Kaikki nämä jutut on sitten kokemusperäistä tietoa ei mitään faktaa. Modulointi paine on laatikon käyttöpaine / työpaine joka vaikuttaa vaihdon nopeuteen pehmeyteen jne. Kovempi paine antaa enemmän voimaa kytkimille, mutta samalla myös vaihtoaika hidastuu (paitsi jos lisää vaihtopainetta samassa suhteessa). Lisäksi vielä kuten tuossa sanoin vaihto ja modulointipaineiden erotus (delta p) vaikuttaa myös tuohon nopeuteen ja vaihdon pehmeyteen / kovuuteen.veskola kirjoitti:Mihinkä se modulointipaine vaikuttaa ?
Eli jos oli vaihtopaine A ja vaihtoventtiili Y, joka päästää paineen A jonnekkin hetkeksi, niin mihin tuo modulointipaine B vaikuttaa ?
...eli periaatteessa tietokoneen pitäisi tarkkailla pyörimisnopeuksia ja pitää painetta A kytkettynä kunnes nopeus muuttuu riittävän lähelle targettia ?
Hmmm tässähän oppii vaarallisia asioita koko ajan, kiitos siitä.
Olen muuten saanut tuon turbiinilukonkin toimimaan kaikilla vaihteilla. Nyt käytössä semmoinen ohjelma että lukkoa käytetään kakkoselta eteenpäin ja vaikuttaa muuten kiihtyvyyteen / turbon paineiden nousuun aika pirusti kun laatikko ei luista käytännössä yhtään.