Tomp kirjoitti:Itsellä W211 -03, ollut puoli vuotta. Tuotu saksasta -06, eikä ruostetta missään. Saksassa ajettu 100tkm ja nyt Suomessa 90tkm. 10tkm sitten massattu. Ruosteet ei ole ollut ongelmana eikä maali muutenkaan, moni kun tuosta nanolakasta puhuu. Konepelti, etulokasuojat ja takakopan kansi on alumiinia, joten ne ei edes ruostu, toki alumiini hapettuu.
Joissakin ennen 09/03 syyläriongelmia. Muita ei nyt heti tule mieleen.
Itsellä oli myös 2003-mallinen E320CDI tuontiauto ja alusta oli ostohetkellä kuin tehtaalta ulos ajettu. Tosin kilometrejäkään ei ollut kuin jotain 6000. Nanolakka ei minusta vastaa vanhoja kunnon "ympäristömyrkkyjä" mutta silti tuossa ei ruosteesta ollut merkkejä 2009 keväällä pois myytäessä paitsi se tunnettu paikka takaoven alasauman takareunassa muovihelman päällä. Ei tainnut olla sekään ruostetta mutta hiekkapöly oli siitä maalit kuluttanut runsaan neliösentin alalta ja ilmeisesti se tuosta voi ruostuakin. Autolla ei kyllä juuri ajettu hiekkateillä mutta kylätietä kyllä hiekoitetaan talvisin.
Vaikea noista on mitään varmaa mennä sanomaan, veikkaisin että suurin osa on kunnossa jos siltä koejaolla tuntuu mutta joukkoon on mahtunut yksilöitä joissa harmeja on riittänyt.
Jousituksen niveliä menee, tästä vaihdettiin takuuna (recall) alapallot (ei kyllä mitään oireita siinä vaiheessa) ja yksi kallistuksenvaimentimen nivel.
Joo mulla ainakin C-asennolla liikkeellelähtö on laiskempaa. Joku aika sitten olin vahingossa painanut c:n päälle ja ihmettelin vähän aikaa että miten tää auto näin laiskasti lähtee liikkeelle kunnes tajusin tuon laatikon moodin. S:llä mulla lähtee välittömästi jarrun vapautuksen jälkeen ryömimään sekä pakilla että D:llä. Ja heti pintakaasulla lähtee kyllä tasaisesti vetämään.
Marko ja auto siis myös 270 cdi T -05.
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Sillä vaan oon ajatellu ku ittellä ny 2001 vuotinen 203 korinen 200cdi ajettu sillä on nyt 160 tkm ja se on joka puolelta ruosteessa. Koko kuskinpuolen kyljestäkin kuplii kaikki oven alareunat ja apukuskin puolella on etulokarin kaares kupla.
Ja vielä lisätäkseen tuohon laatikkoon. Kun käytössä on W-asetus, pakilla käytössä on myös isompi vaihde, en nyt muista mikä se oli nimeltään. Olisko ollut joku ylennys vaihde.
mikzaa kirjoitti:Sillä vaan oon ajatellu ku ittellä ny 2001 vuotinen 203 korinen 200cdi ajettu sillä on nyt 160 tkm ja se on joka puolelta ruosteessa. Koko kuskinpuolen kyljestäkin kuplii kaikki oven alareunat ja apukuskin puolella on etulokarin kaares kupla.
Eihän tuo 211 korinen oo näi kova ruostuu ??
Esimerkiksi se miten autoa pitää, vaikuttaa myös kuntoon. Peseekö auton kerran kahdessa kuussa vai kerran viikossa. Se suolavesi on vain kova ruostuttamaan. Myös auton talvisäilytys vaikuttaa. Se, että millaisessa tallissa se yöt on, vai onko ulkona. Ulkonakin on parempi kuin huonot talliolosuhteet.
Kannattaa katsoa kyllä noita saksan hintoja,
Rintajoupin autoon,tietty jos vaihto,niin se on eri juttu.
Kannattaa vanha kaupata itse,tai on muitakin autokauppoja,
jotka tuovat saksasta autoja ja vaihtaakin.
paljon pienemmillä katteilla.
Esim, tämä;
meni jo
üderclik,napista auton tietoihin ja sieltä voi katsella muitakin autoja.
Auto kaksi vuotta uudempi ja 11 tuhatta halvempi ,tietty tuohon verot päälle,mutta silti paljon halvempi.
On avantgarde malli.jotain 4500€ uutena kalliimpi
Isolla navi näytöllä.
Paras ilmastointi,suuttimet myös takasivulaseille.
Parkkitutkat.
Lisäksi tuossa vuosimallissa on myös muitakin muutoksia verrattuna 2003 malliin.
Vaikka luuls jo vikansa näyttäneen ,jos niitä on ollutkaan.
Tuossa vuosimallissa on kovalakkamaali,parempi kuin vanhat maalit.
Ei se mikään maali ilman hyvää pesua+vahausta kestä.
Onhan 30 vuotta vanhoja autoja joissa ei ole ruostetta.
Niistä on pidetty huolta.
Viimeksi muokannut nautseri, Ma 19.04.2010 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI kirjoitti:
Eikös 5-vaihteinenkin lähde kakkosella liikkeelle jos käyttää C tai W -ohjelmavalintaa?
Ainakin kun on S/W niin W-asetuksella lähtee kakkosella. Silloin joutuu myös painamaan kaasua enemmän. S-asetuksella kaasu paljon herkempi ja lähtee kevyemmin liikkeelle. Mielestäni 270CDI pitäs liikkua jo 1200 kierroksilla.
No näinhän se oli joo. Olen ajellut vaan C-asetuksella kun ajattelin että S=Sport ja C=Economy. Ohjekirja sanoo että S=Standard ja C= Comfort. S=sopii ns. everyday ajoon, ja C talvella, sateisella ja liukkaalle sekä mukavuushaluisen papparaisen ajoon.
Nyt ajelin S:llä ja homma muuttui huomattavan paljon mielekkäämmäksi ja auto reagoi kuten pitääkin. S on siis mun juttuni
Tuossa S-asennossa liikkeellelähtö tapahtuu tosiaankin huomattavasti liukkaammin kuin C-asennossa.
Mutta sitten ärsyttää kun S-asennossa laatikko vaihtaa liian herkästi alaspäin sanotaanko siinä 50-100km/h alueella kohtalaisen pienillä kaasupolkimen asennoilla.
10/2004 valmistetun ohjekirjan mukaan S=sport ja C=comfort.
RikuK kirjoitti:
10/2004 valmistetun ohjekirjan mukaan S=sport ja C=comfort.
Tästä on "kinailtu" monta kertaa mutta tarkistitko kahteen kertaan että ohjekirja nimeää S-valinnan "Sportiksi"? Kaikki ohjekirjat ja dokumentit joita itse olen lukenut sanovat kuten yllä. Saatko linkin dokkariin joka käyttää Sport-nimitystä?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Mutta tuo on W212 mallin ohjekirja, aiemmin oli puhetta 2004 versiosta.
Mielenkiintoinen havainto silti, en ollut aiemmin huomannut että 212:lle käytetään tätä kuvausta. Johtuisikohan siitä että C-moodi on varattu oletusarvoksi 212:ssa, kuulemma siksi että kulutuslukemat saavutetaan tuolla ohjelmalla jolloin olisi harhaanjohtavaa nimetä S Standar'iksi.
Tomp kirjoitti:Tuo on juuri sen lämpöinen talli, että ruoste pääsee muhimaan kunnolla, ELLEI ole kunnon tuuletusta, jotta auto kuivuu heti
Ei sitä autoo oo koko talvena sieltä tallista ees otettu
Mutta täytyy kattoo jos sais kesän jälkeen vaihdettua sen ja sitte kattoo paremmin miten/missä pitää seuraavaa.
Mutta uskaltaa ostaa silti tuommoisen 2003 mallinki ?
Itsellä ei ainakaan ole valittamista -03 mallista. Niin kuin tuolla aikaisemminkin sanottiin, että on 30v vanhoja autoja jotka ei ole ruosteessa.
Juuri se miten pitää autoa, vaikuttaa sen kuntoon. Onhan se niin kuin Kummelissa Jaakko Parantainen totesi: Autot tykkää, että niillä ajetaan.
En ole taaskaan löytänyt vastausta kun kiinnostaa seuraavan laatuinen:
Olisiko jollain tai sitten jollain toisella kokemusta E320CDI:n tehonlisäyksestä lastutus- mikälie ohjelma?
Ookste sitä mielipuolta, ettei tarvitse voimaa enempää?
Nykyinen:S211 E 320 CDI -04
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
masa62 kirjoitti:En ole taaskaan löytänyt vastausta kun kiinnostaa seuraavan laatuinen:
Olisiko jollain tai sitten jollain toisella kokemusta E320CDI:n tehonlisäyksestä lastutus- mikälie ohjelma?
Ookste sitä mielipuolta, ettei tarvitse voimaa enempää?
Ilman muuta kannattaa muuttaa moottorinohjausta, jos tykkää eläväisemmästä autosta... itsellä nyt V6: nen (W 211 E 280 CDI A Avantcarde -07) ja siitä tuli makea Powerflashin ohjelmoimana...
kaikki asetukset yhä turvallisella alueella kovempaankin menoon...
280 hp 620 Nm 262 km/h (www.powerflash.fi)
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
RikuK kirjoitti:
10/2004 valmistetun ohjekirjan mukaan S=sport ja C=comfort.
Tästä on "kinailtu" monta kertaa mutta tarkistitko kahteen kertaan että ohjekirja nimeää S-valinnan "Sportiksi"? Kaikki ohjekirjat ja dokumentit joita itse olen lukenut sanovat kuten yllä. Saatko linkin dokkariin joka käyttää Sport-nimitystä?
Asia harvinaisen selvä, olet täysin oikeassa. Nyt kun laitoit tuon kuvan niin vaivauduin selailemaan eri vuosien ohjekirjoja ja kaikista löysin saman logiikan, S=sport ja C=comfort.
Hassua se että 2004:ssa esimerkiksi perässä oli selitys "Sport for standard driving", "Comfort for comfort driving" kun esim. 2008 sanoo "Comfort for Standard drving" ja "Sport for sporty driving". Mutta tämä olikin eri juttu, sekaannus voisi tuolta tulla mutta joka tapauksessa alkuperäisin aiheen suhteen olit täysin oikeassa. Tämä vaan pitäisi yrittää jatkossa muistaa...
putukiffeli kirjoitti:Onkos jollakulla tietoa saako, ja jos saa, niin mitä maksaa lisälämmittimen kauko-ohjain? Lämmitin siis tehdasasenteinen..
Eli autossa on jo vastaanotin valmiina. 145 euroa Saksan hinnastossa, varmaan liki 300 euroa Veholla. Tuollaisen voi saada eBaystäkin (ilmeisesti voit saada omasi ), avaimen koodaus helppo tehdä.
DBFI kirjoitti:
Eli autossa on jo vastaanotin valmiina. 145 euroa Saksan hinnastossa, varmaan liki 300 euroa Veholla. Tuollaisen voi saada eBaystäkin (ilmeisesti voit saada omasi ), avaimen koodaus helppo tehdä.
DBFI kirjoitti:
Eli autossa on jo vastaanotin valmiina. 145 euroa Saksan hinnastossa, varmaan liki 300 euroa Veholla. Tuollaisen voi saada eBaystäkin (ilmeisesti voit saada omasi ), avaimen koodaus helppo tehdä.
..eli painetaa näppäimiä a2, b7 ja y9 yhtäaikaa pohjaan, seistään toisella jalalla, lauletaan Ûber Alles ja heitetään sian sorkka vasemman olkapään yli?
putukiffeli kirjoitti:
..eli painetaa näppäimiä a2, b7 ja y9 yhtäaikaa pohjaan, seistään toisella jalalla, lauletaan Ûber Alles ja heitetään sian sorkka vasemman olkapään yli?
Aika lähelle osui. Eli vastaanotinyksikkö pitää ensin asettaa ohjelmointitilaan joko ottamalla sulake irti tai liitin ohjainpurkista pariksi minuutiksi. Sitten sähköt takaisin ja viiden sekunnin sisällä painetaan OFF-nappulaa kunnes ledi syttyy kakessa. Kaukosäätimen pitäisi olla etäällä antennista, antennijohto voi olla hyvä jopa irrottaa purkista ohjelmoinnin ajaksi.
putukiffeli kirjoitti:
Missäs toi webaston vastaanottoyksikkö ja antenni on? Noin niinkun että saisi varmistaa että tosiaan kaukosäädölle löytyy käyttöä..
Antenni on sama kuin kännykän antenni, sedanissa se hainevä takalasin yläosassa/katolla mutta farmarissa taitaa olla takaoven yläosassa muovien alla suojassa ja piilossa.
Takaluukun oikeassa reunassa on vastaanotinpurkki. Antennilta tuleva johto menee splitterille josta toinen johto lämmittimen kaukosäätimen vastaanottimelle ja toinen HF-purkille.
^ Ok. Löytyisikö tuo tieto muuten VIN-koodin perusteella?
Model E 270 CDI
Chassis 2112161A534180
Engine 647961 30 103564
Transmission 722640 05 167415
Order 0 4 529 11024
Delivery date 08.03.04
Dealer Finland (529)
Interior cloth "Micro1" anthracite (731)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
M27 capacity 2,7 litre (с 19.01.1996)
U15 Unknown code
U16 Unknown code
054 aej. 03/2 (с 22.09.1997)
228 auxiliary heater
auxiliary heater (с 01.11.1974)
auxiliary heater (only provision for installation in w 210)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
287 ski inboard loading facility
through-loading feature (с 01.10.1990)
309 cupholder (с 01.06.1995)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses
668
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
690 blue heat-insulating glass all round, rear window (laminated safety glass) (с 01.10.1995)
730A Unknown code
731A Unknown code
744U Unknown code
804 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
875 heated screen wash system (с 01.02.1988)
windshield washer heated (W201)
910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)
204B Unknown code
250B Unknown code
268B Unknown code
5XXL Unknown code
529L Unknown code
Viimeksi muokannut putukiffeli, Ti 20.04.2010 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.