

ei paljo vanhoja kannata ettiä, uuvet maksaa 9€ kipale
No just tommosiatouhottaja kirjoitti:tälläsiäkö meinasit![]()
[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00804/14343513.t.jpg] ][/url]
ei paljo vanhoja kannata ettiä, uuvet maksaa 9€ kipale
205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Saattaa muisti pätkiä olikohan mulla 205/65 noissa peltivanteissa kesärenkaillakarra kirjoitti:205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea![]()
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.
kyllä karra on oikeassa, 560:ssä on se 215 levee rengas muissa 205 leveesimoks kirjoitti:Saattaa muisti pätkiä olikohan mulla 205/65 noissa peltivanteissa kesärenkaillakarra kirjoitti:205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea![]()
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.Voipi olla.
Olikos 560:ssä tämänvuoksi myös hiukan leveämpi etulokarin kaari?touhottaja kirjoitti:kyllä karra on oikeassa, 560:ssä on se 215 levee rengas muissa 205 leveesimoks kirjoitti:Saattaa muisti pätkiä olikohan mulla 205/65 noissa peltivanteissa kesärenkaillakarra kirjoitti:205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea![]()
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.Voipi olla.
Onko tässäkin joku ilmapumppusysteemi? Ne kun tekee juuri kuvaamasi ilmiön.Hage kirjoitti:- Pakoputki hiukan vuotaa esim. kylmästartissa kuulee selvästi jos on kuuluakseen. Ääni majailee tällä kertaa etupäässä.
millasen äänen se kuuluisi pitää ja missä vaiheessaunski kirjoitti:Pakokaasun laimennuksen ilmapumppu pitää toimiessaan, eli lämpimäksikäytön aikana melkoista ääntä, jos se on kytketty toimimaan niinkuin pitää. Useinhan kytkentä on ohitettu, tällöin on se hiljainen aina.
Timppa
tuhkakupilla on oma polttimo.Hage kirjoitti:Mitään ihmeempiä ei tässä ole tapahtunut viime päivityksen jälkeen, laatikkoöljyt vaihdoin (tällä kertaa suodattimineen) kun rupesi oikeasti ketuttamaan tuo vaihteiden huudatus. Nyt vaihdelaatikko oikeasti lämpenee jos ajelee moottoriteillä toisin kuin ennen ja muutenkin lämpenee paljon nopeammin, eli mun puolesta se ongelma katosi siinä.
Tilasin uudet ajovalojen pyyhkijöiden suuttimet, kaksi viikkoa siinä kesti ja vääräthän sieltä tuli. Kuvassa ylempi on se minkä luulin tilanneeni ja alempana minkä oikeasti tilasin.
[ http://i3.aijaa.com/m/00225/14360131.jpg ]
Elikkä uudet täysin käyttämättömät alkuperäiset jotkin suuttimet on tarjolla, en koita rikastua niillä eli foorumilaisille lähtee hitusen halvemmalla kuin ostin. Varaosanumerot on A0008201047 ja A0008201147.
Automaatti-ilmastoinnin valot pimenivät tässä jokin aika sitten ja tuhkakupin kans, onko tuo tuhkakupin lamppu liitettyn ilmastointiin vai onko ilmastoinnilla omat lamppunsa jossain? Myös surullisen kuuluisa tuhkakupin puupala lähti irti, ihmettelinkin kuinka on näin kauan pysynyt kiinniIsän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä?
[ http://i1.aijaa.com/m/00084/14360125.jpg ]
Uudet kesärenkaat tuli myös hankittua, olisin halunnut eräät Pirellit (koska kantakortin mukaan tämä on lähtenyt tehtaalta Pirelleillä) mutta käsittääkseni ne oli poistuva malli ja saatavuus heikko joten valinta kallistui Michelin Energy Savereihin, kun soitin rengasliikkeeseen ja sanoin koon 215/65/15 niin ensimmäisenä kysyivät että onko pakettiautoNoh kyllähän heiltä löyty tilaamalla semmoiset ja lopulta eilen ne laitettiin alle, juuri sopivasti silloin kun takatalvi iski Espooseen. Alkaa olla harvinainen koko tuo 215, 205 kokoa löytyy pilvin pimein mutta kesärenkaiksi otan mielummin aina leveämmät, talveksi sitten kapeammat.
Auto tuli myös vahattua pari viikkoa sitten, huomatkaa kaameat sivuvilkut ja lokasuojan ruosteläikkä.
[ http://i7.aijaa.com/m/00976/14360127.jpg ]
no voihan saatana, helevetin Harri 126 oikein kitupiikki, jätti käyttöohjekirjan antamatta vaikka ostin siltä sellinHage kirjoitti:Tosiaan 280tkm tuli täyteen jokin aika sitten ja kun öljyt sekä öljysuodatin piti vaihtaa niin oli kaveri vieny vahingossa mun Castrol MagnatecitNo ostin sitten tilalle Teboil Diamondia, ei kai se huonoa öljyä ole..?
Nyt siis yli 10tkm ajettu koneremontin jälkeen hitusen alle puolessa vuodessa, pitäisiköhän rajoittaa niitä naisten kuskaamisia
Sunnuntaina oli ensimmäinen isompi tulikoe; kestääkö auto Espoosta Ylöjärvelle ja takaisin ilman että mikään hajoaa? No kestihän se. Ennen matkalle lähtöä tankkasin täyteen ja kilometrejä tuli 493km, bensaa meni hiukan yli puoli tankkia eli kulutus noin 10-11l/100km, tarkan lukeman muokkaan tähän kunhan käyn tankkaamassa. Vauhtia oli koko matkan 85km/h vakkarissa. Erittäin tyytyväinen kumminkin oon kulutukseen. Normaalistihan saan täyden tankin tyhjäksi 500km ajon jälkeen.
Tuli myös shoppailtua jotain pientä, Petriltä kävin ostamassa tod. näk. toimivan paloilmapuhaltimen webastoon. En oo vieläkään jaksanu irroittaa vanhaa ja kokeilla tätä. Ehkä syssymmällä sitten kun on ajankohtaisempi. Kuvaa nyt ei ole tähän hätään.
Harri126:lta taas tuli ostettua tähän sopivan omistajan käsikirjan, on tosin 200kW ja 220kW versiolle mutta oon silti tyytyväinen kun sai tuonkin hommattua.
[ http://i9.aijaa.com/b/00270/14404866.jpg ]
Muuten ei oikein ole mitään ihmeellistä kuulunut, päivittäistä ajoa vaan ja 1-2x viikossa ulkopesu sekä ~1x kk imurointi. Kyrpii kyllä taistelu tätä siitepölyä vastaan, kokoajan sitä jostain pöllyää.
[ http://i8.aijaa.com/b/00189/14404865.jpg ]
Sitten vielä kerran; bensavalo ei pala missään vaiheessa mottorin ollessa käynnissä - mistä johtuu? Virrat kun laittaa niin syttyy ja sammuu käynnistäessä.
Joo kyllähän näitä kannattaa ulkoiluttaa, kolmen vuoden päästä olisi tarkoitus panna museorekisteriin niin pääsisi tämäkin vähän helpommille päiville. Pitää vaan muistaa edes kerran kuussa käydä kunnolla huristelemassa säästä viis. Aika paljon tuli sulla ajoa..tahtoomersun kirjoitti:Juu ei nää kilsoja pelkää, seisoskelu kulkurin tappaa. Tiistaina tuli itsekkin SECillä tehtyä pieni rengasmatka , eli ensin mamman kanssa Porvooseen syömään ja vanhankaupungin putiikkeja kiertelemään ja sieltä sitten isolle kirkolle, eli Helsingin kautta takaisin Tampereelle.
Joku reippaat 400tkm tästäkin tuli ja kyllähän se ohituskaista ässälle on ominta aluetta. Vetoja vaan ja turvallisia ohituksia
Mähän voisin vaihtaa tuon johonkin.. vaikka ämpärillinen kaivonkansipultteja tai sitten virheettömät takapuskurikromit kelpaa..touhottaja kirjoitti: no voihan saatana, helevetin Harri 126 oikein kitupiikki, jätti käyttöohjekirjan antamatta vaikka ostin siltä sellin![]()
![]()
Hage kirjoitti: Sitten vielä kerran; bensavalo ei pala missään vaiheessa mottorin ollessa käynnissä - mistä johtuu? Virrat kun laittaa niin syttyy ja sammuu käynnistäessä.
Onkos alusta jotenkin kova? Tuossahan on tasonsäätö takana nii kannattaa selvittää mistä perän roikkuminen johtuu.Hage kirjoitti: Samalla olisi ajatus iskarit ja jouset vaihtaa, sen verran kivireki tuo alusta. Lisäksi taitaa olla takajuoset hiukan kuoleentuneet kun hitusen istuu.