W221 S 320Cdi 4Matic käyttöautona -nyt toimii toistaiseksi-

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Sharedoc kirjoitti: Su 16.06.2024 15:45 Viestissä ei näy kuvaa.
Viittasin tuohon MiHen kertomaan ohjeeseen.
https://www.google.com/search?q=AR07.02 ... e&ie=UTF-8
Screenshot_20240616_155425_Microsoft 365 (Office).jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja MiHe »

sen pumpun ajoituksen vaikutus on varmasti hyvin pieni, jopa huomaamaton...

niin siis toisessa railissa on anturi, toisessa painerajaventtiili... rivikoneesa ne ovat (luonnollisesti) molemmissa päissä sitä ainoaa railiputkea.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jees.

Kokeilin myös ilman Y-haaran antureita, yksi kerrallaan pois. Moottorin vikavalon saa palamaan, ei muuta muutosta.


Otin kaksi suutinta irti, 4 ja 1 pytyistä. Lähinnä vertailun vuoksi molemmilta puolilta, josko olisi jotain selkeää eroa. 4 suutin oli ohuimmasta osasta kärjestä töhkäinen ja kostea. 1 suutin oli samalta alueelta kuiva, mutta siinäkin jotain pikeentynyttä kokkaretta. Mutta onko tuosta sitten mitään pääteltävissä? Tuskin... kuvatkin olivat aika huonoja...
Screenshot_20240625_214917_Gallery.jpg
Screenshot_20240625_215138_Gallery.jpg
Purin 4 suuttimen kärjestä ja putsasin irtoavat osat ultraäänipesurissa. En ollut oikein varma, tuleeko jtn ongelmia ilmauksen tms kanssa niin palastelin vain tämän yhden nyt aluksi.
Laitoin molemmat suuttimet takaisin ja auto lähti käyntiin. Ei muutosta hyvään eikä pahaan, joten taidanpa putsailla nuo muutkin yksitellen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Eipäs auttanut loppujen suuttimien putsaus. Tai no, 1. suutinta en putsannut koska laitoin sen edelliskerralla uudella pultilla kiinni, eikä niitä sitten ollut riittävästi. Vanhalla ruuvilla en halunnut kokeilla kun se olisi kuitenkin katkennut.

Putsasin aina yhden suuttimen kerrallaan ja tarkastin vaikutuksen. Minkään putsauksella ei ollut parantavaa vaikutusta.
4, 5 ja 6 suutinten jälkeen lähti helposti käyntiin mutta 2 ja 3 jälkeen sai sahata reilusti eikä meinannut aluksi pysyä käynnissä. Lopulta sain kuitenkin käymään yhtä huonosti ja savuttaen kuin ennenkin...
Polttoainepuoli alkaa siis olla kaluttu.

Saa nähdä jaksaisiko tarkastaa vielä jaon kuskin puolen nokista. Eipä siinä pumppu irrallaan edes näy ketjua joten aika hankalaa siinäkin olisi saada jokin kokkare väliin ja jako hyppäämään...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18181
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sylintereillä 4,5 ja 6 ei käy. Yrittää työntää sinne lisää polttoainetta että kävisi, mutta ei yhtään käy. Siksi suuttimen kärki on märkä, kun polttoaine ei pala.
...tänään korjasin kannen kierteen ja asensin pumpun paikalleen. Kiinnittelin irroitetut polttoaineliitännät ja löin auton käyntiin. Lähti hienosti käyntiin ja kävi normaalisti tovin (ehkä 30sek) kunnes käynti alkoi ryskyttämään
Onko kannen kierteen korjauksessa mahdollista mennä jotain jakopäähän ? Puolen minuutin kuluttua se jokin meni sitten ... äh, johonkin, ja puristukset katosi toiselta puolelta moottoria :eh:
wiimax.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

dealer kirjoitti: La 29.06.2024 19:25 Sylintereillä 4,5 ja 6 ei käy. Yrittää työntää sinne lisää polttoainetta että kävisi, mutta ei yhtään käy. Siksi suuttimen kärki on märkä, kun polttoaine ei pala.
...tänään korjasin kannen kierteen ja asensin pumpun paikalleen. Kiinnittelin irroitetut polttoaineliitännät ja löin auton käyntiin. Lähti hienosti käyntiin ja kävi normaalisti tovin (ehkä 30sek) kunnes käynti alkoi ryskyttämään
Onko kannen kierteen korjauksessa mahdollista mennä jotain jakopäähän ? Puolen minuutin kuluttua se jokin meni sitten ... äh, johonkin, ja puristukset katosi toiselta puolelta moottoria :eh:
Kierre oli umpireiässä ja myös korjauksen jäljeen kierre on umpireiässä.
Eli ei oikein sitä kautta pääse ellei olisi puhkaissut reikää.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Laitoin ärrän myyntiin. Tavallaan kiinnostaisi selvittää vika ja korjata, mutta mutta... saa joku muu tehdä sen. Ensi viikolla pitäisi hävitä pihasta.

Mutta mitäpäs tilalle?
Tällä hetkellä mielessä pyörii w124, w211 ja w221. Eli aika erilaiset kulkineet mielessä.

-w124 250D tai 300D voisi olla helppo ja varma valinta. Korimalli alkaa olla itselle aika tuttu ja kaikin puolin hyvä auto ajaa ja ylläpitää. Tarjonta tosin niukkaa ja hinnat sitä myöten w211 tasolla. Nelivedon joutuu todennäköisesti unohtamaan w124 kohdalla.

-w211 facelift. Näitä on aika hyvin tarjolla, neliveto tosin pienentää tarjontaa ja muuttaa koneeksi om642. Om646 olisi ihan riittävä. Korimallista ei omakohtaista kokemusta, om642 ärrän myötä tuttu.

-w221 vm.-06-08 pyyntihinnat alkaneet tulla käyttöauton luvuille ja ilmeisen hyvää kyytiä olisi tarjolla?Mutta mitenkäs sitten ylläpito? Perushuollot ja työkaluilla tehtävät remontit onnistunee itseltä mutta digipuoli vähän hakusassa. Verot ja vakuutukset ja kulutuskin aavistuksen isommat kuin ylemmissä. Toisaalta eivät yhtään isommat kuin Ärrässä. Nelivetojakin olisi myynnissä.
Nettikeskusteluista tulkiten mitenkään erityisen vikaisa malli ei pitäisi olla kyseessä. Ilma-alusta on toki hieman tyyris sitten kun pitää remontoida.
Mites neliveto näissä w221 ja w211? Koskeeko öljypohjan laakeripesän viat näitä malleja vai vasta myöhempiä?
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1366
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tarvisi tietää mihin käyttötarkoitukseen auto tulisi. Jos sillä on tarkoitus korvata R, niin farkku 212 (huom siis ei 211) olisi mielestäni ehkä järkevin. Onko 4-veto oikeasti tarpeen, kun se on käyttö- ja ylläpitokulujen kautta rasite.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18181
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näyttäisi että W211 faceliftit pyöreästi 3000-6000€ ja W221 9000€ ylöspäin, molemmissa saa kovasti rahalle vastinetta.

W124 on niin erilainen että turha verrata, hintahaarukka tosin kattaa molemmat edellä mainitut :D no, OM602-603 ei lakkaa käymästä puolella sylintereistä tms. ikävää.
wiimax.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Sharedoc kirjoitti: Su 04.08.2024 19:48 Tarvisi tietää mihin käyttötarkoitukseen auto tulisi. Jos sillä on tarkoitus korvata R, niin farkku 212 (huom siis ei 211) olisi mielestäni ehkä järkevin. Onko 4-veto oikeasti tarpeen, kun se on käyttö- ja ylläpitokulujen kautta rasite.
212 ei jostain syystä oikein innosta. 4-veto olisi kiva, ei kuitenkaan ihan pakollinen. Ärrän kohdalla siitä ei ollut mitään vaivaa, päin vastoin.
dealer kirjoitti: Su 04.08.2024 20:03 Näyttäisi että W211 faceliftit pyöreästi 3000-6000€ ja W221 9000€ ylöspäin, molemmissa saa kovasti rahalle vastinetta.

W124 on niin erilainen että turha verrata, hintahaarukka tosin kattaa molemmat edellä mainitut :D no, OM602-603 ei lakkaa käymästä puolella sylintereistä tms. ikävää.
Pari 300D:tä ja yksi 250DT 3000-4000€ haarukassa mennyt samantien viime viikkoina nettiautossa, mitä niitä seuraillut. Jos kävisi tuuri ja osuisi kohdalleen, niin satalankku olisi vahvoilla.

W211/221 osalta päätettävä, ostaisiko auton järjellä vai tunteella. Järki ostaisi siistin W211 om646 koneella ja tunne ostaisi W221 4Maticin. Järki ei välittäisi niinkään varusteista, väristä tai sisustasta ja tunne taas haluaisi vaaleaa nahkasisustaa, tuuletettuja ja hierovia penkkejä yms jonninjoutavaa.
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 550
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

M57
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18181
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pari 300D:tä ja yksi 250DT 3000-4000€ haarukassa mennyt samantien viime viikkoina nettiautossa, mitä niitä seuraillut. Jos kävisi tuuri ja osuisi kohdalleen, niin satalankku olisi vahvoilla.
Meidän pihaan tuli viikko pari sitten yksi 300D joka ehti olla Nettiautossa pari päivää. Juniorilla suunnitelmia museoida.
Kilometrejä on paljon ja totutun hienosti toimii, on ajettu joka päivä oston jälkeen. Sama homma kuin keskimäärin aina 124, ei tule niitä yllätyksiä että eipä lähdekään kylmänä käyntiin tai muuta sellaista. Ostaessa jonkinmoinen tarkastus ja koeajo ja tietää mitä saa.

Menee täysin sivuraiteelle aiheesta, mutta jokunen muukin suunnitelma on ja niiden rahoittamiseksi aikoi laittaa tämän 250TD myyntiin, kunhan ensin vaihtaa etupenkit sopivamman värisiin (nyt siniset ja muuten harmaa sisusta) ja katsastaa (ei olisi vielä ajankohtaista mutta edistänee myyntiä)
Pari vuotta ja kymmeniä tuhansia kilometrejä on tuolla ajanut ja linkin viestiketjussa mainittua alapallovauriota lukuun ottamatta täysin murheeton auto edelleen.
En Jannelle tuota tyrkytä, nollavarustein oleva jo sisältä ja päältä kulunut farkkupaku, mutta kun 124:t puheeksi tuli.
wiimax.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

dealer:
Joo, huomasinkin naapurifoorumilta että 300D pääsi hyviin käsiin.
Karvalakkifarkkupaku voisi tulla kyseeseen, jos ajelisin vain itsekseni, mutta se ei ole tällä hetkellä tilanne. Sitäpaitsi meidän autokaupat todennäköisesti päätysi siihen, että sinä ostat minulta auton tai jotain muuta :lol:
300E W124 1987 kirjoitti: Su 04.08.2024 22:50 M57
Eli bimmeri.... :think: en oikein tiedä...
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1366
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

JanneW124 kirjoitti: Su 04.08.2024 09:54 Laitoin ärrän myyntiin. Tavallaan kiinnostaisi selvittää vika ja korjata, mutta mutta... saa joku muu tehdä sen. Ensi viikolla pitäisi hävitä pihasta.
Mietin vaan, että tulee melkoinen lommo rahallisesti ja myös henkisesti, jos antaa periksi. Itse toimisin vastaavassa tilanteessa siten, että kysyisin foorumilta ja naapurifoorumilta onko kenelläkään samalla koneella olevaa autoa ja kutsuisin remppatalkoisiin, varaisin juotavaa, saunan ja majoitusmahdollisuuden jollekin viikonlopulle. Toisesta autosta vaihtaisi osia kunnes selviäisi missä vika.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W251 R 320 CDI

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Sharedoc kirjoitti: Ma 05.08.2024 12:58
JanneW124 kirjoitti: Su 04.08.2024 09:54 Laitoin ärrän myyntiin. Tavallaan kiinnostaisi selvittää vika ja korjata, mutta mutta... saa joku muu tehdä sen. Ensi viikolla pitäisi hävitä pihasta.
Mietin vaan, että tulee melkoinen lommo rahallisesti ja myös henkisesti, jos antaa periksi. Itse toimisin vastaavassa tilanteessa siten, että kysyisin foorumilta ja naapurifoorumilta onko kenelläkään samalla koneella olevaa autoa ja kutsuisin remppatalkoisiin, varaisin juotavaa, saunan ja majoitusmahdollisuuden jollekin viikonlopulle. Toisesta autosta vaihtaisi osia kunnes selviäisi missä vika.
Noh, pieni henkinen lommo kun ei omin avuin vikaa selvittänyt. Taloudellinen lommo on arvoitus, kun ei tiedä mikä autossa on vialla.

Hauska idea tuo ehdottamasi.
Kutsuisin joukon itselleni tuntemattomia henkilöitä viikonlopuksi juomaan ja saunomaan. Siinä samalla juovuspäissään purettaisiin yhden talkoolaisen ehjä auto, jotta saadaan minun auto kuntoon.
Kerkesin valitettavasti kaupat jo tekemään, joten innokkaimmat joutuu nyt pettymään :)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Ärrä häipyi, seuraavaksi jotain muuta

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Nyt se häipyi Ärrä uudelle omistajalle, joka laittaa kuntoon. Kerron kyllä sitten mikä oli vialla, kun selviää varmaksi.

Yhtä Ässää kävin katsomassa ja koeajamassa. Hyvä auto ajaa. Täytyy vielä hakea vertailupohjaa muista samanlaisista ja w211 osalta.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Hankalaa on autonosto, kun ei oikein tiedä mitä ostaisi...
Yhtä S124 dieseliä lähdin intopiukeana ostamaan, mutta sinne jäi myyjän pihaan. Hintapyynti oli ihan kohtuullinen tämän päivän tasoon nähden, mutta en jotenkin aivan ymmärrä miksi ihan kaikenkuntoisista pitäisi sellaisia rahoja maksaa. Myynnissä olevat ja sinne tulevat Wanhat mersut ovat kuitenkin jatkuvan tarkkailun alla.

Myynnissä olevia w/s211 eemeleitä tulee katseltua tiuhaan. Sellainen yleiskuva, että kaikista on kuskinpenkki rikki ellei ole kangassisusta. Yhtään tällaista en ole vaivautunut vielä paikanpäälle katsomaan.
Omaan silmään kuvista siistien yksilöiden hinta on monesti sitten jo melko lähellä samanikäistä ässää.
W212 malleista näyttää kuskinpenkit olevan myös rikki, etenkin puolinahkaverhoillut.

W221 ässävalikoimaa tulee myös selattua. Toki niitä minun ulottuvulla olevia hinnat-alkaen malleja ei kovin montaa ole. Ässät näyttää ainakin myyntikuvissa melko siisteiltä sisältä ja päältä n. 300tkm ajettuna.

Summa summarum... edelleen tekisi mieli ostaa Ässä mutta kuitenkin niitä eemeleitä täytyy pitää silmällä. Ja hiljaa toivon, että sopiva w124 tipahtaisi taivaalta.
Kesäautojen ajokausi käy loppuun ja viimeistään kuunvaihteessa pitäisi melkein joku kippo löytää
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12812
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja epk »

osta ässä jos sellainen on ehdokkaana noiden muiden joukossa, yksityiseltä kun ostat tänä päivän sellaisen 300tkm ajetun niin saat soivan yksilön siinä 8k kinttailla (ei niitä juuri kalliimmalla saa ketään myytyä vaikka pyynti olisi tonnikaupalla enemmän).
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Ässäkuume se selvästi on päällä, kun muista vaihtoehdoista löytää vain vikoja. Kuumetta alentaa hieman hirvitys ylläpidosta, ässässä kuitenkin kaikki aina hieman kalliimpaa. Ilma-alusta on toimiessaan ihan parhautta, mutta korjatessa sitten yhden tolpan hinnalla rakentaa satalankun koko alustan uusiksi... Järkeä tässä ei niinkään ole, kun isoin osa ajosta on työmatkaa jolloin kannattaisi olla mahdollisimman pienikulutuksinen auto alla. Duunarilla ei kannattaisi olla toimitusjohtajan autoa...
Mutta sama pohdinta se oli Ärrää hankkiessa ja sen kohdalla en lopputulemana pitänyt ylläpitoa mitenkään mahdottoman kalliina vaikka taival päättyikin vähän ikävästi.

Mitäpä mieltä olisitte näistä:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/14444356
https://www.lastvin.com/vin/MjxRadXzW512eoXrm
+kilometrit
+4veto
+suksiluukku
+dynamic seats
-ei koukkua, mutta sellaisenhan saa asennettua
-vaihdettuja osia 2,5% (etupuskuri+jähdytin) eli joku pikku pusu sattunut

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/14300350
https://www.lastvin.com/vin/0vwD9AxJXaME4nWYZ
+koukku
+kalliita remontteja vast'ikään tehtynä
+ei prosentteja otteessa
-ei suksiluukkua
-ehkä vähän karvalakki ässäksi, mutta onko sillä sitten niin väliä

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/14504453
https://www.lastvin.com/vin/987L0El014bEN1Kkp
+webasto
-ei koukkua
-ei suksiluukkua
-2,0% vaihdettuja osia (etuovi+lokari)

Tuo ylin houkuttelee lähtökohtaisesti ehkä eniten, siitä ei puutu kuin koukku. On tosin pyynniltään noista kallein.
Keskimmäisessä taas kalliit remontit olisi hoidettu...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12812
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja epk »

itse ostaisin 4maticin vain ja ainoastaan jos sille on todellinen tarve. Seuraavaksi katsoisin auton joka viimeisenä jälkituotu Suomeen eli missä on kori alustaltaan todennäköisesti parhaassa kunnossa, huom., tämä siksi että noista ruostuu tankki ja ikävä/työläs/kallis korjata (uusia ei myydä ja käytetyt yhtä mätiä mitä autoissa olevat).
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

epk kirjoitti: La 14.09.2024 13:27 itse ostaisin 4maticin vain ja ainoastaan jos sille on todellinen tarve. Seuraavaksi katsoisin auton joka viimeisenä jälkituotu Suomeen eli missä on kori alustaltaan todennäköisesti parhaassa kunnossa, huom., tämä siksi että noista ruostuu tankki ja ikävä/työläs/kallis korjata (uusia ei myydä ja käytetyt yhtä mätiä mitä autoissa olevat).
Aivan, olinkin jo unohtanut tuon tankinruostumisen. Tuota 4matikkia menossa katsomaan, niin täytyy muistaa huomioida. 2018 tuotu Suomeen ja n. 50 tkm nähnyt tietä täällä.

Onko nelivedon kanssa minkälaista tyyppivikaa odotettavissa johon olisi hyvä varautua? Ei se mikään ihan pakkovaruste ole, mutta jos siitä ei suunnatonta harmia ole odotettavissa niin eiköhän sen kanssa pysty elämään.
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Eikö noissa(kin) ole se tukilaakeri öljypohjassa joka jossain kohtaa väljistyy ja pahimmillaan halkoo öpohjan?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

racer123 kirjoitti: La 14.09.2024 15:34 Eikö noissa(kin) ole se tukilaakeri öljypohjassa joka jossain kohtaa väljistyy ja pahimmillaan halkoo öpohjan?
Vai olikos R jo niin kuin ML
Mökkillä
'
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W251 R 320 CDI -->xxxxx

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Joo Ärrässä käsittääkseni öljypohja ei ollut osallisena etuvetoon. En kyllä muista että olisi ollut tarvetta sillä osastolla könytä auton alla joten mitään näkömuistia ei ole.

Ässässä sen sijaan PartsInfon kuvien mukaan vetoaseli menee öljypohjan läpi. Onko tuo perä sitten vänkärin puolella ja kuskin puolen vetari yhdistyy yhdysakselilla öljypohjan läpi? Onko tässä mallissa sitten tuo laakeripesän heikkous vaiko vasta jossain myöhemmissä malleissa on minulle vielä epäselvää.
Screenshot_20240915_093005_Chrome.jpg
Screenshot_20240915_093151_Chrome.jpg
Noh, tuota pääsee sitten joskus ihmettelemään. Menin nimittäin ja ostin tuon mustan nelivetoässän.
Ihan siisti sisältä, moottoritila myös todella siisti. Ulkokuoresta en sano vielä mitään, vesisateella ostettu musta auto voi olla kuivalla kelillä ihan eri näköinen.

Jonkinlainen huoltokirja jonka mukaan kilometrit voisi pitää paikkansa, mutta mistäpä näistä tietää. Jonkinlainen vaihdelaatikkoremontti tehty Virossa. Puheiden mukaan ketjukin olisi vaihdettu edellisen omistajan toimesta mutta mitään kuittia tästä ei ollut tallessa joten se on 50/60.
Totesin auton kuitenkin hyväksi ajaa, moottori ja vaihteisto tuntui normaaleilta.
Kuskin penkin hieronta toimii, mutta selkänojan dynaamiset ominaisuudet ei. Istuinosan poskia sen sijaan saa pullistettua. Vänkärin penkissä kaikki toimii.
Tässä on ilmesesti vepasto, mutta ilman kaukokäyttöä ja ajatinta. Hytin napista ei kuitenkaan tapahtunut mitään, edes valo ei syttynyt. Sille täytyy jotain tehdä.
Valitettavasti vain yksi avain oli enää tallessa (mihin ihmeeseen avaimet katoaa?).

Oli jo pimeä kun saavuin kotiin ja vänkärin jalkatilaan jäi valo palamaan vaikka auto oli ollut sammuksissa jo hyvän tovin. Kaikki muut sisävalot olivat sammuneet. En löytänyt sille mitään katkaisijaa joten otin ensihätään polttimon pois jottei syö akkua.

Katsotaanpa minkälainen ongelmapesä tuli hankittua. Tunne otti niskalenkin ja nyt on musta ässä vaalealla nahkasisustalla sekä jonninjoutavilla härpäkkeillä varustettuna.
Ne tärkeät varusteet sitten joko puuttuvat tai eivät toimi :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Aakkosissa eteenpäin - R -》S

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Noniin, kuvia sitten vaan!
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Aakkosissa eteenpäin - R -》S

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onneksi olkoon, kuvia vaan kehiin mitä tuli ostettua.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Aakkosissa eteenpäin - R -》S

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

No laitetaan kun pyydetään. Pienen imuroinnin ja kevyen ulkopesun sain aikaiseksi. Maalipinta oli odotettu; kiiltävän mustassa saattaa vuosien pesunaarmut hieman näkyä :). Niiden lisäksi joitain ihan rehellsiä naarmuja. Kuskin oven alapuolella ostaessa tiedostettu pieni vekki. Sivuikkunat ja takalasi tummennettu, takalasi jopa liian tummaksi omaan makuun. Vanteet on jotkut tarvikevanteet. Vaihtuu joskus, mutta ei ensimmäisiä hankintoja.
Sisältä ihan OK, mutta onhan tuo vaalea nahka tummunut. Kuskin penkissä pari pientä kohtaa huutaisi maalia. Kunnon jynssäyksellä penkeistä saa varmasti ihan mukiinmenevät. Takapenkin istuinosa on vähän eri sävyinen beige (tummempi). Löysin eBaysta oikeanvärisen jonka vaihdan jahka saapuu.
Konehuone siisti. Polttoainesuodattimen letku tihkuu hieman naftaa, täytyy tutkia. Ketjunkiristin ensivilkaisulla OK.
ass1.jpg
ass2.jpg
ass3.jpg
kolhu.jpg
Sisä1.jpg
Sisä2.jpg
lasikatto.jpg
konehuone.jpg
kiristin.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Aakkosissa eteenpäin - R -》S

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Komea pirssi, kyllä tuolla kelpaa ajella auringonlaskua kohti.

Toi on aina niin masentava näky vähänkään uudemmissa autoissa, kyllä se moottori varmaan jossain tuolla kaiken sälän ja letkujen keskellä on. :shock:

Ainakin itselle tuli vähän tällainen fiilis kun oman auton konekopan otin pois.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 645
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Aakkosissa eteenpäin - R -》S

Viesti Kirjoittaja jusi »

Onnea uudelle, kiva että 221-koppaisia ilmestyy foorumille. Omalla mennyt nyt 3 vuotta ja eikä oikein mikään uudempi järkevän hintainen auto tarjoa yhtä hyvää kyytiä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1471
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Aakkosissa eteenpäin - R -》S

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

MJPfin kirjoitti: Ma 16.09.2024 06:02 Komea pirssi, kyllä tuolla kelpaa ajella auringonlaskua kohti.

Toi on aina niin masentava näky vähänkään uudemmissa autoissa, kyllä se moottori varmaan jossain tuolla kaiken sälän ja letkujen keskellä on. :shock:

Ainakin itselle tuli vähän tällainen fiilis kun oman auton konekopan otin pois.
Kyllä kelpaa :mrgreen:
Nojoo, täynnä on konehuone nykyään. Tässä sentään on koko kone esillä, Ärrässä suurinpiirtein turbosta taaksepäin oli jo tuulilasin alla...
jusi kirjoitti: Ma 16.09.2024 19:45 Onnea uudelle, kiva että 221-koppaisia ilmestyy foorumille. Omalla mennyt nyt 3 vuotta ja eikä oikein mikään uudempi järkevän hintainen auto tarjoa yhtä hyvää kyytiä.
Kiitos.
Hiljainen ja hyväkyytinen auto oli kiikarissa ja ne kriteerit kyllä täyttyy.
Vastaa Viestiin