Panssarivaunu. Ensimmäiset 40 tkm, huollot ja korjuut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Ere:
Älä Kaapo ota nokkiis, se on aina kun ässän laittaa, niin mersuforumin porukka etsii kuvista virheet ja toteaa uuden hankinnan olevan kolariauto.

Näinhän minunkin tapauksessa kävi , kun vaihteiston kanssa on vähän epäselvyyksiä, niin kyseessä on kolariauto/korinvaihto, mutta mitä tästä opimme :=)?


Joo kyllä Kaapo huumorin ymmärtää.
Toki kuvat syynätään tarkkaan, se on selvä, ja jos jotain ihmeteltävää ilmenee niin ihmetellään sitten "ääneen".

Eren Hienon Ässän laatikon vaihdon ilmiantajat taitaa vaikuttaa tätänykyä enempi sillä rennommalla voorumilla............ :roll:
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

xr5t kirjoitti:606 konehan ei ole mikään taloudellisuus ihme veikkaan että 9-10 litraa palaa matka ajossa
Matka-ajossa 8-9 litraa Suomen nopeuksilla, 11-12 Saksan vauhdilla.

Taajama-ajossa jää yleensä alle kympin.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

"tää vie toistakymmentä satasella, eikä pisaraakaan turhaan" :wink:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Onnittelut! Komia peli kaikin puolin! 8)

Vanteissa saattaa olla aikamoinen puunaaminen. Itellä ainakin oli samanlaisten vanteiden kanssa SECissä hommaa, jarrupöly oli tiukassa kiinni.

Ero W126:sen ja W140:sen välillä on selkeä. Parannus hiljaiseen suuntaan on uskomaton! Ajamisesta nauttii älyttömästi. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Onnittelut! W140 on "amerikkalaisempi" ajeltava kun w126. Jousitus on
löysempi, joten matkanteko on letkeämpää eikä niin jämäkkää kun
w126:lla on tottunut.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tuo 126 tuiskuttaa samanlaista jarrupölyä etenkin etuvanteille, mutta se lähtee melko mukavasti oikeilla aineilla ja eritoten jos sen ei anna sittaantua vanteelle kovin montaa kuukautta :shock:
Jos viitseliäisyys riittää pestä vanteet kerran pari viikkoon, niin kevyt pyyhkäisy pelkällä vedellä ja sienellä piisaa. Laiskuus sitten kostautuu pidempiaikaisena jyystämisenä.

Kulutuksista on vaikea sanoa etukäteen, mutta tämä ns. vakiomatka, josta 90% kilometreistä koostuu, niin tosiaan 126 menee sen 9 litran huitteille - valtaosa matkasta on 80-rajoitettua tietä, jossa siis mennään 90-100 mittarinopeutta. Loppupäässä on n. 10 km taajama-ajoa ja 3-5 liikennevalot reitistä riippuen. Kiisselin pitäisi mennä keskimäärin pienemmällä, tuntuvastikin.
Tommosetkin kulutuslukemat pirssille on annettu (pitävät muuten tehtaan luvut Mersulla harvinaisen hyvin paikkansa)

90 km/t 6,7 l
120 km/t 8,7 l
kaupunki 11,2 l
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Sanotaan, että kyseinen auto kyseisellä moottorilla vie 8 litraa maantiellä. Uskon vakaasti, että kaapo pääsee maantievoittoisessa työmatkassaan 7:llä alkaviin lukuihin, joissa rajoitukset pitävät todellisen nopeuden 90 km/h korvilla.
Omassa autossani W123 300D 5-vaiht. Tehtaan lupaama 7 litraa/90km/h/100km pitää todella hyvin paikkansa ja mittarivirhettä ei ole 15" renkailla ollenkaan. W140.lle luvataan 6.7/100 vastaavasti-eli uskoisin, että kaapo pääsee matkallaan 7,5 litran kulutukseen keskimäärin-sillä sehän olisi jo 0,8 litraa yli tehtaan ilmoittaman.

Ainakin W123:sten tapauksessa on merkitystä kuinka kaasua painaa. Tietyissä olosuhteissa on sama onko kaasu puolivälissä vai pohjassa-kiihtyvyys on samaa mutta kulutus on eri. Liian raskaalla jalalla ei ainakaan W123:sia kannata polkea. Mutta tuolla ei taida olla merkitystä W140 tapauksessa niin paljon sillä eikö siellä ole ilmamassamittari joka antaa vain suurimman mahdollisen polttoainemäärän kuin koneen on tarkoitus/mahdollista polttaa?
Ei arvailla enempää vaan odotellaan kaapon tarkkoja ja luotettavia mittauksia, jotka kertovat totuuden kulutuksesta tuolla W140 yksilöllä. Syksyn mittaan asia selkenee kummasti.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Akentti on saapunut takaisin kotiseuduille ja laittoi pari kuvatusta.

Sisäotokset ovat taas tunnettua kännykkälaatua, mutta jotain sentään näkyy.
Kuva

Takakompostissa näyttää tältä. Aika tyrkyllä näkyvät olevan nuo jalkatilan ilmasuuttimet... eivät kai ne mitään jalkatukiakaan ole :shock:

Kuva
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kaapo kirjoitti:Takakompostissa näyttää tältä. Aika tyrkyllä näkyvät olevan nuo jalkatilan ilmasuuttimet... eivät kai ne mitään jalkatukiakaan ole :shock:
Niinpä se on Kaaponkin totuteltava taas "perheauton" takajalkatiloihin... :D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti:Niinpä se on Kaaponkin totuteltava taas "perheauton" takajalkatiloihin... :D
Tässä saattaa olla mukana onni onnettomuudessa. Mäyräkoira ei pääse läheskään niin helposti hyppäämään takatilasta etupenkille, kun lattian vauhdinottorataa on lyhennetty ratkaisevat sentit :shock: :lol: .

No, vähissä ovat ne kilometrit, kun tuolla takana joutuisi itse kärsimään :x ja jos kuski on joskus tarjolla, niin pitää vaan ottaa Daami esiin :twisted:

Kardaani kirjoitti:
Ei arvailla enempää vaan odotellaan kaapon tarkkoja ja luotettavia mittauksia, jotka kertovat totuuden kulutuksesta tuolla W140 yksilöllä. Syksyn mittaan asia selkenee kummasti.

Juu, VTT-tasoa on mittaukset ja tutkimukset :lol: No toisaalta kyllä autenttisissa ajo-olosuhteissa tehty seuranta yli 150.000 km matkalta ei voi heittää kovin paljoa - ja asiahan on aina niin miltä se näyttää.

Itse asiassa tarkoitus on tämän topikin jatkoksi alkaa pitää eräänlaista blogia pirssin toisesta elämästä. Silloin tällöin laittelen tänne - kokemusten karttuessa - havaintoja ja tietoa kaikesta mahdollisesta; kulutuksesta naapurikateuteen, ajettavuudesta KL-asiointitiheyteen, varusteiden toimivuudesta ja tarpeellisuudesta, ylläpidosta yleensä jne. Niistä saattaa olla jotain vinkkiä, mikäli joku muukin saa mielenhäiriön ja ryhtyy samaan... :shock: :lol:
Ensi töiksi tuuppaan mukaan tehtaan aineistosta tarkennetun varustelistan, vennään dekoorderi on jättänyt jonkin verran toimintoja pois.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, raportit ovat olleet tosi vähissä, kiirutta on pitänyt ja aika on mennyt kuin vesi tiimalasin läpi :?

Mutta jotain: eilen käväisin katsastamassa laitoksen ja läpi tuo meni ilman vastaväitteitä... tai juu, oikea etuvalo oli suunnattu aavistuksen liian ylös ja etuvilkut neuvottiin vaihtamaan keltaisempiin. Sivulla ja takana olivat ok. Jälkinäyttöä nuoe eivät vaadi.

Etuiskarit olivat jo osin ehtoopuolella (65%), mutta takana uuden väärtit.
Suurin huoli kuitenkin kääntyi iloksi: kaikki alustan nivelet, tukivarret ja puslat taka-akselista ohjaukseen olivat välyksettömät. No eipä tuo ajossa vikuroikaan saati kolaja missään kohdin. Renkaat olivat lähes ajamattomat :shock: joka sinänsä aiheutti kummastusta nuukien sakemannien kauppatavoista.

Mukavaa oli myös, että ainuttakaan ruosteen pilkkuakaan ei löytynyt myöskään alustasta, kopanhan todettiin jo aikaisemmin olevan 100% "puhdas". Keulan kiveniskemät pitää laittaa vielä korjaten, jotta hylsystä saadaan osapuilleen priima. Sisätilathan ovat käytännössä virheettömät, jos lasketaan pois se, että vasemman takaoven tuhkakupin toinen reuna irvistää viitisen milliä :x Liekö joku klipsi poikki.

Katsastuksesta jatkoin suorin vartaloin kerien Tulliin, jossa pirssi tutkailtiin läpi verokäsittelyä varten. Kovin seikkaperäisesti noita ei näköjään syynätä, taisi muutama varuste jäädä huomaamatta, mutta toisaalta tutkailijan lausunnot antavat odottaa riittävää "mätkyä" jo muutenkin.

Vikaakin löytyi: Suomen tultuaan kaikki pelasi mallikkaasti niin kauan, kun kelit olivat kesäiset (sen pari päivää) Syysviileyden saapuessa kone kärsi käynnistysvaikeuksista. Syypäätä ei löytynyt vikamuistista, epäilin omaa tohelointia ajonestojen jne. kanssa.

Ensimmäisen hallayön jälkeen motti ei sitten suostunut syttymään lainkaan. Monta kohtaa tutkittiin, pa-suodatin uusittiin jne. No sitten ilmeni, että polttoaineen lämmittimen vaipassa (imusarjan alla) oli pieni vuoto - kone hori ylimääräistä "ohivuotoilmaa" kitusiinsa ja tietty nikotteli. Vikakohta "ohitusleikattiin" vetämällä pa-putki tilapäisesti suorana. Väittävät, ettei koko lämmitintä edes tarvita, mutta laitetaan silti, kun korjuun ja osien hinnan saa takautuvasti oikoa verotukseen.

Samoin evästetiin, että kaikki ennen verotuksen valmistumista ilmi tulleet verotusarvoon vaikuttavat harmit voi esittää tulliin näyttämällä / esittää korjauskuitit. Onko instituutio tai käytäntö alkanut inhimillistyä, halutaanko valituksia oikeasti saada vähemmäksi? :shock: :lol: Hyvä jos näin on.

Tästä sitten jatketaan ja rapottia erinäisistä asioista kuvien kera yritetään ehtiä laittaa näkösälle.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Syysviileyden saapuessa kone kärsi käynnistysvaikeuksista... Ensimmäisen hallayön jälkeen motti ei sitten suostunut syttymään lainkaan...
Onkelmia oli tuon meikäläisen uushankinnankin kanssa. Koeajossa kone alkoi rytkyttämään kolmella pytyllä, hyvä ettei hampaat tippunu suusta; sai pitää kaasua kikkinapilla asti ettei kosla hyytynyt pieneen ylämäkeen. Vaan seuraavasta startista lähtien on hyrrännyt kuin enkeli, ei neloskoneeksi uskoisi. Tiedä sitten kuinka monta viikkoa oli seissyt ajamattomana kosteassa syysilmassa taivasalla. Kaippa noilla liki päivittäin kannattais ajella, niin säästyis käyntihäiriöiltä. Tosin jos päivittäin autoa tarttee, niin fiksuinta olis omistaa joku käyttöautokin... :lol:

Niin, minkälainen se on ajossa noin muuten? Joko v*tuttaa? 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kas, veli PM on vääntäynyt framille pitkästä aikaa :) Pidetään jonkinlainen syyskokous ja vertaillaan uusiohankintoja sopivassa ajassa ja paikassa. Tai sitten noita vanhoja losseja, onhan omasi vielä tallella?
Uusiohankinnat ratsataan jossain kaupungilla, vanhukset Vehoniemellä :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Eliminoi Kaapo pois nuo käynnistys vaivat ennen talvea ja nyt kun vaihdat sen polttoaineen esilämmittimen, vaihda samalla kaikki O-renkaat siitä pumpun yhteydestä. Jopa nekin O-renkaat, jotka ovat pumpusta lähtevien suutinjuntturien, vai millä nimellä ne nyt on, mutta tuossa kuvassanumerolla 98 ja 104 olevat kumirengas tiivisteet ja kupari prikat. Itselläni tossa "vajaa moottorissa" viimeinen ilmavaivojen syy löytyi juurikin tuolta.

On luultavasti jotenkin kuivempaa toi suomalainen nafta, kun tuntuu nuo Saksasta tulleet pikkaisen vierastavan sitä ja heittäytyä germaanipolttoaineen jälkeen vuotamaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Kaapo:
Etuiskarit olivat jo osin ehtoopuolella (65%), mutta takana uuden väärtit.
Suurin huoli kuitenkin kääntyi iloksi: kaikki alustan nivelet, tukivarret ja puslat taka-akselista ohjaukseen olivat välyksettömät.


Se on hyvä, jos ei alustaväljää löytynyt, tosin ne katsastusmiehet niitä kyllä läheskään aina edes löydä, mutta ajossahan sen huomaa/kuulee kyllä.
Tässä itsekkin olen alkanut pikkuhiljaa uskomaan Markun jo vuosia raportoimiin alustavaivoihin. Tänä kesänä on nimittäin ässän takapään alusta alkanut täälläkin "narisemaan". Jännä juttu, miten tuo narina liittyy lämpötilaan eli kun ulkolämpötila on yli n.18C niin narisee ja kylmemmällä ilmalla taas ei...... :?: , eli jotain puslajumppaa lienee tiedossa.

Noista iskariarvoista muistelisin, että mullakin ne olisi olleet karvan alle 70%, mutta kattastusmiähen mukaan se olis tähän autoon vielä ihan "normaali" luku....... tiedä häntä sitten...
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Noista iskariarvoista ei kannata olla huolissaan, jos ne on tasaiset, mutta jos niissä on akselilla keskenään heittoa, niin sitten on jo eri asia. Noihin testereihin kun vaikuttaa ajoneuvon paino ja renkaan koko aikalailla huimasti, joten vain suuntaa antavina tuloksina OK
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niin...taitaa olla jo useampi vuosi kulunut, kun Kaapo´s institute of used persertatives, tai jotain sinne päin teki sen maanmainion krapulatestin.

Nythän siinä olisi aihe olemassa W126 ---> W140


Mikäs KIUP se nyt olikaan...

Missäs se kankkusteksti nyt muuten on, tahtoisimpa päästä naureskelemaan sille Oiva Lohtanderia muistuttavalle eukolle..... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Antti V:lle tack tiedoista, Kuapo on vähän pihalla näiden uudempien nakujen pikkuhienouksista, joten vaihdetaan myös nuo kyseiset tiivisteet saman tien. Vaatiikos operaatio ylipäätään imusarjan irrottamisen (ammattimieheltä ja oikeilla työkaluilla kun pelataan) kun lämmitin ja tiivisteet laitetaan :shock:

Tiedä sitten kuinka 126->140 liittyy krapulatestiin, mutta äkkiähän sellainen (siis krapula) järjestetään :x . Möhkön perästä, varapyörän syvennyksestä nimittäin löytyi akentin salajäynä eli iso konjakkipullo huolellisesti kuplamuoviin käärittynä :lol: Tuohon vähän olutta ja viiniä kyytipojaksi, niin eiköhän siitä rapsakka rapula rakenneta.
Alkuperäinen testi on jo autosiivoutunut aikaa sitten, olihan se offtopikissa.
Omasta arkistosta se saattaisi löytyä, joten jos raitis mies sen kiusakseen haluaa lukea, niin koitetaan etsiä jostain kiven alta.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jos kaapo ei ole liikaa vaivaa, niin ottele kuvia autoista vierekkäin, jotta mahdolliset pituus/leveyserot saataisiin konkreettisiin mittoihin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kaapo kirjoitti:Antti V:lle tack tiedoista, Kuapo on vähän pihalla näiden uudempien nakujen pikkuhienouksista, joten vaihdetaan myös nuo kyseiset tiivisteet saman tien. Vaatiikos operaatio ylipäätään imusarjan irrottamisen (ammattimieheltä ja oikeilla työkaluilla kun pelataan) kun lämmitin ja tiivisteet laitetaan :shock:
Uskoisin, että ainakin noiden pumpun O-renkaiden vaihdossa olisi helpompaa, kun sen imaisinsarjan siitä ottaa pois. Niistä letkujen O-renkaista kannattaa myös kysyä myös hintaa koko hela hoidolle, sillä täydellisessä letkussa on jo ne renkaat mukana ja jos niitä letkuja ei koskaan ole avattu, voi avaksessa ne muovikynnet alkaa pikkuisen lohkeilemaan. Itse menin silloin ostamaan vain ne O-renkaat ja sitten jälkeenpäin kysyin ihan muuten vaan sen putkilon hintaa ja muistaakseni siinä ei ollut kovinkaan suurta eroa.

Tulipa taas selvästi sanottua :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Antti V kirjoitti:
On luultavasti jotenkin kuivempaa toi suomalainen nafta, kun tuntuu nuo Saksasta tulleet pikkaisen vierastavan sitä ja heittäytyä germaanipolttoaineen jälkeen vuotamaan.
Ongelma tulee esille myös suomen polttoaineilla siirryttäessä kesälaadusta talvilaatuun ja päinvastoin...
Kaapo kirjoitti: Vaatiikos operaatio ylipäätään imusarjan irrottamisen (ammattimieheltä ja oikeilla työkaluilla kun pelataan) kun lämmitin ja tiivisteet laitetaan :shock:
O-renkaat saa juuri ja juuri vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, mutta esilämmitin taitaa jäädä vaihtamatta.
Imusarjan ja ahtoputken liitoksessa on sitten pultti vähän piilossa (ainakin väykyn 606:ssa), jota ei olisi pakko halkaista... :roll: Mutta tuntuu putki pysyvän paikalla ilman sitäkin.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mesedesi kirjoitti:Missäs se kankkusteksti nyt muuten on, tahtoisimpa päästä naureskelemaan sille Oiva Lohtanderia muistuttavalle eukolle..... :lol:
Mikäs juttu tää on, suurena OL -fanina kiinnostaa kovasti!

OT. Pitääkö paikkansa muuten että herra Lohtanteri on mersumiehiä? Ei olisi sitten ainoa kommunisti ja mersumies, Tuomari Hannu Nurmiokin on.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Missäs se kankkusteksti nyt muuten on, tahtoisimpa päästä naureskelemaan sille Oiva Lohtanderia muistuttavalle eukolle..... :lol:
Mikäs juttu tää on, suurena OL -fanina kiinnostaa kovasti!

OT. Pitääkö paikkansa muuten että herra Lohtanteri on mersumiehiä? Ei olisi sitten ainoa kommunisti ja mersumies, Tuomari Hannu Nurmiokin on.
Tämähän oli "Kaapo's Institute of Used Preservatives" :D . Eikös Oiva aja W123:lla :roll: . Ja viime viikonvaihteen Iltalehdessä Topi Sorsakoski paljastui (siis minulle vasta nyt) mersumieheksi.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Joo kyllä on mersumiehiä Lohtander.. W123:lla tyyppi ajelehtii.. ainakin vielä jokin aika sitten. Oisin kyl oottanu et olis ajellu W108 korisella niinku raidissa!! :)

tais olla OT!! sori! :oops:
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

jt-DT kirjoitti:Joo kyllä on mersumiehiä Lohtander.. W123:lla tyyppi ajelehtii.. ainakin vielä jokin aika sitten.
OT jatkuu...

Itselläni on _melko_ varma havainto Lohtanderista noin vuoden takaa kapuamassa W220:n puikkoihin.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No tässä tämä testi uusintana lukijan pyynnöstä huolimatta :shock: . Ja uusille lukijoille tiedoksi: kokeilkaa tätä vain kotona.

Prologi

Ei ole mitään niin tasa-arvoista kuin kunnon krapula. Se lannistaa niin miehen kuin naisen, niin nuoren kuin vanhankin. Se ei tee eroa rikkaan tai köyhän, ei ammatin, asuinpaikan kuin rodunkaan välillä. Se kaataa voimakkaimmankin ihmisen, heikomman vielä helpommin. Kukaan ei siltä juurikaan välty. Paitsi raitis tai kohtuukäyttäjä. Kaikkivoipa on krapula .


Kaapo’s Institute of Used Preservatives: testin taustaa.

Kankkunen, krapula, koistinen, darra, jysäri, dagen efter, kohmelo – rakkaalla riesalla on monta nimeä.
Asian perusteellisen selvittämisen alttarille päätti Kaapo nyt uhrata niin maallisen tomumajansa kuin psyykensäkin. Ainakin hetkeksi.
Eikä nyt ollut kyse mistään tikkapubin illanvietossa saadusta pikku päänsärystä, vaan tavoitteena oli tutkia rivakan raatokankkusen syvin olemus.

Kaapo’s Institute of Used Preservatives on tehnyt mittavan työn toteuttaessaan tiettävästi ensimmäisen Suuren Krapulatestin. Lieneekö kukaan vapaaehtoisesti ja tietoisesti hankkiutunut vastaavaan olotilaan ? No nyt sekin on dokumentoitu – sanan varsinaisessa merkityksessä. Samalla testi tuotti luotettavaa tietoa eri valmisteiden vaikutuksesta darran hoitoon.

Rivakan krapulan rakentaminen.

Vain yhden alkoholilaadun nauttiminen ei saa aikaan korkealuokkaista krapulaa. Siksi sen rakentamiseen on vaivattominta käyttää samanaikaisesti erilaisia juomia; olutta, viiniä, kirkkaita, likööriä ja konjakkia, jolloin saavutetaan optimaalinen teho.

Tosin väitetään, että krapulan voimakkuuteen ja kestoon ei vaikuta nautitun alkoholin laatu, ainoastaan määrä. Tämä käsitys on virheellinen. Esim. parin päivän puhdas Koskenkorva/vissyvesikuuri ei tuota juuri minkäänlaista jälkiseurausta, mutta testin perusteella juomavalikoiman laajuus korreloi suoraan lopputuloksen laatutasoon.

Jotta kaikki pikkuvivahteetkin saataisiin mukaan, testiin lisättiin myös tavoite polttaa vähintään 30 savuketta krapulan valmisteluvaiheen aikana.

SUURI KRAPULATESTI

Raportti sisältää järkyttäviä ja ahdistavia kohtauksia, joten sen lukemista ei suositella kenellekään.

Aika: 21.2. – 22.2.2005
Paikka: Pohja
Olosuhteet:
Ulkona pakkasta 12-23 astetta vuorokauden ajasta riippuen
Sisälämpötila 20 astetta, ilman suhteellinen kosteus n. 60%

Tarvikkeet:
1 pll Koskenkorva 70cl, 2 ltr Blue Nunn –punaviiniä, Lignell&Piispanen Lakkalikööri, 12 tlk Olvi Dobbel Bock, Highland Bird –viski (35 cl), 6 kpl Karhu III, 4 x 0,5 l Light Perry –siideri. LM-savukkeita (punainen, 40 kpl)


Seuranta- ja hoitokalusto:
Omron MX2 Basic –verenpainemittari (Instru, 99€), Driveguard-alkometri (Stockmann, 67€), 3 kpl kuumemittareita; kainalo-, oraali- ja rektaalimallit (Sahalahden apteekki, 12€).

Hoitokemikaalit: Unisin (luonnonmukainen yrttivalmiste unen saamiseksi), magnesiumtabletteja, Burana Caps, Finnrexin Neo -pulveri, Coretabs, Multipekt, Berocca Pore, Tia Maria –kahvilikööri, Jägermeister 10 cl, Olvin Kevyt olo –kivennäisvesi.

Muuta: epämääräinen kasa video- ja DVD-elokuvia, vanhoja Tekniikan Maailmoja, Elloksen kuvasto, pöytätuuletin, suolapähkinöitä, Gefilus-piimää, salamia, jääpalapusseja, froteepyyhkeitä.


Pohjustus - ei krapulaa ilman humalaa.

Koska Instituutin tehtävä painottuu krapulatutkimukseen, testitilaan pääsy ohitettakoon nopealla menetelmäselosteella.
Testi vaati luonnollisesti perusteelliset esivalmistelut, joten aluksi oli hankkiuduttava tukevaan ja vähintään 36 tuntia kestävään intensiiviseen humalatilaan. Tavoitteena oli pitää promilletaso yli 1,5:n loppua kohti kirien.

Iloinen juopottelu alkoi talviloman merkeissä 19.2. jo aamupäivällä, sillä auton ollessa maalarissa oli aikaa suorittaa testi kokonaisuudessaan läpi. Lientä nautittiin tasaisen varmasti pitkin päivää aina puolille öin asti.

Jotta juomista olisi ollut helppo jatkaa seuraavana aamuna, otin n. 5 dl punaviiniä ja pari kossupaukkua ennen unta. Näin varmistettiin kevyt aamukänni, josta oli joustava ponnistaa eteenpäin – ilman selviämisprosessin tuomaa houkutusta. Lisäksi oli otettava huomioon, että väliselviäminen olisi heikentänyt huomattavasti tutkittavan krapulan voimakkuutta. Törpötellen meni myös sunnuntai, joten itse asiaan päästiin maanantaina 21.2.

VARSINAINEN TESTI

Maanantaiaamu klo 8.30. Värejä, karusellimaista sängyn pyörimistä. Olenko Huvikummussa? Peppiä ei näy, mutta ainakin herra Tossavainen tuntuu paskoneen suuhun yön aikana , sen verran on maku tanakka kielen päällä. Oikeastaan kieli ei edes irtoa kitalaesta, saati että koko suuvärkki suostuisi aukeamaan. Hyvältä siis näyttää… kampean ensimmäiset vissytipat lusikalla huulien väliin. Käännän kuitenkin kelkkaa vielä kertaalleen ja ravitsen tulevaa krapulaa parilla ylimääräisellä makoisalla siiderillä.

Parin tunnin kuluttua pitäisi kaiken olla valmista. Alkometrin neula alkaa uhkaavasti vajota alle 0,5 promillen, joka tarkoittaa koitoksen alkamista. Vieroitusoireet kolkuttavat jo eteisen ovella ja paniikkiläjä pyrkii ulos kehosta – tai kohtapian oikeammin ruumiista. Mielenkiinto tilanteeseen kasvaa, vaikka olo heikkenee eksponentiaalisesti ajan kulun kanssa. Päätän ottaa vielä pari vahvaa olutta olotilan parsimiseen.
Verenpaine: 140/90, pulssi 82. Kehon lämpötila 36,8 kainalosta mitattuna.

Olusilla vointi asettuukin. Kello käy ja ilta alkaa hämärtyä – näinkö helppoa tämä olikin. Onko testi pilalla? Ei se ole. Noin klo 20 kankkunen iskee kuin Korkeajännityksen miljoona volttia.

Tuuperrun sohvalle ja yritän katsella televisiota. Ei tule mitään. Näkymätön musta koura puristaa kurkkua ja henki salpautuu. Puuskutan kuin ravihevonen mustalaisen piiskaamana ja kylmä, liisterimäinen hiki peittää koko kehoa.

Tärisen kuin haavanlehti, välillä on kuuma, välillä kylmä. Jalat vippaavat kuin marionettimestari vetelisi niitä narujen päissä. Tätä jatkuu aina puoleen yöhön. Magnesiumtabletti rauhoittaa kuitenkin pahimman vispaamisen. Nakkaan myös Beroccaa naamioon, mutta se ei tunnu auttavan mitään. Verenpaine: 132/82, pulssi 106. Kehon lämpötila 36,8 kainalosta mitattuna, 37 astetta suolesta. Promillet vielä 0,1.

Nyt on pakko päästä liikkeelle, vissypullot ovat jääkaapissa ja jano on sietämätön. Nousen varovasti ja päätän raahautua ensin ulko-ovelle haukkaamaan raitista ilmaa. Pääsen hädin tuskin eteiseen, kun vatsaa kääntää pontevasti ja olen oksentaa joulupukin tuomaan kuusaappaaseen.
Alan raahautua takaisin kohti pelastavaa sohvaa ja sen turvallista syliä - aluksi nelinkontin, mutta pään nosto aiheuttaa kapillaari-ilmiön ja pakottaa pahoinvointimateriaalin ylösnousuun. Siis taitan matkan kierien lattialla ja nousen sohvalle perse edellä. Kello on 0.45.

Kylven hiessä ja päätän yrittää viilentyä. Ulkona pakkasta on aivan liikaa, toisaalta pöytätuuletin ei auta mitään. Saan neronleimauksen ja asetun kelteisilläni makuulle kaappipakastimen avoimen oven eteen. Onneksi kukaan ei ole näkemässä – kukapa haluaisi tulla esim. valokuvatuksi sikiöasennossa keittiön lattialla kuumemittari suussa ja toinen tuhkaluukussa. Tiedemiehen elämä on kovaa. Verenpaine saa nyt jäädä mittaamatta, mutta lämmöt ovat 37 ja 37,3. Hmmm…eri asteet… kumma kyllä pakopuoli on kuumempi kuin imupuoli, mutta niinhän se on moottoreissakin.

Hikoilu asettuu viidessä minuutissa, joten eukon viinimarjatkaan eivät ehtineet sulaa. Koira katselee vieressä varsin myötätuntoisena, kun alan suunnistaa kontaten kohti sohvaa. Jo puolivälissä alkaa hiki taas virrata, paksuna kuin sian paistinrasva. Keuhkoon pistää, mutta sitkeydellä saavutan maalini.
Alkaa lisäksi närästää – ruokatorvi on kuin pulloharjalla hoonattu ja suussa olevasta mausta päätellen nimenomaan alhaalta ylöspäin. Hörpin vissyä ja tuoremehua kera Buranan. Lisäksi nautin myös kaksi Unisin-pilleriä tavoitteena saada edes hiukan unta tämän kärsimyksen keskellä .

Kello näyttää 02.50. Selailen Elloksen tai minkä lie falloksen postikataloogia. Nyt saisi pussilakanoita joka ostokseen kaupan päälle. Seuraavalla sivulla tohtori Tolonen virnuilee joku ummetusyrttipurkki kädessään. Keksisi edes kunnon krapulalääkkeen, niin ei tarvitsisi kaupata suonikohjusalvoja mummoille.
Nuupahdan hetken uneen, leijailen Pälkäneelle Aapiskukon olutfestareille, jossa laulan kolmantena pyöränä ”Kulkukoiria” Topi Sorsakosken ja Reijo Taipaleen kanssa. Kohtalotoveruusko nämä etiäiset lennätti olohuoneeseeni?

Pahimmasta ruumiillisesta tuskasta vapauttanut uni kuitenkin loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin – navan alla kivistää. Fiilis on kuin varusmiehellä, kusiherätys keskellä yötä… ja teltassa. Mitä helv…. kaikki veri on siellä, huimaa… keinun kaksin kerroin sohvan reunalla, yhdistetyssä linkkuveitsi- ja muna-asennossa. Riivattu keho taipuu tukevaan etukenoon. Selkä on notkea ja kulli kankea, mutta ei valiteta – vielä tulee aika, jolloin asia on juuri päinvastoin. Nyt jos verenpainemittarin mansetin kietoisi alatukivarren ympäri, niin todennäköisesti koko keksintö sinkoutuisi maata kiertävälle radalle.

Kello 03.20 tilanne asettuu, mutta toinen vaiva ennättää tilalle. Mahassa myllertää Mette Mannosen matalapaine! Kivennäisvesi ja tuoremehu ovat sekoittaneet ilman kiinteää ravintoa olleen mahalaukun perusteellisesti. En ehdi juuri analysoida tilannetta, kun kyklooppi karjahtaa repivästi. Muinaishaudan kosto! Ruotsalaisen luolamiehen röyhtäisy! Huoneen hämärään laskeutuu sademetsän hajoavan aluskasvillisuuden aromi yhdistettynä viikon verran rantavedessä lilluneeseen haukivainaan dunkkikseen.
Verenpaine 120/87 ja pulssi 95. Lämmöt yläpäästä 36,9 ja alakerrasta 37,1. Onneksi en onnistunut sekoittamaan mittareita keskenään viime mittauksen jälkeen, muuten tuho olisi totaalinen.

On aika käydä vessassa. Tolkuttomasta vissyn lipikoinnista huolimatta nestevajaus on valtaisa. Virtsan määrä on vähäinen ja se on paksua kuin veneterva, värikin lähes täsmää. Tämä konsentraattikusi kertoo, että nesteytystä on jatkettava – munuaiset pistävät parastaan myrkkyjen perkaamisessa kehosta, mutta ne tarvitsevat tuekseen vähintään vettä. Suolen sisältö ei poikkea juuri virtsatuotoksesta; paljoa ei arvaa yskiä, ettei vesisuoli vuoda kalsareille. Nyt olisi ollut Red Lightsissa kaupiteltu anustappi tarpeen – tosin toisessa funktiossa kuin alun perin tarkoitettu on.
Silmät muljahtelevat ja olen purra rystyset miltei rikki. Nyt on meno makeimmillaan! Ei tämä enää pahemmaksi voi muuttua, joten armahdan itseäni ja kulautan 10 senttilitran Jekku-pullon yhdellä huikalla tuulensuojaan. Samaan vetoon tuhoan viitisen senttiä Tia Mariaa. Ai perkule kun tekee terää. Kello käy jo viittä. Promillemittari näyttää taas iloiset 0,3 eikä krapulasta ole tietoakaan. Verenpaine 120/76 ja pulssi 74.

Alkaa nukuttaa. Levottomat unet piinaavat mieltä. Pienikin tekemätön asia saa aikaan massiivisen syyllisyydentunteen. Viemättä jäänyt roskapussi saa megalomaaniset mittasuhteet. En ole soittanut äidille. Olen huono ihminen.

Herään myötätuntokoiran tuijotukseen, lammikossa uiden, litimärkien vuodevaatteiden ympäröimänä. Onko tullut laskettua alle, onko yökastelu ottanut ylivallan? Hikeä se on kaikki tyynni, neste puskee läpi noronaan. Nyt Elloksen kaupanpäällislakanat olisivat tarpeen. Vanne puristaa päätä, nappaan Finrexin-pussin kera kuuman kraanaveden.

Seuraa testin liikunnallinen osuus. En pysy enää paikallani, alkaa olohuoneen ympärikävely pitkin seiniä . Myötätuntokoira seuraa ikään kuin tutkimusassistenttina kaksijalkaista kärsivää isäntäänsä.
Ulotan reittini makuuhuoneen ovelle.

Jos sanotaan, että viinaa juodessa rumakin nainen kaunistuu, niin holtittomassa kankkusessa tilanne on toinen –kurkkaan kamariin, ja niin vain nukkuva vaimo alkaa uhkaavasti muistuttaa Oiva Lohtanderia, joten pysyttelen suosiolla olohuoneen sohvalla.
Piehtaroin ahdistuksessa vielä tovin ja kello alkaa olla jo yli seitsemän.

Hyvin valvotun yön jälkeen on aika yrittää nousta. Simuloin työhön heräämisen ja vetäydyn vessaan tärisemään. Myötätuntokoira seuraa yhtä laahustavin askelin ja asettuu pytyn viereen passiin.
Peilistä katso silmäpari, joka muistuttaa pakkasenpuremia sianpilluja tai ainakin kahta viikon vanhaa tulehtunutta puukonviiltoa.
Hampaiden pesu? Jyrkkä ei! Oksennusrefleksi jälkiseurauksineen tulee välittömästi, jos harjan vie puoltakaan metriä lähemmäs suuaukkoa. Ilmankos alan tosiammattilaisilla on usein on huonot sulakkeet - pesemään ei kykene ja jos kykenee, niin oksennus tulee ja syövyttää.
Sitten se pyörähtää kurkunpäähän – klunssi! Pala kurkussa pilaa antoisan krapuloinnin! Yskäisen niin kovaa, että efekti vastaa sormien työntämistä kurkkuun. Laattapiste collection! Ja taas vessa suhisee.

Testisuunnitelman mukaan tämän on tarkoitus olla työpäivä. Leikin siis toimistohommaa sulkeutumalla työhuoneeseeni. Alan saada esimakua siitä, millaiselta näistä vahvasti eiliselle tuoksahtavista miehistä tuntuu heidän vääntäytyessään työpaikoilleen.

Lueskelen niitä näitä ja laittelen paperiasioita kuntoon. Tasainen vapina sulostuttaa aamupäivääni. Särkyjä ei ole, mutta pötsi on kipeä.
Puolilta päivin laahustan läheiselle huoltsikalle ja tungen lihapiirakan väen väkisin vatsaani. Kolmostuoppia ei sen sijaan tarvinnut pakottaa alas. Huomattavasti virkistyneenä katkokävelen kotiin. Iltapäivällä alkaa tunnelin päässä olla valoa ja olo kohenee kohisten.

Kello 17 juon kaksi kermaan ja sokeriin vispattua raakaa kananmunaa, jotka pysyvät myös sisällä. Kiinteää ravintoa alan nauttia klo 18.
Ko 19: Krapulatesti päättyy.
Klo 20: Loppusauna ja kylmä bisse.
Klo 21.30: Rauhallinen uni kutsuu väsynyttä tieteilijää.

Loppuyhteenveto.

Koskenkorva
+ aina luotettava, neutraali, joka paikan höylä
+ tehokas, hyvä hinta-laatusuhde
+ selkeä vaikutus
+ juotavissa myös ilman lantinkia, siis kokonaistaloudellinen
- jos tuotetta nautitaan ainoana alkoholijuomana, se tuottaa vain välttävän krapulan


Jägermeister
+ Ehdoton kankkusmoukku
+ Nopeavaikutteinen
+ Raikas
+ Hoitaa myös vatsaa
- Hintava
- Ei aina kotikaapissa

Tia Maria
+ Maukas
+ Virkistävä
- Ei juomalla juotavaksi
- Kallis

Olvi Doppel Bock
+ Erittäin hyvä maku
+ Vahva ja tehokas
+ Tuottaa hyvän krapulan, mutta
myös parantaa oireet nopeasti
- Harvoin kotikaapissa

Unisin
+ Halpa
- Ei tuo unta

Magnesiumtablettaja
+ Purutabletti, hyvä maku
+ Vie vapinan
- Jättää jauhomaisen kerrokseen kieleen

Coretabs
+ Imeskeltävä yskänlääke
+ Hyvä maku
+ Poistaa klunssin kurkusta tehokkaasti
- Kallis

Burana Caps
+ Tehokkain yleistilan kohentaja
- Gelatiinikapselissa ei ole kummoinenkaan maku

Finnrexin Neo –pulveri
+ Raikas, vitamiinipitoinen
- Ei kohenna olotilaa

Berocca Pore
+ Melko hyvä maku
+ Piristävä
- Ei suoranaista parantavaa vaikutusta

Olvin Kevyt olo – kivennäisvesi
+ Halpaa ja hyvää
+ Useita makuja
- Vetää vatsan sekaisin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

LOL, enpäs muistanutkaan tätä enää! Nauratti tosissaan pitkästä aikaa ruudun ääressä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Todella ansiokas tutkielma.

Tuo kaavahan tulee keskimäärin kerran kaksi vuodessa käytyä läpi, ei ehkä aina yhtä perusteellisesti kuin Kaapo tuossa, mutta samoja nuotteja tapaillen kuitenkin.
Parasta oli huomata, ettei tuossa vastaavassa jälkitilassa ole ollut "yksin" näiden asioiden kanssa, vaan yllättävänkin tarkasti tuo sama kaava näyttää toimivan yleispätevästi muillakin.

Kukahan uskaltaa kokeilla samaa ilman rapularyyppyjä...... :shock:

Erityiskiitos juomavalikoimalle, nopeasti arvioituna kaikki tärkeimmät(parhaat) elementit oli poimittu mukaan.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ere866 kirjoitti:Jos kaapo ei ole liikaa vaivaa, niin ottele kuvia autoista vierekkäin, jotta mahdolliset pituus/leveyserot saataisiin konkreettisiin mittoihin.
Tässä vertailu W201 vs. W140 -langina

Kuva1:
Kuva

Kuva2:
Kuva

Takapuskurit on samalla linjalla.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No mikäs tämän vankkurin tilanne on tällähetkellä - joko Kaapo on saanut nuorikon ajoonsa?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin