
PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Aika sukkelaan sitä mestari autoa puuhastelee. Iso peukku täältä!
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Niin vain taas kesä oli ja meni! W108:lla ympäri suomea taas ajelin, mutta niin joo pääsihän vanha mercedes laivaan ja ulkomaillekkin kun muuten vain ajattelin että lähdetäämäpä katsomaan vähän Ruotsin puoltakin. Heti löytyi satamassakin "tuttuja" kun viereen ajoi Norjalaisilla kilvillä varustettu auto josta mies tuli juttelelemaan. Hänellä oli kotona w108 280SE jolla ei kuulemma ulkomaille asti olis viittinyt lähteä koska orkkiksena ei ole mikään miellyttävä matka-auto. Kehuin tottakai omaani että tällä on mukava lähteä reissun mihin vain ja tottahan se on!
Noin 10tkm on tullut taas ajettua vanhuksen mittariin kilometrejä tänäkin kesänä, eli yli 30tkm on tällähetkellä lukemat taulussa


Tractor pulling vei minulta kesällä myös aikaa todella paljon ja siitäkin syystä 4matic projekti ei oiken ole edennyt. No ehkä se kannatti koska oltiin Whitney2 John Deeren kanssa lopputuloksissa kovatasoisessa farmsport6000kg luokassamme Suomen parhaita
Aika hyvän tuontoinen laite se on tuollainenkin ajaa. 6.8 litrainen commonrail moottori kun alkaa puhumaan ahtopaine viisarin ollessa oikeassa asennossa niin siinä on jo sitä voiman tuntua mersumiehelle

No nyt on kisat ajettu ja aletaan keskittymään töihin ja siihen että saadaan 4matic taas tienpäälle! Aloittelinkin tällä viikolla parina iltana jarrujen kasaamisesta. Ostin aten jarruosia siinä toivossa että kestäisivät nekin hyvin aikaa ja mahdollista talviajoa
Jarrukilvet eteen muokkasin uusista takaveto w124 kilvistä ja maalasin nekin kunnolla ennen asennusta


Taakse tuli jarruiksi nyt ne 300mm jäähdytetyt
Original

Uusi


Ei mahdu enään 15" kaivonkannet mutta mulla onkin jo kaks sarjaa 16" varattuna tähän autoon, kesä ja talvirenkaille

Etupään osiakin kasailtu jo, mutta ei ehtiny vielä autoon asti kiinni. Uusi vs. vanha etujarrupaketti


316mm levyt ja 4 mäntäiset satulat. Nyt on aikalailla suurinta jarrua jotka mahtuvat 16" kaivonkansien kanssa
Jarrutehostimen vaihdan myös vielä parempaan niin varmasti alkaa pysähtymään hienosti tämä 4matic!
Tästäpä jatkuu seuraavalla kertaa taas!




Tractor pulling vei minulta kesällä myös aikaa todella paljon ja siitäkin syystä 4matic projekti ei oiken ole edennyt. No ehkä se kannatti koska oltiin Whitney2 John Deeren kanssa lopputuloksissa kovatasoisessa farmsport6000kg luokassamme Suomen parhaita



No nyt on kisat ajettu ja aletaan keskittymään töihin ja siihen että saadaan 4matic taas tienpäälle! Aloittelinkin tällä viikolla parina iltana jarrujen kasaamisesta. Ostin aten jarruosia siinä toivossa että kestäisivät nekin hyvin aikaa ja mahdollista talviajoa
Jarrukilvet eteen muokkasin uusista takaveto w124 kilvistä ja maalasin nekin kunnolla ennen asennusta


Taakse tuli jarruiksi nyt ne 300mm jäähdytetyt
Original

Uusi


Ei mahdu enään 15" kaivonkannet mutta mulla onkin jo kaks sarjaa 16" varattuna tähän autoon, kesä ja talvirenkaille


Etupään osiakin kasailtu jo, mutta ei ehtiny vielä autoon asti kiinni. Uusi vs. vanha etujarrupaketti


316mm levyt ja 4 mäntäiset satulat. Nyt on aikalailla suurinta jarrua jotka mahtuvat 16" kaivonkansien kanssa

Jarrutehostimen vaihdan myös vielä parempaan niin varmasti alkaa pysähtymään hienosti tämä 4matic!
Tästäpä jatkuu seuraavalla kertaa taas!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Jaahas, taas on saatu 4matic projektia eteenpäin! Konehuone paikkamaalattu, alustaa kasailtu paikoilleen, etupään vetoakseleita huollettu, etujarrut, jarruputket, jarruletkut, parempi tehostin jne myös nyt kiinni. Ottaa aikansa mutta ompa se mukava kun alkaa varastot ja laatikot tyhjenemään kun saa osia ruuvata takas autoon kiinni




Koeajonkin suoritin tänään. Jarrut tuntuu äkkiseltään todella hyvälle! Nesteet ja öljyt pysyi myös sisällä jokapuolella autoa niin tästäpä se on hyvä jatkaa kohti korin pintamaalaus operaatiota. Toki ennen pintavärin ruiskutusta tarvii tehdä vielä monta juttua mutta kyllä se siitä lähetyy pikkuhiljaa!
Hiekkaa on vielä pihalla puhallus operaatiosta kuten kuvasta näkyy







Koeajonkin suoritin tänään. Jarrut tuntuu äkkiseltään todella hyvälle! Nesteet ja öljyt pysyi myös sisällä jokapuolella autoa niin tästäpä se on hyvä jatkaa kohti korin pintamaalaus operaatiota. Toki ennen pintavärin ruiskutusta tarvii tehdä vielä monta juttua mutta kyllä se siitä lähetyy pikkuhiljaa!

Hiekkaa on vielä pihalla puhallus operaatiosta kuten kuvasta näkyy



IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Asiallista touhua, ootko muuten joutunu tästä korjaamaan takasivulasien alareunoja?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Joo ne korjasin jo sillon edellisessä kunnostuksessa joten nyt riitti vain kevyt hiekkapuhallus ja maali päälle. Tuskin on olemassakaan montaa sellaista w124 farmaria johon niitä ei tarvis korjata

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Sehän on selvä että sinne vesi menee ja pysyy kun sielä on se kouru. Jollain butyylimassalla ne tiivisteen ja korin väliset raot pitäis täyttää. Tympeä rakenne, eikö noi lasit olisi voinut jo siihen aikaan liimata kiinni.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Hyvän näköistä settiä!
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Pikku juttuja taas tehty 4maticciin, lämmityslaitteen kennon käytin irti kun oli kojelautakin valmiiksi jo irti. Olipa vaan aiheellinen puhdistuskohde! 1989 vuosimallia niin ei oo verkkoa kummempaa raitisilma suodatinta ollu vielä tässä autossa.

Pakoputken lämpöpelti oli hapettunut kiinnitysreikien ympäriltä ja päätin kokeilla hitsaamalla korjata. Aika tarkka homma hitsata 1mm paksua hapettunutta alumiinipeltiä mutta onnistui kuitenki
Sen kun sain paikoilleen niin nostin pakoputken myös sinne ja niin vain on alustan osalta hyvin pitkälle tämä projekti valmiina!




Seuraavaksi meinasin alkaa maalamaan luukkujen reunat ja ovenpielet korinväriin jotta saa maalata sitten koko auton luukut ja lokarit paikollaan pintaväriin


Pakoputken lämpöpelti oli hapettunut kiinnitysreikien ympäriltä ja päätin kokeilla hitsaamalla korjata. Aika tarkka homma hitsata 1mm paksua hapettunutta alumiinipeltiä mutta onnistui kuitenki

Sen kun sain paikoilleen niin nostin pakoputken myös sinne ja niin vain on alustan osalta hyvin pitkälle tämä projekti valmiina!





Seuraavaksi meinasin alkaa maalamaan luukkujen reunat ja ovenpielet korinväriin jotta saa maalata sitten koko auton luukut ja lokarit paikollaan pintaväriin

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Ai että, tätä on kyllä ilo seurata.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Koitetaan nyt pitää vauhti päällä ettei mene toinenkin talvi tämän auton kanssa joten "kontenttia" foorumille on luvassa kyllä tästä tässä syksyn mittaan

IG: @pyrytakkunen
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
saitko putsattua tuon kennon? vai tuleeko uusi?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Mistä nuo etujarrut muuten ovat kotoisin? 316mm on kovin lähellä noita oman SL:n alkuperäisiä 320mm (jotka löytyvät myös mm. W124 E500:sta, facelift siis) mutta ei ihan. ATEt näyttävät nuo sinunkin satulat olevan, mutta eivät vissiin samat.
Edit: No jaksoin nyt heti viestin lähetyksen jälkeen googlata, että ilmeisesti noita on ainakin joissain W208:ssa ja W210:ssa ollut.
Edit: No jaksoin nyt heti viestin lähetyksen jälkeen googlata, että ilmeisesti noita on ainakin joissain W208:ssa ja W210:ssa ollut.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Joo pesin moneen kertaan niin puhdistu hyvin, ei tullu vaan otettua kuvaa siitä ennen takaisin asennusta. Oli kaikin puolin ehjä ja ei edes hapettunu niin ajattelin etten ala korvaamaan sitä uudella tarvikkeella
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Joo w208/w210 prefacelift v8 ollu näitä 316mm jarruja. Oli tulossa tähänkin ne e500 320mm jotka löysinkin saksasta mutta saksalainen internet ystävä kenen kanssa olin jo aiemmin tehnyt jonkunlaista kauppaa osti ne itselleen mutta ei ikinä lähettänyt niitä minulle niinkun sovittiin. Onneksi rahoja en kerennyt siirtää ennen kun esti minut kaikissa viestimissä. Vissiin olivat harvinaisia kun kannatti katkaista kaikki välit jarrusatuloiden takiajuusmo kirjoitti: ↑Ma 14.10.2024 19:55 Mistä nuo etujarrut muuten ovat kotoisin? 316mm on kovin lähellä noita oman SL:n alkuperäisiä 320mm (jotka löytyvät myös mm. W124 E500:sta, facelift siis) mutta ei ihan. ATEt näyttävät nuo sinunkin satulat olevan, mutta eivät vissiin samat.
Edit: No jaksoin nyt heti viestin lähetyksen jälkeen googlata, että ilmeisesti noita on ainakin joissain W208:ssa ja W210:ssa ollut.

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
4matic projekti etenee kohti pintamaalia! Löysin vielä 2kpl hitsausta vaativaa reikääkin pohjasta.
Sisäpuolelta oli ruostunut eli lattialla on ollut kosteutta jossain kohti. Pohjanpuolelta ei huomannut ollenkaan. No onneksi kuitenkin huomasin ja tuli korjattua nyt. Olihan siellä äänieristeen alla pintaruostetta muissakin kohti joten totesin, että pakko vielä kerran ottaa hiekkapuhallin käyttöön illan pimeydessä tämän auton kanssa!
Kuvia tämän viikon iltapuuhasteluista.












Maalasin kyljet ja konepellinkin nyt samanväriseen pohjamaaliin niin jos ei tulis sävyeroja metallivärin kans.



Lokaritkin nyt maalattu ja kivenisku suojattu moneen kertaan kaaren reunaa myöden


Siinäpä se alkais viimein kori olemaan viimeistä hiontaa ja pintamaalia vaille valmiina!


Kuvia tämän viikon iltapuuhasteluista.












Maalasin kyljet ja konepellinkin nyt samanväriseen pohjamaaliin niin jos ei tulis sävyeroja metallivärin kans.



Lokaritkin nyt maalattu ja kivenisku suojattu moneen kertaan kaaren reunaa myöden


Siinäpä se alkais viimein kori olemaan viimeistä hiontaa ja pintamaalia vaille valmiina!


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä se taitaa talveksi valmistua
Siitä kotelosuojaruiskulla maalaamisesta, joskus kokeilin ja kyllä se onnistuu mutta onhan se sellaista sotkemista. Sellainen spraypurkin kotelosuojaletku vois olla aika hyvä, mutta niissä on naaraspuolinen liitin ja maalipurkeissa samoin eli ei onnistu. Maalikaupan myyjä mulle kerran antoi muutaman ~15 cm pitkän pillin joka sopii spraypurkkiin, sellaisella voi jonkun reijän kautta kätevästi ruiskuttaa maalia. Mutta jotta siitä maalista olis jotain hyötyä niin se pohja pitäis olla puhdas ja hyvä, paskan päälle vedettynä enemmän haittaa kuin hyötyä kun tekee vaan kovan kalvon siihen päälle ja sitten ei kotelosuoja pääse sinne mutta kosteus kyllä varmasti jossain vaiheessa.

Siitä kotelosuojaruiskulla maalaamisesta, joskus kokeilin ja kyllä se onnistuu mutta onhan se sellaista sotkemista. Sellainen spraypurkin kotelosuojaletku vois olla aika hyvä, mutta niissä on naaraspuolinen liitin ja maalipurkeissa samoin eli ei onnistu. Maalikaupan myyjä mulle kerran antoi muutaman ~15 cm pitkän pillin joka sopii spraypurkkiin, sellaisella voi jonkun reijän kautta kätevästi ruiskuttaa maalia. Mutta jotta siitä maalista olis jotain hyötyä niin se pohja pitäis olla puhdas ja hyvä, paskan päälle vedettynä enemmän haittaa kuin hyötyä kun tekee vaan kovan kalvon siihen päälle ja sitten ei kotelosuoja pääse sinne mutta kosteus kyllä varmasti jossain vaiheessa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Jopa ehkä jo tälle talvelleS202 kirjoitti: ↑La 19.10.2024 15:14 Kyllä se taitaa talveksi valmistua![]()
Siitä kotelosuojaruiskulla maalaamisesta, joskus kokeilin ja kyllä se onnistuu mutta onhan se sellaista sotkemista. Sellainen spraypurkin kotelosuojaletku vois olla aika hyvä, mutta niissä on naaraspuolinen liitin ja maalipurkeissa samoin eli ei onnistu. Maalikaupan myyjä mulle kerran antoi muutaman ~15 cm pitkän pillin joka sopii spraypurkkiin, sellaisella voi jonkun reijän kautta kätevästi ruiskuttaa maalia. Mutta jotta siitä maalista olis jotain hyötyä niin se pohja pitäis olla puhdas ja hyvä, paskan päälle vedettynä enemmän haittaa kuin hyötyä kun tekee vaan kovan kalvon siihen päälle ja sitten ei kotelosuoja pääse sinne mutta kosteus kyllä varmasti jossain vaiheessa.

Noihin koteloiden maalaamisiin tarvii perehtyä vielä, mutta joo, eipä sieltä kaaren sisältä oo mitään mahdollisuutta siivota esim. hitsaussaumaa. Vois olla ehkä jopa kuitenkin paras että sen öljy/kotelosuoja kerroksella kyllästää ja kun ei päästä vettä sekaan niin saattais olla hyvä niinkin
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Viikonloppuna ja eilen sain viimeisetkin tämän 4maticin osat pohjamaaliin. Vuosia sitten olin jo kerännyt talteen ehjiä muoviosia tähän ja nyt nekin pääsee käyttöön! On siinä vain "viimeisessä oikeassa mersussa" paljon osia väritettäväksi!
Seuraavaksi pääseekin hiomaan pohjamaalia sileäksi urakalla ja sen jälkeen väriä pintaan!



Niin joo ja alkaahan mulla olemaan tekniikankin päivitysosatkin tontilla! No maalataan nyt eka ja vähän ajetaankin niin muistaa millainen tämä olikaan ennen final edition om606 päivitystä

Seuraavaksi pääseekin hiomaan pohjamaalia sileäksi urakalla ja sen jälkeen väriä pintaan!




Niin joo ja alkaahan mulla olemaan tekniikankin päivitysosatkin tontilla! No maalataan nyt eka ja vähän ajetaankin niin muistaa millainen tämä olikaan ennen final edition om606 päivitystä


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Jaahas, taas on vettä virrannu ja vesi on jo jäätynytkin mutta talviauto on aina vain telakalla!
Työt on haitannu harrastuksia ja viikkoja kun on reissussa niin ei se oikeen iltaisin etene, mutta nyt se olis maalattu ja saa siirtyä pikkuhiljaa viimein kasaus hommiin!
Ensin maalailin luukkujen reunat yms korinväriin, että sai osat kiinni autoon maalauksen ajaksi

Seuraavaksi korin muoviosat väriin

Sitten korin hionta ennen maalausta


Ja sen jälkeen ankara pajan siivous, auton teippaus ja suojaus ja väriä pintaan




Maalaus onnistui aivan mukavasti, vaikkakin roskia tottakai ja muutama valumakin meinasi syntyä, mutta niiden kans pärjää kyllä fiksaamalla.
No kävi sitten myös niin että suojamuovi oli vääränlaista automaalaukseen ja metalliväri irtosi siitä isoina hileinä heti kun aloin ruiskuttamaan lakkaa
Onneksi hoksasin heti mitä kävi ja sain pelastettua tilanteen sumuttamalla lakkaa muoveihin joka puolelle niin että se sitoi metallivärin eikä koko maalaus mennyt pilalle. Vänkärin lokari ja etuovi kerkes ottaa hileet kiinni. Koitin niitä suihkia piiloon metallivärillä ja kaikki oli niin kauan hyvin kun maalasin viimeisen kerroksen lakkaa. Se toi kaiken näkyviin ja eipä siinä enään mikään auttanu


Eilen suoritin korjaus maalauksen joka onnistui hyvin, eikä sävyeroa vaikuttanut jäävän. Maalasin siis oven ja lokarin uudelleen







Siitäpä fiksataan maalipinta vielä hyväksi latomaalauksen jäljiltä kun on ensin kuivunut kunnolla! Sehän uhkaa viimein tämäkin korin kunnostusprojekti valmistua!




Ensin maalailin luukkujen reunat yms korinväriin, että sai osat kiinni autoon maalauksen ajaksi

Seuraavaksi korin muoviosat väriin

Sitten korin hionta ennen maalausta


Ja sen jälkeen ankara pajan siivous, auton teippaus ja suojaus ja väriä pintaan




Maalaus onnistui aivan mukavasti, vaikkakin roskia tottakai ja muutama valumakin meinasi syntyä, mutta niiden kans pärjää kyllä fiksaamalla.
No kävi sitten myös niin että suojamuovi oli vääränlaista automaalaukseen ja metalliväri irtosi siitä isoina hileinä heti kun aloin ruiskuttamaan lakkaa




Eilen suoritin korjaus maalauksen joka onnistui hyvin, eikä sävyeroa vaikuttanut jäävän. Maalasin siis oven ja lokarin uudelleen







Siitäpä fiksataan maalipinta vielä hyväksi latomaalauksen jäljiltä kun on ensin kuivunut kunnolla! Sehän uhkaa viimein tämäkin korin kunnostusprojekti valmistua!



IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Hyvin onnistui maalaus! Aina se on mukava kun päästelee yli, niin se on sitten tasainen ja saman värinen kaikkialta.
Nyt kun jätit tuohon tuon facelift konepellin, niin eikö olisi hyvä jos faceliftais sitten nuo puskurit? Tämä ilmeisesti oli kuitenkin joku 89/90 vai? Eli kuuluisi olla vanhalla pellillä. Omaan silmään aina särähtää jos on E-pellin kanssa mustat törmäyslistat niin olis sitten rehdisti faceliftin näkönen kun maalais ne puskurinväriin. Jotenkin kliinimpi lopputulos. Tämä ilmeisesti tuskin tulee koskaan mikään museoauto olemaan, niin sinänsä tuolla faceliftauksella ei ole mitään merkitystä.
Nyt kun jätit tuohon tuon facelift konepellin, niin eikö olisi hyvä jos faceliftais sitten nuo puskurit? Tämä ilmeisesti oli kuitenkin joku 89/90 vai? Eli kuuluisi olla vanhalla pellillä. Omaan silmään aina särähtää jos on E-pellin kanssa mustat törmäyslistat niin olis sitten rehdisti faceliftin näkönen kun maalais ne puskurinväriin. Jotenkin kliinimpi lopputulos. Tämä ilmeisesti tuskin tulee koskaan mikään museoauto olemaan, niin sinänsä tuolla faceliftauksella ei ole mitään merkitystä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Siis hetkinen justhan tää projekti alkoi ja nyt on jo värit niskassa.
ON SE KOVA!
Todella iso hatun nosto äijälle!
ON SE KOVA!
Todella iso hatun nosto äijälle!
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Joo se on monesti haastava metallivärillä saada sävyt kohdalleen kun korjailee, toki toiset värit vielä vaikeampia kun toiset mutta tämä vaikutti onnistuvan nyt hyvin!EVO X kirjoitti: ↑La 23.11.2024 12:13 Hyvin onnistui maalaus! Aina se on mukava kun päästelee yli, niin se on sitten tasainen ja saman värinen kaikkialta.
Nyt kun jätit tuohon tuon facelift konepellin, niin eikö olisi hyvä jos faceliftais sitten nuo puskurit? Tämä ilmeisesti oli kuitenkin joku 89/90 vai? Eli kuuluisi olla vanhalla pellillä. Omaan silmään aina särähtää jos on E-pellin kanssa mustat törmäyslistat niin olis sitten rehdisti faceliftin näkönen kun maalais ne puskurinväriin. Jotenkin kliinimpi lopputulos. Tämä ilmeisesti tuskin tulee koskaan mikään museoauto olemaan, niin sinänsä tuolla faceliftauksella ei ole mitään merkitystä.

Itse oon nuorena miehinä vaihtanut tähän e-pellin kun orkkiksella auto oli silloin ja on vieläkin paljon vanhemman näköinen ja juu jos mentäis "sääntöjen" mukaan niin puskurin listatkin pitäis maalata, mutta mun mielestä tässä väriyhdistelmässä autosta tulee mitään sanomattoman näköinen jos ei ole mustaa joukossa. Luonnekkin muuttuu, ei olis sitten enään Pyryn Maticci

Joissain muissa väreissä E-malli kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tässä

Kyllä, tämä yksilö on pelastettu museoinnilta, ne ei edelleenkään oo mua varten. Kun itselle rakentaa mieluista niin mua ei edes kiinnosta vaikka "arvo laskee" mikä on monesti argumenttina. Parempi tämä on nyt remontin jälkeen korilleenkin kun suurin osa niistä museoautoista jota kalliilla myydään ja tekniikkakin semmonen ettei tuu toista samanlaista 4maticcia heti vastaan! Tällä voi ajaa holsetit viheltäen niin lujaa museomiesten ohi ettei ne kerkeä edes huomata minkä väriset puskurin listat mulla oli!

Viimeksi muokannut PTracing, Su 24.11.2024 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
No onhan tuo jo kohta 1,5 vuotta ollu työnalla jotta aikaahan on mennyt mutta sitä menee väkisinkin kun yksin kaiken hyvin pyrkii tekemään. Aikomus ei oo ikinä tätä myydä niin ei kannata oikoa koska tietää kuka sen korjaa

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
PTracing kirjoitti: ↑Su 24.11.2024 09:29
Itse oon nuorena miehinä vaihtanut tähän e-pellin kun orkkiksella auto oli silloin ja on vieläkin paljon vanhemman näköinen ja juu jos mentäis "sääntöjen" mukaan niin puskurin listatkin pitäis maalata, mutta mun mielestä tässä väriyhdistelmässä autosta tulee mitään sanomattoman näköinen jos ei ole mustaa joukossa. Luonnekkin muuttuu, ei olis sitten enään Pyryn Maticci![]()
Joissain muissa väreissä E-malli kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tässä
Kyllä, tämä yksilö on pelastettu museoinnilta, ne ei edelleenkään oo mua varten. Kun itselle rakentaa mieluista niin mua ei edes kiinnosta vaikka "arvo laskee" mikä on monesti argumenttina. Parempi tämä on nyt remontin jälkeen korilleenkin kun suurin osa niistä museoautoista jota kalliilla myydään ja tekniikkakin semmonen ettei tuu toista samanlaista 4maticcia heti vastaan! Tällä voi ajaa holsetit viheltäen niin lujaa museomiesten ohi ettei ne kerkeä edes huomata minkä väriset puskurin listat mulla oli!![]()
Toki teet niinkuin itse haluat, mutta harkitse vielä, tuossa kuvassa oleva E näyttää mun mielestä tosi hyvältä yksivärisillä puskureilla. Minäkin olen useampaan vaihdellut E-pellit aikanaan. Suorastaan inhosin sitä vanhaa pelliä parikymppisenä. Saahan ne listat aina vaihdettua takasin mustiin. Taisi olla Aerossa uus etunahka oikein 10€

No mutta hyvä siitä tulee jokatapauksessa. Tuollaiset marginaaliasiat on niin helposti muutettavissa, etteipä niistä kannata stressata. Ja on varmasti tehty hyvin korjaukset tässä laitteessa. Itsellä ei ole teknisiä kykyjä virittää mitään niin täytyy pysytellä vaan noissa entisöinneissä. Toisaalta töissä kun suunnittelee jatkuvasti uutta, niin ei kyllä jaksakaan harrastuksissa tehdä sellasta. Vauhti ei ole itselle ollut mikään juttu koskaan omissa vehkeissä, se on aina ollut ulkonäkö. Sen takia itse pärjään hyvin vaikka tuolla 200D:llä, eikä haittaa vaikka ohitetaan

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Vaikkei museohommat kiinnosta niin mukava seurata kun autot kuitenkin entisöidään muilta osin alkuperäiseen kuntoon tai muuten hyvällä tyylillä 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Juu tottakai teenEVO X kirjoitti: ↑Su 24.11.2024 13:05PTracing kirjoitti: ↑Su 24.11.2024 09:29
Itse oon nuorena miehinä vaihtanut tähän e-pellin kun orkkiksella auto oli silloin ja on vieläkin paljon vanhemman näköinen ja juu jos mentäis "sääntöjen" mukaan niin puskurin listatkin pitäis maalata, mutta mun mielestä tässä väriyhdistelmässä autosta tulee mitään sanomattoman näköinen jos ei ole mustaa joukossa. Luonnekkin muuttuu, ei olis sitten enään Pyryn Maticci![]()
Joissain muissa väreissä E-malli kokonaisuudessaan näyttää paremmalta kun tässä
Kyllä, tämä yksilö on pelastettu museoinnilta, ne ei edelleenkään oo mua varten. Kun itselle rakentaa mieluista niin mua ei edes kiinnosta vaikka "arvo laskee" mikä on monesti argumenttina. Parempi tämä on nyt remontin jälkeen korilleenkin kun suurin osa niistä museoautoista jota kalliilla myydään ja tekniikkakin semmonen ettei tuu toista samanlaista 4maticcia heti vastaan! Tällä voi ajaa holsetit viheltäen niin lujaa museomiesten ohi ettei ne kerkeä edes huomata minkä väriset puskurin listat mulla oli!![]()
Toki teet niinkuin itse haluat, mutta harkitse vielä, tuossa kuvassa oleva E näyttää mun mielestä tosi hyvältä yksivärisillä puskureilla. Minäkin olen useampaan vaihdellut E-pellit aikanaan. Suorastaan inhosin sitä vanhaa pelliä parikymppisenä. Saahan ne listat aina vaihdettua takasin mustiin. Taisi olla Aerossa uus etunahka oikein 10€Tietysti farkun takanahkaa ei niin vain löydykään sitten.
No mutta hyvä siitä tulee jokatapauksessa. Tuollaiset marginaaliasiat on niin helposti muutettavissa, etteipä niistä kannata stressata. Ja on varmasti tehty hyvin korjaukset tässä laitteessa. Itsellä ei ole teknisiä kykyjä virittää mitään niin täytyy pysytellä vaan noissa entisöinneissä. Toisaalta töissä kun suunnittelee jatkuvasti uutta, niin ei kyllä jaksakaan harrastuksissa tehdä sellasta. Vauhti ei ole itselle ollut mikään juttu koskaan omissa vehkeissä, se on aina ollut ulkonäkö. Sen takia itse pärjään hyvin vaikka tuolla 200D:llä, eikä haittaa vaikka ohitetaan![]()




IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä se varmaan näin on. Omallakin kohdalla on ehkä napsun fakkiintunut tuo ajatusmaailma joidenkin tiettyjen automallien kohdalla koska itse tykkään tehdä ne nykyään aikalailla tasan samalla kaavalla. Sekin on toki pitemmänpäälle tylsää. Pahoittelut jos on tullut vääränlainen mielikuva nillittämisestä
Itse ainakin arvostan teikäläistä suuresti nimenomaan tuossa rakentamisessa. Teet paljon sellaisia asioita mitä en itse osaa.
Pitää kuitenkin muistaa että itsekin aloitin mersuhommat nimenomaan tuning-puolelta, joskin siellä taas enemmän äänentoistopainotteisesti, taaskaan ei tekniikan puolella.
Jos sitä vittuilua tulee muokkaaja/rakentajille, niin yhtälailla sama paska jatkuu vaikka entisöisitkin autoja. Aina niissäkin on joku vika tai joku asia on tehty väärin. Joskus on tämmöinenkin ajatus heitetty ilmoille, että kaikista autoharrastajista juuri MB harrastajat on ehkä vaikeimpia
Tuohon tosin en pysty itse sanoa varmaksi, kun en ole harrastanut kuin kahta automerkkiä. Molemmissa suurinosa vanhempaa mieshenkilöä omistajina.
Toki itseäkin ketuttaa kun melko usein täällä kyseenalaistetaan omaakin tekemistä sen perusteella, että se on tehty nopeasti. Mitäs helvettiä mä sille voin jos joku käyttää samaan asiaan moninkertaisesti aikaa? Minäkin rakensin autoa 7-vuotta, se on niin hyvä, ettei sellaista toista Suomessa ole, ei välttämättä edes Euroopassa. Haluanko siihen samaan uudestaan, no en todellakaan. Kirjoitettuna kaikesta on vaikea hakea, onko kyseessä sarkasmi, hyväntahtoinen ehdotus, uteliaisuus vai puhdas vittuilu. Sen takia en itse kirjoittanut tänne muutamaan vuoteen mitään. Harmittavasti vaan sama paska nostaa päätään jälleen omissakin topiceissa.
MB klubin ja Tähdelliset lehden toimintaa pohdittiin tuossa muutama vuosi sitten päätoimittajan kanssa. Silloin ehdotin, että nimenomaan rakentajia ja nuoria nostetaan esiin, tuomalla niistä lehteen artikkeleita, ja vaikka jakamalla vuosittain palkinto parhaalle rakentajalle. Tuolloin ehdotin että moinen kunnianosoitus myönnettäisiin sinulle loistavasta ja ennakkoluulottomasta työstä W108:n kohdalla. En tiedä mihin asiat etenivät saati torppasivat, mutta näin ei sitten lopulta asiat edenneet. Klubilaisissa on todella mukavia heppuja ja oikeita osaajia, mutta on paljon sitä kahvipöydissä vittuilevaa sakkia myös. Aikamoista kommenttia on kantautunut omiinkin korviin joistakin klubin kahvikeskusteluista koskien silloista Cossua.

Pitää kuitenkin muistaa että itsekin aloitin mersuhommat nimenomaan tuning-puolelta, joskin siellä taas enemmän äänentoistopainotteisesti, taaskaan ei tekniikan puolella.
Jos sitä vittuilua tulee muokkaaja/rakentajille, niin yhtälailla sama paska jatkuu vaikka entisöisitkin autoja. Aina niissäkin on joku vika tai joku asia on tehty väärin. Joskus on tämmöinenkin ajatus heitetty ilmoille, että kaikista autoharrastajista juuri MB harrastajat on ehkä vaikeimpia

Toki itseäkin ketuttaa kun melko usein täällä kyseenalaistetaan omaakin tekemistä sen perusteella, että se on tehty nopeasti. Mitäs helvettiä mä sille voin jos joku käyttää samaan asiaan moninkertaisesti aikaa? Minäkin rakensin autoa 7-vuotta, se on niin hyvä, ettei sellaista toista Suomessa ole, ei välttämättä edes Euroopassa. Haluanko siihen samaan uudestaan, no en todellakaan. Kirjoitettuna kaikesta on vaikea hakea, onko kyseessä sarkasmi, hyväntahtoinen ehdotus, uteliaisuus vai puhdas vittuilu. Sen takia en itse kirjoittanut tänne muutamaan vuoteen mitään. Harmittavasti vaan sama paska nostaa päätään jälleen omissakin topiceissa.
MB klubin ja Tähdelliset lehden toimintaa pohdittiin tuossa muutama vuosi sitten päätoimittajan kanssa. Silloin ehdotin, että nimenomaan rakentajia ja nuoria nostetaan esiin, tuomalla niistä lehteen artikkeleita, ja vaikka jakamalla vuosittain palkinto parhaalle rakentajalle. Tuolloin ehdotin että moinen kunnianosoitus myönnettäisiin sinulle loistavasta ja ennakkoluulottomasta työstä W108:n kohdalla. En tiedä mihin asiat etenivät saati torppasivat, mutta näin ei sitten lopulta asiat edenneet. Klubilaisissa on todella mukavia heppuja ja oikeita osaajia, mutta on paljon sitä kahvipöydissä vittuilevaa sakkia myös. Aikamoista kommenttia on kantautunut omiinkin korviin joistakin klubin kahvikeskusteluista koskien silloista Cossua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Molempia mahtuu kyllä tänne, mummolan hajuisia museoituja ja sitten näitä tyylikkäästi tehtyjä rakennettuja.
Suuri arvostus kaikkia niitä kohtaa kun tekevät huolella loppuun asti, sehän tässä on se pääasia?
Autot liikkuu ja toiset saa hämmästellä tehtyjä töitä.
Yleensä ne jotka eniten arvostellee ja länkyttää on ne jotka ei tee yhtään mitään.
Itse vaan hämmästelen sitä kuinka äkkiä tulee muutamalla herralla valmista täällä.
Tulee tehtyä enemmän osia ja räpellettyä metritavarasta juttuja kuin itse autoa mikä olisi se pääasia.

Suuri arvostus kaikkia niitä kohtaa kun tekevät huolella loppuun asti, sehän tässä on se pääasia?
Autot liikkuu ja toiset saa hämmästellä tehtyjä töitä.
Yleensä ne jotka eniten arvostellee ja länkyttää on ne jotka ei tee yhtään mitään.
Itse vaan hämmästelen sitä kuinka äkkiä tulee muutamalla herralla valmista täällä.
Tulee tehtyä enemmän osia ja räpellettyä metritavarasta juttuja kuin itse autoa mikä olisi se pääasia.

Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Juu sehän se varmasti on auton/ merkin harrastuksen kannalta tärkeintä että auto tulee "valmiiksi" ja liikenteeseen koska ei vanhoja hyväkuntoisia mersuja oo enään liikaa vaikka tyylisuunta olis mikä kun uusia w124: siakaan ei enään tehdä. Eikä tässä kannattais foorumille kirjottaa jos ei halua kuulla muiden mielipiteitä. Tylsäähän sekin on jos ei kukaan ikinä vastaa mitään.
No se siitä avautumisesta
Mukava se on lukea muidenkin tarinoita näistä. W124 korimallin kunnostus topicit kiinnostaa kovasti kun niistä saa vinkkejä omaankin projektiin. Oon aina vain vakuuttuneempi siitä että se on se mersun paras ja viimeisin korimalli! Oikeasti tehty kestämään maailman tappiin asti niin teknisesti kun muotoilultaankin! 



IG: @pyrytakkunen