W123 280E -79 * matka jatkuu*
W123 280E -79 * matka jatkuu*
No niin..tuli sitten ostettua -79 280e, joka tuolla myyntipalstallakin oli ja muutamia kysymyksiä heti alkuun. Öljyä vuotaa välikannen? ja kannen välistä.. mistä uus tiiviste? Ei ollu hyllytavaraa täällä perämeren rantojen varaosa putiikeissa. Eikä tuntunu saavan tilaamallakaan. Sitten kun puhutaan 123:sta 1,2,3:s sarjoista, niin mitkä on suurimmat erot noiden välillä? Tämä minun yksilö on vissiin 2:s sarjaa? Auto on täysin virheetön ja kulumaton sisältä, ajettu alta 200tkm, mutta pelleissä on laittoa. Tarkoitus olis laitella se tässä orkkistikkiin ja mahdollisesti museoida tai sitten pitää se vain kesäkäytössä muuten, mutta se on varmaa, ettei tällä autolla enää lumien aikaan ajella
Viimeksi muokannut Kimi, Pe 05.06.2020 12:43. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Re: Kysymyksiä w 123 280e
Hienoa, jos aiot auton kunnostaa!
Kysy tiivistettä MB-Purkaamolta, KL-Varaosista tai Veholta, jälkimmäisestä löytyy varmasti, tosin tilaustavarana jostakin päin.
W123:n sarjojen väliset erot ovat lähinnä kosmeettisia. Sinun autosi on joko 1. tai 2. sarjaa, riippuen valmistusajankohdasta, jonka saat selville Veholta. Muutos tuli noin syksyllä 1979.
1. sarjassa on suuremmat niskatuet, 2. sarjassa W126-tyyliset, kuten myös ohjauspyörä sileällä keskiöllä (ei "rypytetty"). Kankaan kuosi on erilainen; tosin 280:ssä ja coupeissa se on 1. ja 2. sarjassa vielä erilainen kuin muissa. Kojelaudan ym. muovien pintamateriaali on karkeampikuvioista kuin myöhemmissä. 2. sarjassa valojen pneumaattinen korkeudensäätö.
Kysy tiivistettä MB-Purkaamolta, KL-Varaosista tai Veholta, jälkimmäisestä löytyy varmasti, tosin tilaustavarana jostakin päin.
W123:n sarjojen väliset erot ovat lähinnä kosmeettisia. Sinun autosi on joko 1. tai 2. sarjaa, riippuen valmistusajankohdasta, jonka saat selville Veholta. Muutos tuli noin syksyllä 1979.
1. sarjassa on suuremmat niskatuet, 2. sarjassa W126-tyyliset, kuten myös ohjauspyörä sileällä keskiöllä (ei "rypytetty"). Kankaan kuosi on erilainen; tosin 280:ssä ja coupeissa se on 1. ja 2. sarjassa vielä erilainen kuin muissa. Kojelaudan ym. muovien pintamateriaali on karkeampikuvioista kuin myöhemmissä. 2. sarjassa valojen pneumaattinen korkeudensäätö.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Voi se sinun auto olla 1.sarjaakin. Onko siinä niskatuet semmoset hiirenkorvia muistuttavat? Ja onko ratti samantyyppinen kuin pystäreissä? Tästä näet mitä tarkoitan http://www.astralsilber.de/polsterungen/103.jpg
1.sarja vaihtui kyllä siinä syksyllä 1979 2.sarjaksi että se on siinä ja siinä. Laita ihmeessä kuvia autostasi ja onnea hankinnan johdosta!
1.sarja vaihtui kyllä siinä syksyllä 1979 2.sarjaksi että se on siinä ja siinä. Laita ihmeessä kuvia autostasi ja onnea hankinnan johdosta!
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: Kysymyksiä w 123 280e
Lukaisepas Tähdellisistä mielenkiintoinen juttu autosi moottorista!Kimi kirjoitti:No niin..tuli sitten ostettua -79 280e, joka tuolla myyntipalstallakin oli ja muutamia kysymyksiä heti alkuun. Öljyä vuotaa välikannen? ja kannen välistä.. mistä uus tiiviste? Ei ollu hyllytavaraa täällä perämeren rantojen varaosa putiikeissa. Eikä tuntunu saavan tilaamallakaan.
Samalla kun venakopan tiivistettä vaihtelet niin varmaan samalla kannattaa tsekata muittenkin tiivisteitten kunto. Tossa esimerkkinä www.motonet.fi, KLstä varmaan samat samoilla hinnoilla, Veholta jotain muuta..
YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA MERCEDES W123 MALLI 76--85
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on!
280 M110 76--85. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4266 199.90
KANNENTIIVISTE MERCEDES W123 MALLI 76--85
280 M110 76--85. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6210 57.86
PAKOSARJAN TIIVISTE MERCEDES W123 MALLI 76--85
Hinta / 1 kpl
280 M110 76--85 (tarve 6kpl). . . . . . . . . . . . . . . . 27-2282 0.84
VENTTIILIKOPAN TIIVISTE MERCEDES W123 MALLI 76--85
280 M110-TwinCam 76--85. . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-5176 29.94
VENTTIILINVARREN TIIVISTE MERCEDES W123 MALLI 76--85
Hinta / 1 kpl
280 M110 pako. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2556 3.70
280 M110 imu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2555 2.35
KAMPIAKSELIN ETUTIIVISTE MERCEDES W123 MALLI 76--85
280 M110 76--85. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-9103 16.48
Sen Tähdellisen artikkelin luinkin tuosta moottorista. Ajattelinkin jos käyttäis kokonaan kannen pois ja tarkastais yläkerran kunnon ja vaihtais nokkaketjun samalla. Muuten moottori käy todella sievästi ja vetää hyvin. Itseasiassa en ole koskaan kuullut noin sieväkäyntistä M110:ä. Pistän kuvia koslasta heti, kun saan kameran toimiin.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
No niin. Sainpa otettua muutamia kuvia autosta. Kuvat on kyllä huonoja, kun tuo kamera ei ole paras mahdollinen.
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img6.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img7.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img1.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img14.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img9.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img10.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img19.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img6.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img7.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img1.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img14.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img9.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img10.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b93/oufak/Img19.jpg
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Kuvat huonoja, mutta auto hyväKimi kirjoitti:Kuvat on kyllä huonoja, kun tuo kamera ei ole paras mahdollinen.
Eivaan, kyllä noista kuvista näkee sokeakin siistin mersun, etten sanoisi erittäin siistin.
Kuskin jakkarakin kuin suoraan tehtaalta
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Näkyypä olevan oviverhoilussakin samaa kangasta kuin penkeissä niinkuin
tuossa moottoritilavuus luokassa kuuluukin.....näitä lisää talteen.
Eivät ole uusiutuva luonnonvara.
tuossa moottoritilavuus luokassa kuuluukin.....näitä lisää talteen.
Eivät ole uusiutuva luonnonvara.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Puulistoissa ei kromeja reunoilla eli 1-sarjaa on. 0.5-sarjan autoissa jalopuulista vähän profiililtaan erilainen ja varustettuna kromireunoilla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: Kysymyksiä w 123 280e päivitys
Nyt sitte sain tämän Mersun työn alle. Auto on ollu mulla säilössä ja ajokunnossa koko ajan, mutta aikaa ei vain ole ollut aloittaa kunnostusta. Piti täsä välissä remontoida, vanha kaksikerroksinen hirsitalo kokonaan, sekä rakentaa uusi talli mersua varten. Nyt on tilat projektille, eikä haittaa vaikka kestää. Talli on ihan sitä varten rakennettu:)
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Kansa näköjään huutaa kuvia.. eli koitan laittaa tähän kuvia näkyville, jos se sattuis onnistumaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Autoa on nyt purettu pikkuhiljaa ja kartoitettu korroosion määrää. Peräpää näyttää olevan pahiten ruosteessa. Lattioihin riittää muutama paikka. Etupäästä auto näyttää olevan kohtuu terve, todennäköisesti sisälokareiden ansiosta. Peräkontissa suurimmat ruosteet kuskin puolen runkopalkissa, johon tulee vetokoukku kiinni. Toiselta puolen, sama palkki on ehjä. Takalokasuojan kaaret menee vaihtoon ja todennäköisesti vaihdan koko takapellin, jos saan sen tarvikeosana vielä.
Takapää vänkärin takalattia ja edellisen omistajan "korjaus" Kuskinpuolen takalattia. Reikiä nolla
Takapää vänkärin takalattia ja edellisen omistajan "korjaus" Kuskinpuolen takalattia. Reikiä nolla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Kojelaudan ja lämppärin tuossa irroittelin. Kaikki äänieristeet on nyt purettu sisäpuolelta pois ja lattiat tosiaan olikin yllättävän hyvässä kunnossa. Ainoastaan kuskinlattiaan oli tullut pahempi vaurio, kun vesi oli vuotanut, seisontajarrun vaijerin läpiviennistä. Seuraavaksi operaatio onkin napata tekniikka pois paikoiltaan.
Viimeksi muokannut Kimi, La 03.08.2013 08:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Nyt pitäis alkaa kääntöpukkien tekoon. Itse teline on simppeli, eikä siinä ole ongelmaa, mutta mistähän tuo koppa on paras kiinnittää telineeseen? Etupää niinkin on helppo kiinnittää, mutta takapää nyt on vielä mietinnässä.. Jos jollain olis vinkkejä tuohon takapäähän, niin semmoiset kelpais
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Eipä tämä juuri näytä kiinnostavan ketään..päivittelen kuitenkin, aina kun edistyy
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Täällä on ainakin yksi jota kiinnostaa projektisi, mulla vaan ei ole yleensä ole mitään järkevää sanottavaa
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
eihän takapäässä ole oikein muuta kiinnityskohtaa kun puskurin kiinnitys reijät, jos kopasta kaikki irti alusta ja moottori sillon kestää takapuskurin reijistä oikein hyvin
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Ihan peltikopalle on tarkotus laittaa. Otin vasta vetokoukun pois ja siitä suunnittelin takapään kiinnitystä, mutta häätyy vielä funteerata. Siellä on kopan pahimmat ruosteet ja kiinnitys ei saa tulla ruostekorjauksien eteen.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Tuli tekastua kääntöpukki Mersua varten. Nyt alkoi selkenemään kiinnityskin. Reteliin laitoin rattaat alle, että voi liikuttaa ja korkeussäädon tein W123:n omalla tunkilla:) Yhdysputki vielä noitten päätyjen väliin häätyy hommata ja maalata tuo reteli kunnolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Muutaman viikon sai vanhus olla rauhassa, mutta eilen sain auton viimein vartaaseen. Siitä on hyvä jatkaa.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Mersuakin ehtiny taas laitteleen ja pohjasta poistellu massaa. Melko tiukasa tuntuu olevan, mutta kaljaa, tupakkia, rälläkkä ja ilonen mieli, niin kyllä se siitä lähtee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Aika perusteellinen projekti tulossa. Hyvä aihio näyttäisi olevan, kun ei ruostetta näy massan altakaan löytyvän.
Re: w123 280e -79 * päivitystä projektiin*
Näyttää kyllä hyvältä. Ei taida nyky mersuista löytyä tuollaista pohjaa 30-vuoden päästä jos on pohjaa ollenkaan. Muoveja kun ottaa pois niin alla ei ole mitään.
Tuosta on hyvä jatkaa
Tuosta on hyvä jatkaa
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)