Mikä oli "viimeinen Mersu"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1221
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

tahtoomersun kirjoitti:Vai onkos se viimeinen c205??? vai onko sen jälkeen esitelty mitään? Se on MERSU jos siinä on tähti!(vaikka en vieläkään tykkää siitä iipäädistä)
C205 vasta tulossa:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... -haendler/" onclick="window.open(this.href);return false; :eh:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3111
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Laaksonen kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Vai onkos se viimeinen c205??? vai onko sen jälkeen esitelty mitään? Se on MERSU jos siinä on tähti!(vaikka en vieläkään tykkää siitä iipäädistä)
C205 vasta tulossa:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... -haendler/" onclick="window.open(this.href);return false; :eh:
Anteeksi epäselvä ilmaisu, tarkoitin w205 eli siis uusi c sarja :wave:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1221
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

W124.jpg
Monet arvostavat edelleen "sata-lankkua"; näin se aikoinaan muotoiltiin:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3111
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Laaksonen kirjoitti:
W124.jpg
Monet arvostavat edelleen "sata-lankkua"; näin se aikoinaan muotoiltiin:
Näkyy olevan seinällä jotain sitikankin kuvia.... :lol: :lol:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1221
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

1981 Mercedes-Benz Auto 2000
Kuva
https://www.classicdriver.com/en/articl ... -auto-2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1221
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tällä päivämäärällä 1993 W124 sai viimeisen faceliftinsä:
Kuva
http://www.mercedes-fans.de/magazin/cla ... lasse.5118" onclick="window.open(this.href);return false;
-Jokseenkin sääli, että vain 3 vuotta tuotannossa oltuaan tuon ensimmäisen virallisen E:n korvasi rumilus tyypiltään W210.
sec 560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Ke 10.09.2014 19:06

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Oma mielipide W126/W124
Paljon käsityötä kasauksessa ym laadukkaasti rakennettuja autoja.
Jos toinen pitäisi valita niin W126 on kuitenkin ehkä hitusen paremmin kasattu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulle viimenen mersu oli/on toistaiseksi tuo S211. Katsotaan nyt saako se koskaan enää seuraajaa :shock: .
Ja koska noita ei ole joka autokuumeessa tarkoitus vaihdella, niin sillä mentäneen näillä ajoin vuosia.
Toisaalta, tänään kyllä katsein sellaista harvinaisuutta kauppakeskuksen parkkihallissa, että eipä kuitenkaan tiedä... Niin, se harvinaisuus oli uudehko S212.... :D
...mallia iso kromimaski, tähti konepellin päällä, ... :thumbup:
Hyvät jussit mersukansalle kuitenkin 8) .
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1221
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

S210 voi ristus, että oli hieno ja vähävikainen auto. Ainoa. että ruostu ns. simona.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

212 taitaa laadultaan piestä 211-korin ihan mennen tullen? Ainakin tällaisen käsityksen saa joka puolelta. Minulle mersu on aina mersu, kunhan laskuista jättää pois etuvedot, ja ne rellun koneella olevat.
E350CDI&A180CDI
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

ssuvik kirjoitti:212 taitaa laadultaan piestä 211-korin ihan mennen tullen? Ainakin tällaisen käsityksen saa joka puolelta. Minulle mersu on aina mersu, kunhan laskuista jättää pois etuvedot, ja ne rellun koneella olevat.
Vahva eri! Esim. 212 nelosissa jakopäänketju on yksi rivinen ja väärässä päässä pannua. Eli varma ongelmapesä. 211 nelosissa jakoketju motin etupäässä ja on kaksi rivinen,
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

antti--91 kirjoitti:Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Nyt kun kirjoitit noin, niin ajattelin, että eihän sitä tiedä, vaikka munkin mieli muuttuisi, jos tää nykynen pelaa, kuin entinen Paavoni tai jopa paremmin. W211 ulkonäöstä tykkään, ja toivottavasti myös se pelaa. 20k nyt olen ajanut sillä ja ainut murhe ollut vesipumpun delaaminen kilsoissa 154kkm.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja S202 »

antti--91 kirjoitti:Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Älä höpise. Viimeviikolla katsastin oman w212, 463tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä yhtäkään puslaa tai niveltä. Muutenkin kaikinpuolin hyvin tehty auto. Ainut miinus tulee tuosta nelosmoottorin jakoketjusta, mutta sekin on takuuna hoidettu kuntoon. Ei siinä, eikai se w211:kään huono ole.
S124 300TE
W124 300D
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

S202 kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Älä höpise. Viimeviikolla katsastin oman w212, 463tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä yhtäkään puslaa tai niveltä. Muutenkin kaikinpuolin hyvin tehty auto. Ainut miinus tulee tuosta nelosmoottorin jakoketjusta, mutta sekin on takuuna hoidettu kuntoon. Ei siinä, eikai se w211:kään huono ole.
Eli on ollut ongelmia...tiesin siis tän asian oikein!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Kaikenlaista sitä tuli trollailtua muutaman oluen jäljiltä :)

Tarkoitin lähinnä sitä, että W211-malli on mielestäni tyylikkäämpi ja laatuvaikutelmaltaan parempi kuin W212 ja sama pätee myös vertailtaessa W203 ja W204 malleja keskenään. W212:ssa minua ainakin häiritsee sisätilojen muoviosien laatu ja se että suuri osa suomalaisista autoista on Avantgardeja alumiinilistoineen, jolloin ei voi välttyä ajatukselta että auto muisuttaa Hyundai Sonataa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja dealer »

W211-malli on mielestäni tyylikkäämpi ja laatuvaikutelmaltaan parempi kuin W212 ja sama pätee myös vertailtaessa W203 ja W204 malleja keskenään.
Sekä 212 että 204 ovat edeltäjiään parempia alustan nivelten kestävyydessä, siitä tulee jonkinlaista laatuvaikutelmaa kun ei tarvitse joka katsastukseen olla uusimassa osia.
Mikään noista ei enää ole "se viimeinen mersu", kaikki moottorin yhteyteen ympätty p*ska aiheuttaa niin paljon murheita.
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja epk »

dealer kirjoitti:
W211-malli on mielestäni tyylikkäämpi ja laatuvaikutelmaltaan parempi kuin W212 ja sama pätee myös vertailtaessa W203 ja W204 malleja keskenään.
Sekä 212 että 204 ovat edeltäjiään parempia alustan nivelten kestävyydessä, siitä tulee jonkinlaista laatuvaikutelmaa kun ei tarvitse joka katsastukseen olla uusimassa osia.
Mikään noista ei enää ole "se viimeinen mersu", kaikki moottorin yhteyteen ympätty p*ska aiheuttaa niin paljon murheita.

tarkoitettiin varmaankin ulkonäöllistä sisustan laadukkuutta, mistä olen ihan samaa mieltä. 211 pesee mennen tullen siinä kohtaa 212:sen . Prefacelift 204, en kehtais edes mersuksi sanoa, se sisusta on niin perkeleen ankea ja muovinen että suoraan kuin tojotassa tai vastaavassa istuisi :lol:
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Joo kyllähän 211 on 69 kertaa tyylikkäämpi sisustaltaan kuin 212. Mutta eiköhän sekin ole vain tottumiskysymys. Maailma muuttuu ja trendit sen mukana. Rahamiehet vie AMG:lle oman autonsa tuunattavaksi, siellähän ne vaihtaa vaikka ykskakskolmosen sisustan autoon, jos fyrkkaa löytyy.
212 meikänkin pihassa tulee joskus olemaan, tosin tehtaan jäljiltä :D
E350CDI&A180CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja epk »

katsojan silmästä kiinni :) mä oon niin idiootti että mielestäni pre 211 ja pre 212 ovat molemmat paremman näköisiä kuin faceliftit niistä. Ennen mennyt ihan päinvastoin mun kohilla (esim. 124 , 210 ) .
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, 212 facelift on kyllä epäonnistunut. Etuvalot muodottomat ja takavalotkin meni huonommaksi. w212 kun hyppää 211 rattiin, niin tulee jotenkin ahdas olo. Penkki on tosi ylhäällä jne. Mittaristo vähän tympeän näköinen. Tottumiskysymyksiähän noi on. Varmasti tuntuis toi 212 oudolle jos ajelis 211:lla. Mutta ei tuo 212 sisusta mitenkään muovinen ole, se vaan näyttää muoviselta.

Kyllähän tuosta om651 jakoketjusta on ollut juttua niin kauan kun sitä moottoria on tehty. Mutta eipä niitä tapauksia paljoa taida olla että moottori olis kunnolla rikkoutunut, siihen nähdenkin että noita on tosi paljon liikenteessä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja simoks »

On se prefacelift w212 kyllä mun mielestä ehkä hienoin E-malli mersulta ikinä. Facelift on hyundaimainen eikä juuri mersun näkönen.
W210 E320cdi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja sonikki »

epk kirjoitti:mä oon niin idiootti että mielestäni pre 211 ja pre 212 ovat molemmat paremman näköisiä kuin faceliftit niistä.
Mikä pre 211:ssä on paremman näköistä? Ei ainakaan maski, peilit, puskuri tai ratti :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Tällaisissa keskusteluissa käy usein niin, että jokainen kehuu omaa malliaan :D Nämä kaksi herraa kiteyttävät hyvin oman mielipiteeni asiasta:
ssuvik kirjoitti:212 taitaa laadultaan piestä 211-korin ihan mennen tullen? Ainakin tällaisen käsityksen saa joka puolelta. Minulle mersu on aina mersu, kunhan laskuista jättää pois etuvedot, ja ne rellun koneella olevat.
ja dealer: Sekä 212 että 204 ovat edeltäjiään parempia alustan nivelten kestävyydessä, siitä tulee jonkinlaista laatuvaikutelmaa kun ei tarvitse joka katsastukseen olla uusimassa osia.

Pahoittelut, en näköjään osannut lainata oikein herrojen kommentteja. Oma mallini ja mielipiteeni on siis w212, kuten arvasittekin 8)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3111
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Toivottavasti viimeistä ei ole vielä tehty.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja epk »

sonikki kirjoitti:
epk kirjoitti:mä oon niin idiootti että mielestäni pre 211 ja pre 212 ovat molemmat paremman näköisiä kuin faceliftit niistä.
Mikä pre 211:ssä on paremman näköistä? Ei ainakaan maski, peilit, puskuri tai ratti :D

kaikki noi :D pyöree kori johon ympättiin jyrkillä muodoilla olevat hilut, ei toimi. 212 tehtiinkin sitten sama toisin, jyrkkiä muotoja omaava kori johon lyötiin kiinni kaarevia muotoja pilaaman symmetriä , en ymmärrä :D
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1221
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eemelin evoluutio:
11221342_723066447820544_8292338536681131443_n.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja acparma »

En itsekkään vielä ole tykästynyt tämän herran muotoiluihin:

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Le%C5%A1nik" onclick="window.open(this.href);return false;

Ps. Tulee Saccoa ikävä :cry:
W124 300 E -87 Aut.
nurrikala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 09.10.2010 00:33

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja nurrikala »

Väyrysen valmistus oli 30% halvempaa kun124:n.Se kertoo jotain. 50tkm vuodessa diesel 124:lla ja pakoputkia,laturia ja jarruja rempattu muuten vaan ajetaan.Toki nesteet ja öljyt vaihdetaan tarpeen mukaan.
Vastaa Viestiin