Lipsasen 124 300tdt,vanteita alle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1043
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Hmm, valitettavasti tuntuu ettei ole muuta mahdollisuutta kuin jäädä maksajaksi, auton pitää kuitenkin olla kunnossa ja kestää katsastus?. Toisaalta inssin pitäisi ymmärtää keskeyttää päästömittaus jos sallittu maksimikierros arvo ylittyy? oma rommeli kiertäny hurjina päivinä testissä 7 300rpm, inssi varovasti nosti päätään autosta ja kyseli ettei taija olla kierrostenrajoitintinta :lol:
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Katsotaan miten käy, sikäli Trafin ohje on selkeä katsastuksen keskeytyksestä jos maks. kierrokset syystä tai toisesta ylittyy.Väärin on siis toimittu mutta näistä ei ikinä tiedä
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja xr »

Lipsanen kirjoitti:Katsotaan miten käy, sikäli Trafin ohje on selkeä katsastuksen keskeytyksestä jos maks. kierrokset syystä tai toisesta ylittyy.Väärin on siis toimittu mutta näistä ei ikinä tiedä
en jaksa lukea koko topikkia läpi koska googlen vallattua tämän foorumin kaikki on hidasta mutta
jos sinulla on automaatti laatikolla oleva auto niin meet kysymään sieltä katsastus paikalta että mihinkä korjaamoon saan auton viedä korjattavaksi heihän piikkiin
(luulis saattana että jos tuollaiseen inssin virkaan pääsee että ohjeet sentään luettaisiin tai ainakin aseman esimies ne lukisi ja ohjeistaas alaisiaan) :shock:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13219692 ... uvut12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
kohta 1.4 /vapaa kiihdytys

tietämättömyys on hyvin yleistä meidänkin asemalla päällikkö meinasi polkea 300tdt rajoittimelle auton omistaja on auton asentajan töissä mutta olin jo aiemmin esittäny hänelle kyseisen ohjeen
hän kysyikin ennen testä päälliköltä et kai aijo polkea rajoittimelle asti (hän vastasi kyllä) sitten auton omistaja kysyi että mihin hän saa viedä auton korjattavaksi (jos tulee rikko) teidän piikkiin
auton omistaja käski mennä lukemään linkittämäni asetuksen (päällikkö luki sen ja tuli takaisin todeten tämä testi noin suoritettuna on turhauttava) :D
päällikkö ei polkenut rajoittimelle :thumbup:
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Jaahas, laitetaas tämäkin ajoon välillä, kansipahvi siitä oli korkannut tosta öljykanavan ja ykköspytyn välistä todennäköisesti

Kuva

Kuva

Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Noille kansipulteille oli jotkin ohjearvot pituudesta että pitääkö ne vaihtaa, en vaan nyt löydä niitä mistään.
kiristysjärjestys ja momentit olis kans hyvä tietää, kun en saa tota autodataa toimimaan täs susipaskassa win 8.1 :evil:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

multiviri kirjoitti:Hmm, valitettavasti tuntuu ettei ole muuta mahdollisuutta kuin jäädä maksajaksi, auton pitää kuitenkin olla kunnossa ja kestää katsastus?. Toisaalta inssin pitäisi ymmärtää keskeyttää päästömittaus jos sallittu maksimikierros arvo ylittyy? oma rommeli kiertäny hurjina päivinä testissä 7 300rpm, inssi varovasti nosti päätään autosta ja kyseli ettei taija olla kierrostenrajoitintinta :lol:
Taitaa olla legendaa....ei taida olla dieselille mahdollisia rpm lukuja. Sorry OT.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kuvasta päätellen jos pakosarjan ykkösen ulkonäköön on uskominen ni öljyä on menny ykköspytyn kautta että siinä mielessä taatusti oikea toimenpide vaihtaa pahvi. Eikö pahvin mukna tullu kiristysjärjestystä ja ohjeita kiristykseen :?
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Jari Ke kirjoitti:Kuvasta päätellen jos pakosarjan ykkösen ulkonäköön on uskominen ni öljyä on menny ykköspytyn kautta että siinä mielessä taatusti oikea toimenpide vaihtaa pahvi. Eikö pahvin mukna tullu kiristysjärjestystä ja ohjeita kiristykseen :?
No enpä oo perkele edes vielä katsonut, pitääpä huomenna tarkistaa oliko siellä ohjeet :clap:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

No siellähän ne ohjeet oli paketissa, kansi paikallaan ja momentissa :thumbup:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Lipsanen kirjoitti:No siellähän ne ohjeet oli paketissa, kansi paikallaan ja momentissa :thumbup:
Hyvä niin pitikin! Kun ohjeet oli ni kertoo myös siitä ettet ostanu harakirin pahvia :lol:
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Mikähän tohon lämppärin puhaltimeen on tullut kun ei pyöri?On ilmastoitu malli
-suoraan akkuvirralla moottorin saa pyörimään
-moottorille tuleviin johtoihin tulee kuitenkin jännite 10-11v
-tehnyt joskus talvisin sitä ettei -30 pakkasilla lähde puhaltamaan ennenkuin ajaa auton lämpimäksi, sammuttaa auton 5min ja käynnistää uudelleen ja toimii
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Groove »

Lipsanen kirjoitti:Mikähän tohon lämppärin puhaltimeen on tullut kun ei pyöri?
Jos moottori, etuvastus ja sulake testattu, niin tarkista sitten itse lämmönsäätöpaneeli/lämmönsäätöyksikkö keskikonsolissa.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Oli se sulakkeen pohja käynyt jossain vaiheessa niin kuumana että oli sulanut siihen muoviin ja painunut alaspäin niin paljon että sulake ei enään yhdistänyt.
5mm ruuvilla sai korotettua sitä niin nyt yhdistää :thumbup:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Leimalla käyty, tosin ei samalla konttorilla kun viimeks :D hylky tuli sileän takarenkaan takia muuten priima
Ostakaa nyt amg pois niin saan yhden renkaan ostettua :clap: siihen tuli just hieno uus vaihdekepin nupin merkki(?) ja kaikkee

Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Lipsanen kirjoitti:Leimalla käyty, hylky tuli sileän takarenkaan takia

Voeeeeee helevata sentään Lipsanen :wtf: . :lol:
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Jari Ke kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Leimalla käyty, hylky tuli sileän takarenkaan takia

Voeeeeee helevata sentään Lipsanen :wtf: . :lol:
Hyvin kiteytetty :thumbup:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

:thumbup: Nysse on leimattu, 3.8.2015 taas uudestaan :clap:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Lipsanen kirjoitti:Oli se sulakkeen pohja käynyt jossain vaiheessa niin kuumana että oli sulanut siihen muoviin ja painunut alaspäin niin paljon että sulake ei enään yhdistänyt.
5mm ruuvilla sai korotettua sitä niin nyt yhdistää :thumbup:
Muistelen että tähän oli joku korjausohje , tais olla vielä tällä foorumilla mut en löydä sitä mistään. Muistaako kukaan?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Lipsanen kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Oli se sulakkeen pohja käynyt jossain vaiheessa niin kuumana että oli sulanut siihen muoviin ja painunut alaspäin niin paljon että sulake ei enään yhdistänyt.
5mm ruuvilla sai korotettua sitä niin nyt yhdistää :thumbup:
Muistelen että tähän oli joku korjausohje , tais olla vielä tällä foorumilla mut en löydä sitä mistään. Muistaako kukaan?
Ei kukaan muista? Nooh oli ilmastoinnin aineet hävinnyt tossa seisonnan aikana ja päätin tukea paikallisia yrittäjiä. Elämäni kallein ilmastoinnintäyttö siitä sitten tulikin 160€!!! :evil:

Vanteita kokeilin alle, vähän spaceria ja jousenkumia vielä Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt,vanteita alle

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Sellasta sitten tuli

Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Lipsasen 124 300tdt,vanteita alle

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Joko on leimattu taas?
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt,vanteita alle

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Sharedoc kirjoitti:Joko on leimattu taas?
Kyllähän se kesällä tuli taas leimattua, huomautuksitta läpi :thumbup:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Vastaa Viestiin