....
miten muilla on kannentiiviste kestänyt ahtoja, vai onko jotain spesiaali kannentiivistettä käytössä ?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Noniin. Tuohan on pikkuvikaepk kirjoitti:täällä asiaa jo puitiinkin, jatkan tähän aiheesta...
elikkä sain äsken kannen irti, syyksi paljastui kansipahvi, oli vähän "repeillyt" , ja vettä oli päässyt samalla, vesi oli putsannut 3 männän ja venttiliit.
nyt villejä arvauksia miksi näin?

Kai se kansi on käynyt vähän turhan kuumana jossain välissä. Kovat paineet, pieni turbo... Liian kireä kone

Aikoinaan tehty kansipahvinvaihto, pelkästään vaihtamalla se pahvi...huu nous? Minä en ainakaan luota tuontikoneisiin. Näköjään parempi on rehellisesti 600tkm ajettu suomikone

Ei kannata kaikkea turbon piikkiin laittaa, koska noita tosiaan menee jatkuvalla syötöllä vakioistakin. Vaikka turbolla oli varmasti nopeuttava vaikutus mahdollisen orastaneen kansipahvivian nopeaan etenemiseen.
Tuo oli itselle ja varmaan monelle muullekkin helpottava tieto. Maurikin joskus sanoi, että se kansipahvi siitä pettää, jos jokin. Hyvähän se vaan on, että siitä antoi periksi.
Oma on nyt kestänyt 10tkm, eikä loppua näy....mitä nyt kori meinaa hajota ympäriltä..

Ahtoja on nyt 0,9. Välillä on käynyt 1,6:ssa ilman hukkaporttia, mutta siitä on aikaa monta kuukautta.
Eli kyllä pitäisi vakiohilut kestää ainakin 130hp oikeanlaista käyttöä.
apropopoo...
JP:lle laitettiin eilen minun varapumppu kiinni tuoreeseen 200durpoon. 5 kierrosta olin ruuvannut siitä syöttöjä, mutta käännettiin 2 kierrosta kiinnippäin. Eli nyt on 3 kierrosta syöttöä auki ja 1,5 kierrosta tyhjäkäyntikierroksia kiinni. Jäi tyhjäkäynti hitusen liian alas, eikä hienosäädössä riitä vara, mutta pysyy kuitenkin käynnissä ja kiihtyykin paremmin kun vakio. Pumppu on vain väliaikainen ja tämän viikon kiinni. JP:n oma pumppu lähtee tänään pajalle laitettavaksi.
vaikea sanoa tosiaan mistä johtuu, siitä että kone on tosiaan saksantuonnista ?(takuu kilsat 150tkm), kansipahvihan ei ole ennen suomeen tuontiaan kylmää nähnyt....
turbotettuna ei kyllä päivääkään nähnyt yli 93 asteen lämpöjä(ajossa huiteli aina sellaista 83), tyhjäkäytin joka ikinen kertaa ajon jälkeen yms. yms. , ja kenkää ei ole annettu ralli auto tyyliin, tästä voisi päätellä että pahveja menee ja tulee
turbotettuna ei kyllä päivääkään nähnyt yli 93 asteen lämpöjä(ajossa huiteli aina sellaista 83), tyhjäkäytin joka ikinen kertaa ajon jälkeen yms. yms. , ja kenkää ei ole annettu ralli auto tyyliin, tästä voisi päätellä että pahveja menee ja tulee

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Onhan noita kansipahviremppoja tehty kuulemma ennenkin 150km ajettuihin mersuihin. Mm. meidän edesmenneelle Uoleville oli tehty pahvinvaihto 80tkm:n kohdalla, kylläkin takuuseen, mutta kuitenkin.epk kirjoitti:vaikea sanoa tosiaan mistä johtuu, siitä että kone on tosiaan saksantuonnista ?(takuu kilsat 150tkm), kansipahvihan ei ole ennen suomeen tuontiaan kylmää nähnyt....
turbotettuna ei kyllä päivääkään nähnyt yli 93 asteen lämpöjä(ajossa huiteli aina sellaista 83), tyhjäkäytin joka ikinen kertaa ajon jälkeen yms. yms. , ja kenkää ei ole annettu ralli auto tyyliin, tästä voisi päätellä että pahveja menee ja tulee
Nyt ei tule yksittäistä tapausta mieleen, mutta kuullut olen muutamasta W124-diiselistä samaa, että 100tkm:n kohdalla olis kärvähtänyt ekakerran.
Anopilla kesti 440tkm. Mielikuva on, että se olis tehty jo aiemminkin ja nyt en muista löytyikö koneesta todisteitakin.
Meidän autolla on ajettu 590tkm, eikä merkintää rempasta ole. Nokkaketju on vaihdettu 450tkm kohdalla ja siinä samassa voi olla tehty kansikin, ainakin luulis, kun noin hyvin pelaa.
Eihän niistä tiedä... hajoo, kun hajoo ja sitten korjataan jos kannattaa.
Meillä ajo on välillä ihan kunnon rallia, mutta yleensä ottaen ajellaan muiden mukana, eikä esim. huippuja ole vielä koitettu. Kaasu pohjassa ajetaan vain lyhyitä aikoja. Ahtopaineet nousee kyllä tuonne 0,9:ään puolikaasu kiihdytyksissäkin, mutta kauaa ei tarvitse paineita pitää. Lämmöt nousee kaupungissa helteellä reippaasti yli 90, mutta muuten pysyy 81-82:ssa, jos auto vaan vähänkin liikkuu.
Tyhjäkäyntiä tulee pidettyä yllä ajon loputtua pikkasen aikaa, mutta enemmän suosin hiljaista ajoa vedätyksien jälkeen. Kone jäähtyy paremmin kun auto liikkuu. Ja riippuu aina tilanteesta, kuinka kuumaa öljy ja moottori on. Sen mukaan sitten jäähdytellään.
Mitenkähän toimisi rivoitettu öljypohja? Jossain bemareissa muistaakseni käyttivät sellasta muinoin. Minulla ei ole äänieristeitä koneen alla eikä tule ja öljypohjaan käy melkoinen huju ajossa. Voisi jäähdyttää öljyä se rivoitus aika hyvin...
epk:lla olis pohja irti.... ei olis paha homma alumiinihitsarille lisätä ripoja.
Vai väänteleekö tuo alumiini kuinka paljon? Joutuuko koneistamaan liitospinnan hitsauksn jälkeen?
Volkkarimiehet ainakin suosivat melkomäärin erillisiä öljynlauhduttimia.Day Downhill kirjoitti: Mitenkähän toimisi rivoitettu öljypohja? Jossain bemareissa muistaakseni käyttivät sellasta muinoin. Minulla ei ole äänieristeitä koneen alla eikä tule ja öljypohjaan käy melkoinen huju ajossa. Voisi jäähdyttää öljyä se rivoitus aika hyvin...
?
Millainenhan homma olisi asentaa mersun nokalle erillinen pikku kennosto tätä varten? Samallahan siinä lisääntyy öljymäärä ---> helpottaa entisestään lämpötilan kurissa pitämistä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Samallahan voisi taiteilla rivoitetun venttiilikopan, tosituuningeissa on.Day Downhill kirjoitti:Mitenkähän toimisi rivoitettu öljypohja?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jatkettu keula
Kohta pitänee aloittaa keulan jatkopalojen värkkääminen. Alkaa olla selvä business-rako moiselle, kun näitä erilaisia kuulereita sovitellaan Mersujen nokilleAku P kirjoitti: Volkkarimiehet ainakin suosivat melkomäärin erillisiä öljynlauhduttimia.
Millainenhan homma olisi asentaa mersun nokalle erillinen pikku kennosto tätä varten? Samallahan siinä lisääntyy öljymäärä ---> helpottaa entisestään lämpötilan kurissa pitämistä.

Terveisin
Tero
Tero
Ja varsinkin off-topic-palstalla täällä on ollut melko rivoitetut jutut.Pasi M. kirjoitti:Samallahan voisi taiteilla rivoitetun venttiilikopan, tosituuningeissa on.Day Downhill kirjoitti:Mitenkähän toimisi rivoitettu öljypohja?


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pienen, nätin ja pitkulaisen öljykuulerin sais varmaan soviteltua kivasti puskurin suojiin. Jos vaikka siihen puskurin takana olevaan peltiin hitsailis jotkut sopivat kiinnikkeet. Paitsi että samalla tarvis hankkia 6-koneisen etupuskuri, että tuosta olisi jotain iloa. Tai voishan siihen "sileeseen" puskuriin tehdä pistosahalla reiän ja laittaa sopivan kaikaleen tuningverkkoa poppareilla kiinni. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin tai kunnon läpi konepeltiin ja sitten vois pultata Sarviksen pulkan konepelliin...sen allehan mahtuis suoraan kartio-suodatin pystyyn ja jos oikein iso pulkka on niin alle mahtuu vielä se öljynlauhdutinkinPasi M. kirjoitti:Tai voishan siihen "sileeseen" puskuriin tehdä pistosahalla reiän ja laittaa sopivan kaikaleen tuningverkkoa poppareilla kiinni.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Saahan sen jäähdyttäjän sinne helposti, jos haluaa. Ne on usein noissa mersuissa ihan semmosia putkimutkia ne jäähdyttäjät. Eli putki käy heittään mutkan syylärin edessä. Ainakin 300D:ssä oli sellanen ja tuossa ässässäkin taitaa olla. Mutka on vaan siellä syylärin alapuolella. Sellaset oikein syylärinnäköiset on aika kalliita ja se haara pitäis saada jostain. En minä noilla tehoilla viitsi alkaa moisia tekemään.Pasi M. kirjoitti:Pienen, nätin ja pitkulaisen öljykuulerin sais varmaan soviteltua kivasti puskurin suojiin. Jos vaikka siihen puskurin takana olevaan peltiin hitsailis jotkut sopivat kiinnikkeet. Paitsi että samalla tarvis hankkia 6-koneisen etupuskuri, että tuosta olisi jotain iloa. Tai voishan siihen "sileeseen" puskuriin tehdä pistosahalla reiän ja laittaa sopivan kaikaleen tuningverkkoa poppareilla kiinni.
Se on kyllä totta, että turbon myötä öljy on paljon kuumempaa, kun ennen. Ja sen öljyn luultavasti kuumentaa juuri se turbo, jonka kautta öljy kiertää ja pikkuhiljaa kaikki öljy on kuumaa. Korjatkaa heti, jos näin ei ole, etten turhaan ala värkkäilemään...
Paineet oli ennen aina 1,8-2,2. Nyt 1,5-2 riippuu kuinka kovasti ajelee.
Jos saisi sen turbolta tulevan öljyn edes jäähtymään normaaliin lämpöön, niin sekin auttaisi. Meinasin tehdä paluuputken alumiinistä ja tehdä siihen muutaman mutkan, jotta haihtumispinta-alaa saisi lisää. Öljypohjan reikä on ainakin 30cm alempana turbon outlettiä eli matkalle voisi tehdä muutaman mutkan eikä öljyn paluun pitäisi niistä häiriintyä...homma on vielä mietintäasteella ja jos materiaalia kävelee vastaan, niin teen systeemin valmiiksi.
...Tiedä sitten onko vaikutusta, mutta eipä tuo paha homma olis ja ei se ainakaan sitä öljyä enempää kuumenna. Nyt paluupuoli on kumiletkua.
Kyllähän se turbo sitä öljyä lämmittää, mutta kyllä se tehonnousu 75 -> 120 hv luonnollisesti lisää kitkoja itse moottorissakin, ja sitä myöten öljynlämpöjä.
Turbodieselissä on öljynjäähdytin kuskin puoleisen etupyörän edessä, n. 20 x 20 cm ja se on termostaattiohjattu, öljy tulee jäähdyttäjälle suodattimen jalasta johon se myös palaa, turbon suodattimenjalan vaihtamalla saisi vapariinkin siististi tehtyä liitokset jäähdyttyjälle.
Stoneheadilla on muutamia ylimääräisiä jäähdyttäjiä myynnissä, jos kiinnostaa. Pienellä tukiraudan tekemisellä sen saa mahtumaan noihin jälkiturbotettuihin, ja takapuolelle tarvii jotain tuuninkiverkkoa suojaamaan kennoa renkaasta lentäviltä kiviltä.
Se kansipahvin palaminen ei ole ihme, ajatelkaa että puristukset on autossa 22, ja siihen lisätään sitten melkein kilon ylipaine sylinteriin ja tietty ahtamisen lisäämä lämpö. On siinä tiiviste kovilla, ja jos joskus on remppaa tehty plaanaamatta, vaihtamatta pultteja tms. niin ei ihme että hajosi.
Ja tosiaan parempi että se pahvi paloi, eikä kansi haljennut.
Turbodieselissä on öljynjäähdytin kuskin puoleisen etupyörän edessä, n. 20 x 20 cm ja se on termostaattiohjattu, öljy tulee jäähdyttäjälle suodattimen jalasta johon se myös palaa, turbon suodattimenjalan vaihtamalla saisi vapariinkin siististi tehtyä liitokset jäähdyttyjälle.
Stoneheadilla on muutamia ylimääräisiä jäähdyttäjiä myynnissä, jos kiinnostaa. Pienellä tukiraudan tekemisellä sen saa mahtumaan noihin jälkiturbotettuihin, ja takapuolelle tarvii jotain tuuninkiverkkoa suojaamaan kennoa renkaasta lentäviltä kiviltä.
Se kansipahvin palaminen ei ole ihme, ajatelkaa että puristukset on autossa 22, ja siihen lisätään sitten melkein kilon ylipaine sylinteriin ja tietty ahtamisen lisäämä lämpö. On siinä tiiviste kovilla, ja jos joskus on remppaa tehty plaanaamatta, vaihtamatta pultteja tms. niin ei ihme että hajosi.
Ja tosiaan parempi että se pahvi paloi, eikä kansi haljennut.
Ahtopaine sitä tappaa, ja lämpö.epk kirjoitti:saako kansipahvin rasitusta jotenkin muuten pienennettyä kuin öljynlauhduttimen kautta?
vai saako olla aina pelko perseessä koska menee kansipahvi ?
Fiksuinta olisi ajaa normaaliajot jollain 0,3:n paineilla ja vain revitystilanteissa käyttää maksimia, ei kovinkaan hankala toteuttaa sellaista kytkintä, sullahan on siinä rikastuspiiri.
Mutta ei sen pitäisi kovin usein palaa sen pahvin vaikka kilolla ajaisitkin koko ajan.
Mitämitä. Mihin mun edellinen viesti joutui.
Piti ehdottomani, että mitä jos vaihtaisi kylmempään termariin? Pysyisi koko paketti vähän viileämpänä, vai?!
Piti ehdottomani, että mitä jos vaihtaisi kylmempään termariin? Pysyisi koko paketti vähän viileämpänä, vai?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No ei. Mersuun muutenkin myytävä on 87 astetta.epk kirjoitti:no ei kai paljon kylmempää termaria voi laittaa, ei tarkene talvella.
eikä mielestäni tuo 82 astetta ole mitenkään päin ylikuuma vielä .
.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kansipahvista kun on kyse, niin merkkiliikkeessä kerran mainitsivat, että alkuperäisiä pahveja on useampaa eri sorttia. On pahvi, joka asennetaan sellaiseen mottiin, jossa kantta ei ole höylätty. Sitten on pahveja höyläysasteen mukaan, eri paksuisia kai? Kuinka paljon siitä kannesta yleensä höylätään pois, vai niinkö paljon, että varmasti on tasainen?
P.S. Tuo "normaali" pahvi kustantaa 114 euroa OM603.960:aan.
P.S. Tuo "normaali" pahvi kustantaa 114 euroa OM603.960:aan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Saksan peleillä ei pakkas startteja ole pahemmin, mutta autoilla ajetaan täysillä moottoriteillä pitkiäkin matkoja. Samoin kaasu pohjassa ajon jälkeen voidaan joutua seisomaan pitkään ruuhkassa ja lämmöt saattaa käydä ylhäällä.
Omasta autosta poltin pahvin viime reissulla ja yhteen tuoduista peleistä on jouduttu vaihtamaan pahvi suomessa
Elän luulossa, että alkuperäinen kannentiiviste olisi paras ja joka kerta kun pahvin vaihtaa plaanaa kannen suoraksi. Samoin kiristys ehjällä momenttiavaimella ja oikein ohjeiden mukaan lisää kestoikää. Mitä paremmin lämmöt saa pidettyä aisoissa - pahvin vaihtamistarve ja kannen halkeamisvaara vähenee.
Kannentiivisteitä saa alkuperäis osana useampaa eri kokoa sen mukaan paljonko sylintereitä on porattu suuremmaksi näin ainakin M130 moottorissa.
Omasta autosta poltin pahvin viime reissulla ja yhteen tuoduista peleistä on jouduttu vaihtamaan pahvi suomessa

Elän luulossa, että alkuperäinen kannentiiviste olisi paras ja joka kerta kun pahvin vaihtaa plaanaa kannen suoraksi. Samoin kiristys ehjällä momenttiavaimella ja oikein ohjeiden mukaan lisää kestoikää. Mitä paremmin lämmöt saa pidettyä aisoissa - pahvin vaihtamistarve ja kannen halkeamisvaara vähenee.
Kannentiivisteitä saa alkuperäis osana useampaa eri kokoa sen mukaan paljonko sylintereitä on porattu suuremmaksi näin ainakin M130 moottorissa.
No ainaskin W124 dieseleiden kansi on suora. Eli höyläyksellä ei ole mitään merkitystä puristuksiin.Timo L. kirjoitti:Kansipahvista kun on kyse, niin merkkiliikkeessä kerran mainitsivat, että alkuperäisiä pahveja on useampaa eri sorttia. On pahvi, joka asennetaan sellaiseen mottiin, jossa kantta ei ole höylätty. Sitten on pahveja höyläysasteen mukaan, eri paksuisia kai? Kuinka paljon siitä kannesta yleensä höylätään pois, vai niinkö paljon, että varmasti on tasainen?
P.S. Tuo "normaali" pahvi kustantaa 114 euroa OM603.960:aan.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Eikös se suora kuulu ollakkinPepekyy kirjoitti: No ainaskin W124 dieseleiden kansi on suora. Eli höyläyksellä ei ole mitään merkitystä puristuksiin.


No ei vaan.. Tarkoitat siis että palotilat ovat männässä ja kannen sisäpinta on tasainen?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Minä en poraisi ylikokoon. Jos sylinteriin tulee jotain sanomista, niin ei kuin uusi putki reikään ja käytetty mäntä. Se on kokonaisedullinen ratkaisu ja kestävä. Koska moottorista ei tule liian tiukkaa turbotuskäyttöön. Vakio mäntiä saa todella helposti, eivätkä maksa paljoa. Jotain ylikokoa ei taas saa kuin uutena, eli vakio koko on paras.epk kirjoitti:osaatteko sanoa mitä tulee hintaa tempulle sylinteiden poraus ylikokoon ja turbonlaakerit ?
ja kestäisikö noilla jo sellaiset 130-150 heppaa ??
entä perttu nuo öljysuihkut, saitko ne jo paikalle? vai onko liian amerikan temppu saada ne tuohon koneeseen....
miten muilla on kannentiiviste kestänyt ahtoja, vai onko jotain spesiaali kannentiivistettä käytössä ?
Kyllä se kestää. Turbo pitää mitoittaa niin ettei se ahda jatkuvasti maantieajossa ja iso cooleri.
Öljyruiskujen asennus on vieläkin pahasti vaiheessa. 300 lohko on ollu toista kuukautta tallinlattialla selällään ja öljyruisku siinä päällä. 200D:n lohko on vieressä. Tarkoitus olisi tehdä sille koeporaus ja suunnitella sitten lisää. Se ei ole mahdoton. Tosin uskallusta se vaatii ja pitää muutenkin tehdä patenttiratkaisuita. Ruiskut ovat vain 8€ kappale Veholla, joten niitä saa ongelmitta.
En ole turbokonetta vielä tullut tehtyä kun ei ole siihen tarkoitukseen ollut aihiota ja kun ässä on majaillut pihassa koko kesän. Nyt tilanne muuttuu. Möin Ässän eilen ja nyt etsin sopivan 300D:n, johon pitää ruveta virittelemään.
Jos jollakin on myynnissä joku musta 80-luvun 124, alusta sarja ym. on plussaa, niin olisi kiinnostunut.
vai silleen.
no perhana, pitäiskö sit vaan lyödä nippuun ja tehdä seuraavat muutokset:
-turbon laakerit alakertaan
-ahdin vesijäähdytetty, enabloi sen
-öljynlauhdutus
-ahdin ahtaa motarilla 0.3-0.4 kokoajan, ahdin vaihtoon, vai saako tuohon garretin t25 osia vaihdeltua että ei ahda niin alhaalta.
-rikastuspiiri on/off kytkin.
-isommat elementit
no perhana, pitäiskö sit vaan lyödä nippuun ja tehdä seuraavat muutokset:
-turbon laakerit alakertaan
-ahdin vesijäähdytetty, enabloi sen
-öljynlauhdutus
-ahdin ahtaa motarilla 0.3-0.4 kokoajan, ahdin vaihtoon, vai saako tuohon garretin t25 osia vaihdeltua että ei ahda niin alhaalta.
-rikastuspiiri on/off kytkin.
-isommat elementit
Turha kait T25 carrettia on alkaa isontaan ei siitä niin isoa saa että ei ahdista isoilla elementeillä ja jos saakin niin maksaa sikana minä kerrattain kyselin Laatudieseliltä kun tuossa omassa on toi vakiona ja sille tarvis tehä jotain kunnostusta... mut ompa vielä jäänyt tekemättä... ja isolla turbolla ja elementeillä kait se kestää noilla vakio kangillakin 200hp kun ei nosta ahtoja kovin liki 2 bar eli
jaha, tarina jatkuu...
otin männät irti yms. , ja paljastuikin että lisää koneistettavaa tulee
-> murheita
pari hassua kysymystä: kuten näkyy niin kampiakselin "päät" vaihtaneet väriä, kuin myös 3 männän kanki. Kovat on ollut lämmöt , onko noista vielä käyttöosiksi vai mennyttä kalua?
yhestä sylinteristä on naarmut ja männässä myös, riittääkö noille naarmuille hoonaus ?
otin männät irti yms. , ja paljastuikin että lisää koneistettavaa tulee

pari hassua kysymystä: kuten näkyy niin kampiakselin "päät" vaihtaneet väriä, kuin myös 3 männän kanki. Kovat on ollut lämmöt , onko noista vielä käyttöosiksi vai mennyttä kalua?
yhestä sylinteristä on naarmut ja männässä myös, riittääkö noille naarmuille hoonaus ?
sormella koitettaessa kyllä tuntuu naarmut aikas tavalla, eli taitaa olla poraus ja hoonaus kyseessä .dealer kirjoitti:Kuvan perusteella porattavaksi menee, sen verran on napannut kiinni...
mutta jos kerran porautetaan , tarviiko uudet ylikokomännät ostaa vai tuleeko sopivan väljä turbokonetta varten ?
entäs nuo kangen ja akselin lämpöjäljet ?