Mutta kannattaa nyt ainakin tarkistella ensin se ketju, kiristin ja miten paljon jako heittää. Jos noilla liikkuneilla nokilla vedättelee niin voi äkkiä olla venttiiliä männässä. Endoskoopilla vois tutkia männän pääliset tulpanreijistä, että näkyykö jo pieniä jälkiä jossain sylinterissä ja jos näkyy niin taitaa olla selvä peli(jos se jako on kohdallaan)
c32 amg
Re: c32 amg
Ei taida oikein helppoa tapaa ollakaan noiden nokkien tarkastamiseen
Mutta kannattaa nyt ainakin tarkistella ensin se ketju, kiristin ja miten paljon jako heittää. Jos noilla liikkuneilla nokilla vedättelee niin voi äkkiä olla venttiiliä männässä. Endoskoopilla vois tutkia männän pääliset tulpanreijistä, että näkyykö jo pieniä jälkiä jossain sylinterissä ja jos näkyy niin taitaa olla selvä peli(jos se jako on kohdallaan)
Mutta kannattaa nyt ainakin tarkistella ensin se ketju, kiristin ja miten paljon jako heittää. Jos noilla liikkuneilla nokilla vedättelee niin voi äkkiä olla venttiiliä männässä. Endoskoopilla vois tutkia männän pääliset tulpanreijistä, että näkyykö jo pieniä jälkiä jossain sylinterissä ja jos näkyy niin taitaa olla selvä peli(jos se jako on kohdallaan)
Re: c32 amg
Mitäs mieltä näistä? http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 2003g2u0j1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c32 amg
Ei mitään hajua mitkä noi on. Ihmeellisesti hinnoiteltukin, ilmeisesti tuo "haarukka" on kappalehinta(?). Noiden nokkien kanssa pitää olla tarkkana, kun esim. Schrick:n möi C32:seen vaparin nokkia, kun periaatteessa 320 nokat käy mutta tehoahan niillä tod.näk. uupuu. Noissa kun lukee joku "universal".juukeli kirjoitti:Mitäs mieltä näistä? http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 2003g2u0j1" onclick="window.open(this.href);return false;
edit. näköjään samoja part numbereita tuo tarjoo c32 ja vapari 320, että tiedä sitten millainen profiili noissa on. Ja lukeehan tuolla että kappalehinta kun ottaa silmät käteen, tällästä se on kun väsyneenä selaa
En ole kyllä noista nokista koskaan lukenut c32:sen yhteydessä. Jenkkilässäkin kaikki käyttänyt Schrick:n tai Kleemannin nokkia. Onhan noi halvemmat kuin Schrickit ja vitusti halvemmat kuin Kleemannit, niin luulis että joku olis edes kokeillut. Taattua "jenkkilaatua" ainakin tuohon hintaan, vai onko jopa kiinassa tehtyjä
Re: c32 amg
Samaa olen lukenut, jotta Schrick on tehnyt noi Kleemannin nimellä myydyt nokat. Brabuksella oli mielestäni vielä jotkin virimmät olemassa ja taisi Pansu sellaiset saadakin.Pansu kirjoitti:Jenkkilässäkin kaikki käyttänyt Schrick:n tai Kleemannin nokkia. Onhan noi halvemmat kuin Schrickit ja vitusti halvemmat kuin Kleemannit, niin luulis että joku olis edes kokeillut. Taattua "jenkkilaatua" ainakin tuohon hintaan, vai onko jopa kiinassa tehtyjäjuukeli kirjoitti:Mitäs mieltä näistä? http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 2003g2u0j1" onclick="window.open(this.href);return false;Siihen nähden Schrick on ainakin arvostettu(laadukas) valmistaja ja jotkut taisi huhuilla että Schrick olisi tehnyt noi Kleemannin nokatkin.
Yksi vaihtoehto virinokkien sijaan on laittaa ihan mersun omat uudemmalla numerolla, jotka ei leviä käsiin. Jos se vika nyt on oikeasti nokissa.
Edit. Brabuksella oli jotain muutakin hienoa. Jossain olen nähnyt juttua 4,4 litraisesta M112 koneesta. Ei nyt löydy linkkiä tähän hätään.
Re: c32 amg
Joo noi mun on jotkut "Brabus special edition" nokat made by Schrick, en oo toisiin vastaaviin törmännyt.
Noh juukelille lähtee huomenna noi mun vanhat niin toivotaan että auto tulee kuntoon
Noh juukelille lähtee huomenna noi mun vanhat niin toivotaan että auto tulee kuntoon
Re: c32 amg
Sitten semmonen juttu että samalla menee hydraulinostajat vaihtoon ja siihen ohjeita ? onko mitään mitä pitää tietää esim laitetaanko vaan paikoilleen ja käyntiin ?
kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä
kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä
Re: c32 amg
juukeli kirjoitti:Sitten semmonen juttu että samalla menee hydraulinostajat vaihtoon ja siihen ohjeita ? onko mitään mitä pitää tietää esim laitetaanko vaan paikoilleen ja käyntiin ?
kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä
Eikö näihin tai 320 bensaan ole kukaan vaihtanu tai törmännyt ohjeisiin jossain?
Re: c32 amg
WISsistähän nuo ohjeet varmaan löytyy, voin loppuviikosta kaivaa jos ei joku kerkeä ensin.juukeli kirjoitti:juukeli kirjoitti:Sitten semmonen juttu että samalla menee hydraulinostajat vaihtoon ja siihen ohjeita ? onko mitään mitä pitää tietää esim laitetaanko vaan paikoilleen ja käyntiin ?
kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä
Eikö näihin tai 320 bensaan ole kukaan vaihtanu tai törmännyt ohjeisiin jossain?
Re: c32 amg
Tässä olin vaihtamassa ahtopaineen tunnistinta ja aattelin imusarjan ottaa edestä pois niin helvetti... sarjat paksussa mönjässä , kiitos egr ja pitkien öljynvaihtovälien(20tkm) veikkaisin, kannattaa siis kurkata ei paha homma. Ei diiselissäkään ollut noin pahassa kunnossa kun tossa.
Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti
Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti
Viimeksi muokannut juukeli, Ma 17.02.2014 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... NZ/C32_AMG" onclick="window.open(this.href);return false;S202 kirjoitti:Onko tuossa koneessa egr?
Re: c32 amg
"mönjä" on joko öljyä tai jäähdytinnestettä. Öljystä pääsee eroon kun laittaa erillisen keräimen höyryille. 3 letkua ja astia. Muistaakseni Needswingsin sivuilla tällainen oli ja sen mukaan tein itellekin.juukeli kirjoitti:Tässä olin vaihtamassa ahtopaineen tunnistinta ja aattelin imusarjan ottaa edestä pois niin helvetti... sarjat paksussa mönjässä , kiitos egr ja pitkien öljynvaihtovälien(20tkm) veikkaisin, kannattaa siis kurkata ei paha homma. Ei diiselissäkään ollut noin pahassa kunnossa kun tossa.
Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti
Jäähdytinneste tarkoittaa vuotavaa välijäähdytintä. Kustantaa uuden välijäähdyttimen.
Re: c32 amg
Ei ollut sokeripitoista kun maistoin(: joten öljyä lieneeamgenter kirjoitti:"mönjä" on joko öljyä tai jäähdytinnestettä. Öljystä pääsee eroon kun laittaa erillisen keräimen höyryille. 3 letkua ja astia. Muistaakseni Needswingsin sivuilla tällainen oli ja sen mukaan tein itellekin.juukeli kirjoitti:Tässä olin vaihtamassa ahtopaineen tunnistinta ja aattelin imusarjan ottaa edestä pois niin helvetti... sarjat paksussa mönjässä , kiitos egr ja pitkien öljynvaihtovälien(20tkm) veikkaisin, kannattaa siis kurkata ei paha homma. Ei diiselissäkään ollut noin pahassa kunnossa kun tossa.
Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti
Jäähdytinneste tarkoittaa vuotavaa välijäähdytintä. Kustantaa uuden välijäähdyttimen.
Re: c32 amg
Minkä väristä tuo mönjä oli? Yleensä tuo kyllä tulee vuotavasta väläristä, kuten itsellä oli. Jos se huohottimesta on öljyä puskenut, tai ylipäätään muutenkin kannattaa se välärin kenno puhdistaa, minulla sekin oli puoliksi ummessa.
Itselläkin on erillinen kerääjäsäiliö huohotukselle, mutta siitä huono kun näin talvikeleillä huohotin höyry tiivistyy nesteeksi kylmässä säiliössä ja tämän takia säiliötä saa olla jatkuvasti tyhjentämässä.
Varsinaista EGR venttiiliähän näissä ei ole, eli ei kierrätä imusarjaan mitään. Tuo venttiili on vain ilmapumpulle mikä puskee ilmaa pakoaukkoon. Eli mönjä on jäähdytinnesteestä kertynyttä tai huohottimesta.
Jos siellä venttiili on liimaantunut kiinni, niin nostimille on kyllä tullut suuri rasitus, puhumattakaan nokista ja tuokin on voinut nokkia siirtää. Jos nyt tuo liimautuminen on edes mahdollista.
Minulla on yksi vakio väläri mikä lähtee Vehoa halvemmalla jos sellaista tarvitsee.
Itselläkin on erillinen kerääjäsäiliö huohotukselle, mutta siitä huono kun näin talvikeleillä huohotin höyry tiivistyy nesteeksi kylmässä säiliössä ja tämän takia säiliötä saa olla jatkuvasti tyhjentämässä.
Varsinaista EGR venttiiliähän näissä ei ole, eli ei kierrätä imusarjaan mitään. Tuo venttiili on vain ilmapumpulle mikä puskee ilmaa pakoaukkoon. Eli mönjä on jäähdytinnesteestä kertynyttä tai huohottimesta.
Jos siellä venttiili on liimaantunut kiinni, niin nostimille on kyllä tullut suuri rasitus, puhumattakaan nokista ja tuokin on voinut nokkia siirtää. Jos nyt tuo liimautuminen on edes mahdollista.
Minulla on yksi vakio väläri mikä lähtee Vehoa halvemmalla jos sellaista tarvitsee.
Re: c32 amg
Aivan mustaa paskaa oli toi kerros ja kovettunutkin oli osittain että palasina lähti irti. Aikoinaan myytiin ainakin tarra bensaa(terra) mikä ainakin ooppeleitten ongelmana oli että liimasi venttiilit kanteen, oliko nyt tuulilasissavai TM aikanaan juttua
Re: c32 amg
Talviautojen ongelma.Pansu kirjoitti:Itselläkin on erillinen kerääjäsäiliö huohotukselle, mutta siitä huono kun näin talvikeleillä huohotin höyry tiivistyy nesteeksi kylmässä säiliössä ja tämän takia säiliötä saa olla jatkuvasti tyhjentämässä.
Re: c32 amg
Nyt APUVA taas, jakoketju niin löysällä että saisi sormin hypäytettyä rattaalla, onko nyt ketju sitten loppu helvetti eihän tämä voi olla normaalia?
Re: c32 amg
No onhan siellä ketjunkiristin, onko se ehjä?juukeli kirjoitti:Nyt APUVA taas, jakoketju niin löysällä että saisi sormin hypäytettyä rattaalla, onko nyt ketju sitten loppu helvetti eihän tämä voi olla normaalia?
Ja jos väärään suuntaan konetta pyörittelee, niin voihan se ketju mennä löysälle. Tuo kiristinhän toimii öljynpaineella.
Re: c32 amg
No kiristin on pisimmilään ja mistäs sen tietää onko ehjä, mutta paineilmalla ainakin työnti ulospäin kun irrallaan oli kiristin, mutta tosiaan ihan löysällä se ketju en tiedä miten löysällä se nyt ois jos uudet ois vermeet kun ei vertailukohtaa ole. Ja oikeaan suuntaa konetta pyöritettiin ja jako näyttäs vielä olevan kohdallaan kun ne asennustyökalut menivät hyvin paikalleen. Voipi olla työläs toi ketjun vaihto, ei taida mennä niin että uusi kiinni vanhaan ja pyörittää läpi vai?
No joo venäjän poika se vaihtaa purkamatta ketjun http://www.youtube.com/watch?v=ZG8lJRbQFLo" onclick="window.open(this.href);return false;
No joo venäjän poika se vaihtaa purkamatta ketjun http://www.youtube.com/watch?v=ZG8lJRbQFLo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c32 amg
Siihenhän on myynnissäkin "erikoistyökalu"


Re: c32 amg
Itsekin ajattelin tuon ketjun vaihtaa myöhemmin, niin en ole koko operaatioon vielä perehtynyt. Sen verran olin katsovinaan ettei alkuperäisessä ketjussa ole liitantäpalaa, eli pitää jollain työkalulla katkaista tuo ketju.
Re: c32 amg
Pansu kirjoitti:Itsekin ajattelin tuon ketjun vaihtaa myöhemmin, niin en ole koko operaatioon vielä perehtynyt. Sen verran olin katsovinaan ettei alkuperäisessä ketjussa ole liitantäpalaa, eli pitää jollain työkalulla katkaista tuo ketju.
Huomenna voin jo toivottavasti laittaa tietoa hommasta, nyt menossa nostajien vaihto ja hyvin sujuu
- HeikkiSa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
- Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno
Re: c32 amg
Tällasta C32 AMG:tä ostamassa, mihinkä kiinnitän suurimman huomion?
NYK: S211 E320 CDI -03
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Re: c32 amg
Ei kai siinä kiristimessä ole kuin on tai off-asetus? Eli kirrataan jakopään koppaan kiinni ja öljynpaine hoitaa loput? Vai onko erilainen systeemi kuin M113:ssa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Käyttämällä vaikka hakua. Aiheesta on topikki jos toinenkin, missä on tyyppiviat sun muut horinat.HeikkiSa kirjoitti:Tällasta C32 AMG:tä ostamassa, mihinkä kiinnitän suurimman huomion?
Re: c32 amg
Kuten tuossa jo totesin, niin öljynpaineellahan tuo toimii. Eli jousi sisällä mikä antaa esijännityksen ja täyttyy sitten öljyllä.aziz kirjoitti:Ei kai siinä kiristimessä ole kuin on tai off-asetus? Eli kirrataan jakopään koppaan kiinni ja öljynpaine hoitaa loput? Vai onko erilainen systeemi kuin M113:ssa?
About tämän näköinen http://www.merteil.fi/kuva-data/40306.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse avasin tuon oman ja puhdistin, kun oli moskaa täynnä. Suosittelen uutta jos ei osaa tuota avata ja kasata(ei ole tarkoitettu purettavaksi)
Re: c32 amg
Siis uudet tulee osat en ala enää purkamaan tään jälkeen(toivottavasti) ja eipä ehdi kasata kun keskiviikkona koslaa
Re: c32 amg
No joo vähän tossa yritettiin vaihtaa ketjua ja saatiinkin uusi tulemaan läpi niin ei perhana yletä kiinni ketjunpäät
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
Re: c32 amg
Mistä on ketju ostettu?juukeli kirjoitti:No joo vähän tossa yritettiin vaihtaa ketjua ja saatiinkin uusi tulemaan läpi niin ei perhana yletä kiinni ketjunpäät![]()
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
Re: c32 amg
Tämä kyseessä ja on saksalainen, paikallisesta tarvikeliikkeestä ostinPansu kirjoitti:Mistä on ketju ostettu?juukeli kirjoitti:No joo vähän tossa yritettiin vaihtaa ketjua ja saatiinkin uusi tulemaan läpi niin ei perhana yletä kiinni ketjunpäät![]()
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
http://autopartsmarket.fi/?action=catal ... price_view" onclick="window.open(this.href);return false;



