W109 300 SEL 6.3 -70

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja alainen »

unski kirjoitti:Reilusti maksaa se varaosanumero iskareissakin, kun sama Bilstein ilman varaosanumeroa (tai viilattuna pois) maksaa 95€ Saksassa. :)

Muistaaksen pelkästään w111:een on Mersun korjaamokäsikirjassa ainakin 3 erilaista iskaria ja siihen w108, w110, w112 ja w109 mukaan päästään aika reiluun määrään tuolle taka-akselille fyysisesti sopivia iskareita. :)

Timppa
Niin nämä iskarit tuli suoraan saksasta!
Ei tarvikeliikkeen kautta.
Samasta paikasta tuli muuten olkatapit (160€ MB Original)
T:Anssi
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Pientä päivitystä:

sain vihdoin oikean puoleisen palkin kasaan...

2mm. palikat piti taivutella kohdilleen paikallaan...kun ei ollut riittävästi ehjää peltiä malliksi.

Kuva

Lattialla palikka kasaan. Jonkin verran on palikassa mutkia, jokainen sivu taipuu johonkin.

Kuva

Ja paikalleen "lopullisesti", tämä laatu riittää minulle..niin palkin vasen sivu piti tehdä myos uusiksi aika ylös saakka...melko kovaa tuo 2mm. käsin väänneltäväksi....pitäisi hommata oikea kunnon alasin...vissiin. Aikaa meni tähänkin tuherrukseen n. 8h...kun kolmen illan aikana väkertää.

Kuva

Vasemman puolen palkissa näkyy seuraava reikäjuusto... ja kuvassa pikottaa iloinen oikea kylkikotelo...tai ne jäänteet.

Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ke 25.12.2013 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja alainen »

unski kirjoitti:Pientä päivitystä:

sain vihdoin oikean puoleisen palkin kasaan...

2mm. palikat piti taivutella kohdilleen paikallaan...kun ei ollut riittävästi ehjää peltiä malliksi.

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W109%20300%20SEL/WP_20131209_004_zps9e45d511.jpg ]

Lattialla palikka kasaan. Jonkin verran on palikassa mutkia, jokainen sivu taipuu johonkin.

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W109%20300%20SEL/WP_20131209_013_zpsebb81114.jpg ]

Ja paikalleen "lopullisesti", tämä laatu riittää minulle..niin palkin vasen sivu piti tehdä myos uusiksi aika ylös saakka...melko kovaa tuo 2mm. käsin väänneltäväksi....pitäisi hommata oikea kunnon alasin...vissiin. Aikaa meni tähänkin tuherrukseen n. 8h...kun kolmen illan aikana väkertää.

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/WP_20131212_011_zpsc8e5861e.jpg ]

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/WP_20131212_008_zpsdbe01caf.jpg ]

Vasemman puolen palkissa näkyy seuraava reikäjuusto... ja kuvassa pikottaa iloinen oikea kylkikotelo...tai ne jäänteet.

Timppa
Hyvinhän tuo plootu näkyy taipuvan noinkin.
Se alasin missä piikkikärki, helpottaa asiaa aikasen paljon.
Kuin myös rasvanahasta tehty pussi, missä hienoa hiekkaa sisällä, auttaa paljonkin pellin muotoilussa.
Ja tietenkin englanninpyörä.
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja tango »

alainen kirjoitti:.
Kuin myös rasvanahasta tehty pussi, missä hienoa hiekkaa sisällä, auttaa paljonkin pellin muotoilussa.
Ja tietenkin englanninpyörä.
Mitäs nämä on?
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tango kirjoitti:
alainen kirjoitti:.
Kuin myös rasvanahasta tehty pussi, missä hienoa hiekkaa sisällä, auttaa paljonkin pellin muotoilussa.
Ja tietenkin englanninpyörä.
Mitäs nämä on?
Pussin, nahan ja hiekan varmaan tiedät :roll:

Enkunpyörä on tällänen http://www.konecon.fi/category/36/englanninpyorat" onclick="window.open(this.href);return false;

Sillä voi tehdä kaarevia muotoja pellistä.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Pikkuhiljaa alkaa oiken puoleinenkin kotelo kasautumaan...

Tässä on jo ruosteet poistettu. Sisäkoteloa piti poistaa n. 40 cm. Pintapeltiä melkein b-pilariin saakka.

Kuva

Tässä on jo sisäkotelo paikallaan. Taivuttelin sen alkuperäisvahvuisesta 1.5mm:stä. Sivukoteloon syntyy helposti lisäsaumoja...jos mittaa kotelon korkeuden 7mm. pieleen. Pystykotelo on 2mm. tavaraa.

Kuva

Joulun jälkeen harjoitukset jatkuu....kotelon pääty pitäisi muotoilla, lattia tehdä jne...

Timppa
Viimeksi muokannut unski, Pe 27.12.2013 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jokseenkin näyttää tutulta puuhalta :D
IG: @pyrytakkunen
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja alainen »

sepulaakeri kirjoitti:
tango kirjoitti:
alainen kirjoitti:.
Kuin myös rasvanahasta tehty pussi, missä hienoa hiekkaa sisällä, auttaa paljonkin pellin muotoilussa.
Ja tietenkin englanninpyörä.
Mitäs nämä on?
Pussin, nahan ja hiekan varmaan tiedät :roll:

Enkunpyörä on tällänen http://www.konecon.fi/category/36/englanninpyorat" onclick="window.open(this.href);return false;

Sillä voi tehdä kaarevia muotoja pellistä.
Rasva nahasta(eli paksua sian nahkaa oleva tyyny missä kvartsi hiekkaa sisällä)
Englannin pyörästä jo unski laittoikin linkin.
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Nyt alkaa passaa oikean etukulman hierominen, tämä alkaa riittää minulle. Nyt pääsisi siirtymään sitten vaikka vasempaan etukulmaan...

Kuva

Tästä piti alottaa.

Kuva

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja alainen »

unski kirjoitti:Nyt alkaa passaa oikean etukulman hierominen, tämä alkaa riittää minulle. Nyt pääsisi siirtymään sitten vaikka vasempaan etukulmaan...

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W109%20300%20SEL/WP_20131230_012_zps13b6e836.jpg ]

Tästä piti alottaa.

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W109%20300%20SEL/2013-08-21-637_zpsf4d4baf4.jpg ]

[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W109%20300%20SEL/WP_20131127_001_zpsb7c61a13.jpg ]

Timppa
Tuohan rupee menee jo hifistelyn puolelle! :wave:
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuohan rupee menee jo hifistelyn puolelle!
Siksi pitikin pistää toppi. :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja alainen »

unski kirjoitti:
Tuohan rupee menee jo hifistelyn puolelle!
Siksi pitikin pistää toppi. :)

Timppa
Eikä mitään Jatka vain samaan malliin!!! :) :) :wave: :wave:
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Hups...laikka hieman "karkasi"...

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
PinkBoss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 01.06.2010 22:55

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja PinkBoss »

Yks pieni kysymys....
Jääkö autoon yhtään alkuperäistä peltiä??
Kyllä on iso homma mutta omasta mielestäni ehdottomasti kannattaa tehdä kerralla kuntoon. Komiaa jälkeä.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

No lattiat on aika hyvät, vain muutama pikku reikä. Kaikki luukut on oikein hyvät ja kattokin on tosi ehjä...Toista takakaarta ei tarvitse myöskään vaihtaa :) Tosin sitten kaikki helmakotelot pitää tehdä uudestaan, ihan auton ympäri. Hetki menee vielä peltiä naputellessa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Vasemman puolen sisälokasuoja halusi vielä avatua minulle lisää...

Kuva

Ylhäälle tekaisin tuollaisen soiron ennen viimeisten palojen poistamista, tietääpä minne tähdätä kun taivuttelee taas suoraa peltiä. Iskunvaimentajan yläkiinnikkeen kotelokin piti leikellä pois ja korjailla ennen takaisin takaisin hitsaamista.

Kuva

Suosittelisin siis pitämään jarrunesteet sille tarkoitetussa säiliössä, en sisälokasuojien päällä.... :)

Timppa
Viimeksi muokannut unski, La 11.01.2014 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja tango »

Peli on raakaa, mutta rehellistä :D :thumbup:
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja paloviita »

unski kirjoitti:Tässä projektissa mennään kokoaika rimaa hipoen jokapaikasta... Nytkin teen aika lailla suoraviivaista korjausta, ilman piperryksiä. En siis entisöi koria, sen kun korjaan kohtuudella.

Niinpä... :roll:

Näin ne hommat mutkistuu ja priimaa tulee, kun luonto ei anna periksi tehdä vain välttävää :D
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Kyllähän tuo meinaa karata aina hiplauksen puolelle :) Mutta ideana on tehdä nuo hommat mitä teen kohtuu kunnolla, pienemmät ruosteviat jätän tulevaisuuteen. Esim. etulokarien takahelmat, niihin teen riittävät korjaukset, jotta eivät lepata. Ovien sisään en varmaan edes katso, oikea takakaari jää kuplimaan, taka-akselin päälle jää pintaruostetta etupuskurin tuki on aika laho keskeltä. Kaikki näkyvät pinnat jäävät kauhtuneiksi, osa pintaruosteistakin jää varmaankin paikoilleen...jne. :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

lahoja nämä on kaikki...Step 2.

http://v-classics.de/en/einleitung/refe ... einleitung" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja PTracing »

unski kirjoitti:lahoja nämä on kaikki...Step 2.

http://v-classics.de/en/einleitung/refe ... einleitung" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
Tuosta on tullut katseltua kuvia itsekkin, rahamiehet rakentaa uusilla peltiosilla 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja karra »

PTracing kirjoitti:Tuosta on tullut katseltua kuvia itsekkin, rahamiehet rakentaa uusilla peltiosilla 8)
Siis rakennuttaa :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Tämän paremapaan ei osaaminen riitä, eikä työkalutkaan...eikä aika, mielenkiinto jne... Hattua pitää nostaa ja pokata syvään oikeita peltiseppiä, jotka käsin naputtelevat hetkessä pellit oikeisiin muotoihin.

Paljon tosiaan pitäisi taivutella peltiä enemmän, että osaisi käyttää työkaluja oikein ja näkisi suoraan miten se taipuu...jos edes taipuu. Nyt joutuu tuhrustamaan jja näpertelemään pienemmistä paloista kaikki osat ja sovittamiseen palaa aikaa. No tekemällä oppii aina jotain... :)

Pieni kuvasarja näpertelystä. Viikko meni, pari tuntia joka ilta. Muutama kuvista oli jo "esillä" aiemminkin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Hyvältä näyttää 8) On siinä ollut hommaa tehdä peltitöitä. Tuo tumma väri on kyllä komea tässä yksilössä!

Mikä taka-akselisto tuossa Rote Sau kilpurissa on josta projektikuvat unskin linkissä ylempänä?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Näyttäis olevan 500/560 -86 -> w126:n akselisto....

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja priuttan »

Hyvin etenee nuo peltihommat !
Oot näköjään hommannut tuollaisen nosturin, vai oliko sinulla tuo aikaisemmin ?
hommasitko mistä ?

-pekka-
MB 450 SL R107
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Onneksi etenee edes vähän, vielä ei olla edes puolivälissä...joten päivityksiä riittää tähän topiciin. :)

Sain noita nostureita pari vaihdossa yhteen Mersuun. Kätevä vekotin.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja alainen »

unski kirjoitti:Onneksi etenee edes vähän, vielä ei olla edes puolivälissä...joten päivityksiä riittää tähän topiciin. :)

Sain noita nostureita pari vaihdossa yhteen Mersuun. Kätevä vekotin.

Timppa
Hyvän näköinen tuli tuosta sisälokasuojasta.
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja unski »

Päivä tallissa sarjasta:

Tuuppasin pari moottori vierekkäin ja hieman vertailin....

On se M100 "hieman" kookkaampi kuin M117:
Kuva

Päätin sitten tekaista puskurin palkin, kun mistään ei saanut asiallista käytettyä...uusi maksaa yli 700e + rahti. Siinä olisi tietysti puskurin korvakotkin, jotka joudun nyt hieman korjailemaan.

Ameerikan Bobi oli käyttänyt ensiyritykseen peltiä, popniittejä ja liimamassaa...
Kuva

Minä en kuitenkaan oikein luota tuohon tapaan joten tämän verran piti amputoida:
Kuva

Särmättyä peltiä paikalleen, takaosa ensin:
Kuva

Etuosaan kierteet ulommaisille puskurikorvakoille. Maalasin sinkkisprayllä sisältä molemmat puolet..
Kuva

Ja eikun paikalleen ja nurkat pyöreiksi:
Kuva

Pikku hiplausta ja maali pintaan:
Kuva

Pitää repiä vanhasta palkista puskurin korvakko vielä irti, korjata ja napata paikalleen.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1094
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W109 300 SEL 6.3 -70

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

unski kirjoitti:Päivä tallissa sarjasta:

Tuuppasin pari moottori vierekkäin ja hieman vertailin....

On se M100 "hieman" kookkaampi kuin M117:
[ http://i225.photobucket.com/albums/dd232/satihe/W109%20300%20SEL/WP_20140126_006_zps59285cd5.jpg ]
Minkäs kokoinen tuo M117 on?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Vastaa Viestiin