Renkaat on painuneet soikeiksi, eli niissä on siis flat spot. Noilla ei voi ajaa. Laitoin illalla alle EVO1 vanteet eteen 5 mm ja taakse 3 mm spacereilla, renkaat Z luokan saksankitkat 215/55R16. Ajotuntuma on melko hyvä, mutta alusta tuntuu kovemmalta kuin edellisissä ässissäni sekä jos vertaa 1993 E420:een. Kovuus voi johtua juuri madallusarjasta joka autossani on. Niin, ja noilla leveillä 17 tuumaisilla auto veteli jonkun verran urissa.
Jos hommaisi uudet kumit Lorinsereille, tai sitten BBS RS:sille, molemmat siis 17". Nuo EVO1 vanteet ei sovi hyvin autooni näön puolesta, onneksi tuli eilen kokeiltua tuo että en suunnittele enää sen varaan. Mustaan SECciin ne sopii paremmin mitä tuossa kuvia näin kaverin autosta.
Toisessa topiccissa käsiteltyyn sähkövikaan sain ratkaisun kun löysin rikkinäisen diodin sulakerasiasta. Uusi diodi maksoi 20 senttiä ja juotin sen illalla paikoilleen. Kuskin penkin irrallinen pistoke pitää vielä selvittää että miten päin se tulee, ettei pala diodi uudestaan. Tämä kaikki siis kun nostin verhoilijan korjaaman kuskin penkin takaisin ja kytkin yhden sähköpistokkeen väärin.
Vaihteisto pelaa hyvin, on napakka ja vaihtaa nätisti. Kick down toimii, eli vaihtaa yhden tai 2 pykälää alas riippuen kuinka paljon painaa oikeaa poljinta. Perä ei äännä. Auto on äärimmäisen hiljainen matkanopeuksissa, ihme ettei ikkunankarmit suhise. No, 1,1 miljoona mummoa maksaneessa voi jo odottaa vähän laatuvaikutelmaa, vaikkakin 24 vuoden iässä ja 280 tkm taivaltaneena.
Auto on pirun tehokas, vääntöä on esillä riittävästi ja ohitukset voi suorittaa hienostuneesti; 455 Nm on sopiva määrä orkkis kasarivehkeelle. Jos haluaa ripeämpää ohitusta niin kikkarilla kolmosta päälle ja konekin alkaa murista mukavammin ja auto linkoutuu eteenpäin melko kivuttomasti. Jos matkanopeudesta painaa polkimen lattiaan ja vaihteisto pudottaa kakkoselle niin selkäönojan tukevuus tulee esiin, tosin rivakkaa kiihtymistä ei tapahdu kuin kait sekunnin tai pari koska nopeus kasvaa jo laittomuuksiin ja 722 tarjoaa jo isompaa pykälää pesään mikä ei juurikaan näy kiihtyvyyden heikkenemissä ja moottorin laulukin kantautuu jo mukanasti kabiiniin. Tehdas lupaa nollasta sataan muistaakseni 6.9 sekuntia.
Jostain syystä ajelin illalla kuivalla asfalitlla nelikaistaohitustietä usemman kerran edestakaisin
