Nyt ei ole tehty muuta kuin ajeltu ja yksi pohjoisen reissukin tuli tehtyä jossa kilometrejä pamahti mittariin noin 1500. Mitään ongelmia ei ole ollut ja tehojakin on sopevasti. Nyt olisi vain pieni ongelma kun velipoika tilasi Herleviltä 7mm pumpun käyttöautoon jossa tehotavoite 300hp pinnassa. Olivat vaan siellä sitten vahingossa laittaneet 8mm elementit paikoilleen ja velipoika sai sen sitten samaan rahaan. No käyttöautossa tuo saattaisi olla turhan mehevä pumppu niin tehtiin vaihtokaupat nimellisellä 100e välirahalla. Itse ongelmahan tässä on se että miten tuollaisella pumpulla saa pidettyä koneen kasassa
Ensin pumpun speksit:
maksimi syöttö 260mm
maksimi kierrokset jotain 7000rpm (yli alle?) syöttää kuitenkin ainetta vielä 6000rpm
kierrosruuville tulppa takakannessa jota kautta pystyy säätään maksimi kierroksia.
nyt säädetty ala80mm ylä140mm.
Sitten niihin oikeisiin ongelmiin / kysymyksiin:
1. Kestääkö työntää 140mm syöttöä kun nyt 12# pesällä olevaan holsetin hx35 turbo jossa kompressori 54mm ja turbiini 60mm ja hukkaportti 50mm ilman että pakopaineet nousee ylettömän korkealle.
2. Mistä tarpeeksi polttoainetta jos ja kun tehotavoitteet nousee. Nyt vakiot polttoaine linjat joissa sisäreikä 6mm nämä jäänee turhan ahtaiksi? Auttaako välisäiliö vai suoraan uudet linjat, koko? Pumpuksi varmaan joku tehokas sähköpumppu esim. holley HP150 (tai kaksi
).
3. Paljonko om606 vakio kansi kestää kierroksia?
4. Miten 8mm miehet on kytkeneet toisen syöttöputken joka tulee pumpun toiselle puolelle? Herlevi oli jostain paineventtiilistä tms. velipojalle maininnut että se uuden syöttöreijän puolelle mistähän venttiilistä lie puhunut?
5. Ruvetaanko tekeen tuplaturbo hx35+hx? vai käytetäänkö tuota hyllyssä olevaa isohkoa vgt ahdinta?
Siinäpäs niitä näin alkuun, aluksi laitetaan tuo pumppu paikoilleen nykyisellä setupilla (kierroksia pitää tietty pudottaa vähän alemmas) ja ruvetaan sitten talven pimeinä iltoina hulluttelemaan noiden uusien turbojen jne. kanssa..