Eli tulin tossa töistä ajoin 100kmh maantietä ja meinasin otsikonmukaisella manuaali 200D:llä heittää pienempää silmään ohittaakseni.
No miten kävikään... Vitonen tuli todella jäykästi pois lovestaan ja tämän jälkeen ei mene mikään vaihde silmään eli keppi näyttää ja liikkuu ihan niin kuin olisi vapaalla, mikään vaihde ei siis mene koloihinsa... MUTTA kaikkein ihmeellisin asia on se että kepin ollessa vapaalla ja liikkuen ihan kuin vapaalla ollessaan onkin 5 kokoajan päällä eikä sitä saa pois päältä eikä kyllä saa mitään muitakaan vaihteita päälle!
Nyt on sitten sellainen vika joka ei mene omaan järkeen joten ajattelin kysyä täältä jos minulla olisi kohtalotovereita/guruja neuvomassa mitä tehdä
Ja kiireellinen siksi koska työmatka kulkine kyseessä ja matkaa töihin 60km per suunta...
Ajoneuvon alle pitäisi päästä pitkä torx27 mukana. Vaikteensiirtotangot on kiinnitetty lukitusruuveilla laatikonpään muhveihin. Ylin = pakki ja alemmat eteen. Joku lumpsahtanut kolostaan. Toinen (huonompi ) vaihtoehto on murtunut / katkennut vaihteensiirtäjä laatikon sisällä.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Älä yritä muita vaihteita väkisin päälle.
Jos siellä on vitonen valmiina ja onnistut saamaan jonkin muun vaihteen päälle, niin silloin pääsee helposti hankkimaan uutta laatikkoa.
Rikkinäisellä vivustolla tälläinen laatikon totaali tuhoaminen saattaa onnistua, kun vivusto työntää uutta vaihdetta päälle, mutta vanha jää myös päälle. (nimimerkillä ainakin 505 peugeotissa tälläinen temppu onnistui)
Vaihteen siirtovivusto kuntoon, niin taas mennään.
JeremyH kirjoitti:Älä yritä muita vaihteita väkisin päälle.
Jos siellä on vitonen valmiina ja onnistut saamaan jonkin muun vaihteen päälle, niin silloin pääsee helposti hankkimaan uutta laatikkoa.
Rikkinäisellä vivustolla tälläinen laatikon totaali tuhoaminen saattaa onnistua, kun vivusto työntää uutta vaihdetta päälle, mutta vanha jää myös päälle. (nimimerkillä ainakin 505 peugeotissa tälläinen temppu onnistui)
Vaihteen siirtovivusto kuntoon, niin taas mennään.
Eli tarkoitat sitä vivustoa joka on siinä laatikon ulkopuolella, toivottavasti on se ku ei haluttais laatikkoa purkaa
jussis sulle tossa laittoi ohjeet miten toimia, pitkä torxi käteen ja tutkimaan siirtäjiä, tässävaiheessa ei tartte vielä tehdä ruumiinavausta itse laatikolle.
kyllä, juurikin ne vivut, mitkä töröttöö lootan kyljestä, mistä menee sitten tangot vaihdekepille. jos siellä on joku tanko irti, tai vipu irronnu akseliltaan ja vitonen on päällä, niin periaatteessa sun on mahdollista laittaa siitä joku toinenkin vaihde yhtäaikaa päällee. jos vauhdissa onnistut siinä, niin loota morjestaa kokonaan. paikallaan se menee vaan lukkoon, eikä liiku minnekkään.
Tää on näemmä W202:sen tyyppivika jos liian nopeesti vaihtaa niin keppi hyppää vapaalle ja vaihde jää silmään. Itellä on tota tehny jo noin viis vuotta eri vaihteilla, lootan saa taas toimimaan kun nostaa keppiä hiukan ja runttaa sen takas siihen pykälään mikä sinne jäi. Tosin tossa kun polliisi setä vei kortin ja aattelin et vois myydä koko paskan pois, niin aloin selvittelee et minkähän hintasesta remontista mahtaa olla kyse. Sit selvis et 99% todennäkösyydellä vika on kumihelassa mikä on lähes ilmainen http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4421/11/11. Mut vieläkään en tiedä onko niitä useampiakin ja toi liikkuminenkin on nykyään niin pirun hankalaa et en oo jaksanu mennä vaan katsomaan et kuinka monta tartten.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"