EVO X kirjoitti: ↑Pe 09.04.2010 19:00
Pro pinta Lahti, pulverimaalausta peilipinnalla. Puhutaan jo useista kymmenistä osista ellei jopa yli sadan mene mitä olen tuolla maalauttanut ja aina se jaksaa yllättää. nimimerkillä Cadin öljypohjasta saa kattoa onko tukka hyvin.
Onko kellään RAL koodia Pro-Pinnan "vannehopealle". Sellaista kuulemma käyttävät, ei kerrottu RAL-koodia minulle. Millainen mahtaa olla sävy?
120 euroa sis puhallus, maalaus ja lakkaus.
Ei ole ral hopea. Se kulkee nimellä BMW hopea eikä ole siis RAL kartasta vaan Prismatixin sekoitesävy. Hinnat on vähän nousseet ja riippuu nykyään vanteen koosta. Ja onhan siellä siis Ral hopeakin Teknokselta, mutta se on ruma ja enemmän metalliharmaa kuin hopea.
Jeps, sain tarjouksen kun laitoin kuvan vanteista sinne. Onko sävy sopiva esim kasireikiin, en kokeillut googlettaa vielä tuota väriä, josko löytyisi.
Ja olettaisin että pinnan laatu ja kiilto on ok, jos itse vanteissa ei ole mitään skraaduja.
EVO X kirjoitti: ↑Pe 09.04.2010 19:00
Pro pinta Lahti, pulverimaalausta peilipinnalla. Puhutaan jo useista kymmenistä osista ellei jopa yli sadan mene mitä olen tuolla maalauttanut ja aina se jaksaa yllättää. nimimerkillä Cadin öljypohjasta saa kattoa onko tukka hyvin.
Onko kellään RAL koodia Pro-Pinnan "vannehopealle". Sellaista kuulemma käyttävät, ei kerrottu RAL-koodia minulle. Millainen mahtaa olla sävy?
120 euroa sis puhallus, maalaus ja lakkaus.
Ei ole ral hopea. Se kulkee nimellä BMW hopea eikä ole siis RAL kartasta vaan Prismatixin sekoitesävy. Hinnat on vähän nousseet ja riippuu nykyään vanteen koosta. Ja onhan siellä siis Ral hopeakin Teknokselta, mutta se on ruma ja enemmän metalliharmaa kuin hopea.
Jeps, sain tarjouksen kun laitoin kuvan vanteista sinne. Onko sävy sopiva esim kasireikiin, en kokeillut googlettaa vielä tuota väriä, josko löytyisi.
Ja olettaisin että pinnan laatu ja kiilto on ok, jos itse vanteissa ei ole mitään skraaduja.
Sävy on hyvä, vastaa suurinpiirtein 744:sta. Teknoksen lakka jää niillä nykyään aina aplarille. Ihan ok, mutta itse olen nuo märkälakannut perään jos haluan hyvät tai vähintään hionut ja kiillottanut.
Tässä on sävy kuvassa:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
EVO X kirjoitti: ↑Pe 09.04.2010 19:00
Pro pinta Lahti, pulverimaalausta peilipinnalla. Puhutaan jo useista kymmenistä osista ellei jopa yli sadan mene mitä olen tuolla maalauttanut ja aina se jaksaa yllättää. nimimerkillä Cadin öljypohjasta saa kattoa onko tukka hyvin.
Myös vanteet on ollut superlaadukkaita mitä olen maalauttanut..
Niin ja se hinta n. 50-60e/ sarja kaks kerroksisena eli väri + kirkaslakka ..joo kirjoitin oikein hinta on siis hyvin kilpailukykyinen. tosin ei sis. puhallusta.
Onko kellään RAL koodia Pro-Pinnan "vannehopealle". Sellaista kuulemma käyttävät, ei kerrottu RAL-koodia minulle. Millainen mahtaa olla sävy?
120 euroa sis puhallus, maalaus ja lakkaus.
Siis mitä Onko tuo hinta yhdelle vanteelle vai...
Onkohan edes kannattavaa liiketoimintaa tuommonen 120€ per sarja, muistan kun aikoinaan puhallutin ja maalautin erikseen (eri firmoilla) Pentavanteet ja hinnat oli tota luokkaa kummallekin toimenpiteelle erikseen, enemmänkin... Puhallusfirma vielä kertoi jälkikäteen että ei kannattanut, meni työtä ja soodaakin enemmän kuin sillä hinnalla sai korvausta, että meni enemmän harrastuksen piikkiin... Ja tosta on noin 10v aikaa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
EVO X kirjoitti: ↑Pe 09.04.2010 19:00
Pro pinta Lahti, pulverimaalausta peilipinnalla. Puhutaan jo useista kymmenistä osista ellei jopa yli sadan mene mitä olen tuolla maalauttanut ja aina se jaksaa yllättää. nimimerkillä Cadin öljypohjasta saa kattoa onko tukka hyvin.
Myös vanteet on ollut superlaadukkaita mitä olen maalauttanut..
Niin ja se hinta n. 50-60e/ sarja kaks kerroksisena eli väri + kirkaslakka ..joo kirjoitin oikein hinta on siis hyvin kilpailukykyinen. tosin ei sis. puhallusta.
Onko kellään RAL koodia Pro-Pinnan "vannehopealle". Sellaista kuulemma käyttävät, ei kerrottu RAL-koodia minulle. Millainen mahtaa olla sävy?
120 euroa sis puhallus, maalaus ja lakkaus.
Siis mitä Onko tuo hinta yhdelle vanteelle vai...
Onkohan edes kannattavaa liiketoimintaa tuommonen 120€ per sarja, muistan kun aikoinaan puhallutin ja maalautin erikseen (eri firmoilla) Pentavanteet ja hinnat oli tota luokkaa kummallekin toimenpiteelle erikseen, enemmänkin... Puhallusfirma vielä kertoi jälkikäteen että ei kannattanut, meni työtä ja soodaakin enemmän kuin sillä hinnalla sai korvausta, että meni enemmän harrastuksen piikkiin... Ja tosta on noin 10v aikaa.
Onhan tuo hinta tuplautunut 13 vuodessa . Muuten se sinun käyttämä maalaamo taisi palaa viime viikolla...
Mie nyt tentaan Anttia kun siulla on kokemusta. Miten tuo ProPinnan käsittely (hiekkapuhallus, maalaus ja lakkaus) toimii jos on ns syöpymiä, nehän voi olla menneet jo itse alumiiniin ja pinta on siis syöpynyt alemmas, eli ns rokolle tai kraaterille? Peittääkö tuo pinnoitus sellaisia jälkiä? Maalihan tasoittuu uunissa kun se kuumenee ja "valuu" niihin kraatereihin.
Vai onko sinun vanteet olleet aina lähtökohtaisesti jo hyvät?
Mie nyt tentaan Anttia kun siulla on kokemusta. Miten tuo ProPinnan käsittely (hiekkapuhallus, maalaus ja lakkaus) toimii jos on ns syöpymiä, nehän voi olla menneet jo itse alumiiniin ja pinta on siis syöpynyt alemmas, eli ns rokolle tai kraaterille? Peittääkö tuo pinnoitus sellaisia jälkiä? Maalihan tasoittuu uunissa kun se kuumenee ja "valuu" niihin kraatereihin.
Vai onko sinun vanteet olleet aina lähtökohtaisesti jo hyvät?
Olen isoimmat kraaterit hionut alemmas joko tukkalaikalla tai epäkeskolla ennen maalia. Sen vuoksi onkin ihan hakuammuntaa mitä sieltä tulee jos puhallus on samassa firmassa etkä pääse välillä tarkastamaan lopputulosta.. yllättävän hyvinhän se pulveri täyttää, muttei se muotovirheitä peitä. Motturikin kun vetää ensin sinne pohjaksi jonkun mustan tai valkosen, sitten se haluttu väri ja lopuksi vielä lakka, niin kalvo on melko paksu.
Niin ja isoimmat kanttarijäljet olen hionut jo ennen puhallusta, sitten tarvittaessa lisää puhalluksen jälkeen. Riippuen nyt millaset romut on kyseessä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair