Sivu 5/195
Lähetetty: Pe 15.10.2004 13:20
Kirjoittaja Matti R
Kaapo kirjoitti:
Ja olikos peräti niin, että W108-korisarjan "oma" coupe oli W107
No ei ollut näin.
108 valmistettiin vuosina 65-72, ja 107 puolestaan 71-89. Minusta W111 Coupe on selvästi läheisempää sukua 108:lle kuin 107.
Lähetetty: Pe 15.10.2004 13:25
Kirjoittaja karra
Eikös korisarja ole W109, koska on V8-moottori. Mutta, miten tuo maski näyttää korkelta, samoin kun konepellissä oleva muotokin viittaa "hochkuhleriin". Tuon vuotinenhan pitäisi olla matalamaskinen. Vaiko silmät harittaa näin perjantaina?
Jösses mitkä perät
Lähetetty: Su 17.10.2004 14:44
Kirjoittaja markku
Lähetetty: Su 17.10.2004 16:45
Kirjoittaja Ere866
Nonii perkele ollappa rahaa. Nyt ois w126:sta.
Hinta oli muuten kaksi viikkoa sitten vielä 17000€, mutta tiputtanut 2tonnia
Kävin vilkaisemassa sisälle, uudenkarheat harmaat nahkapenkit. Autolla tosiaan ajettu vain rapia 100 000:tta. Ilmastoinnin kompura kuulemma vaihdettu. Paljoa enempää ei kehdannut udellakkaa, kun kuulin hinnan.
http://personal.inet.fi/yritys/pyyra/Autot/GAK930.htm
Lähetetty: Su 17.10.2004 16:48
Kirjoittaja Timo L.
karra kirjoitti: Eikös korisarja ole W109, koska on V8-moottori. Mutta, miten tuo maski näyttää korkelta, samoin kun konepellissä oleva muotokin viittaa "hochkuhleriin". Tuon vuotinenhan pitäisi olla matalamaskinen. Vaiko silmät harittaa näin perjantaina?
Mutta kun ei ole ilmajousia, niin se on W108. Moottorilla ei ole merkitystä.
Lähetetty: Su 17.10.2004 20:51
Kirjoittaja Matti R
karra kirjoitti:Mutta, miten tuo maski näyttää korkelta, samoin kun konepellissä oleva muotokin viittaa "hochkuhleriin". Tuon vuotinenhan pitäisi olla matalamaskinen. Vaiko silmät harittaa näin perjantaina?
Eikös 108/109 ole aina hochkuhler, ja flachkuhler oli vain
coupessaja
cabriossa?
Lähetetty: Su 17.10.2004 20:54
Kirjoittaja Aku P
Ere866 kirjoitti:Nonii perkele ollappa rahaa. Nyt ois w126:sta.
Hinta oli muuten kaksi viikkoa sitten vielä 17000€, mutta tiputtanut 2tonnia
Kävin vilkaisemassa sisälle, uudenkarheat harmaat nahkapenkit. Autolla tosiaan ajettu vain rapia 100 000:tta. Ilmastoinnin kompura kuulemma vaihdettu. Paljoa enempää ei kehdannut udellakkaa, kun kuulin hinnan.
http://personal.inet.fi/yritys/pyyra/Autot/GAK930.htm
Ja oikein Beggerin soittimella...
Onpahan persoonallisen värinen muuten.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 11:17
Kirjoittaja Kaapo
Matti R kirjoitti: No ei ollut näin.
108 valmistettiin vuosina 65-72, ja 107 puolestaan 71-89. Minusta W111 Coupe on selvästi läheisempää sukua 108:lle kuin 107.
Juu, heittonahan tuo vaan, kun 107- ja 108-mallia tehtiin tuokio päällekkäin

107 on filosofisesti enemmänkin W116:n serkku. 107/108-malleilla on kuitenkin varmasti ollut enemmän yhteistä tekniikassa kuin ulkonäön puolesta.
Mutta coupet ovat muutenkin menneet niin omia latujaan mallien elinkaarien ollessa älyttömän pitkiä. Yhden S-coupen/cabrio-mallin elinkaareen mahtuu helposti kaksi S-sedanin sukupolvea. Niinpä 107-korikin sinnitteli 108:n viimeisen vuoden, koko W116:n valtakauden ja vielä W126:n jakson loppuun asti.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 11:38
Kirjoittaja Timo L.
Kaapo kirjoitti:Niinpä 107-korikin sinnitteli 108:n viimeisen vuoden, koko W116:n valtakauden ja vielä W126:n jakson loppuun asti.
Niin - avoautona kyllä, mutta coupehan tippui jo 1980-81 pois, jolloin C126 sen korvasi.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 12:30
Kirjoittaja Kaapo
Niinpä on, vaan eikö silti ole melkoinen temppu pitää yksi mallisarja - olkoonkin katoton - kuranttina 18 vuotta. Mahtaako tälle 107:n elinkaarelle löytyä voittajaa edes Mersun omista malleista*?
Mutta niinpä ovat harppauksetkin olleet kerralla melkomoisia, kun ajattelee kehitystä W111 Cabrio -> R107 -> R129. Hurjat 40 vuotta kolmella mallisarjalla

, silti teknisesti ajan tasalla vielä mallistojen ehtoopuolellakin.
edit: * ja monesta muusta merkistä, kun otetaan huomioon, että SL ei ole mikään Kupla

Lähetetty: Ma 18.10.2004 12:44
Kirjoittaja raul
Kaapo kirjoitti:Niinpä on, vaan eikö silti ole melkoinen temppu pitää yksi mallisarja - olkoonkin katoton - kuranttina 18 vuotta. Mahtaako tälle 107:n elinkaarelle löytyä voittajaa edes Mersun omista malleista*?
Mutta niinpä ovat harppauksetkin olleet kerralla melkomoisia, kun ajattelee kehitystä W111 Cabrio -> R107 -> R129. Hurjat 40 vuotta kolmella mallisarjalla
Juu, taitaa tosiaan olla R/C107 MB:n pitkäikäisin mallisarja. Viimeisimmätkin yksilöt tosin ovat aika sopusuhtaisia, sikäli mielenkiintoisia; uudemmat värit korvanneet 70-luvun värit, koria ehtosteltu varovasti sieltä täältä, kojelauta on edelleen vanha, mittariston krominuppeineen... vaihdekulissi ja valokatkaisija on jo vaihdettu myös uudempaan mutta sijoitus on edelleen "väärinpäin"... Silti voidaan todeta, ettei auto ollut hirveästi muuttunut, saati että se olisi mitään haitannut?
Mutta Kaapo, älähän nyt enempää soppaa sekoita, A111-R107-R129 ei ole mikään jatkumo, kertoohan jo etuliitekin (tosin jälkeenpäin käyttöönotettu) sen...
SL on aina SL, 107:n edeltäjähän oli "Pagoda" R113, sitä ennen puolestaan ponttooni-SL, R121 kaukaisine serkkuineen, W198.
Ja kyllä, A111/112:n jälkeen seuraava ison/keskiluokan avo oli A124.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 12:56
Kirjoittaja Kaapo
Tänks tarkennuksista, noin se tietenkin menee. Pitäsi vaan pysyä yhdessä aiheessa kerrallaan eli tässä kertaa tuon 107:n ikäkysymyksessä. Kyllähän sitä jo tarinaa kiireessä rustatessa keikkui mielessä, että kaikki ei tuossa yhtälössä stemmannut, kun yritti selkäytimen jatkeella alitajuntaisesti ajatella, notta mihinkäs mää sen Pagodan nyt hukkasin...

Lähetetty: Ma 18.10.2004 13:43
Kirjoittaja Timo L.
Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Lähetetty: Ma 18.10.2004 14:37
Kirjoittaja Kaapo
raul kirjoitti:
Mutta Kaapo, älähän nyt enempää soppaa sekoita, A111-R107-R129 ei ole mikään jatkumo, kertoohan jo etuliitekin (tosin jälkeenpäin käyttöönotettu) sen...
SL on aina SL, 107:n edeltäjähän oli "Pagoda" R113, sitä ennen puolestaan ponttooni-SL, R121 kaukaisine serkkuineen, W198.
Ja kyllä, A111/112:n jälkeen seuraava ison/keskiluokan avo oli A124.
Sen verran piti vielä tonkia joutessaan, että mistä nuo häntäluuhun jääneet muistumat oikein olivat peräisin. Siis se, että 111/112-sarjalla olisi jonkinlaista sukulaissuhdetta 107:een. Näin asiaa eräällä Ollin nettisivustolla on tulkittu:
Baureihe W107/R107
Vorgänger: W113 und Coupé und Cabriolet der Baureihe W111 / W112
Nachfolger: W107: Coupé W126
Roadster: R129
Tuon mukaan R107:n edeltäjä on W113, kuten loogista onkin, mutta esi-isäksi mainitaan coupen ja rättikaton osalta myös 111/112-sarja

.
Seuraajat ovatkin sitten selkokieltä eli W107->C126 ja R107->R129
P.S. Taitaa tosiaan G-sarja olla vanhin, jos tuolla nimikkeellä ikää mittaa. W-koodi on tosin muuttunut matkan varrella, joten illataanko sitä tässä puukkolitassa

Lähetetty: Ma 18.10.2004 17:58
Kirjoittaja Aku P
Lähetetty: Ma 18.10.2004 21:31
Kirjoittaja adenauer300
Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Lähetetty: Ma 18.10.2004 21:46
Kirjoittaja raul
adenauer300 kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Mietin ihan samaa, mutta eikö valmistus loppunut 1953? (vai viimeistään -54?)
Sekin tekisi "vain" 16 vuotta, eikä siten pärjäisi 107:lle.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 21:57
Kirjoittaja Timo L.
adenauer300 kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Minusta 170 V:tä valmistettiin 1936-42 sekä sodan jälkeen 1946-1953. Se tekisi yhteensä 13 vuotta, kuten raulkin sanoi.
Vaikka G:ssä tyyppikoodit muuttuivat, autohan on säilynyt perusrakenteeltaan samana.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 22:12
Kirjoittaja adenauer300
raul kirjoitti:adenauer300 kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Taitaa kuitenkin G-sarja (W460-461-463) viedä voiton Pitkäikäisin mallisarja -taistossa (1979-).
Timo
Miten olisi W136 mallisarja. Tuotannossa SAMALLA malli numerolla vuosina 1936 - 1955 . G-sarjaa on kuitenkin tehty jo 3 malli numerolla
Mietin ihan samaa, mutta eikö valmistus loppunut 1953? (vai viimeistään -54?)
Sekin tekisi "vain" 16 vuotta, eikä siten pärjäisi 107:lle.
Valmistus alkoi 1936 w136 170V mallilla ja päättyi 1955 w 136 170S-V tai S-D malliin.
Tarkalle menee, kun en tähän hätään löydä MB 170 kirjaa, josta löytyisi valmistuksen aloitus ja lopetus kuukaudetkin.
Lähetetty: Ma 18.10.2004 22:27
Kirjoittaja raul
adenauer300 kirjoitti:Valmistus alkoi 1936 w136 170V mallilla ja päättyi 1955 w 136 170S-V tai S-D malliin.
Tarkalle menee, kun en tähän hätään löydä MB 170 kirjaa, josta löytyisi valmistuksen aloitus ja lopetus kuukaudetkin.
Säästän vaivasi.
170 S-D 07.53 - 09.55 oli viimeinen.
Myös S-V fahrgestellejä ja sairasautoalustoja (S-V + S-D) tehtiin vuoteen '55 asti.
Lähetetty: Pe 22.10.2004 12:40
Kirjoittaja PM
Lähetetty: Pe 22.10.2004 13:15
Kirjoittaja mc
Pienellä ( tai siis aika kookkaalla ) on Coupe pilattu

Hyvän kameran on poijjaat valinneet... Miksiköhän?
Lähetetty: Pe 22.10.2004 15:43
Kirjoittaja IsoE
Pasi M. kirjoitti:Mitäs sanotte
tästä?
Erittäin huonot kuvat autoliikkeellä

. Onkohan tarkoituksella

Itse autosta...

Siipi on mauton.
Lähetetty: Su 24.10.2004 09:06
Kirjoittaja jva
Tästä auto ensi kesäksi kruisailuun:
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=64310512
SL600 V12 Bi-turbo.. 0-100km/h 4.7sek, vääntöä löytyy enemmän kuin suuremmastakaan kylästä..ainoa miinus väristä joka on minusta varsin "epämersumainen".
paljonkohan on ollu verot..tuontiauto kun on kilvistä päätellen..
Lähetetty: Ti 26.10.2004 13:40
Kirjoittaja PM
Harvinaisen kauniin värinen
560SEL. 
Ihan kun toi etukaari näyttäis normaalia leveemmältä...
Lähetetty: Ti 26.10.2004 14:22
Kirjoittaja Timo L.
Pasi M. kirjoitti:Harvinaisen kauniin värinen
560SEL.
Ko. autossa näyttää olevan jopa hydropneumaattinen jousituskin! Hinta kyllä on pahasti yläkanttiin, mutta josko autokin olisi sitten sitä vastaava... tai no, hinta tuntuu normaalille, kun otetaan huomioon autoa myyvä liike. Turkkulaiset kiireellä tsekkaamaan

.
Lähetetty: Ti 26.10.2004 14:44
Kirjoittaja Aku P
Pasi M. kirjoitti:Harvinaisen kauniin värinen
560SEL. 
Ihan kun toi etukaari näyttäis normaalia leveemmältä...
Hassut pyörät, muuten kuvissa siisti.
Pitäisikin itseni käydä Turussa torstaina, pitääkin yrittää varata vähän ylimärääistä aikaa ja koukata Sipilän kautta...
EDIT. Tulipa katsottua Sipilää hiukan pidemmälle. Nyt viimeistään on pakko käydä siellä kuolaa erittämässä:
http://www.nettiauto.com/simple_dealer/ ... ang=2&id=6
Lähetetty: Ti 26.10.2004 15:03
Kirjoittaja Kaapo
Tätä pitäisi oikeastaan lähteä katsomaan. 280 SLC:n ajomäärä on väitöksen mukaan vain 35.000 km. Nätti on, tosin konepellin reuna näyttäisi irvistävän kuin v....

rikkinäisistä villahousuista, ehkä optinen harha tai plootu on vain tuulihaassa... vaikka onhan siinä pokkausta muutenkin. Hintaan ei Kaapo ota kantaa pirssiä livenä näkemättä, mutta myyjäliikkeen tuntien ehkä pääsee sanomaan, notta "on ilmoja pidellyt"
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 61501&PN[0]
Laitetaan vielä tekstiosio yhdestä ilmoituksesta, heh....
Mercedes-Benz 200-300 W123 300 ADENAUER
Tyyppi Henkilöauto
Korimalli Coupé
Väri Sininen Metalliväri
Vuosimalli 1959
Sijainti Satakunta
Hinta 39000 €
Mittarilukema 20000
Polttoaine Diesel
Moottoritilavuus 3.0
Vetotapa Takaveto
Montako ristiriitaa löysit tästä Euro-Benzin ilmoituksesta, kun vielä loppukaneettina todettiin, että "ainoa Suomessa". No kyllä tuolla teknisellä erittelyllä voisi ollakin

Lähetetty: Pe 29.10.2004 20:54
Kirjoittaja enska
Lähetetty: Pe 29.10.2004 21:35
Kirjoittaja booser
Hauska, muttei ainakaan kauneudella pilattu
