tahtoomersun kirjoitti:Vai onkos se viimeinen c205??? vai onko sen jälkeen esitelty mitään? Se on MERSU jos siinä on tähti!(vaikka en vieläkään tykkää siitä iipäädistä)
tahtoomersun kirjoitti:Vai onkos se viimeinen c205??? vai onko sen jälkeen esitelty mitään? Se on MERSU jos siinä on tähti!(vaikka en vieläkään tykkää siitä iipäädistä)
Anteeksi epäselvä ilmaisu, tarkoitin w205 eli siis uusi c sarja
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Monet arvostavat edelleen "sata-lankkua"; näin se aikoinaan muotoiltiin:
Näkyy olevan seinällä jotain sitikankin kuvia....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Tällä päivämäärällä 1993 W124 sai viimeisen faceliftinsä: http://www.mercedes-fans.de/magazin/cla ... lasse.5118" onclick="window.open(this.href);return false;
-Jokseenkin sääli, että vain 3 vuotta tuotannossa oltuaan tuon ensimmäisen virallisen E:n korvasi rumilus tyypiltään W210.
Oma mielipide W126/W124
Paljon käsityötä kasauksessa ym laadukkaasti rakennettuja autoja.
Jos toinen pitäisi valita niin W126 on kuitenkin ehkä hitusen paremmin kasattu.
Mulle viimenen mersu oli/on toistaiseksi tuo S211. Katsotaan nyt saako se koskaan enää seuraajaa .
Ja koska noita ei ole joka autokuumeessa tarkoitus vaihdella, niin sillä mentäneen näillä ajoin vuosia.
Toisaalta, tänään kyllä katsein sellaista harvinaisuutta kauppakeskuksen parkkihallissa, että eipä kuitenkaan tiedä... Niin, se harvinaisuus oli uudehko S212....
...mallia iso kromimaski, tähti konepellin päällä, ...
Hyvät jussit mersukansalle kuitenkin .
S210 voi ristus, että oli hieno ja vähävikainen auto. Ainoa. että ruostu ns. simona.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
212 taitaa laadultaan piestä 211-korin ihan mennen tullen? Ainakin tällaisen käsityksen saa joka puolelta. Minulle mersu on aina mersu, kunhan laskuista jättää pois etuvedot, ja ne rellun koneella olevat.
ssuvik kirjoitti:212 taitaa laadultaan piestä 211-korin ihan mennen tullen? Ainakin tällaisen käsityksen saa joka puolelta. Minulle mersu on aina mersu, kunhan laskuista jättää pois etuvedot, ja ne rellun koneella olevat.
Vahva eri! Esim. 212 nelosissa jakopäänketju on yksi rivinen ja väärässä päässä pannua. Eli varma ongelmapesä. 211 nelosissa jakoketju motin etupäässä ja on kaksi rivinen,
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
antti--91 kirjoitti:Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Nyt kun kirjoitit noin, niin ajattelin, että eihän sitä tiedä, vaikka munkin mieli muuttuisi, jos tää nykynen pelaa, kuin entinen Paavoni tai jopa paremmin. W211 ulkonäöstä tykkään, ja toivottavasti myös se pelaa. 20k nyt olen ajanut sillä ja ainut murhe ollut vesipumpun delaaminen kilsoissa 154kkm.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
antti--91 kirjoitti:Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Älä höpise. Viimeviikolla katsastin oman w212, 463tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä yhtäkään puslaa tai niveltä. Muutenkin kaikinpuolin hyvin tehty auto. Ainut miinus tulee tuosta nelosmoottorin jakoketjusta, mutta sekin on takuuna hoidettu kuntoon. Ei siinä, eikai se w211:kään huono ole.
antti--91 kirjoitti:Juuri tänään ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että viimeinen oikea Mersu on W211 Facelift, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että viimeinen oikea oli W124 200D. Jos W211 ja W212 malleja vertaa vierekkäin, ei ole vaikea valita kumpi on enemmän Mersumainen varsinkin kuskin paikalta katsottuna.
Älä höpise. Viimeviikolla katsastin oman w212, 463tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä yhtäkään puslaa tai niveltä. Muutenkin kaikinpuolin hyvin tehty auto. Ainut miinus tulee tuosta nelosmoottorin jakoketjusta, mutta sekin on takuuna hoidettu kuntoon. Ei siinä, eikai se w211:kään huono ole.
Eli on ollut ongelmia...tiesin siis tän asian oikein!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Kaikenlaista sitä tuli trollailtua muutaman oluen jäljiltä
Tarkoitin lähinnä sitä, että W211-malli on mielestäni tyylikkäämpi ja laatuvaikutelmaltaan parempi kuin W212 ja sama pätee myös vertailtaessa W203 ja W204 malleja keskenään. W212:ssa minua ainakin häiritsee sisätilojen muoviosien laatu ja se että suuri osa suomalaisista autoista on Avantgardeja alumiinilistoineen, jolloin ei voi välttyä ajatukselta että auto muisuttaa Hyundai Sonataa.
W211-malli on mielestäni tyylikkäämpi ja laatuvaikutelmaltaan parempi kuin W212 ja sama pätee myös vertailtaessa W203 ja W204 malleja keskenään.
Sekä 212 että 204 ovat edeltäjiään parempia alustan nivelten kestävyydessä, siitä tulee jonkinlaista laatuvaikutelmaa kun ei tarvitse joka katsastukseen olla uusimassa osia.
Mikään noista ei enää ole "se viimeinen mersu", kaikki moottorin yhteyteen ympätty p*ska aiheuttaa niin paljon murheita.
W211-malli on mielestäni tyylikkäämpi ja laatuvaikutelmaltaan parempi kuin W212 ja sama pätee myös vertailtaessa W203 ja W204 malleja keskenään.
Sekä 212 että 204 ovat edeltäjiään parempia alustan nivelten kestävyydessä, siitä tulee jonkinlaista laatuvaikutelmaa kun ei tarvitse joka katsastukseen olla uusimassa osia.
Mikään noista ei enää ole "se viimeinen mersu", kaikki moottorin yhteyteen ympätty p*ska aiheuttaa niin paljon murheita.
tarkoitettiin varmaankin ulkonäöllistä sisustan laadukkuutta, mistä olen ihan samaa mieltä. 211 pesee mennen tullen siinä kohtaa 212:sen . Prefacelift 204, en kehtais edes mersuksi sanoa, se sisusta on niin perkeleen ankea ja muovinen että suoraan kuin tojotassa tai vastaavassa istuisi
Joo kyllähän 211 on 69 kertaa tyylikkäämpi sisustaltaan kuin 212. Mutta eiköhän sekin ole vain tottumiskysymys. Maailma muuttuu ja trendit sen mukana. Rahamiehet vie AMG:lle oman autonsa tuunattavaksi, siellähän ne vaihtaa vaikka ykskakskolmosen sisustan autoon, jos fyrkkaa löytyy.
212 meikänkin pihassa tulee joskus olemaan, tosin tehtaan jäljiltä
katsojan silmästä kiinni mä oon niin idiootti että mielestäni pre 211 ja pre 212 ovat molemmat paremman näköisiä kuin faceliftit niistä. Ennen mennyt ihan päinvastoin mun kohilla (esim. 124 , 210 ) .
Joo, 212 facelift on kyllä epäonnistunut. Etuvalot muodottomat ja takavalotkin meni huonommaksi. w212 kun hyppää 211 rattiin, niin tulee jotenkin ahdas olo. Penkki on tosi ylhäällä jne. Mittaristo vähän tympeän näköinen. Tottumiskysymyksiähän noi on. Varmasti tuntuis toi 212 oudolle jos ajelis 211:lla. Mutta ei tuo 212 sisusta mitenkään muovinen ole, se vaan näyttää muoviselta.
Kyllähän tuosta om651 jakoketjusta on ollut juttua niin kauan kun sitä moottoria on tehty. Mutta eipä niitä tapauksia paljoa taida olla että moottori olis kunnolla rikkoutunut, siihen nähdenkin että noita on tosi paljon liikenteessä.
Tällaisissa keskusteluissa käy usein niin, että jokainen kehuu omaa malliaan Nämä kaksi herraa kiteyttävät hyvin oman mielipiteeni asiasta:
ssuvik kirjoitti:212 taitaa laadultaan piestä 211-korin ihan mennen tullen? Ainakin tällaisen käsityksen saa joka puolelta. Minulle mersu on aina mersu, kunhan laskuista jättää pois etuvedot, ja ne rellun koneella olevat.
ja dealer: Sekä 212 että 204 ovat edeltäjiään parempia alustan nivelten kestävyydessä, siitä tulee jonkinlaista laatuvaikutelmaa kun ei tarvitse joka katsastukseen olla uusimassa osia.
Pahoittelut, en näköjään osannut lainata oikein herrojen kommentteja. Oma mallini ja mielipiteeni on siis w212, kuten arvasittekin
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
epk kirjoitti:mä oon niin idiootti että mielestäni pre 211 ja pre 212 ovat molemmat paremman näköisiä kuin faceliftit niistä.
Mikä pre 211:ssä on paremman näköistä? Ei ainakaan maski, peilit, puskuri tai ratti
kaikki noi pyöree kori johon ympättiin jyrkillä muodoilla olevat hilut, ei toimi. 212 tehtiinkin sitten sama toisin, jyrkkiä muotoja omaava kori johon lyötiin kiinni kaarevia muotoja pilaaman symmetriä , en ymmärrä
Väyrysen valmistus oli 30% halvempaa kun124:n.Se kertoo jotain. 50tkm vuodessa diesel 124:lla ja pakoputkia,laturia ja jarruja rempattu muuten vaan ajetaan.Toki nesteet ja öljyt vaihdetaan tarpeen mukaan.