Jorman tallilla taas tapahtuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ville S. kirjoitti:Mikä verrari tai vette menee 11 sekunnin pintaan? Onhan Pohjanmaalla verrarin päänahkoja jo otettu...
ENZO? 660 bhp :roll:
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Petri K: Eikös se sinunkin tallissa lepäävä amerikan laite ole mennyt 11 sekunnin aikoja?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

PT kirjoitti:Tästä tämä taas alkaa...

Jos hieman sekoitetaan soppaa, niin saadaanpa taas kaikenlaista keskustelua aikaiseksi.

Tuossa eräs "lähes" vakio STi kellotti varttimailia 12,3sek,
No vartilla on moooonta muutakin tekijää kuin pelkkä teho, hyvin huomasi eilen Malmilla miten "melko" tehokas Malibu otti nokkiinsa melkein vakiolta Typerältä. En todellakaan menisi väittämäänkään että Malibu on oikeasti hitaampi, homman nimi vaan oli se että tämä tuppasi sutimaan koko 200 m ja perä oli "hiukan" holtiton siinä kun Typerä vetelin Toyon katuslikseillä pirun hyviä lähtöjä.

Tuon "vakio" STi:n ja vaikkapa Jorman 60 jalan ajoissa on varmasti eroa sekuntti, tietääkseni n. 335 hv STi:llä on ajettu 1.8 sekunnin 60 jalan aikoja. Ja kyllä takavedolla on pito-ongelmia 20 metrin jälkeenkin.

Että sellaisia, mutta eihän noi dieselin minnekään meekään. Ja noilla paikaltaan kiihtymään tehdyillä jo alunperin tehokkailla autoilla on etuja välityksissä, nelivedossa ja alustan toimivuudessa. Ei siinä, kunnioitettavia lukuja silti kun konetehot ei ole mitään kovin kummallisia, tosin paino on vain 1300 kg, joka auttaa asiaa.

No, eiköhän heinäkuussa muutama kohtalaisen kevyt mersu vetele slikseillä ihan kelpo 60 jalan aikoja jo, tolla omalla tankilla nyt on turha edes toivoa mistään hyvistä ajoista vaikka olisi 6-veto.

Jormallahan oli hiukan vajaat ahdot ja vähän teknisiä murheita hukkiksen kanssa, joten varaa parempaan olisi ollut.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Heavy kirjoitti:Petri K: Eikös se sinunkin tallissa lepäävä amerikan laite ole mennyt 11 sekunnin aikoja?
11.7/187.5 meni ja tuollahan se vielä tallissa lepää. Isompi kärry pitäis ottaa huvikseen liikenteeseen vielä tänä kesänä. Yritys olis Dieselillä rikkoa tuo vanha enkka tänä kesänä, jos tuo palapeli alkaa vain toimia niinkuin toivon.
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Uteliaisuus vaivaa... Mikä laite siellä Petri K:n tallissa lepää?
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Petri K kirjoitti: Yritys olis Dieselillä rikkoa tuo vanha enkka tänä kesänä, jos tuo palapeli alkaa vain toimia niinkuin toivon.
Asiaa! Haastetta riittävästi muttei lienee mahdotonta. Lippis nousee kyllä päästä jos ennätys rikkoontuu.
Omalla hopalla tarkoitus päästä testaamaan Hyvinkäällä lentokentällä, kiirettä pitää, kone vielä vaiheessa pahasti :evil:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

MJF kirjoitti:Uteliaisuus vaivaa... Mikä laite siellä Petri K:n tallissa lepää?
-67 Dart 4d 440+727(manual) ja 1150cfm dominator vastasi/vastaa bensansyötöstä. tuo aika ajettu sekä 296/.557 että 324/.620 nokalla jyrkemmällä nokalla olis vaan pitänyt ajaa matalien mäntien johdosta putket kiinni, olis ollut tuo aika parempi. Tuli vaan kokeiltua liian myöhään. Metka fiilis kun 440 laulaa 7500 rpm kevyen tuntuisesti :) Ylemmäs ei uskaltanut päästää sixpack.in kiertokangilla.
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Aika makeen kuulonen pirssi 8) Ja vielä neliovinenkin, pahasti sleeperi ainesta... :D
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

MJF kirjoitti:Aika makeen kuulonen pirssi 8) Ja vielä neliovinenkin, pahasti sleeperi ainesta... :D
Ostettaessa tuo oli tosi upea sleeper peltivanteineen ja pölykapseleineen ja sohvapenkkeineen. Nyt turvakaarilla ei mene oikein sleeperistä ainakaan läheltä katsottuna.

Mersusta tuleekin sitten kaikkien sleeppereiden äiti 8). Paras projekti tähän mennessä. Tosin myös "aika kallista"
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Petri K kirjoitti: Mersusta tuleekin sitten kaikkien sleeppereiden äiti 8). Paras projekti tähän mennessä. Tosin myös "aika kallista"
Kerroppa hieman myös mersusta, tosin tämä on kyllä jorman topicci..
124.023
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Hemingway kirjoitti:
Petri K kirjoitti: Mersusta tuleekin sitten kaikkien sleeppereiden äiti 8). Paras projekti tähän mennessä. Tosin myös "aika kallista"
Kerroppa hieman myös mersusta, tosin tämä on kyllä jorman topicci..
Joo meni tämä aihe aika pahasti ohi alkuperäisen. En taida täällä paljoa tuosta mersusta kirjoitella mutta toki se tulee jossain kesän kisoissa näkymään. Niistä kyllä laitan viestiä minne ollaan menossa.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Rässi66 kirjoitti:
nokileka kirjoitti:pelkkää ajatusleikkiä:
jututin C4 corvette miestä, sen ajatus oli että RENKAAT pitää pyöräyttää lämpimäksi lammikossa. kun on lukoton perä - kavereita painaan että saa pyörimään tasaisesti. pieni kiihdytys rattaat savuten ja renkaat on valmiit. valoille ahdot kaakossa - kyllä lähtee!.
IMHO:
Ööh, taitaapa olla tuo lämmitys katurenkailla turhaa hommaa :roll:
(paitti kivan näköstä)
Kun ei se siviilikumi lämmityksestä kai tykkää, päinvastoin.
Noilla kisaslicseillä tilanne on toinen. 8)
Katurenkailla on hyvä kiertää se lammikko jos sellainen on ja jos siitä joutuu ajamaan läpi silloin on syytä kyllä pyöräyttää renkaat kuiviksi. Ei kannata kuitenkaan innostua niin paljon että alkaa rengas savuamaan. Monesti nähnyt kun ajetaan suoraan lammikosta valoihin ja märillä renkailla matkaan :roll:
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mauri H. kirjoitti:
PT kirjoitti:Tästä tämä taas alkaa...

Jos hieman sekoitetaan soppaa, niin saadaanpa taas kaikenlaista keskustelua aikaiseksi.

Tuossa eräs "lähes" vakio STi kellotti varttimailia 12,3sek,
No vartilla on moooonta muutakin tekijää kuin pelkkä teho, hyvin huomasi eilen Malmilla miten "melko" tehokas Malibu otti nokkiinsa melkein vakiolta Typerältä. En todellakaan menisi väittämäänkään että Malibu on oikeasti hitaampi, homman nimi vaan oli se että tämä tuppasi sutimaan koko 200 m ja perä oli "hiukan" holtiton siinä kun Typerä vetelin Toyon katuslikseillä pirun hyviä lähtöjä.

Että sellaisia, mutta eihän noi dieselin minnekään meekään.
Eli kuten itsekkin kirjoitin, kuski on se viimeinen lenkki, aina.

Ja juurikin noita kunnon pidolla olevia aikoja on tässä dieselmersuilta odoteltu, ei niitten viimistä sanaa ole viellä sanottu. Eikä voikkaan olla, jos "kehitys" on jatkunut vasta parikautta :roll: Ja aika kovalla vauhdilla onkin tapahtunut ja ei ne ole ainakaan kaupasta ostettuja parannuksia ole olleet.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eeeen mä oo väittänykkä mistään vakio corveteista että ne on nopeita...kaverilla on 68 mallin avo vette sillä on ajettu tolla alustalla, melkein samanlaisella koneella jokunen aika sit 10.227 sek...tohon varttimaili aikaan vaikuttaa juu niin moni tekijä että pelkästään woima ei riitä...yhen kaverin vapari asconalla ajettu 12.61 sek...mun mielestä ainakin ihan kohtalainen vapari pikkumoottorille...www.teammadmax.com :roll:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

onko joku menossa katurenkailla kiihdyttään? :shock:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

laineracing kirjoitti:pitää sitten ajaa kyllä aikas kovia aikoja vartilla noilla superturboilla että pärjää ferrareille ja corveteille...ei millään pahalla mutta sellaseen noin 11 sekan pintaan pitää ajaa ni rupee ajat oleen kohillaan...kuplillakin ajetaan sellasta vähän yli 11 sekkaa...
Niin, silloin kun nuista haastajista kirjoittelin, niin ajattelin että sohaisen muurahaispesään liian "provosoivalla" kirjoittelulla :lol: mutta ei nuita tuollaisia corvetteja yms. tuolla liikentessä jokapäiväisessä ajossa haitaksi asti ole niin pääsee joskus diisselimersun kuskikin mittelöimään oikein voimiensa tunnossa :lol: - ja vaikka niitä haitoiksi asti olisikin, tuskin tien tukkona :wink:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

XUX63 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:pitää sitten ajaa kyllä aikas kovia aikoja vartilla noilla superturboilla että pärjää ferrareille ja corveteille...ei millään pahalla mutta sellaseen noin 11 sekan pintaan pitää ajaa ni rupee ajat oleen kohillaan...kuplillakin ajetaan sellasta vähän yli 11 sekkaa...
Niin, silloin kun nuista haastajista kirjoittelin, niin ajattelin että sohaisen muurahaispesään liian "provosoivalla" kirjoittelulla :lol: mutta ei nuita tuollaisia corvetteja yms. tuolla liikentessä jokapäiväisessä ajossa haitaksi asti ole niin pääsee joskus diisselimersun kuskikin mittelöimään oikein voimiensa tunnossa :lol: - ja vaikka niitä haitoiksi asti olisikin, tuskin tien tukkona :wink:
ei taida ameriikanherkut mennä sen kummemmin 11-aikoja katurenkailla, ehkä korkeintaan Syclone tai Typhoon. eikä nekään ihan vakiona :D
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Tuolta löytyy vakio autojen 1/4 maili aikoja
http://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Kiitos linkistä!

Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..

Edit. Porschella yksi kpl 11s. alkava aika, Ferrarilla 3, kautta aikojen!

Edit2. Mersullakin 3kpl 11s. alkavaa aikaa, eli kansallista kärkiluokkaa sielläkin nämät pappojen herraskaiset autot 8)

Vag ja BMW, ei ainuttakaan, että sikäli! :twisted:
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Hemingway kirjoitti:Kiitos linkistä!

Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Voimaa olla pitää. Mutta on sillä liikuteltavalla massallakin suora vaikutus. Mitä mahtaa painaa SL65...

Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

paloviita kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Kiitos linkistä!

Sivustosta voi vetää sellaisen johtopäätösen, jotta VOIMAA pitää olla siihen 11s. alkavaan aikaan. Vrt SL65AMG, SLR McLaren..11,6/11,9, Kuiteski SL 612hv/1000nm sekä Slr 626hv/780nm..
Voimaa olla pitää. Mutta on sillä liikuteltavalla massallakin suora vaikutus. Mitä mahtaa painaa SL65...

Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
Tietenkin jos tuota aattelee käänteisesti eli jos SL65:sta otetaan prosentuaalisesti yhtä paljon kiloja pois kun kuplaan on lisätty hevosvoimia niin tilanne on taas uusi :roll:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

1977 Merceces-Benz 280E 18.30s

Tuosta on hyvä parantaa. :lol:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Sivonen kirjoitti:1977 Merceces-Benz 280E 18.30s

Tuosta on hyvä parantaa. :lol:
On kyllä. Mm. AMS mittasi 19/1977-numerossa 280 CE:lle ko. ajaksi 16,5 s :roll:
(Jopa 230 E:lle on mitattu 17,1 s)
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

paloviita kirjoitti: Esim. Kuplalla (=kevyt) ajetaan 11 alkavia aikoja jo kohtuu tehoilla.
Niin niin, ei ihan olemattomilla tehoilla kuitenkaan. Jos automaailmassa vain muutama auto menee vakiona 11s. alkavaan aikaan, niin täytyy kuplaan tehä monenmoisia muutoksia että Enzot ja SLR:t selättää tai rinnalla edes pysyy.. Eihän tuossa listassa toki kaikkia autoja ollut, mm CL65 puuttui, joka menee varmasti sen kanssa 11s. alkavaan aikaan..
Avatar
retku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.04.2004 18:04
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

vai että kuplan saa kulkemaan helposti 11sec aikoja :-)

paljos se punanen kupla kulki/kulkee parhaillaan? se joka noita jokamiehen kiihdytyskisoja kiertelee ahkerasti?
sellasen käsityksen olen saanut että kuplan koneesta ei paljoa enempää voi tehoa ottaa (vapari) menikös se parhaillaan 11.8 vai 12sec puolelle? noihinkin aikoihin kaiken on onnistuttava, reaktio,pito,vaihdot....
190 2.5TD
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

paljoo en oo seurannu mutta sen verta tiiän et sillä punasella kuplalla ajettua ainakin 11.4.. on voitu ajaa parempiakin aikoja,minä tiedän vaan ton...sitähän mä oon koittanu hakee että pitää sitä muutakin tehdä autolle kun witusti woimaa vaan että saa kulkeen...kyllä mä sen sanon että kun joku keventää pikkumersun tuhanteen kiloon taikka vähän alle,kunnon kiihdytys välit löytäää,saa pitoja niin paljo että voi huoletta pitää kunnolla kierroksia eikä sudi ollenkaan,saa vetarit kestämään...ym (vapari asconakin niitä katkoo kun on +6000rpm ja kytkin ylös ja rengas ei luistakkaan..=) ni johan rupee diiiselikkin ottaan kunnon kiihtyvyys aikoja!!!moottorissa on potentiaalia enään kun se saadaan tiehen...ni avot 8)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Dana 60 tai Ford 9" perä auttaisi. Se linkeillä kiinni niin muuttuisi kuskin ilme melkolailla:

:evil: -> :shock: -> :idea: -> :twisted: -> 8)
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juurikin noin...sit vois vaan hymyillä leveesti 8)
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Dana 60? Ei saatana, sehän painaa yksinään jo 130kg...
Voip olla paha löytääki. Letukan 8,5" tai Moppen 8 3/4" mielummin.
Heetkinen, jossain oli tieto et HiAcen perä kestää n.600hp?
Välityskin on tihee ja paino kai kurissa.
Siihen vaan 4-link kiinni ja menoksi.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Eiköhän ne Hiakeen perätkin ala olee jo katoavaa kansan perinnettä, meinaan ne jotka ei vielä ole kisatouhussa, on joko mennyt tai menossa Afrikkaan :lol:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin