W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

vesku2 kirjoitti:Kattokaas tommonen osoite kun:

www.starmotorsny.com/service.php
Tämä on varmaan se paljon puhuttu Star Motors . Tosiaan kokemusta ei ole.

Oma taka-akselin säätövena on nyt matkalla Wörlelle Saksaan. Konepelti haettiin eilen maalaamosta, hyvä tuli. Maalari joutui sävyttämään itse värin jotta saattiin kohdalleen. On paikoillaan jo, maskia uupuu vielä.

Apparin penkki valmistunee wappuaattona.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen projekti, että Lappeenrannan tähtiniekoille varmaan järjestyy jonkinlainen esittelytilaisuus kun kaikki on valmista?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

MarkoV kirjoitti:Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen projekti, että Lappeenrannan tähtiniekoille varmaan järjestyy jonkinlainen esittelytilaisuus kun kaikki on valmista?

Marko
No takuu varmasti. Sunin varaosamyyjät jo pyysivät tuomaan näytille :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Toisella kotimaisella ruiskuasiaa tällaisellakin sivulla:
http://www.w111.se/Teknik_Insprutningssystem.html

...jos tästä nyt apuja on, mutta tuli vastaan surfatessa. :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Säätöventtiili takajousitukselle saapui tänään kotiovelle, kesti 2 työviikkoa eli maanantaina 27.4. lähetin ja pe 8.5 oli kotona :D .

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080758.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080759.jpg

Tässä konepelti ennen asennusta:

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270654.jpg

Purin takapuskurin irti koska takahelmassa oli jälkiä ilmeisesti tunkkaamisesta.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080760.jpg

Ilmajousitteiset autot joutuvat koville kun niitä yritetään nostaa ylös paikoista joista ei saisi nostaa :| . Helman kurttttua on oikaistu ja lohkeillut maalipinta nyt pohjustettu.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080762.jpg

Puskurin kiinnikeraudat kävivät puhalluksessa ja epoksimaalauksessa.

Autossani ei ole tasauspyörästön kitkalukkoa; se ei ollut vakiovarusteena vaan valinnaisena eikä sitä ollut merkitty kantakorttiin. Ja pyöristä pyörittämällä vaikuttaa käyttäytyvän kun lukoton. Ja Sperrdifferential-kylttikin puuttu peräkopasta. Perän öljytilavuus on mukavat 2,5 litraa ja kun linkkuperään öljyjä vaihtaa niin akseliputkia on nostettava että ne ovat lievässä V-kulmassa jotta akseliputkista valuu kaikki öljy sinne perämurikkaan. Vakio Mobilit 80W-90 GL-5 sinne menee. Täytössä akselit oltava suoraan jotta ei ylitäyty, ja onhan se täyttömäärä siis teoreettisesti tiedossa :P .

Tässä vielä kuva korjatusta penkistä; pitää kiilloittaa uusittu suikale :) .

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080761.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Takajousituksen venttiili on nyt paikoillaan. Auto laskettu taas palkeilleen (siis jousipalkeiden varaan :P ). Ainakin 2 tuntia oli ylhäällä eli legendaarinen "perän roikkuminen" korjaantui. Eikä suhise mistään joten jos vaikka pääventtiilin o-rengasruletti olisi parantanut noita pihinöitä ja puhinoita.

Apparin penkki nakattu (ähelletty yksinään) paikoilleen (ilman uusia verhoilun vauroita). Ja tästä aasinsilta kun tyyppäsin takapenkkiä niin löysin reiän katosta. Olisikohan korkokengällä tökätty puhki SEL:lin väljiä takatiloja koeponnistettaessa :lol: kultaisella 70-luvulla :P .

Merkiliikkeestä tilattu konepellin kumitallat ja täydelliset säädettävät puskimet - jää koko satsi reilusti alle kympin :D . Jackiehan huomasi noiden tallojen puutteen ja itse hiffasin että ne puskimetkin on kävelleet tiehensä.

Kynnyslistojen ruuveja vaihdettu siistimpiin. Mittailtu potkupahvin kokoa jos sen tekisi sitten itse. Takapuskuri putsattuna ja taustasuojattuna paikoillaan, pultit kaikki uusittu.

Takakontti vaatii vielä siistimisen, ja vararenkaan kiinnityspalkin paikoilleen hitsaamisen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuota tahtia pitäessähän se on Karra jahtaamassa 6.3:lla karjalan kägösiä hymy korvissa jo ennen juhannusta... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Tuota tahtia pitäessähän se on Karra jahtaamassa 6.3:lla karjalan kägösiä hymy korvissa jo ennen juhannusta... :lol:
Kägöset on jo kukkuneet ja karjalan koivikotkin tuuhettuu kovaa vauhtia...mutta kyllä tallin perukoillakin on taas tapahtunut.

Tässä takakontin kauan kaivattu valo, ja löytyi melkein kivenheiton päästä :) . Ja toimii.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140782.jpg

Tästä puuttuu jotain...eli vararenkaan kiinnitysrauta:

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140781.jpg

Mikä korvataan tällä W111 raudalla, vaatii vielä hieman muokkausta jotta tunkki saadaan oikealle paikalle. Kiitokset Ahon Ollille / MB Klubi Kouvolan jaos :D . Ja Olli lisäksi loihti esiin ihan uuden pantaraudan jolla vararengas pultataan tuohon telineeseen.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140779.jpg

Tänään valmistui potkupahvi kuskin jalkatilaan, maalasin mustaksi. Jos MR tarkastaja ei hyväksy niin voihan tuon verhoilla kernillä. Mallia kattelin omasta W111:sta , tosin niissä ei ole päällystettyjä nuo.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140783.jpg

Niin, jo yli 2 vuorokautta auton ilmajousitus on ollut ryhdissään, eilen istuin autossa ja ähelsin takakontissa. Tänään heiluttelin joka kulmaa ja ei ollut moksiskaan :lol: .

Kyl se siit...Kouvolaan Swappiin olisi tarkotus tällä lähteä, nyt Orimattilaan ei vielä arvaa tällä pelillä suunnata.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

karra kirjoitti:Tänään valmistui potkupahvi kuskin jalkatilaan, maalasin mustaksi. Jos MR tarkastaja ei hyväksy niin voihan tuon verhoilla kernillä..
No jo on ihme jos ei hyväksy, en tiedä onko MR -tarkastajilla eri kriteerit, mutta minä en olisi hyväksynyt joitakin tämän MR-W108:n kuvissa näkyviä osia, ei sitten millään pahalla, jos omistaja sattuu näkemään - kommentointi on varmaan sallittua kumminkin:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/2030943
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Tänään valmistui potkupahvi kuskin jalkatilaan, maalasin mustaksi. Jos MR tarkastaja ei hyväksy niin voihan tuon verhoilla kernillä. Mallia kattelin omasta W111:sta , tosin niissä ei ole päällystettyjä nuo.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140783.jpg
"Ei se huomaa mitään, koska ei se saa tietää tästä mitään." Eli sikäli ku tarkastaja ei lue forumia, ni tokko se huomaa et pahvi ei oo orkkis :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti:
karra kirjoitti:Tänään valmistui potkupahvi kuskin jalkatilaan, maalasin mustaksi. Jos MR tarkastaja ei hyväksy niin voihan tuon verhoilla kernillä. Mallia kattelin omasta W111:sta , tosin niissä ei ole päällystettyjä nuo.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140783.jpg
"Ei se huomaa mitään, koska ei se saa tietää tästä mitään." Eli sikäli ku tarkastaja ei lue forumia, ni tokko se huomaa et pahvi ei oo orkkis :wink:
Tässä nyt maalattuna, tietty kuvassa tuo syvä musta pomppaa mutta luonnossa ok.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150793.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150794.jpg

Ja arvatkaa mikä seisoo edelleen ylväänä pystyssä :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Ja arvatkaa mikä seisoo edelleen ylväänä pystyssä :mrgreen: .
No tähti tietysti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Ja arvatkaa mikä seisoo edelleen ylväänä pystyssä :mrgreen: .
No tähti tietysti.
Ja koko auto :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Sainpas vihdoinkin ulos puhelimesta nuo taannoisen "ensiajelun" yhteyessä otetut kuvat. Olkaa hyvä:
http://kuvablogi.com/nayta/1916855/
http://kuvablogi.com/nayta/1916856/
http://kuvablogi.com/nayta/1916857/
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jackie kirjoitti:Sainpas vihdoinkin ulos puhelimesta nuo taannoisen "ensiajelun" yhteyessä otetut kuvat. Olkaa hyvä:
http://kuvablogi.com/nayta/1916855/
http://kuvablogi.com/nayta/1916856/
http://kuvablogi.com/nayta/1916857/
Kiitos :)

Mahtaa olla noin lumikelillä syytä käyttää kaasua aika tarkalla jalalla?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti:
jackie kirjoitti:Sainpas vihdoinkin ulos puhelimesta nuo taannoisen "ensiajelun" yhteyessä otetut kuvat. Olkaa hyvä:
http://kuvablogi.com/nayta/1916855/
http://kuvablogi.com/nayta/1916856/
http://kuvablogi.com/nayta/1916857/
Kiitos :)

Mahtaa olla noin lumikelillä syytä käyttää kaasua aika tarkalla jalalla?
No onneksi tie oli sula. Mutta, talliin ei oikein halunnut nousta vaikka olikin ihan lievää ylämäkeä Ei vaan tuo aataminaikuinen misukan kesäkuvio sohjossa jonka alla jäätä, pidä :P .

Tänään alettu siistimään nokalla olevaa lauhdutin/flektipakettia. Ja se keula sitten laski alas eli vajaan viikon kesti ylhäällä. Välttämättä ei korkeudensäätöventtilit vuoda vaan saattaa olla vuoto kumiletkuissa joita siellä etupalkin tienoilla on systeemissä 3 kpl.

Eilen sain vinkin Jyväskylässä purkuun menevästä W109:stä josta saan teräksiset pyyhkijänsulat, orkkis potkupahvin (tosin eri värisen) kuskin jalkatilaan ja mikä tärkeintä, oikean mallisen vararenkaan kiinnitysraudan :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jaa meillä täälläkö semmonen menossa purkuun :shock: No tarjoan pullakahveet jos tänne päin olet tulosa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Jaa meillä täälläkö semmonen menossa purkuun :shock: No tarjoan pullakahveet jos tänne päin olet tulosa.
Kiitos vaan! Saan osat matkahuollossa: en malta odottaa seuraavaan kertaan mikä olisi MB Klubin 30-v juhla tai valtakunnanajot...silloin kilkkeet tulisi tänne etelään. Tarvis on saada oma MR:ään.

Tämä klubilainen purkaa kaiken hyödyllisen, jos on puutteita niin laita minulle yyveetä niin voin kysyä :P . Todellakin pellossa 15 v maatunut ilmajousitteinen on :shock: . Koppa niin laho että ei kannata tehdä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ja sitten kun on kaikki muu tehty hienoksi, voitkin käydä moottorin kimppuun:

Kuva

tuossa tavoitetta, hymiöistä puuttuu sellainen "vihreä kateudesta" -hymiö.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Ja sitten kun on kaikki muu tehty hienoksi, voitkin käydä moottorin kimppuun: tuossa tavoitetta, hymiöistä puuttuu sellainen "vihreä kateudesta" -hymiö.
Vajaa sylinterinen :mrgreen: .

Tänä aamuna lähti matkahuollolla Jyväskylästä paketti joten omaa aikataulu taitaa pitää joten kuten kutinsa eli ehkä takakonttikin valmistunee tällä viikolla - torstain pyhä vaan vähän sotkee :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Joskus sillon 50-luvulla Mercedeksellä oli oma optionsa näyttelymoottoreihin, jolloin joku venakoppa oli kromattu ja jotkut etuvieterit oli punaset tjsp...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Meinasin lopettaa tilapäisen liikenteestäpoiston tänään mutta ei onnistunutkaan koska vaatii sen otteen kakkososan konttuurilla :| . No, eka kertaa tällä asialla ja aina jotain oppii. Eli huomenna siis ei ajeta :( .

Mutta, pitää vielä erikseen mainita että sain 2 kpl orkkis Boschilaisia satiinipinnalla olevia teräksisiä pyyhkisänsulkia :D . Ne vaatii vaan uudet gumit :P . On ne ah niin tyylikkäät, mätsää varsien viimeistelyn kanssa :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

karra kirjoitti:Meinasin lopettaa tilapäisen liikenteestäpoiston tänään mutta ei onnistunutkaan koska vaatii sen otteen kakkososan konttuurilla :| . No, eka kertaa tällä asialla ja aina jotain oppii. Eli huomenna siis ei ajeta :( .
Itelle kävi sama homma, ilman kakkososaa ei onnistu.
Mutta, pitää vielä erikseen mainita että sain 2 kpl orkkis Boschilaisia satiinipinnalla olevia teräksisiä pyyhkisänsulkia :D . Ne vaatii vaan uudet gumit :P . On ne ah niin tyylikkäät, mätsää varsien viimeistelyn kanssa :lol: .
Kyllä nämä on kirsikka kakussa. Kumit niihin maksaa veholla 17e kpl, saksassa 9e kpl :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:
karra kirjoitti:Mutta, pitää vielä erikseen mainita että sain 2 kpl orkkis Boschilaisia satiinipinnalla olevia teräksisiä pyyhkisänsulkia :D . Ne vaatii vaan uudet gumit :P . On ne ah niin tyylikkäät, mätsää varsien viimeistelyn kanssa :lol: .
Kyllä nämä on kirsikka kakussa. Kumit niihin maksaa veholla 17e kpl, saksassa 9e kpl :twisted:
Ostin tänään tarvikeliikkeestä määrämittaan leikattavat kumit. Toinen pää on "ummessa" joten pitäisi kestää paikoillaan, siitä avoimesta päästä voi sitten lyhentää. Tuoretta tavaraa on ja maksoi 4 euroa pari :P .

Tänään on varsinaisesti auto ajossa :) . On se vaan äijä peli :lol: . Nyt kun olen tsekannut rättinivelen ja kardaanin tukilaakerin uskalsin jo antaa reilummin happea sarjaan. Potkua on ihan riittävästi, voin sanoa 8) . Kun auton saa liikkeelle ja sitten painaa kaasun pohjaan niin alkaa pito tosiaan irrota takarenkaasta, ainakin siihen malliin nakki siellä valitti 8) .

Kick-down pelaa, 80 vauhdista kun survasee niin vaihtaa pienemmälle ja peruutuspeilin näkymä sameni kuin olisi olut Centurion-panssarivaunun savuverhokone päällä... no ei nyt sentään mutta melkoisen mustaa työntää rööreistä kun lämä on tiskissä (eikä kikkari pelaa ellei paina sitä pohjaan asti jolloin sähkökytkin aktivoi vaihdon pienemmälle). Ja kiihtyvyys...hmmm... on melkoinen; paikaltaan sataan ei kestä montaa sekuntia ja selkänojista on todellakin tukea kropalle kun monsterimyllyn vääntömomentti välittyy renkaiden kautta asfalttin.

Ja kevyt kaasutuskin, esim ohituksissa antaa mielettömän voiman tunteen. Nimittäin vääntöä on, pitäisi olla yli 500 Nm ja sitä ei voi olla noteeraamatta.

Miten se Big daddy Don Garlits sanoikaan autosta; The Beast 8) .

Ei maar täytyy taas lähteä baanalle...ei kumma kyllä tee mieli olutkuppilassa istua kun voi saada kicksejä ratin takaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea onnea! Onko se nyt _ihan_ valmis ja kunnossa? Mitä, puoli vuottako siinä meni?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Onnea onnea! Onko se nyt _ihan_ valmis ja kunnossa? Mitä, puoli vuottako siinä meni?
Kiitosta vaan, aika tarkalleen 7 kuukautta että sai ajokuntoon. Takakontti vaatii vielä sen raudan paikalleen hitsaamisen. Sekä se varsinainen potkupahvi pitää verhoiluttaa mustalla kernillä.

Pientä siistimistä vaatii vielä; kotelonsuojaa on roiskittu aikonaan huolettomasti - mutta hyvä että on kunnolla hölvätty. Kattoverhoilussa on reikä joka vaatii paikan. Sisävalo ei toimi (comfort rele toimii tosin eli ikkunoita voi ajella etuovien ollessa auki).

Voi olla että renkaat on kovettuneet, jotenkin nypyttää ja vatkaa ajossa. Pitää kokeilla toisilla pyörillä, onneksi nurkissa on barokkisarja jota voi kokeilla. Jos nylpytys poistuu niin on sitten asiaa rengaskauppaan. Nuo alla olevat misukat on todellakin iänikuisen vanhat ja ne sopisi tyylinsä ja kuntonsa puolesta johonki museossa seisovaan autoon :P .

Niin, autoon tehtiin tänään alustava katselmus museointia varten ja pikku puutteita todettiin; osa vaatii töitä (verhoilu, putsaus) ja osa taas menee huomautuksella (etupuskurin päässä vähän ruostetta, pieni painuma apparin ovessa).

Kun ajoin tänään enemmin niin koneen käynti tasaantui, kun on tallissa käytetty niin tyhjäkäyntiseos on niin rikkaalla että karstoittaa tulppia. On pitänyt kertaalleen putsata ne mutta nyt ajo tuntuu pitävän ne toiminnassa paremmin. Ennen kun vie CO-mittaukseen pitää vielä kerran putsata kynttilät ja ajaa suoraan mitattavaksi. Saa sitten tyhjäkäynnin CO:n kohdalleen.

Varsinaista penkitystä en ole nyt sen enempää suunnitellut, näkisi ne seokset kuormitiksessa silloin. Mutta, pumpun remppaajaa pitää kyllä luottaa että osasi asiansa.

Kolmioikkunat suhisee jonkin verran ajosssa. Turvavöiden rullamekanismit raplattaa rasittavasti, niille pitäisi pidemmän päälle tehdä jotain. Radio neljine kaiuttimineen ja fadereineen toimii hyvin; pieni taustavinkuna on.

Muutapa raportoitavaa nyt ei mieleen tule :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Joko olet ehtinyt tutkailemaan kanssa-autoilijoiden reaktioita, etenkin taustapeilistä liikennevaloissa? :D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin jos ne ei enää jnää sinne savuverhoon jumiin niin sitten ilme voi näkyä kuinka wanha taksimese lähti liikennevaloista kuin ohjus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Montako hehtolitraa sataselle?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tosiaan tuo voima joka on helposti kutsuttavissa käyttöön vähän houkuttaa aina... tunne on niiiiin mukava :lol: . Ja kun kutittelee voimaa esiin niin äänimaailmakin on kohdallaan; ei paikallaan kaasutettaessa mitään erikoista mutta kun kone tekee töitä niin putkesta kantautuu matalaa kuminaa mutta ei sellaista jenkkilotinaa vaan puhkuvaa murinaa (keskustassa piti laskea ihan ikkunat alas jotta kuuli efektit sisälle kun ne korkeista taloista heijastui). Nam.

Ja ei muuten savuta eikä kärytä normi ajossa yhtään. Sitten vasta kun polkaisee niin sinimustaa tulee.

Eikä tuo tankki kummemmin tänään vajentunut mutta en ajanut varmaan kun 50 km. Noilla kulmikkailla misukoilla ei kiinnosta tien päälle lähteä... ja ohjauskin puolti aluksi vasemmalle mutta se näytti asettuvan itsestään :roll: . Mutta kulmien tarkastukseen vien heti miten kun vaan ehtii.

Katselin netistä renkaita niin eipä vaan helposti löydy; tarttis olla 195 VR 14, tai sitten sellaiset kun nyt on alla eli 205/70 R14 - tällaisia saa jo paremmin mutta orkkiskokoon verrattuna tuo on 4 % liian pieni.

Vaikka jostain saisi 15" barokit niin silti nuo kapselit sopii mielestäni paremmin. Jos valkosivullisia halajaa niin varmaan jenkkirenkaaseen kääntyy. Todellakin tuo nopeusluokka V on 240 km/h asti joten mitään pakettiauton renkaita tuohon ei voi laittaa. H:ta on tarjolla jo paremmin eli 210 km/h.
M 81 mph 130 km/h
N 87 mph 140km/h Temporary Spare Tires
P 93 mph 150 km/h
Q 99 mph 160 km/h Studless & Studdable Winter Tires
R 106 mph 170 km/h H.D. Light Truck Tires
S 112 mph 180 km/h Family Sedans & Vans
T 118 mph 190 km/h Family Sedans & Vans
U 124 mph 200 km/h
H 130 mph 210 km/h Sport Sedans & Coupes
V 149 mph 240 km/h Sport Sedans, Coupes & Sports Cars
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin