Ennenkuin alat kauheasti ko persoonaa kehumaan, olisi sinun paras kurkistaa hänen aikaisempia kirjoituksia, sillä hänen Egonsa on ehkä liian suuri käyttämiinsä saappaisiinsa.kaide1980 kirjoitti:Tämä keskustelupalsta on kaiketi suunnattu täysi-ikäisille, niin en mitenkään voi ymmärtää minkä ihmeen takia on solvattava yhtä tiettyä henkilöä noin kovin. Rumilus kertoi aluksi omia näkemyksiään yleisesti, ei haukkunut kenenkään mielipiteitä vaan kehotti paneutumaan aiheeseen ennen kuin alkaa kritisoida aiheesta. Sehän on selvä, että meitä on moneksi täällä forumilla, suomessa ja koko maailmassa, mutta jokaisella on oikeus tietysti niin mielipiteeseen kuin sanavapauteen.
En usko että Lassi-s menisi arkielämässä kasvotustenkaan tuntematonta ihmistä haukkumaan, tai jos menisi niin olisi syytä katsoa peiliin.
Sen enempää en kumpaakaan käyttäjää tunne, tai puolustele, mutta eikös se haukkuminen yms muu kiusaaminen jäänyt sinne ala- ja ylä-asteelle?
Tuollainen toisen solvaaminen julkisesti nimimerkin on tietysti aika "raukkamaista". Jos toista alkaa arvostelemaan ja solvaamaan noin kovin, niin miksi et esittele esimerkiksi oikeaa nimeäsi, vai eikö siihen kantti riitä?
Lisäksi kiinnostaa tietää, millä perusteella Lassi-s määrittelet rumiluksen hulluksi tai psyykkisen sairauden omaavaksi ihmiseksi? Hän kun tuntuu olevan hyvin energiantuotannosta perillä, niin eikö se ole viisautta?
Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä höpöä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
herra rumilus voi olla "tuntematon" sinulle, mutta monelle muulle rumilus on jo monien vuosien takainen nettituttu. rumiluksen mielipiteet poikkeaa suuresti valtavirrasta ja on usien ihan päinvastaista, mitä muut ajattelee. siitähän sitä soppaa sitten syntyy. toisinaan rumilukselta tulee ihan asiallistakin juttua, mutta monasti syystä, taikka toisesta rumiluksen kommentit johtaa lopuksi siihen, että topikissa kinastellaan jostakin virittämiseen liittyvästä asiasta ja kaiken kukkuraks koko topicci menee lukkoon.kaide1980 kirjoitti:Tämä keskustelupalsta on kaiketi suunnattu täysi-ikäisille, niin en mitenkään voi ymmärtää minkä ihmeen takia on solvattava yhtä tiettyä henkilöä noin kovin. Rumilus kertoi aluksi omia näkemyksiään yleisesti, ei haukkunut kenenkään mielipiteitä vaan kehotti paneutumaan aiheeseen ennen kuin alkaa kritisoida aiheesta. Sehän on selvä, että meitä on moneksi täällä forumilla, suomessa ja koko maailmassa, mutta jokaisella on oikeus tietysti niin mielipiteeseen kuin sanavapauteen.
En usko että Lassi-s menisi arkielämässä kasvotustenkaan tuntematonta ihmistä haukkumaan, tai jos menisi niin olisi syytä katsoa peiliin.
Sen enempää en kumpaakaan käyttäjää tunne, tai puolustele, mutta eikös se haukkuminen yms muu kiusaaminen jäänyt sinne ala- ja ylä-asteelle?
Tuollainen toisen solvaaminen julkisesti nimimerkin on tietysti aika "raukkamaista". Jos toista alkaa arvostelemaan ja solvaamaan noin kovin, niin miksi et esittele esimerkiksi oikeaa nimeäsi, vai eikö siihen kantti riitä?
Lisäksi kiinnostaa tietää, millä perusteella Lassi-s määrittelet rumiluksen hulluksi tai psyykkisen sairauden omaavaksi ihmiseksi? Hän kun tuntuu olevan hyvin energiantuotannosta perillä, niin eikö se ole viisautta?
mielestäni asia menee vielä niin, että kun joku koittaa kysyä johonkin virittämiseen apua, niin rumilus on pistämässä kapuloita rattaisiin, solvaamassa niitä, keiden mielestä virittäminen tuo ajonautintoa ja on muutenkin kannattavaa, taikka mieleistä. ja monesti nousee kuva siitä, että herra tuntee suurta ylemmyyttä ja täysin virheetöntä osaamista. esimerkki, kuinka asiat ilmenee: ilmenee niin, että jos joku esim. jossakin topikissa ajattelee laittavansa moottoriin 1,5 baaria ahtopainetta, niin rumilus on sanomassa, että ei saa laittaa, mottori menee rikki. vaikka käytäntö on osoittanu, että tommonen mersun perusturbodieseli kestää mainiosti sen puoltoista baaria. eli vaikka olis väärässä, niin silti pitää olla "oikeassa".
mutta eipä siinä, ihan hauskaa luettavaahan se välillä on, kun toiset hermoilee ihan tosissaan. mun puolesta saa tommosta vaikka ollakkin, kunhan ei ihan joka topikkia sotketa, eikä mennä liian henkilökohtaisuuksiin ja solvauksiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Oli tuntematon minullekkin mutta ei ole enää. Oli sitten kyse ihan minkälaisesta ihmisestä tahansa niin omasta puolesta muistuttaisin kyllä herjauksesta, herrasmiesmäisyydestä ja netiketistä. Se on vaan sellainen juttu että ylläpito siinä on pinteessä kun täällä topikissa joku toista kaheliksi kutsuu...
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Muistutetaan tähän väliin, että viestien sisällöstä vastaa kukin kirjoittaja itse. Myös niiden alkuperäisten viestien, jotka jäävät logeihin vaikka miten niitä editoisi. Ylläpito ja moderaattorit eivät ole oikeudellisessa vastuussa viesteistä, mutta ohjeiden vastaiset viestit ja jopa kokonaiset viestiketjut poistetaan, jotta foorumi pysyy olemassaolonsa arvoisena.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=869
4§ Kieltoja
- Jos jotakin ei ole erikseen kielletty, se ei tarjoita että se olisi sallittu. Oman järjen käyttö ja hyvät käytöstavat riittävät jo pitkälle.
- Minkään sortin solvauksia palstalla EI katsota läpi sormien.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=869
4§ Kieltoja
- Jos jotakin ei ole erikseen kielletty, se ei tarjoita että se olisi sallittu. Oman järjen käyttö ja hyvät käytöstavat riittävät jo pitkälle.
- Minkään sortin solvauksia palstalla EI katsota läpi sormien.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jos me ny täällä pohditaan ja kirjotellaan näiden vanhojen nokivasaroiden virittämistä ja saadaan siitä ropaamisesta ja ajelemisesta hyvän mielen ja välillä taas päänvaivaa itsellemme.kaide1980 kirjoitti:Tämä keskustelupalsta on kaiketi suunnattu täysi-ikäisille, niin en mitenkään voi ymmärtää minkä ihmeen takia on solvattava yhtä tiettyä henkilöä noin kovin. Rumilus kertoi aluksi omia näkemyksiään yleisesti, ei haukkunut kenenkään mielipiteitä vaan kehotti paneutumaan aiheeseen ennen kuin alkaa kritisoida aiheesta. Sehän on selvä, että meitä on moneksi täällä forumilla, suomessa ja koko maailmassa, mutta jokaisella on oikeus tietysti niin mielipiteeseen kuin sanavapauteen.
En usko että Lassi-s menisi arkielämässä kasvotustenkaan tuntematonta ihmistä haukkumaan, tai jos menisi niin olisi syytä katsoa peiliin.
Sen enempää en kumpaakaan käyttäjää tunne, tai puolustele, mutta eikös se haukkuminen yms muu kiusaaminen jäänyt sinne ala- ja ylä-asteelle?
Tuollainen toisen solvaaminen julkisesti nimimerkin on tietysti aika "raukkamaista". Jos toista alkaa arvostelemaan ja solvaamaan noin kovin, niin miksi et esittele esimerkiksi oikeaa nimeäsi, vai eikö siihen kantti riitä?
Lisäksi kiinnostaa tietää, millä perusteella Lassi-s määrittelet rumiluksen hulluksi tai psyykkisen sairauden omaavaksi ihmiseksi? Hän kun tuntuu olevan hyvin energiantuotannosta perillä, niin eikö se ole viisautta?
yksi ihminen haukku täysiksi pelleiksi joiden ei pitäisi missään nimessä tehdä yhtään mitään renkaanvaihtoa kummempaa itse kun parametrit blaablaa muuttuu ja moottori hajoaa, auto suistuu hallitsemattomasti kauppakeskukseen ja meistä ei ylipäätänsä ole yhtään mihinkään koska emme ole jossain tulehtuneessa laboratorio olosuhteissa tutkittu asioita. hän on oikeassa ja muut väärässä.
jos noin 50 superia liikkuu suomen maalla ja päivittäisessä ajossa, joissain vajaa 2bar ahtopaineet, joissain taas 3 tai enemmänkin. voimanpaskaa 300-600 hp, joissain enemmänkin. tuntuvat kummasti kestävän. moottorivelho rumilus sanoo että ne hajoaa heti ja tapamme kaikki ympärillä liikkuvat koska HÄN sanoo niin.
eikai ny kukaan niin pösilö ole että keskellä helsingin kovinta ruuhkaa, tullaan superilla 250km/h kuolemaa halveksuen. mutta kyllä vaan kaikki kuolee koska hän sanoon niin.
ja ton tiedon jaon yleinen pilkkaaminen. vuosien saatossa on saatu toinen toistaan kovempia supereita rakenneltua, kantapään kautta opittua tietoa jaettu ja toiset sit säästäneet rahaa, aikaa, vaivaa ja hermoja, eikä ole laboratorioita tarvittu. jos näin ei olisi tehty oltais vieläkin joka jätkä lasten kengissä. sitähän rumilus toivoisi mutta näin ei ole eikä tule olemaankaan.
tässä tyytyväisenä itekkin pötkötellään superilla meneen, kaverit neuvoo ja jelppaa aina kun on tarvinnut, ja pulassa olisin ollu ja rahaa palanu tolkuttomasti jos ei oltais neuvottu ja jelpattu. muistaakseni noin 5 vuotta sitten aloittelin diesel bemaria viritteleen ja tän foorumin muutaman käyttäjän neuvojen, avun ja oman ponnistelujen jälkeen tuli kuin tulikin tehokas diesel bemarikin mersujen rinnalle (mut huomasin kyl että olis pitäny vaan tähtikeula hommata heti alkuunsa jo). luojan kiitos muut ei ole kuin rumilus nimimerkin takana kirjoitteleva hlö.
Viimeksi muokannut lassi-s, Ke 24.11.2010 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
te ei vain ymmärrä kurikkalaista huumoria
rumilus on ihan hyvä tyyppi, kun ei ota liian tosissaan kaikki hänen juttujaan...
eikä nuo munkaan jutut aina niin "virallisia" ole... mutta yleensä yritän tehdä ne "huumorijutut" niin, että ne tajuaa sellaiseksi, aina tosin joku ottaa nekin liian tosissaan ja syntyy pientä eripuraa, mutta sehän vain piristää sopivasti annosteltuna...

eikä nuo munkaan jutut aina niin "virallisia" ole... mutta yleensä yritän tehdä ne "huumorijutut" niin, että ne tajuaa sellaiseksi, aina tosin joku ottaa nekin liian tosissaan ja syntyy pientä eripuraa, mutta sehän vain piristää sopivasti annosteltuna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sitä vain, että rumilus on kurikkalaisia, vaikka esiintyykin täällä olevansa liedosta...S202 kirjoitti:Ja mikähän toi kurikka juttukin on?
lukeehan mullakin tuossa avattaren alla että seinäjoki, mutta kurikkalainen minä silti olen

olikohan joskus viime vai toissakesänä, kun oltiin perheen kanssa lomareissulla jossain päin suomea ja tarjoilija kysyi sitten yllättäen, että olenko kurikasta, kun puhun niin "leveää" (siis leveää murretta, en leveillen) ja kovalla äänellä

rumiluksen kanssa tulee varmasti yhteentörmäys, jos ei tiedosta puhuvansa toisen pohjalaisen kanssa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Olen nyt pidättätynyt keskustelusta sivuston ylläpitäjän kehoitteesta.S202 kirjoitti:Jaahas. Kovasti epämääräistä, toisella foorumilla olikin juttua tuosta rumiluksen valheellisesta asuinpaikasta joka muuten ei ollut lieto sielläMyydään lämpöpumppuja ja autonosia mutta ei uskalleta edes kertoa missä todella asuu
![]()
Toisarvoiset asiat jatkuu siitä huolimatta.

Minulla ei ole mitään skitsoja tai pelkoja mitään tai ketään kohtaan, olen vain rumiluksen nimimerkillä tällä foorumilla. Kirjoittelen asioista, en rumiluksesta. Olen tähän ikään mennessä kyennyt kohtaamaan henkilöt ongelmitta.
Sensijaan foorumilla on hyvinkin sairaita henkilöitä, jotka päästelee sisimmäisyyksiistään sellaista tekstiä, joka viittaa hyvin sairaaseen mieleen. Pahaa oloa on perettava tavalla, joka ei ole normaalin ja sivistyneen ihmisen toimintaa.
En ole tarkoituksella tai ainakaan missäään nimessä tahallisesti ketään halunnut loukata sanomisillani, mutta syntyjuuret etelä-pojanmaalta vaan kertoo suorapuheisuudestani. Omat vahvat mielipiteet myöskin seuraa syntyjuuria. Etelä- Pohjalaiset ei puhu paskaa, vastataan huutoon ja seisotaan sanojensa takana.
Toivon ettei tällä foorumilla kertoilla henkilöiden elämänkertaa vaan kirjoitellaan alaan liittyvistä aiheista.
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen...monella harrastelijalla menee puurot ja vellit sekaisin, jos luullaan moottorin hyötysuhdetta nostettavan puristussuhteen ja ahtauksen nostolla...se ei valitettavasti pidä paikkaansa. Moottorin hyötysuhde on laskennallinen toimenpide, jossa määriteään moottorille tuotu-ja lopputuote häviöineen prosenteissa.
Suomen teillä liikkuu omaviritteisä ajopelejä, jotka suurimmaksi osaksi ovat kammottavia pyydyksiä yleiseen tieliikenteeseen, tuhansittain.
Auton moottoria on jossakin määrin helppo virittää, mutta viritysasteen muuttaminen vaatii melkoisesti muutakin ajoneuvon laitossa, että siitä tulee tieliikennekelpoinen. Ne virittelyt tahtoo olla juuri niiden pahimpien pojankoltiaisten puuhastelua, joilla ei ole kehittynyttä järkeä päässä.
Loppupelissä sitten aikanaan huomaa, ettei niillä senteillä ja sekunneilla /tehoilla/vääntömomenteilla ole mitään merkitystä.
Tämäntyyppisiä lieveilmiöitä sitten virittely-ja kilpailuvietti aiheuttaa yleisessä liikenteessä....valitettavasti

Ote tämänpäivän Turunsanomista.

Uploaded with ImageShack.us
Kyllä täällä kunnon naurut saa... Itse en moottoritekniikassa uskaltaisi kenenkään kanssa täällä alkaa väittelemään, mutta naurattaa lähinnä ajatus, kuinka tärkeä asia jollekkin 50+? -vuotiaalle ihmiselle on päästä pätemään muita vastaan johonkin foorumille. Veikkaan että ko. henkilö ei uskalla livenä päästää näitä juttuja pois suustaan kellekkään, kun ei ole sitä kirjaa vieressä mistä lukea. Tai sitten olen väärässä, ja kaikki nämä jutut on totta, ja kyseessä on melkoinen tietokone.
Jos rumilus paljastuisi vaikka omaksi +60v isäksi, kyllä hävettäisi
Jos rumilus paljastuisi vaikka omaksi +60v isäksi, kyllä hävettäisi

Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Laitetaan nyt tänne sitte kysymys: Elikkäs kertokaaha nytte ku noista budjettiasioista höpisitte, että mitähä maksais noin suurinpiirtei om602 2,5dt piristäminen noin 200heposee? eli osien hintaa kysellää. Kiitos
No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
jos kirjoitit oikein tuon tyyppimerkinnän (2,5 DT) niin sehän on alkuperäinen turbokone silloin ja se on 200 heppaa kestävillä osilla jo tehtaan jäljiltäPallokala kirjoitti:Laitetaan nyt tänne sitte kysymys: Elikkäs kertokaaha nytte ku noista budjettiasioista höpisitte, että mitähä maksais noin suurinpiirtei om602 2,5dt piristäminen noin 200heposee? eli osien hintaa kysellää. Kiitos

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Juu kirjotin oikein eli 2,5litranen turbokone. Eli siihen vissii tarvis sitte just isompaa turboo, jonkun moinen cooleri? ja se pumppu säätöö? onko muuta?
No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
jos maltat pysyä siinä 200 hepassa, niin ei kai se muuta kaipaaPallokala kirjoitti:Juu kirjotin oikein eli 2,5litranen turbokone. Eli siihen vissii tarvis sitte just isompaa turboo, jonkun moinen cooleri? ja se pumppu säätöö? onko muuta?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
No osaakko yhtää arvioida minkä hintanen rojekti si olis? turbo jotain 1000e luokkaa? pumpun säätö mynä dieselillä 1000e? mutta mitähä maksaa cooleri ja mistä toho sopivan sais hommattua jos ei käytettyä löydy?
EDIT: Mites toi kytkin ja vaihdelaatikko puoli noissa tehoissa(tai missä tehoissa pitäis alkaa vahvistaa/vahtelee)? Ja kyseessä siis manuaali loota
EDIT: Mites toi kytkin ja vaihdelaatikko puoli noissa tehoissa(tai missä tehoissa pitäis alkaa vahvistaa/vahtelee)? Ja kyseessä siis manuaali loota
Viimeksi muokannut Pallokala, La 08.01.2011 01:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
taitaa saada turboja jo alle 800 €:lla nykyään
pumppukaan ei vielä mynää pakosta kaipaa ja 100 €:lla taitaa saada jo nykään niitä kiinan coolereita jotka on hyviksi todettu...
tietysti kaikkeen pikkusälään menee helposti 500-1000 €, että ei oikein huomaakkaan (ö-jäähdytystä, ahtoputkea, klemmaria, putkea jne.) mutta edullinen tuo silti vielä on rakentaa, oikeaan ST koneeseen verrattuna...

tietysti kaikkeen pikkusälään menee helposti 500-1000 €, että ei oikein huomaakkaan (ö-jäähdytystä, ahtoputkea, klemmaria, putkea jne.) mutta edullinen tuo silti vielä on rakentaa, oikeaan ST koneeseen verrattuna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Muokkasin jo tohon edelliseen viestii kyllä mutta laitan uusiks tähä: eli vaihdelaatikko ja kytkin puoli?
No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
tuohon en oikein osaa ottaa kantaa, manuaalit kuuluu kyllä olevan aika heikkoja mersuissa, mutta ehkä se tarkasti ajellessa vielä kestääPallokala kirjoitti:Muokkasin jo tohon edelliseen viestii kyllä mutta laitan uusiks tähä: eli vaihdelaatikko ja kytkin puoli?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Jatkan viel tästä kysymällä että mimmonenkoha turbo olis hyvä tommosille tehoille?(noin 200hv) sillee että lähtis mukaan suht aikasin jo.
No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Jos uuden turbon ostaa ja mynälle laittaa pumpun, niin olisko joku 3500-4000e lähellä?
Kaikessahan voi toki säästää ja osia saa käytettynä, mutta jotain näitä tarvittaisiin ainakin; cooleri, ahtoputket, silikkonit, klemmarit, vähän alumiinihitsausta imusarjaan, pakoputken, uuden kytkimen, mittareita oman maun mukaan, muutosleima, penkitys, yms yms...
Tai miten näitä kukin nyt sitten tapaakin rakennella...
DuPu
Kaikessahan voi toki säästää ja osia saa käytettynä, mutta jotain näitä tarvittaisiin ainakin; cooleri, ahtoputket, silikkonit, klemmarit, vähän alumiinihitsausta imusarjaan, pakoputken, uuden kytkimen, mittareita oman maun mukaan, muutosleima, penkitys, yms yms...
Tai miten näitä kukin nyt sitten tapaakin rakennella...
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
eikö vakio putki riitä? jos laittaa vaan downpipee vähä isommaks?
No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Riittää se alkuun 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Kirjotan nyt tänne ku täällä tätä juttua muutenki on. Eli miten tämmönen holset HX35w turbo soveltuu noille 200hevoselle? ja onko toi semmonen mikä alkaa hyrrää jo ala kierroksilta 

No mikä ettei jos halvalla saa.
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
666 on ehkä saatana, mutta 606 on kuningas
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
No ohhoh saa tuolla hintaa vissiin jo kullatun turbon ja pumpun titaanielementeilläDuPu kirjoitti:Jos uuden turbon ostaa ja mynälle laittaa pumpun, niin olisko joku 3500-4000e lähellä?
Kaikessahan voi toki säästää ja osia saa käytettynä, mutta jotain näitä tarvittaisiin ainakin; cooleri, ahtoputket, silikkonit, klemmarit, vähän alumiinihitsausta imusarjaan, pakoputken, uuden kytkimen, mittareita oman maun mukaan, muutosleima, penkitys, yms yms...
Tai miten näitä kukin nyt sitten tapaakin rakennella...
DuPu



S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Ihan nyt mielenkiinnosta, viitsisitkö ihan sellaisen pikaisen listauksen tehdä asioista, joita tuohon tarvitsee muuttaa, sekä budjetoida ne?S202 kirjoitti:No ohhoh saa tuolla hintaa vissiin jo kullatun turbon ja pumpun titaanielementeilläDuPu kirjoitti:Jos uuden turbon ostaa ja mynälle laittaa pumpun, niin olisko joku 3500-4000e lähellä?
Kaikessahan voi toki säästää ja osia saa käytettynä, mutta jotain näitä tarvittaisiin ainakin; cooleri, ahtoputket, silikkonit, klemmarit, vähän alumiinihitsausta imusarjaan, pakoputken, uuden kytkimen, mittareita oman maun mukaan, muutosleima, penkitys, yms yms...
Tai miten näitä kukin nyt sitten tapaakin rakennella...
DuPuSiis jos puhutaan 2,5 alkuperäisestä turbodieselistä ja tehotavoite 200 heppaa niin todellakaan tuollasia rahoja mee mihinkään. Loota kestää varmasti nuo tehot, uusia turboja saa jo 600€ puhumattakaan ehjistä käytetyistä
Pumppu on tässä kallein osa, mutta sekään ei tarviste noille tehoille olla ihan viimesen päälle, varmaan joku paja tekee 7mm pumpun halvemmalla kuin mynä. Kesällä olis saanu 2,5d tenavan tonnilla, 7mm pumpulla. En tiedä oliko ihan huippu tuotoilla sen pumppu mutta lähti vapariksi siihen malliin että jotain sielä oli
Tuossa ylhäällähän luki "uudella turbossa ja mynäpumpulla". Oletko asiantuntijana ajanut montaa hiemankin kiristettyä turbo-autoa josta löytyy manuaali-aski ja jonkin muun kuin mynädieselin pumppu? Minä olen, eikä siitä normaalissa arki-ajossa tule mitään.. Tai ainakaan PP-diesel ei osannut tuolloin manuaalille pumppua tehdä.
Ja miksi kukaan enää edes haluaa jonkun muun kuin mynädieselin pumppua? Kun kerran vuosien odotuksen jälkeen saa "kolinattoman ja kalistamattoman" pumpun, vai onko se zetorin ääni oikeasti vaan niiin hieno?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä h
Nimenomaan. Ja eikös kyse ollu superista? Ni siitä kakspuolikkaasta pitää penkittää 250kw -> 340hv että voi superiks sanoo. -> orkkis vapari ei käy ollenkaa, 602 ja 603 turbonakin alkaa olla rajoilla. Ehkä 605 sais ns. halvimmalla "superin", vieläpä jos uskaltais olla aukasematta vähä ajettua konetta tms. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.