Moi,
Autoni kun ei suureksi harmikseni ole toistaiseksi tässä muutaman kuukauden omistuksen aikana suostunut kehittämään mitään oikeita vikoja, pitää jatkaa näiden pienempien juttujen tutkimista matkalla kohti täydellisyyttä. Tällä kertaa murheita aiheuttaa kovan katon takalasinlämmitys, joka ei näytä toimivan ollenkaan.
Mittailin yleismittarilla, että jännite kyllä tulee liittimelle asti. Liittimeltä ikkunaan ja katon runkoon menevät piuhat toimivat myöskin OK, mutta niiden välinen resistanssi oli luokkaa muutama sata kilo-ohmia, joten eipä ihme, ettei siitä pahemmin virtaa mene läpi.
Vastuskarvat on tässä mallissa prässätty ikkunan sisään, joten niitä ei pahemmin voi tutkia. Ikkunassa on molemmin puolin kiinni metalliliuska, johon tulee toisella puolella jännite, toisen puolen ollessa kytkettynä runkoon. Molemmat ovat tukevasti kiinni, mutta ainakin jännitteen puolella oleva irvistää vähän. Painelu ei kuitenkaan pahemmin vaikuttanut resistanssiin. Kaiken lisäksi liuskat menevät osittain ikkunatiivisteen (lienee jotain massaa?) alle, joten en uskalla niitä hirveästi nykiä irtikään.
Osaako kukaan veikata, onko jotain tehtävissä ilman lasin irrottamista? Tuntuu vähän oudolta, että ikkunaan kiinnittyvät johtimet ovat suhteellisen tukevasti kiinni, ja resistanssi on korkea mutta silti mitattavissa. Voisiko olla, että joku on joskus kiinnittänyt ne uudelleen jollain huonosti johtavalla liimalla?
R129 kovan katon takalasinlämmitin
Re: R129 kovan katon takalasinlämmitin
Kellään ei ideoita? R129:n takalasinlämppärissä tuskin on mitään kovin erikoista verrattuna muihin lasin sisään prässätyillä vastuskarvoilla varustettuihin malleihin, joten muidenkin kokemuksia otetaan vastaan.
Eipä sillä, kohta auto menee talliin talveksi, mutta olisihan se lämppäri kiva saada toimimaan.
Eipä sillä, kohta auto menee talliin talveksi, mutta olisihan se lämppäri kiva saada toimimaan.