Ei tarvitse kuin apukuskin eturengas irroittaa ja sisälokasuoja osittain, sen jälkeen ecu on muistaakseni yhdellä taikka kahdella ruuvilla irroitettavissa. Noin puolen tunnin homma.. Ulkona tosin ikävä tällä kelillä..Jani1980 kirjoitti:Ok, kiitokset tiedoista ja vastauksesta!
Pääseekö tuohon ecuun käsiksi irroittamalla eturenkaan ja sisälokarin vai pitääkö koko lokasuoja irroittaa (w212)?
Kesällähän tuo olisi suht helppo operaatio tehdä, jos lokasuojaa ei tarvi irroittaa..
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos Joskami tiedosta!joskami kirjoitti:Ei tarvitse kuin apukuskin eturengas irroittaa ja sisälokasuoja osittain, sen jälkeen ecu on muistaakseni yhdellä taikka kahdella ruuvilla irroitettavissa. Noin puolen tunnin homma.. Ulkona tosin ikävä tällä kelillä..Jani1980 kirjoitti:Ok, kiitokset tiedoista ja vastauksesta!
Pääseekö tuohon ecuun käsiksi irroittamalla eturenkaan ja sisälokarin vai pitääkö koko lokasuoja irroittaa (w212)?
Kesällähän tuo olisi suht helppo operaatio tehdä, jos lokasuojaa ei tarvi irroittaa..

Jätetään tämä projekti sitten keväälle / kesälle, on mukavampi irroitella kun ei tarvi palella..

S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä kyllä stemmaa.tuikku kirjoitti:.
Joo, Sercapillahan se onnistuu.
OM646,ssa ei käytännössä ole suodatinta, jos se on "suomiauto", kun se on erikseen siihen ostettuna maksanut extraa.
Uustuontiautoissahan se on sitten käytännössä kaikissa, kun keskieuroopassa sellainen malli on ollut edullisempi.
Väännönkeston ratkaisee vaihteisto - kaksatasen kytkin ei kestä "täyttä" syöttöä, automaatti taas sitten kestää.
Mulla on suomiauto ja automaatti, eli täydet löylyt vaan kehiin!

Kiitos infosta Tuikku!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko näihin 350 Bluetec malleihin ohjelmaa ? 258hv/620nm vakiona .
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Muistaako kukaan missä suomessa ohjelmoitiin ohjainlaitteeseen suoraan ensimmäinen mersu, ja onko niitä jossain ajossa.
Ohjelmoinnin historia alkaa jo kiinnostamaan.
Kuinkahan monta vanhan liiton miestä vielä ohjelmoi suomalaisia ohjelmia
Toivoisin vaikkapa luetteloa tänne
Ohjelmoinnin historia alkaa jo kiinnostamaan.
Kuinkahan monta vanhan liiton miestä vielä ohjelmoi suomalaisia ohjelmia
Toivoisin vaikkapa luetteloa tänne
BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1104/2191" onclick="window.open(this.href);return false;
mielenkiintoinen boxi myynnissä tuolla... Saako tästä ohjelmoimalla edes tuollaisia tehoja irti?
mielenkiintoinen boxi myynnissä tuolla... Saako tästä ohjelmoimalla edes tuollaisia tehoja irti?
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
rolls2 kirjoitti:http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1104/2191
mielenkiintoinen boxi myynnissä tuolla... Saako tästä ohjelmoimalla edes tuollaisia tehoja irti?
On joo ihan hiton mielenkiintonen. Luin ton tuotekuvauksen läpi ja oli taas sellasta tekstiä, että poikien pitäis kaivaa alfameerin teoksia pikku kätösiinsä ja opiskella perusasiat. Muunmuassa. "Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta." Hienosti ne kuitenkin ottaa +60hp 2,5litrasesta mersusta ilman ahtopaineen nostoa.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
2.1 litraisestaIlmaister kirjoitti:rolls2 kirjoitti:http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1104/2191
mielenkiintoinen boxi myynnissä tuolla... Saako tästä ohjelmoimalla edes tuollaisia tehoja irti?
On joo ihan hiton mielenkiintonen. Luin ton tuotekuvauksen läpi ja oli taas sellasta tekstiä, että poikien pitäis kaivaa alfameerin teoksia pikku kätösiinsä ja opiskella perusasiat. Muunmuassa. "Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta." Hienosti ne kuitenkin ottaa +60hp 2,5litrasesta mersusta ilman ahtopaineen nostoa.

2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kannattaako näistä jompaa kumpaa hommata?
iCarsoft i980 http://www.elekma.com/icarsoft_i980_mer ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
Creader Pro CRP123 http://www.elekma.com/creader_pro_crp12 ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
iCarsoft i980 http://www.elekma.com/icarsoft_i980_mer ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
Creader Pro CRP123 http://www.elekma.com/creader_pro_crp12 ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tässä ei nyt oikeastaan varsinaisesti ole tarkoitus testereitä käsitellä, mutta sanottakoon että noin satasen satsauksella saa kloonatun autocommin, joka kattaa yleisimpien automerkkien tavanomaisimmat tarpeet hienosti.
Tässä ei nyt oikeastaan varsinaisesti ole tarkoitus testereitä käsitellä, mutta sanottakoon että noin satasen satsauksella saa kloonatun autocommin, joka kattaa yleisimpien automerkkien tavanomaisimmat tarpeet hienosti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Aivan uusimpien autojen sörkkimisen suhteen pikkuhiljaa siirrytään varsinaisesta ohjelman puukottelusta version koodaukseen.
Koodaaminen tarkoittaa jo valmiiksi autossa olevissa ohjelmissa "sisäänrakennettuna" olevien mahdollisuuksien käyttöönottoa.
Tietyissä asioissa, kuten esim kierrätys, hiukkas, ym tämä koodaaminen antaa toimivuuden suhteen edun, koska kaikki parametrimuutokset on "tehtaan paketissa".
Samoin tiettyihin ongelma-autoihin voi kirjoittaa tehtaan tietokannasta käypäisen ohjelman, jossa ei epätoivottua ominaisuutta ollenkaan ole.
Hienointa on, että kaikki menee obd-portin kautta.
Tässä on nyt käynnissä sellainen opettelu ja testaus vaihe, kun pitäis tieten olla jonkinlainen varmuus, että kaikki toimii....
Muutamiin diesel ja bensamoottoreihin, jotka ovat tehokkaamman kanssa identtisiä, on siis myös lisätehon koodausmahdollisuus, "tehtaan ohjelmalla", joissain tapauksessa vaatii uudelleen ohjelmoinnin, käytössä on kuitenkin tietokanta vuoden -14 loppuun päivitettynä.
Suurin osa version koodauksen vaihtoehdoista on monivalintaisia, eli voidaan palauttaa.
Joitain asioita valmistaja ei ole ajatellut siten, että niistä pitäisi olla vaihtoehtoja, nämäkin ominaisuudet työkalu kyllä poistaa, mutta ei siis voi "palauttaa", kun palautus parametreja ei poiston jälkeen ole.
Esim luistoneston poisto näyttäisi tällainen olevan, varmaan kaikenlaista tähän kategoriaan kuuluvaa ajan kanssa paljastuu.
Näissä autoissa palautuspisteen tekeminen pitää tehdä bdm-luvulla ennen koodailuja, silloin kaiken voi jälkeenpäin kirjoittaa taas toimivaksi.
Kaikkien obd-mallien kaikkien ohjaimien kaikkien parametrien koodaus mahdollisuus.
Se tarkoittaa esim perävälityksen muutosmahdollisuutta.
Varsinaiset lastuttelut sujuu, kuten ennenkin, siihen tämä ei vaikuta.
Suurin osa portista, jotkut sormia vääntelemällä ja ecuja aukomalla.
Aivan uusimpien autojen sörkkimisen suhteen pikkuhiljaa siirrytään varsinaisesta ohjelman puukottelusta version koodaukseen.
Koodaaminen tarkoittaa jo valmiiksi autossa olevissa ohjelmissa "sisäänrakennettuna" olevien mahdollisuuksien käyttöönottoa.
Tietyissä asioissa, kuten esim kierrätys, hiukkas, ym tämä koodaaminen antaa toimivuuden suhteen edun, koska kaikki parametrimuutokset on "tehtaan paketissa".
Samoin tiettyihin ongelma-autoihin voi kirjoittaa tehtaan tietokannasta käypäisen ohjelman, jossa ei epätoivottua ominaisuutta ollenkaan ole.
Hienointa on, että kaikki menee obd-portin kautta.
Tässä on nyt käynnissä sellainen opettelu ja testaus vaihe, kun pitäis tieten olla jonkinlainen varmuus, että kaikki toimii....
Muutamiin diesel ja bensamoottoreihin, jotka ovat tehokkaamman kanssa identtisiä, on siis myös lisätehon koodausmahdollisuus, "tehtaan ohjelmalla", joissain tapauksessa vaatii uudelleen ohjelmoinnin, käytössä on kuitenkin tietokanta vuoden -14 loppuun päivitettynä.
Suurin osa version koodauksen vaihtoehdoista on monivalintaisia, eli voidaan palauttaa.
Joitain asioita valmistaja ei ole ajatellut siten, että niistä pitäisi olla vaihtoehtoja, nämäkin ominaisuudet työkalu kyllä poistaa, mutta ei siis voi "palauttaa", kun palautus parametreja ei poiston jälkeen ole.
Esim luistoneston poisto näyttäisi tällainen olevan, varmaan kaikenlaista tähän kategoriaan kuuluvaa ajan kanssa paljastuu.
Näissä autoissa palautuspisteen tekeminen pitää tehdä bdm-luvulla ennen koodailuja, silloin kaiken voi jälkeenpäin kirjoittaa taas toimivaksi.
Kaikkien obd-mallien kaikkien ohjaimien kaikkien parametrien koodaus mahdollisuus.
Se tarkoittaa esim perävälityksen muutosmahdollisuutta.
Varsinaiset lastuttelut sujuu, kuten ennenkin, siihen tämä ei vaikuta.
Suurin osa portista, jotkut sormia vääntelemällä ja ecuja aukomalla.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli hankittua -01 e 320 cdi. Auto myytiin vakiona, putkea on tyhjennetty ainakin, mutta kun kabiinista löytyy ahtomittari niin en jaksaisi uskoa että sitä olisi ihan pelkästä mielenkiinnosta sinne laitettu. Keli vaan sellainen ettei pääse kokeilemaan kun reippaalla ylinopeudellakin kolmio alkaa vilkkumaan heti kun kaasua painaa. Paljonko tuollaisessa pitäisi olla ahtopaineet vakiona? 1bar tuntumaan sen saa tuollakin kelillä.
Ajattelin tuosta silleen pienellä budjetilla kaivaa vähän voimaa, eli suuttimiin ei kajota. Putkea auki, cooleri, ehkä turboon uudet sisäkalut + ohjelma. Hätyytelläänkö noilla jo kolmea sataa? Voimansiirron kanssa ilmeisesti vielä tuollaisilla tehoilla ei murheita ole?
Ajattelin tuosta silleen pienellä budjetilla kaivaa vähän voimaa, eli suuttimiin ei kajota. Putkea auki, cooleri, ehkä turboon uudet sisäkalut + ohjelma. Hätyytelläänkö noilla jo kolmea sataa? Voimansiirron kanssa ilmeisesti vielä tuollaisilla tehoilla ei murheita ole?
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Puhuuko Tuikku nyt tuosta Vediamosta vai jostakin muusta tuohon koodailuun, lähinnä mersujen osalta?
Vähän olen kerennyt siihen paneutua, mutta pitäisi olla harjoitusauto mihin voisi noita kaikkia juttuja kokeilla..
Vähän olen kerennyt siihen paneutua, mutta pitäisi olla harjoitusauto mihin voisi noita kaikkia juttuja kokeilla..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eipä siihen taida ilman suurempaa satsausta niin paljoa lisää vetoa tulla, että kannattaisi alkaa punnertamaan.Poutahaukka kirjoitti:Tuli hankittua -01 e 320 cdi. Auto myytiin vakiona, putkea on tyhjennetty ainakin, mutta kun kabiinista löytyy ahtomittari niin en jaksaisi uskoa että sitä olisi ihan pelkästä mielenkiinnosta sinne laitettu. Keli vaan sellainen ettei pääse kokeilemaan kun reippaalla ylinopeudellakin kolmio alkaa vilkkumaan heti kun kaasua painaa. Paljonko tuollaisessa pitäisi olla ahtopaineet vakiona? 1bar tuntumaan sen saa tuollakin kelillä.
Ajattelin tuosta silleen pienellä budjetilla kaivaa vähän voimaa, eli suuttimiin ei kajota. Putkea auki, cooleri, ehkä turboon uudet sisäkalut + ohjelma. Hätyytelläänkö noilla jo kolmea sataa? Voimansiirron kanssa ilmeisesti vielä tuollaisilla tehoilla ei murheita ole?
Vakiosuuttimille kolmesataa on liikaa.
1,35bar
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joojoskami kirjoitti:Puhuuko Tuikku nyt tuosta Vediamosta vai jostakin muusta tuohon koodailuun, lähinnä mersujen osalta?
Vähän olen kerennyt siihen paneutua, mutta pitäisi olla harjoitusauto mihin voisi noita kaikkia juttuja kokeilla..
... Olen näkevinäni tuossa viivan alla ainaskin kolme testiautoa ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voiko esp:tä versiokoodata siten, että se sitten lähtis napista pois eikä alkaisi pitämään vaan hillitöntä rutinaa?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuollaiset näyttäis W212,ssa olevan vaihtoehdot.S202 kirjoitti:Voiko esp:tä versiokoodata siten, että se sitten lähtis napista pois eikä alkaisi pitämään vaan hillitöntä rutinaa?
Tässä hakemassani versiossa perusasetus on, että aina päällä

Mahdollisuus asettaa vissiin perustuen nopeustietoon.
Kompi-instumentti voisi tarkoittaa sitä toimintoa, jossa napin painaisun pituus aiheuttaa ensin jotain ja lopuksi kaikki pois.
Kova avaimesta varmaan heti lähtee lapasesta, kun napista painaa.
En ole tietenkään varma, kun en ole vielä kokeillut.
Enkä tiedä, toimiiko tämä keksintö edes, vaan meneekö vaan auto sekaisin, tässä jutussa ei nyt sitten ole mitään paluupistettä, tai perusasetusta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo eipä tuon kanssa ole tarkoitus alkaa ihmeemmin punnertamaan, turboonkaan ei ole tarkoitus kajota ennenkuin se alkaa pyytämään huomiota. Cooleri kuitenkin ilmeisesti kannattaa joka tapauksessa vaihtaa mikäli tehoa nostetaan ohjelmallisesti? Maalaisjärjellä ajatellen se kannattaisi jo turbon käyttäiän maksimoimiseksi, oli putki sitten avattu tai ei. Ton kummempia ei ole tarkoitus tehdä, ohjelmalla sitten sen verran kuin järkevillä savuilla tulee.tuikku kirjoitti:Eipä siihen taida ilman suurempaa satsausta niin paljoa lisää vetoa tulla, että kannattaisi alkaa punnertamaan.Poutahaukka kirjoitti:Tuli hankittua -01 e 320 cdi. Auto myytiin vakiona, putkea on tyhjennetty ainakin, mutta kun kabiinista löytyy ahtomittari niin en jaksaisi uskoa että sitä olisi ihan pelkästä mielenkiinnosta sinne laitettu. Keli vaan sellainen ettei pääse kokeilemaan kun reippaalla ylinopeudellakin kolmio alkaa vilkkumaan heti kun kaasua painaa. Paljonko tuollaisessa pitäisi olla ahtopaineet vakiona? 1bar tuntumaan sen saa tuollakin kelillä.
Ajattelin tuosta silleen pienellä budjetilla kaivaa vähän voimaa, eli suuttimiin ei kajota. Putkea auki, cooleri, ehkä turboon uudet sisäkalut + ohjelma. Hätyytelläänkö noilla jo kolmea sataa? Voimansiirron kanssa ilmeisesti vielä tuollaisilla tehoilla ei murheita ole?
Vakiosuuttimille kolmesataa on liikaa.
1,35bar
Tuikkukos se on ykkösvaihtoehto jolta lähteä ohjelman muokkausta kyselemään?

S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Katsele ensin sitä ahtopainetta vaikka ja savujakin.
Jos siellä jo on ohjelma, niin turha ehken enää sitten ohjelmaa muutattaa.
tuikku on riihitonttu
Katsele ensin sitä ahtopainetta vaikka ja savujakin.
Jos siellä jo on ohjelma, niin turha ehken enää sitten ohjelmaa muutattaa.
tuikku on riihitonttu
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No joo, ihan hyviä ohjelmia se tekee, ainakin riihitontuksi. 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Motestilla käyty w203 C 200cdi automaatin kanssa;
Vanhasta 115 heppasesta saatiin 155hp ja 380nm. Kuitenkin haluttiin pitää auto luotettavana, koska mittarissakin oli toisiks eniten motestin historiassa dynossa, 400tkm.
Kulku kyllä piristy, ja/mutta kulutus saman 7 l/100km mun sekalaisessa ajossa.
Suosittelen!
Vanhasta 115 heppasesta saatiin 155hp ja 380nm. Kuitenkin haluttiin pitää auto luotettavana, koska mittarissakin oli toisiks eniten motestin historiassa dynossa, 400tkm.
Kulku kyllä piristy, ja/mutta kulutus saman 7 l/100km mun sekalaisessa ajossa.
Suosittelen!
S204 320CDI 7G Amgsport
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vai riihitonttutuikku kirjoitti:.
Katsele ensin sitä ahtopainetta vaikka ja savujakin.
Jos siellä jo on ohjelma, niin turha ehken enää sitten ohjelmaa muutattaa.
tuikku on riihitonttu


1.4 saa pikaisesti ahdot käymään eikä mustaa tule, tosin eihän tuolla nyt ihan kesäkeli ole. Persdyno sanoo että voimaa on samaa luokkaa kuin "ykkösautossa" w212 350cdi 231hp, mutta onhan tuo tietysti kevyempikin, ja malliltaan sedan kun uudempi on farkku. Vaan eipä tässä jäniksen selässä olla. Pitää vähän tutustua mitä pakollisia asioita tuolle tarvitsee tehdä, ja sitten miettiä niitä ei_niin_pakollisia. Talliin kun saa raivattua tilaa niin sen coolerin voisi vaihtaa tässä pakkaskaudella. Miten tuonikäisessä voi putkea muokata ettei siitä tule murheita katsastuksessa? Äänet tuskin ovat ongelma, oletan että minkä oma korva kestää, niin sen kestää katsurin korvakin. Siihen varmaan riittää yksi läpivirtaava vaimennin. Tuleeko katin (kattien?) tyhjentämisestä harmia? W211 OM646 tyhjennettiin joskus hiukkaloukku, ja jälkeenpäin selvisi että siinä samassa paketissa taisi olla myös katalysaattori. Takanatulijat päivittelivät joskus hajua tuon jälkeen

S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
320cdi,n vakio pakoputki riittää noin 350 tasolle.
Coolerin vaihto kannattaa aina ja erityisesti tuossa mallissa.
3bar mapin kun vaihtaa ohjelmoinnin yhteydessä, niin vakiotekniikalle on kyllä kaikki tehty.
Suuttimien, korkeapainepumpun ja ahtimen päivitys antaa sitten lisää mahdollisuuksia.
320cdi,n vakio pakoputki riittää noin 350 tasolle.
Coolerin vaihto kannattaa aina ja erityisesti tuossa mallissa.
3bar mapin kun vaihtaa ohjelmoinnin yhteydessä, niin vakiotekniikalle on kyllä kaikki tehty.
Suuttimien, korkeapainepumpun ja ahtimen päivitys antaa sitten lisää mahdollisuuksia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä käytännössä tarkoittaa tuo 3bar map? Olen kuvitellut aina mapeista puhuttaessa että tarkoitetaan juurikin ohjelman "karttojen" muokkaamista.
Minkäänlaista ylimääräistä mielenkiintoa putken kanssa askarteluun ei ole, jotenkin vaan "musta tuntuu" että pakopaine kannattaisi pyrkiä pitämään mahdollisimman matalana jo ihan kestävyydenkin vuoksi. Mutta tosiaan oikeasti en mitään näistä ymmärrä, en muuten tässä viisaammilta kyselisikään.
Minkäänlaista ylimääräistä mielenkiintoa putken kanssa askarteluun ei ole, jotenkin vaan "musta tuntuu" että pakopaine kannattaisi pyrkiä pitämään mahdollisimman matalana jo ihan kestävyydenkin vuoksi. Mutta tosiaan oikeasti en mitään näistä ymmärrä, en muuten tässä viisaammilta kyselisikään.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jokaisella MAP anturilla on maksimipaine, jonka se pystyy mittaamaan. Mikäli halutaan säätää ohjelmasta ahtopaine suuremmaksi kuin anturin maksimipaine pitää anturi vaihtaa ja samalla kalibroida painekartat vastaamaan uutta anturia, tämä tapahtuu ohjelmoimalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
MAP on "manifold absolute pressure", eli härmäksi ahtoputkiston/imusarjan absoluuttista painetta mittaava härveli.
3bar mappi tarkoittaa siis absoluuttista, eli 2bar ahtoa mittaavaa kampetta...
3bar mappi tarkoittaa siis absoluuttista, eli 2bar ahtoa mittaavaa kampetta...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pakoputkea avartamalla pakopaine vaan nousee lisääntyneen virtauksen myötä. Katalysaattorien poiston jälkeen kaikki (kasvanut) pakopaine on ahtimen siipiä vasten, varmasti käy ahtimen päälle jos tulee ajettua välillä nilkka suorana.Poutahaukka kirjoitti:Mitä käytännössä tarkoittaa tuo 3bar map? Olen kuvitellut aina mapeista puhuttaessa että tarkoitetaan juurikin ohjelman "karttojen" muokkaamista.
Minkäänlaista ylimääräistä mielenkiintoa putken kanssa askarteluun ei ole, jotenkin vaan "musta tuntuu" että pakopaine kannattaisi pyrkiä pitämään mahdollisimman matalana jo ihan kestävyydenkin vuoksi. Mutta tosiaan oikeasti en mitään näistä ymmärrä, en muuten tässä viisaammilta kyselisikään.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niinkö? Onneksi tämä on vasta pohdiskeluasteella, parempi siis unohtaa maalaisjärki näissä hommissa! Pitäisi lukea vähän teoriaa aiheesta että ymmärtäisi paremmin mitä mahdollisesti on tekemässä. Mä olen aina vaan ajatellut että mitä enemmän ilmaa saadaan menemään läpi, niin sitä parempi. Tai siis kai se on voimassa edelleen, mutta tuollaiset putkistoon liittyvät detaljit on mulle ihan hepreaa. Millainen olisi optimaalinen putkisto ko. moottoriin vaikkapa 300-350hp tehotavoitteella jos katsastusmiehestä ei tarvitsisi välittää (mutta haluttaisiin kuitenkin arkikäytössä toimiva kampe)?
Törmäsinkin juuri ponteva paavo -keskusteluun jonka olin ihan unohtanut. Ehkäpä lukaisen sen läpi tässä ensin.
Törmäsinkin juuri ponteva paavo -keskusteluun jonka olin ihan unohtanut. Ehkäpä lukaisen sen läpi tässä ensin.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pakoputkea avartamalla pakopaine vaan nousee lisääntyneen virtauksen myötä. Katalysaattorien poiston jälkeen kaikki (kasvanut) pakopaine on ahtimen siipiä vasten, varmasti käy ahtimen päälle jos tulee ajettua välillä nilkka suorana.[/quote]
Onhan tämä sarkasmia onhan?
Onhan tämä sarkasmia onhan?

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Map=manifold absolute pressure eli imusarjan (tai turpomiähet puhuu painesarjastaPoutahaukka kirjoitti:Mitä käytännössä tarkoittaa tuo 3bar map? Olen kuvitellut aina mapeista puhuttaessa että tarkoitetaan juurikin ohjelman "karttojen" muokkaamista.
Minkäänlaista ylimääräistä mielenkiintoa putken kanssa askarteluun ei ole, jotenkin vaan "musta tuntuu" että pakopaine kannattaisi pyrkiä pitämään mahdollisimman matalana jo ihan kestävyydenkin vuoksi. Mutta tosiaan oikeasti en mitään näistä ymmärrä, en muuten tässä viisaammilta kyselisikään.
