Luinpa vahingossa koko topikin.jezze rs kirjoitti:Paljon on vettä taas virrannut... Ja paljon on ollut säätöä tässä välillä.
Piti lähteä ajamaan talven jälkeen ensimmäistä kertaa ja olin jo ajamassa autoa kärryyn kun intoutusin hieman kaasuttelemaan paikallaan. Lopputulos enemmän kuin yllättävä. Ihmeellinen rötäävä käyntivika oli ilmestynyt jostain. No putkea oli muokattu, suuttimia vaihdettu jne jne joten ei tuntunut huonolta idealta nakata autoa säätäjälle ja ottaa uutta penkkipaperia ulos. Ongelmia oli muutama joista suurin oli pimentynyt sytkän ja ecun lämpötila-anturi. Ei ihme että tuntui hieman hassulta koneen käynti ja raskaalta. Kävi aivan järkyttävän rikkaalla koko ajan ja siitä johtuen antoi ulos n. 75hv... No korjauksien jälkeen päästiin taas ihmettelemään asiaa tarkemmin. Ongelma on nyt yksinkertaisesti se ettei tuosta 2.3 8v KE-jetistä saa riittävästi kakkua ulos. Kun lähtee säätämään ylärekisteriin riittävästi polttoainetta alkaa keskialue menemään liian rikkaalle ja se puolestaan aiheuttaa sen että siellä alkaa teho putoamaan. Nyt säädettiin niin, että keskialueella teho putosi 2kw jolloin saatiin hönkää ylhäällä hieman pidemmälle. Tästä johtuen ei edelleenkään kannata autoa juurikaan kierrättää, koska ylhäällä 5500-> alkaa seos menemään laihalle ja teho putoamaan. Kaikki ruuvit ja mahdollisuudet käytiin läpi osaavan säätäjän kanssa ja ei tuosta vain saa enempää tulemaan sillä kaikki on täysin auki täysikaasulla, mutta ei vain riitä. Kaikki kommerverkit on yritetty tehdä mm. nostettu järjestelmäpaine (josta muuten johtuu nuo ongelmat ettei ylärekisteri ja keskialue ole enää synkassa). Sinänsä harmillista sillä muuten tehon trendikäyrän mukaan jos arvailee niin päästäisiin 6500 kohdalla reiluun 190hv joka olisi ihan kohtuullinen ja kaikin puolin järjellinen teho. Teoreettista, mutta näillä virityksillä ja tällä nokalla tuon ei pitäisi olla reilu 2.3 koneella mikään mahdottomuus.
Nyt ollaan kuitenkin samassa pisteessä kuin viime penkkireissun jälkeen tehojen suhteen (n.160hp) ja siinä viisaampia, että polttoainetta kun saisi lisää niin saattaisi alkaa tehoakin löytymään. Nyt täytyy vain käydä ajelemassa tällä alitehoisella ja yrittää kestää kahtapuolta ohi tulevia kilpakavereita. Samaan aikaan täytyy koittaa punoa jokin juoni asian korjaamiseksi.
Kuvat jäi kattomatta kun ei näy fasepuukkujutut.
Saisko kutoskoneesta tai tarkemmin aatellen kasikoneesta otettua polttoaineen syöttöön ratkaisun? Saako nuita ees muutella? Jos vakio imusarja niin isontaa sen kylmäkäynnistys suuttimelta tulevan kanavan isommaksi... Vaikka ei sillä montaa heppaa taida saada...
Tämmöinen endurance ois tenavalla kiva jos sais vaikka 1.8 tai kakslitrasesta turbotella.