Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Omaa syytä koko juttu ku rupesin tuota ennakkoa säätelemään vielä pari iltaa ennen penkitystä, muutaman lisähepan toivossa :D Tietty vanha lukitustappi oli hävinnyt ja tein sit uuden poranterästä. Jotain meni vissiin pieleen taikka sitten tuo merkki on jossain välissä päässyt siirtymään.
Tehojen puutettakin oli vähän hankala huomata näin liukkailla keleillä. Tänään kun kävi kokeileen oikeen ajatuksen kanssa niin kyllä se pirteämmältä vaikutti. Samalla tuli testattua morkoolin toiminta ja huomasi kyllä selvästi kun letku oli irti.
Eli uusi pakosarja ja uudestaan penkkiin, mutta ensin se katsastus...
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

empä muista oliko kantta hiplattu mutta ei mahdottomuus kun herlevien aikaan saannoksia :roll:
w201 om605
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

jekku90 kirjoitti:empä muista oliko kantta hiplattu mutta ei mahdottomuus kun herlevien aikaan saannoksia :roll:
Ei ole muuta herleviä tässä kuin pumppu johon oon kyllä enemmän ku tyytyväinen.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikäs noissa käppyröissä on vikana? jotain mätää niissä kyllä on, niinku jotkut jo sanoki. jos toinen noista on tehokäyrä, niin se toinen ei voi olla millään vääntökäyrä. eikä toisinkaan päin toimi. jompi kumpi, tai molemmat käyrät on jotenkin vääriä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

pera8x kirjoitti:mikäs noissa käppyröissä on vikana? jotain mätää niissä kyllä on, niinku jotkut jo sanoki. jos toinen noista on tehokäyrä, niin se toinen ei voi olla millään vääntökäyrä. eikä toisinkaan päin toimi. jompi kumpi, tai molemmat käyrät on jotenkin vääriä.
Tämä kiinnostaa itsekin eli joku viisaampi vois selittää?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Katso esim. http://www.autowiki.fi/index.php/V%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6" onclick="window.open(this.href);return false; Teho saadaan kertomalla vääntömomentti kierrosluvulla ja jakamalla vakioarvolla. Esim. Teho (Nm) = Vääntömomentti (Nm) x rpm (1/min) / 7121. Nuo käyrät eivät noudata tuota lainalaisuutta, joten mittauksessa on jotäin mätää.

Edit: kyllä nuo käyrät sittenkin täsmäävät, vaikka niiden muoto onkin vähän erikoinen.

tomant
Viimeksi muokannut tomant, Ke 16.01.2013 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Käyrien muotoerot ovat oikein alueella 4000...4500 rpm. Luultavasti alkupään "outous" johtuu turbiinin aiheuttamasta mittausvirheestä (välitys muuttuu jatkuvasti liukumalla kun pedaali ei ole vielä pohjassa ?).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Olet oikeassa, veskola, kyllä nuo sittenkin vastaavat toisiaan. Tuo vääntömomentin muoto hämää, kun vääntö puuttuu alakierroksilta.

Edit: Käytetyt yksiköt vaikuttavat myös käyrien suhteeseen. Jenkeillä on hyvät käyrät, kun yksikkönä on hp ja lb.ft. Tällöin teho- ja vääntökäyrät leikkaavat, kun kierrosluku on 5252. Eurooppalaisilla yksiköillä leikkauskohta (tehokaavan jakaja) on tosi korkealla ja kaikki moottorit eivät edes saavuta sitä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

veskola kirjoitti:Käyrien muotoerot ovat oikein alueella 4000...4500 rpm. Luultavasti alkupään "outous" johtuu turbiinin aiheuttamasta mittausvirheestä (välitys muuttuu jatkuvasti liukumalla kun pedaali ei ole vielä pohjassa ?).
Juu tässäpä se selitys taitaa olla.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Varmaan tos dynos jotain vikaa, ehkä mullaki oli viimes melkei 700 550 sijaa :clap:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

jeemu kirjoitti:Varmaan tos dynos jotain vikaa, ehkä mullaki oli viimes melkei 700 550 sijaa :clap:
Sielläkö ne mun puuttuvat hevoset sit on :)
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Pro versio vaihteiston ohjaimesta valmistuu pikkuhiljaa:
nag1tcu.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ohos, missäs teetät piirilevyt ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

veskola kirjoitti:Ohos, missäs teetät piirilevyt ?
Saksasta nuo tulee, ensimmäiset protot on vähän kallita mutta jos ja kun tilaa enemmän niin hinta halpenee. Ja kiinan pojathan noita syytää sit pilkkahintaan jos tarvetta tulee. Nyt kuitenkin laatu ratkaisi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kehtaatko laittaa yhteystietoja ?

Suomessa taitaa olla pienimääräinen protolevyjen valmistus jo katoavaa kansanperinnettä. (Minulla ne valmistuu tallissa 1-2 sarjoissa :D )
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

veskola kirjoitti:Kehtaatko laittaa yhteystietoja ?

Suomessa taitaa olla pienimääräinen protolevyjen valmistus jo katoavaa kansanperinnettä. (Minulla ne valmistuu tallissa 1-2 sarjoissa :D )
http://fab.fritzing.org/fritzing-fab" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Pakosarjan suunnittelua:
Kuva
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Paintilla tehty piirustus:
pakosarja.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: om603a moottorin piristys, pakosarjaa.

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mites tommonen pakosarja, eroaako toiminnaltaan vakiosta, jos tarkoitus metsästää hevosia? Toki turbon saa siihen kohtaan kun laittaa ja pulssit menee heti 3/3, mutta muuten esim virtauksiltaan?
IG: @pyrytakkunen
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: om603a moottorin piristys, pakosarjaa.

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

mun järjen mukaan tuollanen sarja on aivan täysi paska. pakokaasut törmää suoraan seinään ja jatkaa siitä sitten jompaankumpaan suuntaan. ei ole sellaista suoraa kulkureittiä kaasuille. sit kun sarjassa alkaa oleen senverran paljon pakopainetta että se pakottaa kaasut kulkeen ahtimen suuntaan. tuollasella sarjalla uskoisin tulevan pakopaineongelmiakin kun muutenkin pienessä kollektorissa (2x 42 tai 48mm putkista tehdyssä) on useampi pulssi samaan aikaan. tärpättimallin sarja oikein tehtynä on mielestäni ainoa oikeanlainen pakosarja kun tehoa ja toimivuutta haetaan.

tämä on vain mun mielipide enkä missäännimessä pidä sitä absoluuttisena totuutena. mutta kun katsoo tuota sarjaa niin tulee ensimmäisenä mieleen ettei se kaasu tuollaisessa voi hyvin kulkea kun törmää sarjaan tullessaan ensin suoraan seinämään.

tuollaisen sarjan ehdottomia hyviä puolia on tärpättisarjaan verrattuna pieni koko, pieni paino, edullinen hinta ja äärimmäisen helppo tehdä joten en missäännimessä arvostele edes pienessä mielessäni sitä että väki näitä halkosarjoja on innostunu laittaan autoihinsa.

tällainen http://img.photobucket.com/albums/v211/ ... sarja1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://img.photobucket.com/albums/v211/ ... sarja5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; halkosarja on ainakin oman järjenjuoksuni mukaan huomattavasti jo parempi. tässä petehrin tekemässä sarjassa on tietysti työtä kyllä aika reilusti
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, pakosarjaa.

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Oma mielipide tuohon seinään tormäämiseen suoraan on sama kuin yrittäisi ajaa kerrostalon seinään suoraan ja sivusta ajaa ennen törmäystä auto samaa vauhtia. Kummasti se energia alkaa suuntautumaan sinnesuuntaa minne helpoin mennä. Tosin silloin kun pakopaineet alkaa nousemaan liiankin suurikis niin silloin voi tulla ongelmia, mutta vähimmät ongelmat on johtuen pakosarjan virtauksissa.

Kuten Lassi sanoo, varmasti helppo tehdä ja siistein sekä ei vääntyile yms. Mutta villi veikka että semmosita pukinsarja helvettiä oikeesti tarvitaan vain 2% tämänkin forumin superturboissa. Muuten voi olla sama mistä ne sarjat vääntää.

tuossa toyotan jeesuksen aikaiseen dieseliin sarjaa tein ja leikin sitten samalla hiukan solikan virtaussimuloinnilla

Kuva
pyörre jää juuri tuohon 1,2 ja 3,4 törmäyskohtaan.

Kuva

Tuossa ohjuri mikä tuli tehtyä sitten siihen sarjaankin.

Kuva

Kuva

Kuva
tuossa taas kaikki tehty 90 asteisesta kulmpalasta, eli jokainen ohjautuu keskelle, ainoastaan 3 menee suoraan. Nyt jos pitäisi monivenaan tehdä niin tekeisin vielä hiukan eri mallilla. Pyöritelly päässä vieläkin simppelimpää mallia..

Kuva
Tuossa näkyy malli miten levitetty noi aukot, työläs on mutta kun kerta itelle tekee.

Seuraillu paineita tuolla pilleriturbolla niin pysyy pakopaineet ahtojen kanssa samassa, ei ole karkailleet. Pakolämmöt pyörii siellä 600astetta kunnon vedätyksessä tuolla hangessa. maantiellä 250-300 astetta. eli nekin paremmat kuin hyvät.

Kaikki tyylillään. ei se CUMPPARI suotta ole aina käyttänyt tuota halkosarjaa. Mutta makuasiahan tämäkin on, mutta FAKTA on se että Petehrin sarjat on suomen hienoimmat lajissaan PISTEPISTEPISTE
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, pakosarjaa.

Viesti Kirjoittaja JSJ »

PTracing kirjoitti:Mites tommonen pakosarja, eroaako toiminnaltaan vakiosta, jos tarkoitus metsästää hevosia? Toki turbon saa siihen kohtaan kun laittaa ja pulssit menee heti 3/3, mutta muuten esim virtauksiltaan?
Empä osaa toimivuudesta vielä sanoa ku ei ole kokeiltu. Tarkoitus oli että ois heräilly vähän paremmin kun saa nuo pulssit jaettua, mutta pitänee vielä miettiä mitä tuon kanssa tekee..
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: om603a moottorin piristys, pakosarjaa.

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Sitä tässä yritin vihjailla että mitä jos niihin perus 98% supereihin riittää se vakio pakosarja, niin maksaako vaivaa tuhlata hyviä laippoja tuommoseen putkimiehen erikoiseen....
IG: @pyrytakkunen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, VGT Turbon ohjaukseen vinkkej

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyse on kaasupolkimen asentoanturista:
Allu D. kirjoitti:En haluais olla ilon pilaaja mutta vinkkinä voin kertoa että tuo TPS ei tuossa oo kovin pitkä ikänen :(
veskola kirjoitti:<. . .>Katsotaan nyt sitten miten pitkään toimii, mulla motonetin harakiri anturi mutta yhtään vikavaloa ei ole tullut, no oliskohan vasta 3000 km ajettu. <. . . >
No eihän tuo anturi sitten tosiaan kestänyt käytössä. Resistanssi potikan vastuksen yli on romahtanut yhdestä kilosta noin 33 ohmiin :shock: Anturi oli kytkettynä polkimen vivustoon, ei pumpun kylkeen.

Toimiikohan nuo aidot boschit yhtään paremmin, tosin tuuppasin siihen nyt samanlaisen varaosan kun sellainen sattui olemaan hyllyllä. Teen vielä ruumiinavauksen vanhalle, niin selviää mikä sen hajotti. Uuden asennukseen lisäsin reilusti vaseliinia O renkaan tienoolle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, VGT Turbon ohjaukseen vinkkej

Viesti Kirjoittaja JSJ »

veskola kirjoitti:Kyse on kaasupolkimen asentoanturista:
Allu D. kirjoitti:En haluais olla ilon pilaaja mutta vinkkinä voin kertoa että tuo TPS ei tuossa oo kovin pitkä ikänen :(
veskola kirjoitti:<. . .>Katsotaan nyt sitten miten pitkään toimii, mulla motonetin harakiri anturi mutta yhtään vikavaloa ei ole tullut, no oliskohan vasta 3000 km ajettu. <. . . >
No eihän tuo anturi sitten tosiaan kestänyt käytössä. Resistanssi potikan vastuksen yli on romahtanut yhdestä kilosta noin 33 ohmiin :shock: Anturi oli kytkettynä polkimen vivustoon, ei pumpun kylkeen.

Toimiikohan nuo aidot boschit yhtään paremmin, tosin tuuppasin siihen nyt samanlaisen varaosan kun sellainen sattui olemaan hyllyllä. Teen vielä ruumiinavauksen vanhalle, niin selviää mikä sen hajotti. Uuden asennukseen lisäsin reilusti vaseliinia O renkaan tienoolle.
Perskule, vielä on oma boschi pelannut vaikka on tuossa pumpun kyljessä. Imoitteleppa sitten ruumiinavauksen tulokset!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, VGT Turbon ohjaukseen vinkkej

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se akselinseutu pitäisi saada eristettyä täydellisesti ympäröivästä maailmasta, lienee lähes mahdoton tehtävä. Näytti olevan hitusen kosteutta ja mitä nyt ilman mikroskooppia katselin niin näytti, että kaksi kotaktia olisi hapettunut ja tehneet siten oikosulun. En tiedä onko ne yrittäneet kapasitanssia tuohon rakentaa, kun pitää olla liuska ja vastussilta noin lähekkäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, VGT Turbon ohjaukseen vinkkej

Viesti Kirjoittaja JSJ »

veskola kirjoitti:Se akselinseutu pitäisi saada eristettyä täydellisesti ympäröivästä maailmasta, lienee lähes mahdoton tehtävä. Näytti olevan hitusen kosteutta ja mitä nyt ilman mikroskooppia katselin niin näytti, että kaksi kotaktia olisi hapettunut ja tehneet siten oikosulun. En tiedä onko ne yrittäneet kapasitanssia tuohon rakentaa, kun pitää olla liuska ja vastussilta noin lähekkäin.
Auttaisikohan jos pistäisi vaseliiniä tuhon akselille joskohan se estäisi kosteuden menemisen sisälle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, VGT Turbon ohjaukseen vinkkej

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sitä mä sinne laitoin, en sitten tiedä kauanko se siellä säilyy. Ainakin painepesukielto tuli tuolle kohdalle :? Pirun märkä oli viime syksy, silloin tuo taisi saada alun...

Paras varmaan tulisi, jos toteuttaisi vähän kuten väyrysessä eli potikka on siellä sulakepäsään luona suojassa ja siitä jatkuisi toinen vaijeri pumpulle. Tuo vain taitaa olla käytännössä liian kallis ja vähän monimutkainen ratkaisu monistettavaksi, valmiita osiakaan ei ole eli vaijeria pitäisi itse rakennella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

JSJ kirjoitti:Pro versio vaihteiston ohjaimesta valmistuu pikkuhiljaa:
nag1tcu.png
Eka versio piirilevystä tuli ja ihan perseestähän se oli, eli pwm signaalit tuli läpi ympäri piirilevyä ja muutakin suunnittelu bugia tuossa oli. No ei muuta kuin leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä ja versio 1.1 tilaukseen. Tällä kertaa tilaus meni kiinan suuntaan aika kovan hintaeron takia (saksa 80e kpl vs. kiina 72e 10kpl). Eilen levyt sitten saapuivat ja laatu pärjää kyllä täysin vertailun saksalaiseen:
WP_20130311_001.jpg
Ja tuossa kasattuna:
WP_20130311_002.jpg
Pari kohtaa tuossa vielä pitää muuttaa ja sitten on semmonen kun halusinkin, eli tämä menee nyt testiajoon ja versio 1.2 työn alle.

Tämä ei varmaan kiinnosta muita kuin veskolaa, mutta:
Piirilevyt tuli tilattua täältä: http://www.seeedstudio.com/depot/fusion ... ?cPath=185" onclick="window.open(this.href);return false; ja ovat kaksikerros levyjä läpikuparoiduilla reijillä sekä silkkipainatuksella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: om603a moottorin piristys, Penkitetty!

Viesti Kirjoittaja JTY »

JSJ kirjoitti:
JSJ kirjoitti:Pro versio vaihteiston ohjaimesta valmistuu pikkuhiljaa:
nag1tcu.png
Eka versio piirilevystä tuli ja ihan perseestähän se oli, eli pwm signaalit tuli läpi ympäri piirilevyä ja muutakin suunnittelu bugia tuossa oli. No ei muuta kuin leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä ja versio 1.1 tilaukseen. Tällä kertaa tilaus meni kiinan suuntaan aika kovan hintaeron takia (saksa 80e kpl vs. kiina 72e 10kpl). Eilen levyt sitten saapuivat ja laatu pärjää kyllä täysin vertailun saksalaiseen:

Tämä ei varmaan kiinnosta muita kuin veskolaa, mutta:
Piirilevyt tuli tilattua täältä: http://www.seeedstudio.com/depot/fusion ... ?cPath=185" onclick="window.open(this.href);return false; ja ovat kaksikerros levyjä läpikuparoiduilla reijillä sekä silkkipainatuksella.
Noh oho osaa saksan poika rahastaa! Ite oon aina teettäny kiinassa 10kpl setit, siellä on firmoja mistä valita ja laatu pelkkää priimaa. Fiksuja poikia siellä tsekkaavat kaikki ennakkoon ja tekevät simulaatiot jos löytyy virheitä niin ilmoittavat ja tekevät mahdolliset korjauksetkin. Ei tarvii useita sarjoja tilailla turhaan :clap:

Btw. nätti design :)
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Vastaa Viestiin