ENZO? 660 bhpVille S. kirjoitti:Mikä verrari tai vette menee 11 sekunnin pintaan? Onhan Pohjanmaalla verrarin päänahkoja jo otettu...

No vartilla on moooonta muutakin tekijää kuin pelkkä teho, hyvin huomasi eilen Malmilla miten "melko" tehokas Malibu otti nokkiinsa melkein vakiolta Typerältä. En todellakaan menisi väittämäänkään että Malibu on oikeasti hitaampi, homman nimi vaan oli se että tämä tuppasi sutimaan koko 200 m ja perä oli "hiukan" holtiton siinä kun Typerä vetelin Toyon katuslikseillä pirun hyviä lähtöjä.PT kirjoitti:Tästä tämä taas alkaa...
Jos hieman sekoitetaan soppaa, niin saadaanpa taas kaikenlaista keskustelua aikaiseksi.
Tuossa eräs "lähes" vakio STi kellotti varttimailia 12,3sek,
11.7/187.5 meni ja tuollahan se vielä tallissa lepää. Isompi kärry pitäis ottaa huvikseen liikenteeseen vielä tänä kesänä. Yritys olis Dieselillä rikkoa tuo vanha enkka tänä kesänä, jos tuo palapeli alkaa vain toimia niinkuin toivon.Heavy kirjoitti:Petri K: Eikös se sinunkin tallissa lepäävä amerikan laite ole mennyt 11 sekunnin aikoja?
Asiaa! Haastetta riittävästi muttei lienee mahdotonta. Lippis nousee kyllä päästä jos ennätys rikkoontuu.Petri K kirjoitti: Yritys olis Dieselillä rikkoa tuo vanha enkka tänä kesänä, jos tuo palapeli alkaa vain toimia niinkuin toivon.
-67 Dart 4d 440+727(manual) ja 1150cfm dominator vastasi/vastaa bensansyötöstä. tuo aika ajettu sekä 296/.557 että 324/.620 nokalla jyrkemmällä nokalla olis vaan pitänyt ajaa matalien mäntien johdosta putket kiinni, olis ollut tuo aika parempi. Tuli vaan kokeiltua liian myöhään. Metka fiilis kun 440 laulaa 7500 rpm kevyen tuntuisestiMJF kirjoitti:Uteliaisuus vaivaa... Mikä laite siellä Petri K:n tallissa lepää?
Ostettaessa tuo oli tosi upea sleeper peltivanteineen ja pölykapseleineen ja sohvapenkkeineen. Nyt turvakaarilla ei mene oikein sleeperistä ainakaan läheltä katsottuna.MJF kirjoitti:Aika makeen kuulonen pirssiJa vielä neliovinenkin, pahasti sleeperi ainesta...
Joo meni tämä aihe aika pahasti ohi alkuperäisen. En taida täällä paljoa tuosta mersusta kirjoitella mutta toki se tulee jossain kesän kisoissa näkymään. Niistä kyllä laitan viestiä minne ollaan menossa.Hemingway kirjoitti:Kerroppa hieman myös mersusta, tosin tämä on kyllä jorman topicci..Petri K kirjoitti: Mersusta tuleekin sitten kaikkien sleeppereiden äiti. Paras projekti tähän mennessä. Tosin myös "aika kallista"
Katurenkailla on hyvä kiertää se lammikko jos sellainen on ja jos siitä joutuu ajamaan läpi silloin on syytä kyllä pyöräyttää renkaat kuiviksi. Ei kannata kuitenkaan innostua niin paljon että alkaa rengas savuamaan. Monesti nähnyt kun ajetaan suoraan lammikosta valoihin ja märillä renkailla matkaanRässi66 kirjoitti:IMHO:nokileka kirjoitti:pelkkää ajatusleikkiä:
jututin C4 corvette miestä, sen ajatus oli että RENKAAT pitää pyöräyttää lämpimäksi lammikossa. kun on lukoton perä - kavereita painaan että saa pyörimään tasaisesti. pieni kiihdytys rattaat savuten ja renkaat on valmiit. valoille ahdot kaakossa - kyllä lähtee!.
Ööh, taitaapa olla tuo lämmitys katurenkailla turhaa hommaa![]()
(paitti kivan näköstä)
Kun ei se siviilikumi lämmityksestä kai tykkää, päinvastoin.
Noilla kisaslicseillä tilanne on toinen.
Eli kuten itsekkin kirjoitin, kuski on se viimeinen lenkki, aina.Mauri H. kirjoitti:No vartilla on moooonta muutakin tekijää kuin pelkkä teho, hyvin huomasi eilen Malmilla miten "melko" tehokas Malibu otti nokkiinsa melkein vakiolta Typerältä. En todellakaan menisi väittämäänkään että Malibu on oikeasti hitaampi, homman nimi vaan oli se että tämä tuppasi sutimaan koko 200 m ja perä oli "hiukan" holtiton siinä kun Typerä vetelin Toyon katuslikseillä pirun hyviä lähtöjä.PT kirjoitti:Tästä tämä taas alkaa...
Jos hieman sekoitetaan soppaa, niin saadaanpa taas kaikenlaista keskustelua aikaiseksi.
Tuossa eräs "lähes" vakio STi kellotti varttimailia 12,3sek,
Että sellaisia, mutta eihän noi dieselin minnekään meekään.
Niin, silloin kun nuista haastajista kirjoittelin, niin ajattelin että sohaisen muurahaispesään liian "provosoivalla" kirjoittelullalaineracing kirjoitti:pitää sitten ajaa kyllä aikas kovia aikoja vartilla noilla superturboilla että pärjää ferrareille ja corveteille...ei millään pahalla mutta sellaseen noin 11 sekan pintaan pitää ajaa ni rupee ajat oleen kohillaan...kuplillakin ajetaan sellasta vähän yli 11 sekkaa...
ei taida ameriikanherkut mennä sen kummemmin 11-aikoja katurenkailla, ehkä korkeintaan Syclone tai Typhoon. eikä nekään ihan vakionaXUX63 kirjoitti:Niin, silloin kun nuista haastajista kirjoittelin, niin ajattelin että sohaisen muurahaispesään liian "provosoivalla" kirjoittelullalaineracing kirjoitti:pitää sitten ajaa kyllä aikas kovia aikoja vartilla noilla superturboilla että pärjää ferrareille ja corveteille...ei millään pahalla mutta sellaseen noin 11 sekan pintaan pitää ajaa ni rupee ajat oleen kohillaan...kuplillakin ajetaan sellasta vähän yli 11 sekkaa...mutta ei nuita tuollaisia corvetteja yms. tuolla liikentessä jokapäiväisessä ajossa haitaksi asti ole niin pääsee joskus diisselimersun kuskikin mittelöimään oikein voimiensa tunnossa
- ja vaikka niitä haitoiksi asti olisikin, tuskin tien tukkona
Voimaa olla pitää. Mutta on sillä liikuteltavalla massallakin suora vaikutus. Mitä mahtaa painaa SL65...Hemingway kirjoitti:Kiitos linkistä!
Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Tietenkin jos tuota aattelee käänteisesti eli jos SL65:sta otetaan prosentuaalisesti yhtä paljon kiloja pois kun kuplaan on lisätty hevosvoimia niin tilanne on taas uusipaloviita kirjoitti:Voimaa olla pitää. Mutta on sillä liikuteltavalla massallakin suora vaikutus. Mitä mahtaa painaa SL65...Hemingway kirjoitti:Kiitos linkistä!
Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
Niin niin, ei ihan olemattomilla tehoilla kuitenkaan. Jos automaailmassa vain muutama auto menee vakiona 11s. alkavaan aikaan, niin täytyy kuplaan tehä monenmoisia muutoksia että Enzot ja SLR:t selättää tai rinnalla edes pysyy.. Eihän tuossa listassa toki kaikkia autoja ollut, mm CL65 puuttui, joka menee varmasti sen kanssa 11s. alkavaan aikaan..paloviita kirjoitti: Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.