Miten vaikeata ylipäätään tekniikan vaihto bensasta dieseliin on, onko paljon säätämistä sähköjen ja sytytysjärjestelmien yms. kanssa? Ja onko muutenkin miten iso ja aikaa vievä projekti? Jos vaikkapa asentaa OM606 koneen, meneekö kardaani suoraan, vai pitääkö pidentää tai lyhentää? Tämä varmaan riippuu osin tekniikasta, mitä ollaan pois vaihtamasta? En ole vielä oikein paljoa autojen tekniikoiden kanssa ollut tekemisissä, mitä nyt pari peltoautoa ollut ja ylä-asteella tetissä autokorjaamolla ja jotain peruskorjaamista/huoltoa harrastanut. Olisiko tälläinen vaihto-operaatio aivan mahdoton toteuttaa tälläisellä kokemuksella? Tosin tottakai tekniikanvaihdoissa kavereita tarvii, eihän siinä yksinään tule kuin vain paha mieli, kun ei kädet riitä. Mutta ei ole tuttavapiirissä ei ole ketään autoasentajaakaan.
Ittellä silmää miellyttää tosi paljon CE Mersut, mutta pitäisi olla diesel koneella. Joten tälläinen tekniikanvaihto on ilmeisesti mahdollinen, kunhan ei ole vähäpäästöinen? Kaikista helpoin olisi varmaan vaihtaa samalla lootakin diesel-koneesta tuollaisen episodin välttämiseksi, mikä Larvalla oli.

Täsmäävätkö moottorin korvakot yms? Paljonko tälläinen irtotekniikka yleensä kustantaa?
Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
