PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Oho, tuplat :mrgreen:
IG: @pyrytakkunen
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Aika sukkelaan sitä mestari autoa puuhastelee. Iso peukku täältä!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Niin vain taas kesä oli ja meni! W108:lla ympäri suomea taas ajelin, mutta niin joo pääsihän vanha mercedes laivaan ja ulkomaillekkin kun muuten vain ajattelin että lähdetäämäpä katsomaan vähän Ruotsin puoltakin. Heti löytyi satamassakin "tuttuja" kun viereen ajoi Norjalaisilla kilvillä varustettu auto josta mies tuli juttelelemaan. Hänellä oli kotona w108 280SE jolla ei kuulemma ulkomaille asti olis viittinyt lähteä koska orkkiksena ei ole mikään miellyttävä matka-auto. Kehuin tottakai omaani että tällä on mukava lähteä reissun mihin vain ja tottahan se on! :D Noin 10tkm on tullut taas ajettua vanhuksen mittariin kilometrejä tänäkin kesänä, eli yli 30tkm on tällähetkellä lukemat taulussa :mrgreen:

Kuva

Kuva

Tractor pulling vei minulta kesällä myös aikaa todella paljon ja siitäkin syystä 4matic projekti ei oiken ole edennyt. No ehkä se kannatti koska oltiin Whitney2 John Deeren kanssa lopputuloksissa kovatasoisessa farmsport6000kg luokassamme Suomen parhaita :mrgreen: Aika hyvän tuontoinen laite se on tuollainenkin ajaa. 6.8 litrainen commonrail moottori kun alkaa puhumaan ahtopaine viisarin ollessa oikeassa asennossa niin siinä on jo sitä voiman tuntua mersumiehelle :mrgreen:

Kuva

No nyt on kisat ajettu ja aletaan keskittymään töihin ja siihen että saadaan 4matic taas tienpäälle! Aloittelinkin tällä viikolla parina iltana jarrujen kasaamisesta. Ostin aten jarruosia siinä toivossa että kestäisivät nekin hyvin aikaa ja mahdollista talviajoa

Jarrukilvet eteen muokkasin uusista takaveto w124 kilvistä ja maalasin nekin kunnolla ennen asennusta

Kuva

Kuva

Taakse tuli jarruiksi nyt ne 300mm jäähdytetyt

Original

Kuva

Uusi

Kuva

Kuva

Ei mahdu enään 15" kaivonkannet mutta mulla onkin jo kaks sarjaa 16" varattuna tähän autoon, kesä ja talvirenkaille :mrgreen:

Kuva

Etupään osiakin kasailtu jo, mutta ei ehtiny vielä autoon asti kiinni. Uusi vs. vanha etujarrupaketti

Kuva

Kuva

316mm levyt ja 4 mäntäiset satulat. Nyt on aikalailla suurinta jarrua jotka mahtuvat 16" kaivonkansien kanssa 8)
Jarrutehostimen vaihdan myös vielä parempaan niin varmasti alkaa pysähtymään hienosti tämä 4matic!

Tästäpä jatkuu seuraavalla kertaa taas!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jaahas, taas on saatu 4matic projektia eteenpäin! Konehuone paikkamaalattu, alustaa kasailtu paikoilleen, etupään vetoakseleita huollettu, etujarrut, jarruputket, jarruletkut, parempi tehostin jne myös nyt kiinni. Ottaa aikansa mutta ompa se mukava kun alkaa varastot ja laatikot tyhjenemään kun saa osia ruuvata takas autoon kiinni 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Koeajonkin suoritin tänään. Jarrut tuntuu äkkiseltään todella hyvälle! Nesteet ja öljyt pysyi myös sisällä jokapuolella autoa niin tästäpä se on hyvä jatkaa kohti korin pintamaalaus operaatiota. Toki ennen pintavärin ruiskutusta tarvii tehdä vielä monta juttua mutta kyllä se siitä lähetyy pikkuhiljaa! :mrgreen:

Hiekkaa on vielä pihalla puhallus operaatiosta kuten kuvasta näkyy :lol:

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Asiallista touhua, ootko muuten joutunu tästä korjaamaan takasivulasien alareunoja?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

S202 kirjoitti: Ma 30.09.2024 10:46 Asiallista touhua, ootko muuten joutunu tästä korjaamaan takasivulasien alareunoja?
Joo ne korjasin jo sillon edellisessä kunnostuksessa joten nyt riitti vain kevyt hiekkapuhallus ja maali päälle. Tuskin on olemassakaan montaa sellaista w124 farmaria johon niitä ei tarvis korjata :lol: Nyt täytyy yrittää maalata nekin moneen kerrokseen niin jos kestäis hyvin aikaa. Vesi sinne jotenki aina pääsee tiivisteen ohi ja jää muhimaan vaikkei sisälle asti vuotaiskaan
IG: @pyrytakkunen
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sehän on selvä että sinne vesi menee ja pysyy kun sielä on se kouru. Jollain butyylimassalla ne tiivisteen ja korin väliset raot pitäis täyttää. Tympeä rakenne, eikö noi lasit olisi voinut jo siihen aikaan liimata kiinni.
S124 300TE
W124 300D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvän näköistä settiä!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Pikku juttuja taas tehty 4maticciin, lämmityslaitteen kennon käytin irti kun oli kojelautakin valmiiksi jo irti. Olipa vaan aiheellinen puhdistuskohde! 1989 vuosimallia niin ei oo verkkoa kummempaa raitisilma suodatinta ollu vielä tässä autossa.

Kuva

Pakoputken lämpöpelti oli hapettunut kiinnitysreikien ympäriltä ja päätin kokeilla hitsaamalla korjata. Aika tarkka homma hitsata 1mm paksua hapettunutta alumiinipeltiä mutta onnistui kuitenki :mrgreen:

Sen kun sain paikoilleen niin nostin pakoputken myös sinne ja niin vain on alustan osalta hyvin pitkälle tämä projekti valmiina! 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaksi meinasin alkaa maalamaan luukkujen reunat ja ovenpielet korinväriin jotta saa maalata sitten koko auton luukut ja lokarit paikollaan pintaväriin

Kuva
IG: @pyrytakkunen
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai että, tätä on kyllä ilo seurata.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

MJPfin kirjoitti: Ma 14.10.2024 06:43 Ai että, tätä on kyllä ilo seurata.
Koitetaan nyt pitää vauhti päällä ettei mene toinenkin talvi tämän auton kanssa joten "kontenttia" foorumille on luvassa kyllä tästä tässä syksyn mittaan :mrgreen:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

saitko putsattua tuon kennon? vai tuleeko uusi?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 648
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Mistä nuo etujarrut muuten ovat kotoisin? 316mm on kovin lähellä noita oman SL:n alkuperäisiä 320mm (jotka löytyvät myös mm. W124 E500:sta, facelift siis) mutta ei ihan. ATEt näyttävät nuo sinunkin satulat olevan, mutta eivät vissiin samat.

Edit: No jaksoin nyt heti viestin lähetyksen jälkeen googlata, että ilmeisesti noita on ainakin joissain W208:ssa ja W210:ssa ollut.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Pikku Mersu kirjoitti: Ma 14.10.2024 17:08 saitko putsattua tuon kennon? vai tuleeko uusi?
Joo pesin moneen kertaan niin puhdistu hyvin, ei tullu vaan otettua kuvaa siitä ennen takaisin asennusta. Oli kaikin puolin ehjä ja ei edes hapettunu niin ajattelin etten ala korvaamaan sitä uudella tarvikkeella
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

juusmo kirjoitti: Ma 14.10.2024 19:55 Mistä nuo etujarrut muuten ovat kotoisin? 316mm on kovin lähellä noita oman SL:n alkuperäisiä 320mm (jotka löytyvät myös mm. W124 E500:sta, facelift siis) mutta ei ihan. ATEt näyttävät nuo sinunkin satulat olevan, mutta eivät vissiin samat.

Edit: No jaksoin nyt heti viestin lähetyksen jälkeen googlata, että ilmeisesti noita on ainakin joissain W208:ssa ja W210:ssa ollut.
Joo w208/w210 prefacelift v8 ollu näitä 316mm jarruja. Oli tulossa tähänkin ne e500 320mm jotka löysinkin saksasta mutta saksalainen internet ystävä kenen kanssa olin jo aiemmin tehnyt jonkunlaista kauppaa osti ne itselleen mutta ei ikinä lähettänyt niitä minulle niinkun sovittiin. Onneksi rahoja en kerennyt siirtää ennen kun esti minut kaikissa viestimissä. Vissiin olivat harvinaisia kun kannatti katkaista kaikki välit jarrusatuloiden takia :lol: Vaan jonkun verran hukassa tuntu olevan nämä 316 millisetki
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

4matic projekti etenee kohti pintamaalia! Löysin vielä 2kpl hitsausta vaativaa reikääkin pohjasta. :oops: Sisäpuolelta oli ruostunut eli lattialla on ollut kosteutta jossain kohti. Pohjanpuolelta ei huomannut ollenkaan. No onneksi kuitenkin huomasin ja tuli korjattua nyt. Olihan siellä äänieristeen alla pintaruostetta muissakin kohti joten totesin, että pakko vielä kerran ottaa hiekkapuhallin käyttöön illan pimeydessä tämän auton kanssa!

Kuvia tämän viikon iltapuuhasteluista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Maalasin kyljet ja konepellinkin nyt samanväriseen pohjamaaliin niin jos ei tulis sävyeroja metallivärin kans.

Kuva

Kuva

Kuva

Lokaritkin nyt maalattu ja kivenisku suojattu moneen kertaan kaaren reunaa myöden

Kuva

Kuva

Siinäpä se alkais viimein kori olemaan viimeistä hiontaa ja pintamaalia vaille valmiina! 8)

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä se taitaa talveksi valmistua :thumbup:

Siitä kotelosuojaruiskulla maalaamisesta, joskus kokeilin ja kyllä se onnistuu mutta onhan se sellaista sotkemista. Sellainen spraypurkin kotelosuojaletku vois olla aika hyvä, mutta niissä on naaraspuolinen liitin ja maalipurkeissa samoin eli ei onnistu. Maalikaupan myyjä mulle kerran antoi muutaman ~15 cm pitkän pillin joka sopii spraypurkkiin, sellaisella voi jonkun reijän kautta kätevästi ruiskuttaa maalia. Mutta jotta siitä maalista olis jotain hyötyä niin se pohja pitäis olla puhdas ja hyvä, paskan päälle vedettynä enemmän haittaa kuin hyötyä kun tekee vaan kovan kalvon siihen päälle ja sitten ei kotelosuoja pääse sinne mutta kosteus kyllä varmasti jossain vaiheessa.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

S202 kirjoitti: La 19.10.2024 15:14 Kyllä se taitaa talveksi valmistua :thumbup:

Siitä kotelosuojaruiskulla maalaamisesta, joskus kokeilin ja kyllä se onnistuu mutta onhan se sellaista sotkemista. Sellainen spraypurkin kotelosuojaletku vois olla aika hyvä, mutta niissä on naaraspuolinen liitin ja maalipurkeissa samoin eli ei onnistu. Maalikaupan myyjä mulle kerran antoi muutaman ~15 cm pitkän pillin joka sopii spraypurkkiin, sellaisella voi jonkun reijän kautta kätevästi ruiskuttaa maalia. Mutta jotta siitä maalista olis jotain hyötyä niin se pohja pitäis olla puhdas ja hyvä, paskan päälle vedettynä enemmän haittaa kuin hyötyä kun tekee vaan kovan kalvon siihen päälle ja sitten ei kotelosuoja pääse sinne mutta kosteus kyllä varmasti jossain vaiheessa.
Jopa ehkä jo tälle talvelle :lol:

Noihin koteloiden maalaamisiin tarvii perehtyä vielä, mutta joo, eipä sieltä kaaren sisältä oo mitään mahdollisuutta siivota esim. hitsaussaumaa. Vois olla ehkä jopa kuitenkin paras että sen öljy/kotelosuoja kerroksella kyllästää ja kun ei päästä vettä sekaan niin saattais olla hyvä niinkin
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Viikonloppuna ja eilen sain viimeisetkin tämän 4maticin osat pohjamaaliin. Vuosia sitten olin jo kerännyt talteen ehjiä muoviosia tähän ja nyt nekin pääsee käyttöön! On siinä vain "viimeisessä oikeassa mersussa" paljon osia väritettäväksi!

Seuraavaksi pääseekin hiomaan pohjamaalia sileäksi urakalla ja sen jälkeen väriä pintaan! 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Niin joo ja alkaahan mulla olemaan tekniikankin päivitysosatkin tontilla! No maalataan nyt eka ja vähän ajetaankin niin muistaa millainen tämä olikaan ennen final edition om606 päivitystä :mrgreen:

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jaahas, taas on vettä virrannu ja vesi on jo jäätynytkin mutta talviauto on aina vain telakalla! :oops: Työt on haitannu harrastuksia ja viikkoja kun on reissussa niin ei se oikeen iltaisin etene, mutta nyt se olis maalattu ja saa siirtyä pikkuhiljaa viimein kasaus hommiin! 8)

Ensin maalailin luukkujen reunat yms korinväriin, että sai osat kiinni autoon maalauksen ajaksi

Kuva

Seuraavaksi korin muoviosat väriin

Kuva

Sitten korin hionta ennen maalausta

Kuva

Kuva

Ja sen jälkeen ankara pajan siivous, auton teippaus ja suojaus ja väriä pintaan

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Maalaus onnistui aivan mukavasti, vaikkakin roskia tottakai ja muutama valumakin meinasi syntyä, mutta niiden kans pärjää kyllä fiksaamalla.
No kävi sitten myös niin että suojamuovi oli vääränlaista automaalaukseen ja metalliväri irtosi siitä isoina hileinä heti kun aloin ruiskuttamaan lakkaa :oops: Onneksi hoksasin heti mitä kävi ja sain pelastettua tilanteen sumuttamalla lakkaa muoveihin joka puolelle niin että se sitoi metallivärin eikä koko maalaus mennyt pilalle. Vänkärin lokari ja etuovi kerkes ottaa hileet kiinni. Koitin niitä suihkia piiloon metallivärillä ja kaikki oli niin kauan hyvin kun maalasin viimeisen kerroksen lakkaa. Se toi kaiken näkyviin ja eipä siinä enään mikään auttanu :lol:

Kuva

Kuva

Eilen suoritin korjaus maalauksen joka onnistui hyvin, eikä sävyeroa vaikuttanut jäävän. Maalasin siis oven ja lokarin uudelleen

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siitäpä fiksataan maalipinta vielä hyväksi latomaalauksen jäljiltä kun on ensin kuivunut kunnolla! Sehän uhkaa viimein tämäkin korin kunnostusprojekti valmistua! :mrgreen:

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvin onnistui maalaus! Aina se on mukava kun päästelee yli, niin se on sitten tasainen ja saman värinen kaikkialta.

Nyt kun jätit tuohon tuon facelift konepellin, niin eikö olisi hyvä jos faceliftais sitten nuo puskurit? Tämä ilmeisesti oli kuitenkin joku 89/90 vai? Eli kuuluisi olla vanhalla pellillä. Omaan silmään aina särähtää jos on E-pellin kanssa mustat törmäyslistat niin olis sitten rehdisti faceliftin näkönen kun maalais ne puskurinväriin. Jotenkin kliinimpi lopputulos. Tämä ilmeisesti tuskin tulee koskaan mikään museoauto olemaan, niin sinänsä tuolla faceliftauksella ei ole mitään merkitystä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Siis hetkinen justhan tää projekti alkoi ja nyt on jo värit niskassa.
ON SE KOVA!
Todella iso hatun nosto äijälle!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

EVO X kirjoitti: La 23.11.2024 12:13 Hyvin onnistui maalaus! Aina se on mukava kun päästelee yli, niin se on sitten tasainen ja saman värinen kaikkialta.

Nyt kun jätit tuohon tuon facelift konepellin, niin eikö olisi hyvä jos faceliftais sitten nuo puskurit? Tämä ilmeisesti oli kuitenkin joku 89/90 vai? Eli kuuluisi olla vanhalla pellillä. Omaan silmään aina särähtää jos on E-pellin kanssa mustat törmäyslistat niin olis sitten rehdisti faceliftin näkönen kun maalais ne puskurinväriin. Jotenkin kliinimpi lopputulos. Tämä ilmeisesti tuskin tulee koskaan mikään museoauto olemaan, niin sinänsä tuolla faceliftauksella ei ole mitään merkitystä.
Joo se on monesti haastava metallivärillä saada sävyt kohdalleen kun korjailee, toki toiset värit vielä vaikeampia kun toiset mutta tämä vaikutti onnistuvan nyt hyvin! 8)

Itse oon nuorena miehinä vaihtanut tähän e-pellin kun orkkiksella auto oli silloin ja on vieläkin paljon vanhemman näköinen ja juu jos mentäis "sääntöjen" mukaan niin puskurin listatkin pitäis maalata, mutta mun mielestä tässä väriyhdistelmässä autosta tulee mitään sanomattoman näköinen jos ei ole mustaa joukossa. Luonnekkin muuttuu, ei olis sitten enään Pyryn Maticci :D

Joissain muissa väreissä E-malli kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tässä

Kuva

Kyllä, tämä yksilö on pelastettu museoinnilta, ne ei edelleenkään oo mua varten. Kun itselle rakentaa mieluista niin mua ei edes kiinnosta vaikka "arvo laskee" mikä on monesti argumenttina. Parempi tämä on nyt remontin jälkeen korilleenkin kun suurin osa niistä museoautoista jota kalliilla myydään ja tekniikkakin semmonen ettei tuu toista samanlaista 4maticcia heti vastaan! Tällä voi ajaa holsetit viheltäen niin lujaa museomiesten ohi ettei ne kerkeä edes huomata minkä väriset puskurin listat mulla oli! :mrgreen:
Viimeksi muokannut PTracing, Su 24.11.2024 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

MJPfin kirjoitti: La 23.11.2024 12:42 Siis hetkinen justhan tää projekti alkoi ja nyt on jo värit niskassa.
ON SE KOVA!
Todella iso hatun nosto äijälle!
No onhan tuo jo kohta 1,5 vuotta ollu työnalla jotta aikaahan on mennyt mutta sitä menee väkisinkin kun yksin kaiken hyvin pyrkii tekemään. Aikomus ei oo ikinä tätä myydä niin ei kannata oikoa koska tietää kuka sen korjaa :mrgreen:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

PTracing kirjoitti: Su 24.11.2024 09:29

Itse oon nuorena miehinä vaihtanut tähän e-pellin kun orkkiksella auto oli silloin ja on vieläkin paljon vanhemman näköinen ja juu jos mentäis "sääntöjen" mukaan niin puskurin listatkin pitäis maalata, mutta mun mielestä tässä väriyhdistelmässä autosta tulee mitään sanomattoman näköinen jos ei ole mustaa joukossa. Luonnekkin muuttuu, ei olis sitten enään Pyryn Maticci :D

Joissain muissa väreissä E-malli kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tässä

Kuva

Kyllä, tämä yksilö on pelastettu museoinnilta, ne ei edelleenkään oo mua varten. Kun itselle rakentaa mieluista niin mua ei edes kiinnosta vaikka "arvo laskee" mikä on monesti argumenttina. Parempi tämä on nyt remontin jälkeen korilleenkin kun suurin osa niistä museoautoista jota kalliilla myydään ja tekniikkakin semmonen ettei tuu toista samanlaista 4maticcia heti vastaan! Tällä voi ajaa holsetit viheltäen niin lujaa museomiesten ohi ettei ne kerkeä edes huomata minkä väriset puskurin listat mulla oli! :mrgreen:

Toki teet niinkuin itse haluat, mutta harkitse vielä, tuossa kuvassa oleva E näyttää mun mielestä tosi hyvältä yksivärisillä puskureilla. Minäkin olen useampaan vaihdellut E-pellit aikanaan. Suorastaan inhosin sitä vanhaa pelliä parikymppisenä. Saahan ne listat aina vaihdettua takasin mustiin. Taisi olla Aerossa uus etunahka oikein 10€ :P Tietysti farkun takanahkaa ei niin vain löydykään sitten.
No mutta hyvä siitä tulee jokatapauksessa. Tuollaiset marginaaliasiat on niin helposti muutettavissa, etteipä niistä kannata stressata. Ja on varmasti tehty hyvin korjaukset tässä laitteessa. Itsellä ei ole teknisiä kykyjä virittää mitään niin täytyy pysytellä vaan noissa entisöinneissä. Toisaalta töissä kun suunnittelee jatkuvasti uutta, niin ei kyllä jaksakaan harrastuksissa tehdä sellasta. Vauhti ei ole itselle ollut mikään juttu koskaan omissa vehkeissä, se on aina ollut ulkonäkö. Sen takia itse pärjään hyvin vaikka tuolla 200D:llä, eikä haittaa vaikka ohitetaan :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vaikkei museohommat kiinnosta niin mukava seurata kun autot kuitenkin entisöidään muilta osin alkuperäiseen kuntoon tai muuten hyvällä tyylillä :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

EVO X kirjoitti: Su 24.11.2024 13:05
PTracing kirjoitti: Su 24.11.2024 09:29

Itse oon nuorena miehinä vaihtanut tähän e-pellin kun orkkiksella auto oli silloin ja on vieläkin paljon vanhemman näköinen ja juu jos mentäis "sääntöjen" mukaan niin puskurin listatkin pitäis maalata, mutta mun mielestä tässä väriyhdistelmässä autosta tulee mitään sanomattoman näköinen jos ei ole mustaa joukossa. Luonnekkin muuttuu, ei olis sitten enään Pyryn Maticci :D

Joissain muissa väreissä E-malli kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tässä

Kuva

Kyllä, tämä yksilö on pelastettu museoinnilta, ne ei edelleenkään oo mua varten. Kun itselle rakentaa mieluista niin mua ei edes kiinnosta vaikka "arvo laskee" mikä on monesti argumenttina. Parempi tämä on nyt remontin jälkeen korilleenkin kun suurin osa niistä museoautoista jota kalliilla myydään ja tekniikkakin semmonen ettei tuu toista samanlaista 4maticcia heti vastaan! Tällä voi ajaa holsetit viheltäen niin lujaa museomiesten ohi ettei ne kerkeä edes huomata minkä väriset puskurin listat mulla oli! :mrgreen:

Toki teet niinkuin itse haluat, mutta harkitse vielä, tuossa kuvassa oleva E näyttää mun mielestä tosi hyvältä yksivärisillä puskureilla. Minäkin olen useampaan vaihdellut E-pellit aikanaan. Suorastaan inhosin sitä vanhaa pelliä parikymppisenä. Saahan ne listat aina vaihdettua takasin mustiin. Taisi olla Aerossa uus etunahka oikein 10€ :P Tietysti farkun takanahkaa ei niin vain löydykään sitten.
No mutta hyvä siitä tulee jokatapauksessa. Tuollaiset marginaaliasiat on niin helposti muutettavissa, etteipä niistä kannata stressata. Ja on varmasti tehty hyvin korjaukset tässä laitteessa. Itsellä ei ole teknisiä kykyjä virittää mitään niin täytyy pysytellä vaan noissa entisöinneissä. Toisaalta töissä kun suunnittelee jatkuvasti uutta, niin ei kyllä jaksakaan harrastuksissa tehdä sellasta. Vauhti ei ole itselle ollut mikään juttu koskaan omissa vehkeissä, se on aina ollut ulkonäkö. Sen takia itse pärjään hyvin vaikka tuolla 200D:llä, eikä haittaa vaikka ohitetaan :lol:
Juu tottakai teen 8) Makuja ja mielipiteitähän on niin monta kun on ihmistäkin ja kukaan meistä ei onneksi voi väittää olevansa oikeassa :mrgreen: Ehkä tuli pieni avautuminen tähän väliin mutta mua on alkanut hieman huvittaa oikeat mersumiehet jotka tietävät kuinka asiat pitää olla ja varsinkin muistavat kertoa sen ja muuta totuuttahan ei ole. Auto voi olla ihan väärin tehty kun joku asia ei ole niinkun tehtaalta lähteissä vaikka tunteja on käytetty älyttömästi enemmän kun suurin osa muista harrastajista ikinä käyttää sekä auto on valmiina varmasti paljon parempi ja mukavampi ajaakkin mitä alkuperäisenä! Enkä nyt sinua pelkästään tarkoita, huomasin sen jo w108 :lla suomea kiertäessäni ja totesin että esim. mb klubin jäsenmaksu rahat menevät paremmin talteen vaikka polttoaineeseen sijoitettuna! :D Niin ja ei se ohittaminen oo se pääasia, voiman etsiminen ja löytäminen on itelle se tämänkin harrastuksen paras anti ja mersut tarjoavat siihen hyvät puitteet! Toki tykkään myös siitä että itse auto on kunnossa ja hyvän näköinen alkuperäisyyttä kunnioittaen ja vanhat mersut miellyttää minunkin silmään kovasti. Siihen voiman tuntuun ei ikinä kyllästy, paras tunne ikinä kun muutoksen jälkeen ekaa kertaa painaa kaasun pohjaan huomaa että piru vie sehän jaksaa mennä ja kaivaa paremmin kun aikasemmin! Huonopuoli siinä on se että se jos joku on loputon kierre :mrgreen:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllä se varmaan näin on. Omallakin kohdalla on ehkä napsun fakkiintunut tuo ajatusmaailma joidenkin tiettyjen automallien kohdalla koska itse tykkään tehdä ne nykyään aikalailla tasan samalla kaavalla. Sekin on toki pitemmänpäälle tylsää. Pahoittelut jos on tullut vääränlainen mielikuva nillittämisestä :wave: Itse ainakin arvostan teikäläistä suuresti nimenomaan tuossa rakentamisessa. Teet paljon sellaisia asioita mitä en itse osaa.
Pitää kuitenkin muistaa että itsekin aloitin mersuhommat nimenomaan tuning-puolelta, joskin siellä taas enemmän äänentoistopainotteisesti, taaskaan ei tekniikan puolella.
Jos sitä vittuilua tulee muokkaaja/rakentajille, niin yhtälailla sama paska jatkuu vaikka entisöisitkin autoja. Aina niissäkin on joku vika tai joku asia on tehty väärin. Joskus on tämmöinenkin ajatus heitetty ilmoille, että kaikista autoharrastajista juuri MB harrastajat on ehkä vaikeimpia :lol: Tuohon tosin en pysty itse sanoa varmaksi, kun en ole harrastanut kuin kahta automerkkiä. Molemmissa suurinosa vanhempaa mieshenkilöä omistajina.
Toki itseäkin ketuttaa kun melko usein täällä kyseenalaistetaan omaakin tekemistä sen perusteella, että se on tehty nopeasti. Mitäs helvettiä mä sille voin jos joku käyttää samaan asiaan moninkertaisesti aikaa? Minäkin rakensin autoa 7-vuotta, se on niin hyvä, ettei sellaista toista Suomessa ole, ei välttämättä edes Euroopassa. Haluanko siihen samaan uudestaan, no en todellakaan. Kirjoitettuna kaikesta on vaikea hakea, onko kyseessä sarkasmi, hyväntahtoinen ehdotus, uteliaisuus vai puhdas vittuilu. Sen takia en itse kirjoittanut tänne muutamaan vuoteen mitään. Harmittavasti vaan sama paska nostaa päätään jälleen omissakin topiceissa.

MB klubin ja Tähdelliset lehden toimintaa pohdittiin tuossa muutama vuosi sitten päätoimittajan kanssa. Silloin ehdotin, että nimenomaan rakentajia ja nuoria nostetaan esiin, tuomalla niistä lehteen artikkeleita, ja vaikka jakamalla vuosittain palkinto parhaalle rakentajalle. Tuolloin ehdotin että moinen kunnianosoitus myönnettäisiin sinulle loistavasta ja ennakkoluulottomasta työstä W108:n kohdalla. En tiedä mihin asiat etenivät saati torppasivat, mutta näin ei sitten lopulta asiat edenneet. Klubilaisissa on todella mukavia heppuja ja oikeita osaajia, mutta on paljon sitä kahvipöydissä vittuilevaa sakkia myös. Aikamoista kommenttia on kantautunut omiinkin korviin joistakin klubin kahvikeskusteluista koskien silloista Cossua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Molempia mahtuu kyllä tänne, mummolan hajuisia museoituja ja sitten näitä tyylikkäästi tehtyjä rakennettuja.

Suuri arvostus kaikkia niitä kohtaa kun tekevät huolella loppuun asti, sehän tässä on se pääasia?
Autot liikkuu ja toiset saa hämmästellä tehtyjä töitä.
Yleensä ne jotka eniten arvostellee ja länkyttää on ne jotka ei tee yhtään mitään.
Itse vaan hämmästelen sitä kuinka äkkiä tulee muutamalla herralla valmista täällä.

Tulee tehtyä enemmän osia ja räpellettyä metritavarasta juttuja kuin itse autoa mikä olisi se pääasia.
:lol:
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Juu sehän se varmasti on auton/ merkin harrastuksen kannalta tärkeintä että auto tulee "valmiiksi" ja liikenteeseen koska ei vanhoja hyväkuntoisia mersuja oo enään liikaa vaikka tyylisuunta olis mikä kun uusia w124: siakaan ei enään tehdä. Eikä tässä kannattais foorumille kirjottaa jos ei halua kuulla muiden mielipiteitä. Tylsäähän sekin on jos ei kukaan ikinä vastaa mitään. :D No se siitä avautumisesta :lol: Mukava se on lukea muidenkin tarinoita näistä. W124 korimallin kunnostus topicit kiinnostaa kovasti kun niistä saa vinkkejä omaankin projektiin. Oon aina vain vakuuttuneempi siitä että se on se mersun paras ja viimeisin korimalli! Oikeasti tehty kestämään maailman tappiin asti niin teknisesti kun muotoilultaankin! 8)
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin