ENZO? 660 bhpVille S. kirjoitti:Mikä verrari tai vette menee 11 sekunnin pintaan? Onhan Pohjanmaalla verrarin päänahkoja jo otettu...
Jorman tallilla taas tapahtuu
No vartilla on moooonta muutakin tekijää kuin pelkkä teho, hyvin huomasi eilen Malmilla miten "melko" tehokas Malibu otti nokkiinsa melkein vakiolta Typerältä. En todellakaan menisi väittämäänkään että Malibu on oikeasti hitaampi, homman nimi vaan oli se että tämä tuppasi sutimaan koko 200 m ja perä oli "hiukan" holtiton siinä kun Typerä vetelin Toyon katuslikseillä pirun hyviä lähtöjä.PT kirjoitti:Tästä tämä taas alkaa...
Jos hieman sekoitetaan soppaa, niin saadaanpa taas kaikenlaista keskustelua aikaiseksi.
Tuossa eräs "lähes" vakio STi kellotti varttimailia 12,3sek,
Tuon "vakio" STi:n ja vaikkapa Jorman 60 jalan ajoissa on varmasti eroa sekuntti, tietääkseni n. 335 hv STi:llä on ajettu 1.8 sekunnin 60 jalan aikoja. Ja kyllä takavedolla on pito-ongelmia 20 metrin jälkeenkin.
Että sellaisia, mutta eihän noi dieselin minnekään meekään. Ja noilla paikaltaan kiihtymään tehdyillä jo alunperin tehokkailla autoilla on etuja välityksissä, nelivedossa ja alustan toimivuudessa. Ei siinä, kunnioitettavia lukuja silti kun konetehot ei ole mitään kovin kummallisia, tosin paino on vain 1300 kg, joka auttaa asiaa.
No, eiköhän heinäkuussa muutama kohtalaisen kevyt mersu vetele slikseillä ihan kelpo 60 jalan aikoja jo, tolla omalla tankilla nyt on turha edes toivoa mistään hyvistä ajoista vaikka olisi 6-veto.
Jormallahan oli hiukan vajaat ahdot ja vähän teknisiä murheita hukkiksen kanssa, joten varaa parempaan olisi ollut.
11.7/187.5 meni ja tuollahan se vielä tallissa lepää. Isompi kärry pitäis ottaa huvikseen liikenteeseen vielä tänä kesänä. Yritys olis Dieselillä rikkoa tuo vanha enkka tänä kesänä, jos tuo palapeli alkaa vain toimia niinkuin toivon.Heavy kirjoitti:Petri K: Eikös se sinunkin tallissa lepäävä amerikan laite ole mennyt 11 sekunnin aikoja?
Asiaa! Haastetta riittävästi muttei lienee mahdotonta. Lippis nousee kyllä päästä jos ennätys rikkoontuu.Petri K kirjoitti: Yritys olis Dieselillä rikkoa tuo vanha enkka tänä kesänä, jos tuo palapeli alkaa vain toimia niinkuin toivon.
Omalla hopalla tarkoitus päästä testaamaan Hyvinkäällä lentokentällä, kiirettä pitää, kone vielä vaiheessa pahasti
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-67 Dart 4d 440+727(manual) ja 1150cfm dominator vastasi/vastaa bensansyötöstä. tuo aika ajettu sekä 296/.557 että 324/.620 nokalla jyrkemmällä nokalla olis vaan pitänyt ajaa matalien mäntien johdosta putket kiinni, olis ollut tuo aika parempi. Tuli vaan kokeiltua liian myöhään. Metka fiilis kun 440 laulaa 7500 rpm kevyen tuntuisestiMJF kirjoitti:Uteliaisuus vaivaa... Mikä laite siellä Petri K:n tallissa lepää?
Ostettaessa tuo oli tosi upea sleeper peltivanteineen ja pölykapseleineen ja sohvapenkkeineen. Nyt turvakaarilla ei mene oikein sleeperistä ainakaan läheltä katsottuna.MJF kirjoitti:Aika makeen kuulonen pirssiJa vielä neliovinenkin, pahasti sleeperi ainesta...
Mersusta tuleekin sitten kaikkien sleeppereiden äiti
Joo meni tämä aihe aika pahasti ohi alkuperäisen. En taida täällä paljoa tuosta mersusta kirjoitella mutta toki se tulee jossain kesän kisoissa näkymään. Niistä kyllä laitan viestiä minne ollaan menossa.Hemingway kirjoitti:Kerroppa hieman myös mersusta, tosin tämä on kyllä jorman topicci..Petri K kirjoitti: Mersusta tuleekin sitten kaikkien sleeppereiden äiti. Paras projekti tähän mennessä. Tosin myös "aika kallista"
Katurenkailla on hyvä kiertää se lammikko jos sellainen on ja jos siitä joutuu ajamaan läpi silloin on syytä kyllä pyöräyttää renkaat kuiviksi. Ei kannata kuitenkaan innostua niin paljon että alkaa rengas savuamaan. Monesti nähnyt kun ajetaan suoraan lammikosta valoihin ja märillä renkailla matkaanRässi66 kirjoitti:IMHO:nokileka kirjoitti:pelkkää ajatusleikkiä:
jututin C4 corvette miestä, sen ajatus oli että RENKAAT pitää pyöräyttää lämpimäksi lammikossa. kun on lukoton perä - kavereita painaan että saa pyörimään tasaisesti. pieni kiihdytys rattaat savuten ja renkaat on valmiit. valoille ahdot kaakossa - kyllä lähtee!.
Ööh, taitaapa olla tuo lämmitys katurenkailla turhaa hommaa![]()
(paitti kivan näköstä)
Kun ei se siviilikumi lämmityksestä kai tykkää, päinvastoin.
Noilla kisaslicseillä tilanne on toinen.
Eli kuten itsekkin kirjoitin, kuski on se viimeinen lenkki, aina.Mauri H. kirjoitti:No vartilla on moooonta muutakin tekijää kuin pelkkä teho, hyvin huomasi eilen Malmilla miten "melko" tehokas Malibu otti nokkiinsa melkein vakiolta Typerältä. En todellakaan menisi väittämäänkään että Malibu on oikeasti hitaampi, homman nimi vaan oli se että tämä tuppasi sutimaan koko 200 m ja perä oli "hiukan" holtiton siinä kun Typerä vetelin Toyon katuslikseillä pirun hyviä lähtöjä.PT kirjoitti:Tästä tämä taas alkaa...
Jos hieman sekoitetaan soppaa, niin saadaanpa taas kaikenlaista keskustelua aikaiseksi.
Tuossa eräs "lähes" vakio STi kellotti varttimailia 12,3sek,
Että sellaisia, mutta eihän noi dieselin minnekään meekään.
Ja juurikin noita kunnon pidolla olevia aikoja on tässä dieselmersuilta odoteltu, ei niitten viimistä sanaa ole viellä sanottu. Eikä voikkaan olla, jos "kehitys" on jatkunut vasta parikautta
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
eeeen mä oo väittänykkä mistään vakio corveteista että ne on nopeita...kaverilla on 68 mallin avo vette sillä on ajettu tolla alustalla, melkein samanlaisella koneella jokunen aika sit 10.227 sek...tohon varttimaili aikaan vaikuttaa juu niin moni tekijä että pelkästään woima ei riitä...yhen kaverin vapari asconalla ajettu 12.61 sek...mun mielestä ainakin ihan kohtalainen vapari pikkumoottorille...www.teammadmax.com 
Niin, silloin kun nuista haastajista kirjoittelin, niin ajattelin että sohaisen muurahaispesään liian "provosoivalla" kirjoittelullalaineracing kirjoitti:pitää sitten ajaa kyllä aikas kovia aikoja vartilla noilla superturboilla että pärjää ferrareille ja corveteille...ei millään pahalla mutta sellaseen noin 11 sekan pintaan pitää ajaa ni rupee ajat oleen kohillaan...kuplillakin ajetaan sellasta vähän yli 11 sekkaa...
ei taida ameriikanherkut mennä sen kummemmin 11-aikoja katurenkailla, ehkä korkeintaan Syclone tai Typhoon. eikä nekään ihan vakionaXUX63 kirjoitti:Niin, silloin kun nuista haastajista kirjoittelin, niin ajattelin että sohaisen muurahaispesään liian "provosoivalla" kirjoittelullalaineracing kirjoitti:pitää sitten ajaa kyllä aikas kovia aikoja vartilla noilla superturboilla että pärjää ferrareille ja corveteille...ei millään pahalla mutta sellaseen noin 11 sekan pintaan pitää ajaa ni rupee ajat oleen kohillaan...kuplillakin ajetaan sellasta vähän yli 11 sekkaa...mutta ei nuita tuollaisia corvetteja yms. tuolla liikentessä jokapäiväisessä ajossa haitaksi asti ole niin pääsee joskus diisselimersun kuskikin mittelöimään oikein voimiensa tunnossa
- ja vaikka niitä haitoiksi asti olisikin, tuskin tien tukkona
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Tuolta löytyy vakio autojen 1/4 maili aikoja
http://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm
http://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm
Kiitos linkistä!
Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Edit. Porschella yksi kpl 11s. alkava aika, Ferrarilla 3, kautta aikojen!
Edit2. Mersullakin 3kpl 11s. alkavaa aikaa, eli kansallista kärkiluokkaa sielläkin nämät pappojen herraskaiset autot
Vag ja BMW, ei ainuttakaan, että sikäli!
Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Edit. Porschella yksi kpl 11s. alkava aika, Ferrarilla 3, kautta aikojen!
Edit2. Mersullakin 3kpl 11s. alkavaa aikaa, eli kansallista kärkiluokkaa sielläkin nämät pappojen herraskaiset autot
Vag ja BMW, ei ainuttakaan, että sikäli!
Voimaa olla pitää. Mutta on sillä liikuteltavalla massallakin suora vaikutus. Mitä mahtaa painaa SL65...Hemingway kirjoitti:Kiitos linkistä!
Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Tietenkin jos tuota aattelee käänteisesti eli jos SL65:sta otetaan prosentuaalisesti yhtä paljon kiloja pois kun kuplaan on lisätty hevosvoimia niin tilanne on taas uusipaloviita kirjoitti:Voimaa olla pitää. Mutta on sillä liikuteltavalla massallakin suora vaikutus. Mitä mahtaa painaa SL65...Hemingway kirjoitti:Kiitos linkistä!
Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
Niin niin, ei ihan olemattomilla tehoilla kuitenkaan. Jos automaailmassa vain muutama auto menee vakiona 11s. alkavaan aikaan, niin täytyy kuplaan tehä monenmoisia muutoksia että Enzot ja SLR:t selättää tai rinnalla edes pysyy.. Eihän tuossa listassa toki kaikkia autoja ollut, mm CL65 puuttui, joka menee varmasti sen kanssa 11s. alkavaan aikaan..paloviita kirjoitti: Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
vai että kuplan saa kulkemaan helposti 11sec aikoja 
paljos se punanen kupla kulki/kulkee parhaillaan? se joka noita jokamiehen kiihdytyskisoja kiertelee ahkerasti?
sellasen käsityksen olen saanut että kuplan koneesta ei paljoa enempää voi tehoa ottaa (vapari) menikös se parhaillaan 11.8 vai 12sec puolelle? noihinkin aikoihin kaiken on onnistuttava, reaktio,pito,vaihdot....
paljos se punanen kupla kulki/kulkee parhaillaan? se joka noita jokamiehen kiihdytyskisoja kiertelee ahkerasti?
sellasen käsityksen olen saanut että kuplan koneesta ei paljoa enempää voi tehoa ottaa (vapari) menikös se parhaillaan 11.8 vai 12sec puolelle? noihinkin aikoihin kaiken on onnistuttava, reaktio,pito,vaihdot....
190 2.5TD
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
paljoo en oo seurannu mutta sen verta tiiän et sillä punasella kuplalla ajettua ainakin 11.4.. on voitu ajaa parempiakin aikoja,minä tiedän vaan ton...sitähän mä oon koittanu hakee että pitää sitä muutakin tehdä autolle kun witusti woimaa vaan että saa kulkeen...kyllä mä sen sanon että kun joku keventää pikkumersun tuhanteen kiloon taikka vähän alle,kunnon kiihdytys välit löytäää,saa pitoja niin paljo että voi huoletta pitää kunnolla kierroksia eikä sudi ollenkaan,saa vetarit kestämään...ym (vapari asconakin niitä katkoo kun on +6000rpm ja kytkin ylös ja rengas ei luistakkaan..=) ni johan rupee diiiselikkin ottaan kunnon kiihtyvyys aikoja!!!moottorissa on potentiaalia enään kun se saadaan tiehen...ni avot 
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna





