Hei,
Ohjausvaihde meni vaihtoon ja ainoa jonka sain tilalle oli varustettu "SPS" venttiilillä, alunperin autossa ei sellaista ollut. Onko forumilaisilla kellään tietoa että mihin pinneihin tästä venttiilistä pitäisi johdot vetää ja onko tuon SPS:n aktivointi jälkikäteen yleensäkään mahdollista. Sitten kun vielä löytyisi kaveri joka osaisi sen ohjelmoida päälle.
Auto on W204 200 CDI, vm 2009 moottorina OM646.
W204 speed sensitive steering
W204 speed sensitive steering
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W204 speed sensitive steering
nyt en osaa tähän vaivaan auttaa, mutta luulen, että jos jätät kytkemättä, niin ohjaus on tavallista jäykempi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W204 speed sensitive steering
Ohjelmoinissa käätyisin CDI203 puoleen...
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W204 speed sensitive steering
Ei kai tuo tarvitse ohjelmointia, pelkän versiokoodauksen (yksinkertaisimmin kantakorttimuutoksella ja SCN-koodauksella jos on siihen tunnukset).tony kirjoitti:Ohjelmoinissa käätyisin CDI203 puoleen...
En tarkistanut tälle autolle mutta yleensä ohjaus tulee ESP boksilta.
Re: W204 speed sensitive steering
Onkohan ESP boksi tässä autossa sama kuin ECU/ECM. En ainakaan EPC:llä löytänyt koko ESP boksia, pelkästään anturit. Tosin ei ole ensimmäinen kerta kun en ole osannut etsiä osaa sillä..DBFI kirjoitti:Ei kai tuo tarvitse ohjelmointia, pelkän versiokoodauksen (yksinkertaisimmin kantakorttimuutoksella ja SCN-koodauksella jos on siihen tunnukset).tony kirjoitti:Ohjelmoinissa käätyisin CDI203 puoleen...
En tarkistanut tälle autolle mutta yleensä ohjaus tulee ESP boksilta.
Mistäköhän löytäisi tiedon että mitkä ohjausyksikön pinnit pitäisi kytkeä kyseiseen venttiiliin? Jotkin kytkentäkaaviot kun jostain löytäis. Se on varma ettei tämän auton johtosarjassa ole liittimiä valmiiksi.
Edit: ESP Boksi lienee se jarruyksikön kyljessä oleva musta loota. EPC antaa osanumeroksi A2049012300.
Viimeksi muokannut amatoori, Ke 26.02.2014 17:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W204 speed sensitive steering
Jäykkähän se.pera8x kirjoitti:nyt en osaa tähän vaivaan auttaa, mutta luulen, että jos jätät kytkemättä, niin ohjaus on tavallista jäykempi.
"Based on vehicle speed, the ESP control module assigns a stored (mapped) nominal current, which is sent to the SPS solenoid
(Y10). The nominal current affects regulated oil flow (hydraulic reaction) within the rack and pinion, thereby determining the
necessary effort required to turn the steering wheel.
When the vehicle is stationary, the total oil flow in the right and left working cylinders (inside the rack and pinion) is controlled to
allow maximum power assist.
As the vehicle speed increases, the current to the SPS solenoid (Y10) is decreased by ESP control module and the SPS solenoid is
continually opened by internal spring pressure. The regulated oil pressure is sent to the reaction balls (4) through the regulating
valve (9), increasing the pressure at V-shaped surfaces of the rotary slide (12). The pressure at the torsion bar (10) is thereby
continually increased requiring greater effort to turn the steering wheel."
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.